Oletko rasisti?
Itse en ole nähnyt tai tavannut ihmistä joka ei olisi rasisti.
Kaikki ei vaan sitä tiedosta, vaan syyttelevät muita ja samalla syyllistyvät rasismiin.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo ja ihmisoikeudet, eikä ihon värillä ole väliä.
Sen sijaan monet kulttuurit on ihan hanurista, enkä halua tällaisella arvomaailmalla varustettuja ihmisiä Suomeen, sillä heidän lähtömaiden ongelmat pohjautuvat juuri tähän p*skaan kulttuuriin ja valuvat tänne meidänkin riesaksi. Suomi ei myöskään ole maailman sossu, tietenkään.Lisäsisin vielä, että pitkänlinjan peruskoulun opena näen aitiopaikalta millainen on tulevaisuuden Suomi. Havaintojeni mukaan tämä humanitaarinen tunkeutuminen tuo pelkkää vahinkoa meidän toimivaan yhteiskuntaan, peruskoulu alkaa olla jo tuhottu tämän vuoksi.
Eikö poliitikot voisi kysyä kouluissa missä mennään.
Vastata voisi nimettömänä ettei leimautuisi.
Sitähän kaikki pelkää siksi asioista ei puhuta.
Joidenkin mielestä saatan olla, joidenkin taas en.
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
HEI: Rasimi On Rikos Suomen Rikoslain mukaan!
Josta rangaistaan sakkoihin tai Ehdottomaan vankeusrangaistukseen!
Ei kiinnosta.
Kyllä. En pidä aasialaista ja samaa mieltä on tututkin. Lähi-idän ihmiset ja kulttuuri taas viehättää ja on hyvä että heitä on nykyisin runsaasti suomessa.
Nykyään olen. Johtuu näistä 2015 lieveilmiöistä. Suomi ei ole koko maailman sossu. Enkä ole persu, vaan kaksi yliopistotutkintoa suorittanut humanisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo ja ihmisoikeudet, eikä ihon värillä ole väliä.
Sen sijaan monet kulttuurit on ihan hanurista, enkä halua tällaisella arvomaailmalla varustettuja ihmisiä Suomeen, sillä heidän lähtömaiden ongelmat pohjautuvat juuri tähän p*skaan kulttuuriin ja valuvat tänne meidänkin riesaksi. Suomi ei myöskään ole maailman sossu, tietenkään.Lisäsisin vielä, että pitkänlinjan peruskoulun opena näen aitiopaikalta millainen on tulevaisuuden Suomi. Havaintojeni mukaan tämä humanitaarinen tunkeutuminen tuo pelkkää vahinkoa meidän toimivaan yhteiskuntaan, peruskoulu alkaa olla jo tuhottu tämän vuoksi.
Eikö poliitikot voisi kysyä kouluissa missä mennään.
Vastata voisi nimettömänä ettei leimautuisi.
Sitähän kaikki pelkää siksi asioista ei puhuta.
Eikö tämä ole liian suuri asia pyyhkuä pöydän alle?
Olen rasisti, tein lastenlasten kanssa jousipyssyt ja kerroin, että intiaanit niillä ennen vanhaan metsästi. Koko kylä on aivan kauhuissaan.
Mielestäni ihmisiä pitää kohdella samanlaisesti ihonväristä riippumatta. Aiemmin tämä riitti ja en ollut rasisti.
Mutta nykyään olen tällä samalla mielipiteellä umpirasisti, koska kaikenlaiset positiiviset syrjinnät, kiintiöt, ohituskaistat, verovapaudet ja mikroaggressiot ovat mielestäni hanurista.
Koetan olla olematta mutta silti sitä löytää itsensä toistuvasti eri tilanteista joissa toimii, puhuu tai ajattelee rasistisesti. Koetan näistä ottaa opikseni ja muuttaa toimintapojani aina sitä mukaan kun huomaan jossain olleen taas sokean pisteen omassa ajattelussani.
En ole rasisti mutta olen realisti.
Minä ainakin kohtelen toisia ihmisiä ihan samalla tavalla. Mä en edes ymmärrä, miksi joitakin ryhmiä pitäisi kohdella eri tavalla kuin muita.
En ole rasisti, olen roturealisti.
Ikääntyneiden syrjintä rekrytointitilanteessa pitäisi myös laskea rasismiksi.
Olen jonkun verran rasisti, vaikkei se ole arvojeni mukaista. Kulttuureja kohtaan mulla on ennakkoluuloja, lähinnä islamia. Nämä ennakkoluulot kyllä kostautuvat sitten kun helposti tulee pidettyä lähi-itäisen näköisiä ihmisiä muslimeina. Arjessa en kuitenkaan keskity arvostelemaan tai haukkumaan ihmisiä ja joidenkin kavereiden harrastama rasistinen läppä lähinnä ärsyttää.
Kristiina xx kirjoitti:
Tuo on eri asia. Rasismi = syrjintä rotuun perustuen. Ikäsyrjintä ei liity rotuun.
Vihaan rotusortoa ja musulmaaneja.
Ymmärrän rasismin biologisiin ominaisuuksiin (eli tässä tapauksessa ihonväri, silmien väri ja monet muut fyysiset piirteet) perustuvaksi torjunnaksi, syrjinnäksi, yhtäläisen ihmisarvon tunnustamattomuudeksi, vihaksi. Rasismiin kuuluu myös em. ryhmään kuuluvan yksilön näkeminen (negatiivisten) stereotypioiden kautta.
Tuon stereotypioiden kautta näkemisen osalta olen samaa mieltä ap:n kanssa: jokainen ajattelee yleistysten kautta, ainakin tiedostamattaan, ja se koskee myös ulkonäön ns. rotuominaisuuksia. Tämä itsessään ei mielestäni vielä tarkoita, että ihminen olisi rasisti, vaan vasta se, jos ymmärtää tämän, muttei kyseenalaista yleistyksiään kohdatessaan toisen ihmisen. Rasismi-sanassa tuo ismi-pääte viittaa uskomusjärjestelmään; se on siis omaksuttu uskomusjärjestelmä, tietoinen asenne.
Tältä pohjalta en sanoisi olevani rasisti, vaikka minunkin aivoni prosessoivat informaatiota yleistysten kautta. Pyrin kyseenalaistamaan ylesistykseni.
Kulttuuri (ihmisten teot) eivät kuulu biologian ja siten rasismin piiriin, vaan niitä pitää arvioida moraalisesti. Jotkut kulttuurit ovat parempia kuin toiset (vaikkei mikään kulttuuri tässä maailmassa ei ole täydellisen hyvä).
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kristiina xx kirjoitti:
Sehän on sitä.
Syrjitään ihmisryhmää joka on iältään vanhoja.
uppista