Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukuppi aiheuttaa KIPUA!!

Vierailija
18.04.2014 |

Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni Lunette Cynthia- kuukuppia koko 1 ja ihmettelen vaan, olenko ainoa, jolle kuppi aiheuttaa kipuja ja kramppeja alavatsaan, jotka säteilevät myös jalkoihin ja selkään. Laitoin kupin sisään kannutaittelumenetelmällä ja varmistin, että on auennut. En laittanut liian syvälle, vaan emättimen alapuolelle. En tiedä, mitä pitäisi tehdä toisin, teinkö jotain väärin?

Ärsyttää niin kovasti, olisin halunnut tykätä kupista, koska olen niin kyllästynyt siteisiin ja tamponeihin. Mutta jos kuppi tosiaan aiheuttaa epämiellyttäviä tuntemuksia ja suoranaista kipua, eihän sitä silloin voi käyttää. Vuoto meni kyllä kupin sisälle, eikä ohivuotoja tullut mutta silti harmittaa tosi paljon.

Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia vai olenko ainoa jolle kuukuppi ei sovi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä laitoit sen liian alas, silloi minullakin sattuu. Kokeile laittaa se niin ylös kuin saat.

Vierailija
2/11 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu mullakin, onneks sain hoidettua menkat kokonaan pois, mutta joskus oli pakko käyttää kippoa kivusta huolimatta, jos tahtoi selvitä tilanteista kuivin housuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitan kupin ylemmäs, koska alhaalla ollessaan se tuntuu ja sattuu.

Vierailija
4/11 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin muista keskusteluista, että kuppi sattuu nimenomaan siksi, että se on liian ylhäällä.

Itselläni se ei pysy alhaalla vaan nousee niin ylös etten meinaa ylettyä poistamaan sitä. Kivut ovat kupin kanssa kamalat ja öisin en enää edes uskalla kuppia käyttää kun olen herännyt niin kivuliaisiin kramppeihin.

Turhauttaa ja ärsyttää kun tuo kuppi ei toimi minulla... Olisin niin halunnut tykätä siitä.

Vierailija
5/11 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tarkalleen ottaen kun sanot et laitoit kupin emättimen alapuolelle?

Vierailija
6/11 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain kuukausina se sattuu mullakin. Yleensä ei. Vaihtelulle ei ole mitään järkevää selitystä, sillä pilleriendyöjönä mulla ei pitäisi olla kovin suuria hormonaalisia vaihteluitakaan. Ilmeisesti liittyy kuitenkin jotenkin kohdun myoomiin.

Itse käytän kuppia silloin kun ei satu ja jos sattuu, käytän sinä kuukautena kestositeitä. Sen huomaa kyllä nopeasti, sattuuko tällä kertaa.

Vierailija
7/11 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannuttelutekniikka oli ainakin mulle ongelma, kuppi meni liian ylös ja painoi jotain hermoa. Se voi myös olla väärässä kulmassa.

Vierailija
8/11 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä se pois. 

Vierailija
9/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu eittämättä hiukan vanha mutta minulla samaa ongelmaa ja kaipaisin kokemuksia. Alkuun meni parit kuukautiset yhdessä siteen kanssa harjoitellessa, sitten opin asettamaan kupin niin että ohivuotoja ei enää tule mutta välillä aiheuttaa niin pahat kivut että on rynnättävä kesken asiakastapaamisen vessaan poistamaan kuppi. Toisinaan sen voi laittaa uudestaan seuraavana päivänä, välillä menee pari kuukautta ettei pysty käyttämään. Tampoonien kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Harmittaa vietävästi koska ajattelin että tämän kanssa pääsen eroon siteiden kantamisesta mukana.

Vierailija
10/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Muutamat kuukautiset meni ihan hyvin, mutta sitten yhtenä yönä heräsin kovaan kipuun, joka ei ollut kuukautiskipua vaan kupista johtuvaa. Kipu loppui heti, kun otin kupin pois.

En ole sen jälkeen käyttänyt. Tampoonien kanssa ongelmia ei ole ollut koskaan.

Vierailija
11/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kipu pois, kun vaihdoin pienempään kuppiin.