Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette kotona, kun ette tee ruokaa tai

Vierailija
18.04.2014 |

siivoa? Mulla ei ole koskaan mitään tekemistä ja tämä koneella istuminen jo kyllästyttää.

Lapsia on, mutta ei vauvaa, joka tarvisi mua koko ajan.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, teen käsitöitä, täytän sanaristikoita, pelaan pasianssia, jos on tilanne, etten voi ulos lähteä. Tänään leivoin. 

Vierailija
22/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:09"]

Ei mitään tekemistä?! Miten se voi olla mahdollista?

Jos ei mitään kotitöitä lasketa, minun aika menee lukemiseen, kirjoittamiseen, musiikin kuunteluun ja soittamiseen, kyläilyyn, ulkoiluun, urheiluun, valokuvien ottamiseen ja työstämiseen, korujen tekemiseen, nettisurffailuun, leffojen ja sarjojen katseluun, kulttuuritapahtumien seuraamiseen, ystävien kanssa jutteluun, konserteissa käyntiin, elokuva- ja teatterikäynteihin, kirjastossa käyntiin, vaatteiden tekoon, kielen opiskeluun, järjestötoimintaan. 

Tekemistä olisi joka hetki, mutta onneksi osaan myös nauttia siitä etten tee mitään.

[/quote] Kivoja juttuja, tosin aika moni noista oli sellaista mikä ei tapahdu kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi, tunnista toiseen.

Vierailija
24/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olis ikkunanpesua, verhojen pesua, vaatekaapin kevätsiivous, yksi toinenkin kaappi kaipais perusteellsita siivousta, kasveille pitäis vaihtaa mullat, kylvää parvekkeelle yrttejä jne. Nuo siis perus kotitöiden lisäksi nyt äkkiseltään tulee mieleen. Autokin pitäis siivota. Jos olis tylsää niin tekisi mieleni lukea joku kirja hyötykasveista ja mitä parvekkeella vois kasvattaa. Tekisin mielellään käsitöitä myös.

Meillä on kolme lasta. 5kk-4v. Ei oo paljo sellaisia hetkiä että ehtisi noita kotihommia tehdä. Usein jos on 'tylsää' nikn lähdetään mieluummin pyöräilemään, uimaan tms kuin maleksitaan sisällä. Siks kotihommat seisoo, mutta ehtiipä niitä tehdä myöhemminki.

Vierailija
25/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama fiilis. Lapsia ei ole eikä miestä. Töihin vain haluaisin koko ajan, siellä sentään on tekemistä ja tunnen itseni jotenkin hyödylliseksi. :D

Vierailija
26/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan toistemme kanssa, luetaan, katsotaan leffoja. Kavereita voi piipahtaa. Säädellään lasten (9, 11 ja 14 v.) menoja. Otetaan nokoset. Valmistellaan jollakin tapaa seuraavan päivän töitä. Pidetään yhteyttä kauempana asuviin sukulaisiin ja ystäviin. Käydään kävelyillä, nyt keväällä suunnitellaan ja valmistellaan puutarhaa, hoidetaan viherkasveja. Käydään välillä netissäkin. Leikitään mielikuvitusleikkejä ja ollaan hölmöjä. Kirjoitetaan päiväkirjaa, järkkäillään valokuvia. Mies treenaa bassokuvioita (soittaa harrastebändissä). Mä suunnittelen tulevia ruokia tai ruokapitoja, kokkailu on mun harrastus. Erilaiset pasianssit on nastoja, pelaan aina korteilla, en koneella. Hesarin pe-ristisana. Ikävää tai tylsää ei ole kuin harvoin ja sekin on ihan hyväksi.

Vierailija
27/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätön kysymys. En tiedä oikein, mitä tähän edes vastata. Minulla on aina enemmän kiinnostavaa, hauskaa ja palkitsevaa tekemistä kuin aikaa. Näin tulee todennäköisesti aina olemaan. Aina on kirjoja lukematta, tauluja maalaamatta, pelejä pelaamatta, mielenkiintoisia aiheita tutustumatta, valokuvia käsittelemättä, elokuvia katsomatta...

