Lahjoitin tavaraa "vähävaraiselle perheelle", nyt ne ovat Torissa myynnissä
Kyllä tuli nyt itselleni fiilis, etten enää koskaan osallistu minkäänlaiseen hyväntekeväisyyteen. Yksinhuoltajavanhemman perhe pyysi Facebook-ryhmässä lahjoituksena erilaista kodin tavaraa, jota heiltä ilmoituksen mukaan uupui. Aluksi tuli hyvä mieli, kun lahjoitin uudenveroista apua tarvitseville, mutta nyt huomasin että tavarat ovatkin myynnissä Torissa. Ja laitoin siis etukäteen kuvat kaikesta lahjoittamastani, eli eivät hakeneet ns. sikaa säkissä.
Kommentit (71)
Laitat tietysti fabo-ryhmään linkin tori-ilmoitukseen, jotta muut eivät mene retkuun
Laita viestiä niille, että ette näemmä tarvitsekaan tavaroita, niin haluat ne takaisin.
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsevat rahaa jouluksi.
Pilvi ei ole ilmaista vaikka vihreät niin haluavatkin
Jotkut tekevät tuota ns. ammatikseen. Meidän kaupungin roskalavaryhmässä yksi henkilö päivystää 24/7 ja varaa sekä hakee kaiken rahaksi muutettavan, sitten myy ne eteenpäin. Moni laittaakin nykyään ilmoitukseen maininnan "Päätän itse kenelle lahjoitan".
Onhan tuo huijaamista, mutta tavallaan silti autoit heitä, jos saavat rahaa myymistään tuotteista. Tuskin itse olisit kuitenkaan jaksanut niitä laittaa myyntiin.
Osta ne viel takas ja lahjota uudestaan. Tulee aika joulupukkimainen olo sen jälkeen.
Meneekö joku tällaisiin huijauksiin? Siis oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilvi ei ole ilmaista vaikka vihreät niin haluavatkin
Näillä tapauksilla joulu on joka päivä
Onko todella väärin jos he tarvitsevat vaikka ihan syötävää sen tavaran sijaan? Jos lahjoitan jotain, niin silloin todella lahjoitan, en enää mieti asiaa ja tehköön sillä mitä parhaimmaksi näkevät.
Niin, kannattaakin jättää oikeasti apua tarvitsevat ilman jonkun selvän huijari-fb ryhmäläisen takia. Kuka edes viitsii, joka vuosi juttua näistä fb-ryhmä kusettajista.
Kaikki avuntarvitsijat eivät ole yh:oita..
EI toi ole huijaamista. Ihan normaalia "markkinataloutta"
Onkos tämä provo? Vai kuinka onnistuit löytämään torista juuri nämä kyseiset tavarat?
Vierailija kirjoitti:
Lahjoituksia tuli yli tarpeen?
Ennen kuka ehtii tähän vastaamaan miksi otti vastaan. Tulipalon jälkeen meiltä meni kaikki lahjoituksia vain tuli vaikka kieltäydymme niitä ottamasta vastaan niitä vaan oli esimerkiksi oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekevät tuota ns. ammatikseen. Meidän kaupungin roskalavaryhmässä yksi henkilö päivystää 24/7 ja varaa sekä hakee kaiken rahaksi muutettavan, sitten myy ne eteenpäin. Moni laittaakin nykyään ilmoitukseen maininnan "Päätän itse kenelle lahjoitan".
Mitä hittoa se enää siinä vaiheessa ketään vaivaa, jos lahjoittaa jotain roskalavalla, eikö ideana ole päästä vaan tavarasta eroon? Sama kai se kuka sen hakee ja mitä sillä tekee.
Ja ei, en edelleenkään itse tee noin, että siksi puolustelisin, ihmetyttänyt vaan monesti aiemminkin ihmisten porua aiheesta "halusin turhaa kamaa pois nurkistani, joku haki sovitusti, ja nyt on myynyt ne"
No voi yhyy, olisit sitten ite myynyt, jos rahat kadehdituttaa, tai sitten lahjoittanut ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, esim. Spr:n yms valitsemasi tahon kirppikselle!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa se enää siinä vaiheessa ketään vaivaa, jos lahjoittaa jotain roskalavalla, eikö ideana ole päästä vaan tavarasta eroon? Sama kai se kuka sen hakee ja mitä sillä tekee.
Ja ei, en edelleenkään itse tee noin, että siksi puolustelisin, ihmetyttänyt vaan monesti aiemminkin ihmisten porua aiheesta "halusin turhaa kamaa pois nurkistani, joku haki sovitusti, ja nyt on myynyt ne"
No voi yhyy, olisit sitten ite myynyt, jos rahat kadehdituttaa, tai sitten lahjoittanut ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, esim. Spr:n yms valitsemasi tahon kirppikselle!!
No kyllä noiden ilmaisryhmien idea hieman kärsii, jos siellä yksi ja sama henkilö kahmii kaiken myydäkseen eteenpäin.