Uskooko kukaan tarinaan Nooan arkista kirjaimellisesti?
Kommentit (38)
On täysin mahdotonta tunkea paattiin kaikki maailman eläimet. Eri lajejahan on miljoonia ja laivaan olisi pitänyt sulloa vieläpä kaksinkertainen määrä sillä kaikkia lajeja tarvittiin vähintääkin kaksi.
Onhan Jeesuksen ylösnousemuskin ihmisjärjelle mahdotonta, mutta silti se on tapahtunut ja totta. Minä uskon, että koko Raamattu on totta. Myös kertomus Nooan arkista.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:31"]
miten leijonat ja muut pedot saatiin arkkiin ja mitä niille syötettiin jos kaikkia eläimiä oli vain kaksi?
[/quote]
Jos Jumala on kyennut luomaan koko maailman, eiköhän Hän pari leijonaakin saa ruokituksi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:57"]
Sehän on täysin mahdotonta.
[/quote]
No eiköhän maailmassa joku usko eli ei ole uskominen mahdotonta.
Kannattaa uskoa. Ja uskoa sekin ,että Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien ihmisten syntien tähden. Ettei kukaan joka häneen uskoisi joutuisi kadotukseen ,vaan saisi iankaikkisen elämän taivaassa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:53"]
Onhan Jeesuksen ylösnousemuskin ihmisjärjelle mahdotonta, mutta silti se on tapahtunut ja totta. Minä uskon, että koko Raamattu on totta. Myös kertomus Nooan arkista.
[/quote]
Jeesuksen ylösnousemus on vähän eri asia. Sen mahdottomuus on eri luokkaa ja siihen uskominen ei vaadi yhtä paljoa. Tässä on kuitenkin kyse siitä onko mahdollista tunkea esim. 15 miljoonaa eläintä yhteen laivaan ja vielä kasveja kaupan päälle. Jotkut asiat nyt vain ovat mahdottomia. On mahdotonta, että yksi ihminen voisi syödä Himalajan vuoriston.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:04"]
Kannattaa uskoa. Ja uskoa sekin ,että Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien ihmisten syntien tähden. Ettei kukaan joka häneen uskoisi joutuisi kadotukseen ,vaan saisi iankaikkisen elämän taivaassa.
[/quote]
"Kannattaa"? Eli Jumalaa voi miellyttää teeskentelemällä uskomista(ko)?
Minä en usko. Mutta uskon kyllä Jeesukseen historiallisena henkilönä ja opettajana.
tuo tsunami-juttu on oikeasti todella mielenkiintoinen! Silloin kun suuri osa ihmisistä vielä asui Intian valatameren rannalla, tsunami saattoi pyyhkiä jopa prosentteja väestöstä pois. Ei ihme että tarinat ovat jääneet elämään: kauhea katastrofi jonka synnystä ei ollut mitään tietoa. Eikä ihme, että jumalan viha tulee ensimmäisenä mieleen. Laivan rakentaminenkin oli varmaan ihan fiksu veto. En kuitenkaan ajattelle että Noa olisi tunkenut arkkiinsa jääkarhuja, kirahveja tai lapamatoja mutta ehkä lampaita, koiria, karjaa...väritellyistä tarinoista syntyy urbaanilegendoja
Itse uskon juuri niin. Tosin ajattelisin, että esimerkiksi hevostyyppisiä eläimiä ei ole arkkiin tungettu joka lajia, vaan hevosen "esi-isä", josta sitten on syntyneet aasit jne, sekä käärmeistä vaikkapa yksi lajike, josta sitten syntyneet muutkin käärmeet.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:20"]
Itse uskon juuri niin. Tosin ajattelisin, että esimerkiksi hevostyyppisiä eläimiä ei ole arkkiin tungettu joka lajia, vaan hevosen "esi-isä", josta sitten on syntyneet aasit jne, sekä käärmeistä vaikkapa yksi lajike, josta sitten syntyneet muutkin käärmeet.
[/quote]
Okei. Eli uskot evoluutioon?
Varmaan joku uskoo... Onhan niitä sellaisia jotka uskoo että raamattu on totta.
[/quote]Älä nyt ala uskomaan evoluutioon :) Eiköhän suurin osa eläinlajeista ole ollu olemassa ennen ihmistä.
Ai onko se mahdotonta??? Minun mielistani meitä ympäröi maailmaa josta me ei tiedetään mitään. Joka päivä tapahtuu ihmeitä-eikö hedelmöityminen ole ihme? Lapsen kasvaaminen äidin mahassa on ihme,henkiparantaminen on ihme-niita tapahtuu niin paljon ja lääkärit ovat dokumentoinet ne joten kenellekään ei voi tulla enää epäilyä,unen näkeminen on ihme,joskus ihmiset näkee enneunia jotka käy tulevaisuudessa toteen. Kaikki nämät asiat kertovat että me ihmiset tiedetään loppuen lopuksi niin vähän-mitättömän vähän eikä pystytään selittämään suurin osaa tapahtumista-entäs se Bermuda kolmio-laivat ja lentokonet häviävät siinä jäljettömin aivan mitkät laitteet eivät pystyy löytämään ne..ja on luonnonilmiötä joista lehdissa ei edes kerrotaan. Mitäs me tavalliset tallajat kivenkova ruvetaan väittämään ettei Nooan arkkia ollut-siitä nimittäin intialaiseissa kirjoitukseissa myös muistelmia ei vain Raamatussa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:50"]
Ai onko se mahdotonta??? Minun mielistani meitä ympäröi maailmaa josta me ei tiedetään mitään. Joka päivä tapahtuu ihmeitä-eikö hedelmöityminen ole ihme? Lapsen kasvaaminen äidin mahassa on ihme,henkiparantaminen on ihme-niita tapahtuu niin paljon ja lääkärit ovat dokumentoinet ne joten kenellekään ei voi tulla enää epäilyä,unen näkeminen on ihme,joskus ihmiset näkee enneunia jotka käy tulevaisuudessa toteen. Kaikki nämät asiat kertovat että me ihmiset tiedetään loppuen lopuksi niin vähän-mitättömän vähän eikä pystytään selittämään suurin osaa tapahtumista-entäs se Bermuda kolmio-laivat ja lentokonet häviävät siinä jäljettömin aivan mitkät laitteet eivät pystyy löytämään ne..ja on luonnonilmiötä joista lehdissa ei edes kerrotaan. Mitäs me tavalliset tallajat kivenkova ruvetaan väittämään ettei Nooan arkkia ollut-siitä nimittäin intialaiseissa kirjoitukseissa myös muistelmia ei vain Raamatussa.
[/quote]
Eli koska hedelmöittyminen on omanlaisensa ihme tarkoittaa se sitä, että ihan kaikki on mahdollista? Onko siis mielestäsi mahdollista, että todellisuudessa majavat hallitsevat ihmisten ajatuksia?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 18:22"]
[/quote]
Okei. Eli uskot evoluutioon?
[/quote]
Miten evoluutio on pois kristinuskosta?
Eiköhän niitäkin sekopäitä löydy..