Nyt ymmärrän, miksi jotkut ihmiset hankkivat aina vain uusia vauvoja.

Vierailija
28/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kotihommat on tehty niin yleensä luen kirjoja tai lehtiä tai katson telkkaa.

Juttelen miehen tai lasten kanssa.

Surffaan koneella.

Suunnittelen remppaa tai seuraavaa matkaa.

Kutsun vieraita.

Kesällä oleilen paljon kuistilla ja otan aurinkoa ja juttelen naapureiden kanssa.

Lähetän tekstareita kavereille.

Pelaan lasten kanssa tai autan läksyissä.

Pidän huolen että kaikki (mies ja lapset) ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja oikeat kamat mukana.

Jumppaan.

Saunon ja makaan vaahtokylvyssä.

Istun kynttilänvalossa takan lämmössä ja juon viiniä.

Syön herkkuja.

Vierailija
29/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritan opintoja loppuun.

Vierailija
30/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:20"]Vähän sama fiilis. Lapsia ei ole eikä miestä. Töihin vain haluaisin koko ajan, siellä sentään on tekemistä ja tunnen itseni jotenkin hyödylliseksi. :D

[/quote]

Täälläkin yksi lapseton ja miehetön.

Nukun vapaapäivisin pitkään. Toisinaan lähden kuntosalille tai jumppaan. Kotona katson telkkaria, luen Hesaria sängyssä, pesen pyykkiä (menee tosin siivoamiskategoriaan). Toisinaan kutsun ihmisiä kylään ja saatan tosiaan käyttää koko päivän ruoanlaittoon tai leipomiseen heitä varten.

Jokseenkin käsittämätöntä, että asumisesta maksaa niin paljon, kun oikeasti siellä asunnossaan lähinnä nukkuu, peseytyy, tekee ruokaa, syö ja siivoaa...

Vierailija
31/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:42"]

Jokseenkin käsittämätöntä, että asumisesta maksaa niin paljon, kun oikeasti siellä asunnossaan lähinnä nukkuu, peseytyy, tekee ruokaa, syö ja siivoaa...

[/quote]

Itseäänhän siitä vain saa syyttää, jos ei saa rahalleen vastinetta. Minulle ei ole koskaan tuottanut mitään vaikeuksia keksiä itselleni mielekästä tekemistä sen enempää kodissani kuin kodin ulkopuolellakaan. -11

Vierailija
32/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton 37v, jolla ei tunnu ikinä olevan aikaa vaan olla kotona tekemättä mitään. Jos joskus on, niin käytän sen ajan sohvalla lukien kirjaa tai lehteä, joskus myös tv:tä katselleen. Mut oikeesti, en edes muista milloin oon viimeks ehtinyt sohvalle istahtaa. :) Esimerkiksi tänään kun on vihdoin "ollaan kotona, mut ei tehdä mitään erityistä" on tapahtunut seuraavaa (melkein kaikki miehen kanssa yhdessä): Nukuin univelat pois, harrastin seksiä, söin aamupalan ja luin lehden, pesin talvitakkeja, siivosin eteisestä kaikki talvivaatteet pois ja otin kevätvaatteet tilalle, imuroin, kävin lenkillä ja saunassa, tein ruokaa ja söin. Nyt syön jälkiruokaa internetin äärellä, seuraavaksi saatan siirtyä sinne kaipaamalleni sohvalle kirjan ja punkkulasin kanssa. Tai sitten harrastetaan lisää seksiä ensin tai lakkaan varpaankynnet jos viitsin. Tämä on ihan mahtava päivä! Huomenna pitää lähteä sukuloimaan, joten kerään siihen voimia. :)

Vierailija
33/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, leikin tai ulkoilen kissojen kanssa, lähden lenkille, kahton sarjoja/leffoja, miehen kanssa pelataan lautapelejä, opiskelen, hoidan huonekasveja ja kohta pääsee tuon pikkuisen pihankin kimppuun :) Meillä ei siis ole lapsia.

