Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka INHOAA kimppakyytejä?

Vierailija
18.04.2014 |

Mikä siinä on, että jos on vaikka jonkun harrastusporukan kanssa meno jonnekin, minne tulee vaikka 10 ihmistä samalta paikkakunnalta, niin aina on joku neropatti järjestämässä yhteiskuljetuksia ja -kyytejä?

Haluaisin mennä ihan itsekseni. Silloin, kun minulle sopii, sillä kulkuvälineellä, joka minulle käy. Ärsyttää nämä "kenen autolla mennään" tai "varasin jo meille kaikille viidelle junaliput"-tyypit.

Kun tiedän, että siellä päätepisteessä pitää koko päivä tai useampi seurustella ihmisten kanssa ja olla sosiaalinen, niin haluaisin sen matkan rentoutua. Ajaa itsekseni, kuunnella äänikirjaa tai musiikkia - tai vain hiljaisuutta. Tai junassa istua ja lukea kirjaa tai valmistella tulevaa esitelmää tms.

Sitten saa aina olla keksimässä tekosyitä, miksi en tule nyt teidän kanssa samassa bussissa tai miksi en nyt ota kyytiläistä autooni. Usein se menee siihen, että en sitten kehtaa ajaa yksin, kun joku autoton harraste- tai työkaverin kinuaa kyytiä.

Mutta oikeasti mua ärsyttää nämä kimppasitä ja -tätä ihan suunnattomasti!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet aikuinen ihminen ja teet niinkuin itse parhaaksi näet ja PISTE!

Jos joku mielensäpahoittaja tästä ottaa nokkinsa niin ei voi mitään ja hän taas aikuisena ihmisenä on itse vastuussa omista tunteistaan. Et voi kuitenkaan toisten mukaan elää elämääsi joten opi sanomaan EI KIITOS kimppakyydille.

Helppoa :)

Vierailija
2/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en inhoa kimppakyytejä, minusta sairaan kivaa just esim kun työmatkat mentiin yhdessä eikä tarvitse aina omaa autoa lämmittää pakkasaamuina. vuorotellen. Inhoan kimppakyytejä vain jos joku yrittää hyötyä, ja hyötymisenä en pidä satunnaista kyytiä vaan kyytien järjestelmällistä laskemista jonkun toisen varaan kysymättä sopiiko.

Taidan sitten olla rasittava kälättäjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kyllä. Näillä ehdoilla voisin ehkä lähteä

Kimppakyytikoodi.

1. Ei soiteta mitään musiikkia autossa.

2. Kukaan ei puhu kenellekään mitään kimppakydin aikana.

3. Jokainen tulee ajoissa paikalle.

4. Kuljettaja noudattaa liikennesääntöjä eikä muut matkustajat häiritse kuljettajaa.

5. Kukaan ei syö mitään. Vettä saa juoda.

6. Ei piereskelyä, raapimista, hypistelyä tai naputtamista jalalla.

Vierailija
4/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, talsitko koulutus- tai kokouspaikalle jalkaisin, kun autolla ajaminen on niin kasaria? Vai onko sulla oma helikopteri, jolla pörräilet?

Minäkään en ole koskaan ollut innostunut kimppakyydeistä. Jos on ollut mahdollista, olen lähtenyt usein omine kyyteineni jo aikaisemmin ja käynyt hoitelemassa asioita tai ostoksilla ennen tilaisuuden alkua. Muiden laatimat matka-aikataulut ovat ahdistavia.

En myöskään ole mitenkään halukas jakamaan jonkun tutun tai jopa lähes tuntemattoman kanssa samaa hotellihuonetta. Kerran mm. kävi niin, että huonekaveri vei molemmat avaimet, joten sielläpä sitten istuin huoneessa lähes koko illan, kun kämppääkaveri oli kylässä. Kun hän tuli takaisin, mainitsin avaimista ja hän vain hilpeästi tuumasi, että katoppas, niinpä onkin. Et kai sinä olisi avainta tarvinut? Juu, en. Vastaanotostakaan ei löytynyt ylimääräistä avainta, kun kyselin.

Vierailija
5/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan!!!!! Ei pysty ottaa rennosti yhtään:D juuri helmikuussa matkustettiin joukkueen kanssa helsinkiin 5hengen autolla, auto oli täynnä ja autossa istumista se 10 tuntia.. yritin vielä nukkua eikä tullut mitään. Never again :D

Vierailija
6/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kimppakyytejä, koska mä olen se autollinen. Kyytiä kinuvat autottomat ja ajokortittomat. Ajakaa bussilla tai taksilla tai hommatkaa oma auto, niin huomaatte miten kivan edullista se on.