Vierailija
34/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson telkkaria, luen lehtiä tai kirjoja, teen puutarhahommia keväisin ja kesäisin, syksyllä ja talvella voin tehdä jotain käsitöitä, käyn työväenopiston kursseilla, ja siellä oppimia juttuja teen sitten kotonakin. Mulla ei ole koskaan ollut sellaista aikaa että ei olisi mitäänt tekemistä, päinvastoin, boxi on täynnä ohjelmia joita ei ehdi katsoa, lehtiä tulee joskus seuraava enkä ole ehtinyt avatakaan edellistä numeroa, kirjoja on pino odottamassa lukemista.

En käsitä miten jollain ihmisellä ei ole mitään tekemistä, sen nyt jotenkin ymmärrän että jotkut eivät lue kirjoja, mutta se että ei edes seuraa mitään hyviä sarjoja telkkarista, sen helpompaa nyt ei ole olemassakaan, kunhan pitää silmiä auki.

Vierailija
35/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:42"]

[/quote]

Itseäänhän siitä vain saa syyttää, jos ei saa rahalleen vastinetta. Minulle ei ole koskaan tuottanut mitään vaikeuksia keksiä itselleni mielekästä tekemistä sen enempää kodissani kuin kodin ulkopuolellakaan. -11

[/quote]

Tuossahan kysyttiin, että mitä teet kotonasi. Siten kodin ulkopuolella tapahtuva ei ollut tämän ketjun aihe. Samoin noita luettelemasi asioita kuten lukemattomia kirjoja ja käsittelemättömiä valokuvia löytyy minultakin. Aiemman taideharrastuksen ajalta löytyy myös maalaustarvikkeita, mutta ne harrastukset tapahtuvat muualla kuin kotona. (14)

Vierailija
36/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 16:57"]Olen lapseton 37v, jolla ei tunnu ikinä olevan aikaa vaan olla kotona tekemättä mitään. Jos joskus on, niin käytän sen ajan sohvalla lukien kirjaa tai lehteä, joskus myös tv:tä katselleen. Mut oikeesti, en edes muista milloin oon viimeks ehtinyt sohvalle istahtaa. :) Esimerkiksi tänään kun on vihdoin "ollaan kotona, mut ei tehdä mitään erityistä" on tapahtunut seuraavaa (melkein kaikki miehen kanssa yhdessä): Nukuin univelat pois, harrastin seksiä, söin aamupalan ja luin lehden, pesin talvitakkeja, siivosin eteisestä kaikki talvivaatteet pois ja otin kevätvaatteet tilalle, imuroin, kävin lenkillä ja saunassa, tein ruokaa ja söin. Nyt syön jälkiruokaa internetin äärellä, seuraavaksi saatan siirtyä sinne kaipaamalleni sohvalle kirjan ja punkkulasin kanssa. Tai sitten harrastetaan lisää seksiä ensin tai lakkaan varpaankynnet jos viitsin. Tämä on ihan mahtava päivä! Huomenna pitää lähteä sukuloimaan, joten kerään siihen voimia. :)

[/quote]

Aloituksessa kysyttiin mitä teet kotonasi siivoamisen ja ruoanlaiton lisäksi. Paljolti mainitsit juuri siivoamista. Lenkkeily taas kodin ulkopuolista.

Vierailija
37/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun koneella facessa tai matkustelusivuilla tai järjestelen vaatekaappeja ja kerään kirppiskasoja.

Mutta mulla on vielä pienet lapset kotona, tuntuu siltä että he vievät kaiken ajan ja minkään rauhallisesti tekeminen ilman keskeytyksiä ei ole mahdollista. Olen koko ajan niin sanotussa valmiustilassa selvittämään seuraavaa sotkua tai lasten välistä riitaa. Ja tietty mikään lukeminen sohvalla viinilasin kanssa tai extempore leffaa miehen kanssa katsominen on täys mahdottomuus. Ehkä sitten joskus. :)

Vierailija
38/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottelen, juon viiniä ja syön herkkuja. Haaveilen nuoresta rakastajasta, joka pesisi ikkunat.

Vierailija
39/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, pelaan lasten kanssa, leikin, juttelen.

Vierailija
40/44 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että suurin osa ajasta menee huutiksen pyörittämiseen. Lapset kasvaa niin, että koko ajan saa olla myymässä pieneksi jääneitä vaatteita.