Vierailija
7/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kimppakyytejä, koska mä olen se autollinen. Kyytiä kinuvat autottomat ja ajokortittomat. Ajakaa bussilla tai taksilla tai hommatkaa oma auto, niin huomaatte miten kivan edullista se on.

Vierailija
8/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään pidä kimppakyydeistä, en töihin mennessä tms. 

Vierailija
9/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit introverttiutesi selvemmäksi, ei kukaan sinua häiriköi ja pakota mukaan vitsailemaan jos istut takapenkillä lukemassa kirjaa tai katselemassa maisemia.

Vierailija
10/53 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä ap:n kanssa!

t. toinen "epäsosiaalinen"

Vierailija
11/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:28"]Tekisit introverttiutesi selvemmäksi, ei kukaan sinua häiriköi ja pakota mukaan vitsailemaan jos istut takapenkillä lukemassa kirjaa tai katselemassa maisemia.

[/quote]

Nokun juttu onkin niin, etten ole introvertti vaan hyvin puhelias ja ulospäinsuuntautunut. Se seurueessa, joka pitää juttua yllä ja kantaa huolta muiden viihtyvyydestä. Se on kuitenkin energiaa vievää ja kun tiedän, että koko päivän on pakkoseurustelua edessä, haluisin ne matkat olla ihan itsekseni vaan.

Ap

Vierailija
12/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 21:28"]Tekisit introverttiutesi selvemmäksi, ei kukaan sinua häiriköi ja pakota mukaan vitsailemaan jos istut takapenkillä lukemassa kirjaa tai katselemassa maisemia.

[/quote]

Nokun juttu onkin niin, etten ole introvertti vaan hyvin puhelias ja ulospäinsuuntautunut. Se seurueessa, joka pitää juttua yllä ja kantaa huolta muiden viihtyvyydestä. Se on kuitenkin energiaa vievää ja kun tiedän, että koko päivän on pakkoseurustelua edessä, haluisin ne matkat olla ihan itsekseni vaan.

Ap

[/quote]

Oletko ihan varma? Kerroit nimittäin juuri introvertin määritelmän.

Vierailija
13/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyydit ovat hyvä juttu kunhan perustuvat vapaaehtoisuuteen. Pimppakyydit on vielä kokematta; kuulemma siinäkin on kyse uusiin ja erilaisiin paikkoihin pääsemisestä. 

-Mies 29v-

Vierailija
14/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan? Ei ongelmaa, yleensä. :) 

Olen tavannut paljon ihmisiä, jotka tilaisuudessa kuin tilaisuudessa suorastaan panikoivat tulevia kimppakyytejä ja -yöpymisiä. Sinkkuaikoina olin aivan samanlainen: ahdistuin, jos minun täytyi lähes koko hereilläoloaika viettää muiden ihmisten kanssa, ahdistuin vessassakäymisestä ja jopa nukkumisesta. Seurustelun alkuajat olivatkin melkoista siedätyshoitoa... :) 

Nykyään taas pärjään ihan hienosti kimppakyydeissä ja -yöpymisissä ilman ahdistusta. Mutta ymmärrän oikein hyvin heitä, joilla syystä tai toisesta on samoja kokemuksia. Ja parhaiten on toiminut, jos on vain suoraan sanonut, että ei oikein tunne oloaan mukavaksi, tai sitten vain kuittaa kyselyt ilmoittamalla, että "tulen omalla autolla mutkan kautta" tai "majoitun omassa huoneessa: oma kylpyamme! ;)" Järkevä ihminen osaa kyllä suhtautua, vaikka ei koko elämäntarinaansa vuodattaisikaan. 

... Toki kiinnostaisi kuulla, onko muilla toisenlaisia kokemuksia? Onko tullut teilatuksi, jos kehtaa "tuhlata luonnonvaroja" tulemalla omalla autolla tai hiennenä, jos ei suostu yhteismajoitukseen? 

Vierailija
15/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 korjaa: HIENONENÄ, ei hiennenä. 
Olihan sana... :)

Vierailija
16/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut päinvastainen ongelma, työkaverit tuputtavat autokyytejään, vaikka menisin mieluiten omassa rauhassa julkisilla. He tekevät tämän kuitenkin ystävällisyyttään, joten kiitän aina tarjouksesta.

Kannattaa sanoa suoraan, että tulet omalla kyydillä. Älä ala selittelemään mitään mutkan kautta tulemisia. Parempi jättää selitykset kokonaan väliin, niihin ihmisillä on nimittäin tapana keksiä ratkaisuja. Enemmän minua loukkaisi, jos saisin kuulla, että joku on kyydinnyt minua vastentahtoisesti kuin jos olisi suoraan sanottu, että kyytiin ei pääse.

Vierailija
17/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote:

Kimppakyytikoodi.

1. Ei soiteta mitään musiikkia autossa.

2. Kukaan ei puhu kenellekään mitään kimppakydin aikana.

3. Jokainen tulee ajoissa paikalle.

4. Kuljettaja noudattaa liikennesääntöjä eikä muut matkustajat häiritse kuljettajaa.

5. Kukaan ei syö mitään. Vettä saa juoda.

6. Ei piereskelyä, raapimista, hypistelyä tai naputtamista jalalla.

[/quote]

lisäksi: 

kimppakyydistä 'maksetaan' se, mitä on sovittu!

Aikanaan harrastuksissa kyytiini pukkasi auton täydeltä porukkaa: "hei, ihanaa, me ostetaan sulle viinipullo/saat harkoissa vähän bensa rahaa/tuut sit joskus mun kyydissä..." Just joo.

Jatkossa teinkin sitten näin: "Tuun vähän myöhässä...." "Meen harkoista suoraan kylään paikkaan-x."= ihan päinvastaiseen suuntaan kuin muut...

Vierailija
18/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuo valkoiset valheet ovat kyllä poikaa, jos kyseessä on erittäin hanakka kimppakyydin kannattaja, ja jos ei halua aivan kaikkea paljastaa. Esim. tiedän monia, joilla on vaikka paniikkihäiriö tai jokin muu tämäntyyppinen vaiva, josta ei halua informoida ketään erikseen. Uskon että valtaosa ihmisistä ymmärtää kun vain ilmoittaa, että sanoo "tulen omalla" tai "minulla on jo majapaikka", mutta jos vastaan tulee sitten joku joka haluaa varta vasten tentata lisätietoa, niin aivan hyvin voi mielestäni sanoa vaikkapa että hoitaa matkalla joitakin omia asioitaan - vaikka ei hoitaisikaan. 

Mutta joo. Toivoisin kyllä, että useimmat ymmärtäisivät ilman selittelyjä tai lisätietoja. Kun eihän nuo mitään pakollisia juttuja ole, vaikka kuinka intettäisiin luonnonsuojelusta ja kerskakulutuksen vaaroista.

Vierailija
19/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kimppakyydeissä ärsyttää se hillitön säätäminen. Kuka menee kenen kyydissä ja koska lähdetään, onko kenelläkään tietoa miten sinne ajetaan onko navigaattoria...?

Kerrankin eräs päsmäri sai jo hyvin sovitun reissun sekoitettua ihan päälaelleen vain, koska hän halusi lähteä ajoissa matkaan ettei tarvitse pimeässä ajaa. Hän ei ollut edes kuskina. Sitten se oli saanut neljä ihmistä puhuttua tähän suunnitelmaansa mukaan. Lopulta mentiin kahdella autolla, edeltä meni viisi ihmistä ahtautuneena Fiat Puntoon, kaksi ihmistä tuli parin tunnin päästä perässä 7 hengen tila-autolla, johon koko porukka olisi tavaroineen mahtunut. Perässä tullut seurue saapui perille ennen auringon laskua. Että näin...

Vierailija
20/53 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sillä tavalla kaksipiippuinen aihe, että meidän harrastuksen yhteydessä kuljetaan kimppakyydeillä toiseen kaupunkiin pari kertaa kuussa. Meidän poppoon ikähaitari on melkoisen suuri. nautin matkoista niiden sosiaalisen luonteen vuoksi, koska muutoin yhteiset ajanviettohetket keskustellen ovat vähissä näissä porukoissa. Toisaalta nautin vain silloin kun olemme liikkeellä porukan vanhemman osaston kanssa samalla kyydillä. Nuorimmaisten kanssa ei oikein löydy jutunjuurta, mikä tekee niistä matkoista tylsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän