Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastitko heti vauvaasi?

Vierailija
17.04.2014 |

Rakastitko heti vauvaasi vai menikö siihen pidempi aika?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta enkä ole kokenut tuota hurahtamista. Pikkuhiljaa siihen rakkauteen on kasvanut. Nyt uuden vauvan myötä olen huomannut, että jotenkin se rakkaus muuttaa muotoaan kun lapsi kasvaa. Niinkuin jokaista (miestä, omaa vanhempaa, lasta) rakastaa eri tavalla, niin näköjään myös merkittävän eri ikäisiä lapsia. Mun lapsilla lähes 10v ikäero ja en osaa selittää miten, mutta jotenkin tuntuu erilaiselta molempien kohdalla. Silti rakastan molempia maailman eniten <3

Vierailija
2/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt neljä vuotta enkä ole vieläkään kokenut äidinrakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojeluvaisto kyllä toimi ja välittäminen, rakkauden tunteen tajus in kauden viikon iässä. Oli vaikea synnytys, lastensairaalaa, ja koliikki ja mulla pitkällinen tulehdus...

Vierailija
4/54 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloisena pidin, mutta en rakastanut. Vauvan ollessa 4kk ikäinen äidinrakkaus sitten iski oikein rytinällä. Yhtenä päivänä se tunne vaan vyöryi ylitseni ja tajusin sillä hetkellä, että nyt elämässäni on ihminen, jonka puolesta voisin kuolla.

Lapsi on nyt puolivuotias ja rakastan häntä päivä päivältä enemmän. En mä edes tiennyt, että tällaista rakkautta on olemassa :)

Vierailija
5/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vieläkään. Vauva nyt 2kk.

Vierailija
6/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, ensi näkemältä rakastin molempia <3

T. Kaksi lasta synnyttänyt

Vierailija
7/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseen heti salamana, kun oli syntynyt. Kuopukseen rakkaus kasvoi vauvaa hoitaessa, varmaan kolmessa viikossa aivan valtava rakkaus. Tiesin, että se rakkaus tulee, kun vaan vauvaa hoitaa, vaikkei heti sekunnissa tuliskaan. Ja se rakkaus on aina vaan pysynyt ja rakastan niin älyttömästi vaan mun lapsia.

Vierailija
8/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä kovin, lähinnä velvollisuus puski päälle "onhan tämä minusta tullut". Ja pelkäsin että se kuolee, se olisi kamalaa, onhan sitä vauvaa niin pitkään odottanut ja kantanut, ei se olisi "ihan sama" jos se ois poissa.. Varmaan parin viikon päästä rakastin oikeasti.

Vierailija
9/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä heti kun sain vauvan kainaloon sektion jälkeen!

Vierailija
10/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin vauvaa jo ennen kuin se syntyi. Neuvolassakin sanottiin, että minulla on hyvä suhde tulevaan vauvaani, siis jo ennen synnytystä.

Ja ei: en ole mikään äitityyppi, ei ole koskaan ollut vauvakuumetta enkä halua kuin tämän yhden lapsen.

Mutta lastani rakastan eniten maailmassa. Tiesin, että haluan juuri tämän lapsen viimeistään silloin, kun kuulin että raskaudessa saattaisi tulla vakavia ongelmia. Ei onneksi tullut kuitenkaan. Ja vaikea synnytys ja teho-osasto ym. olivat hänenkin elämänsä alku...

Vierailija
11/54 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olivat ihmeellisiä ja ihania jo synnytyssairaalassa, mutta äidinrakkaus ei syttynyt heti. Esikoisen kohdalla tutustuin häneen hiljalleen, katselin paljon ja pidin lähellä. Sieltä se rakkaus sitten tuli melkoisella voimalla, se oli aika ihmeellistä. Kuopuksen kanssa kesti pidemmän aikaa. Toivottu ja suloinen, mutta olin varmaan niin jännittynyt esikoisen suhtautumisesta ja halusin antaa paljon sitä huomiota hänelle. Vauva kun kulki aina väistämättä mukana. Mutta sieltä se sitten tuli, yhtä rytinällä kuin ensimmäisen kohdalla.

Äidinrakkautta toisinaan vähätellään, enkä minäkään hirveän yleviä ajatuksia kahden pienen lapsen (koti)äitinä joka päivä ajattele, mutta tämä tunne on yksinkertaisesti kauneinta mitä olen koskaan saanut kokea.

Vierailija
12/54 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että olen saanut 56 peukutusta kommenttiini! Kiitos teille, tuntuu ihan, että ymmärsitte ajatukseni. Nro 11

Vierailija
13/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin heti vaikka olin väsynyt synnytyksestä. Ennen en sietänyt yhtään lapsia. Nyt riittää välittämistä myös tuntemattomille vauvoille. Jos joku hylkäisi vauvansa ja sen löytäisin,antaisin hellyyttä ja rakkautta,kunnes apujoukot saapuisivat.

Vierailija
14/54 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja vieläkin on välillä vaikeaa rakastaa, vaikka ikää "vauvalla" jo 7 vuotta.

Vierailija
15/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan, koska olin niin järkyttynyt rajusta synnytyksestä, kipeästä kropastani, jännitin  vessareissuja repeämisten takia jne. Kun esim. vanhempani tulivat katsomaan vauvaa sairaalaan, ajattelin, että mitä te sitä vauvaa hyysäätte, sillä on kaikki hyvin. Mutta minulle on tapahtunut jotain kamalaa, miksette hyysää minua ja ole huolissanne minusta. Oli sellainen pahoinpidelty olo.

Vierailija
16/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin jo siitä hetkestä lähien kun tajusin olevani raskaana. Ja tietysti tunne vaan voimistunut kun hänet ensikertaa näin.

Vierailija
17/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikkia kolmea oikeastaan jo ennen syntymää.

Vierailija
18/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsella epäiltiin vakavaakin sairautta joten alku oli vaikeaa, luulen myös että tiedostamattani en täysillä uskaltanut rakastua vauvaan, koska pelkäsin menettäväni hänet. Mutta sitten kun pahimmat oli poissusuljettu, niin rakkaus iski.

Vierailija
19/54 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rakastin!! <3 en tiennyt, että ihminen voi kokea näin suurta rakkautta! <3

Vierailija
20/54 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastin jo odotusaikana, kun hellästi masuani silittelin ja reagoin vauvan liikkeisiin. 

Synnytyksen aikana ehdin jo hetkeksi hänet unohtaa, mutta heti kun vauva oli maailmassa ja sain hänet syliini, rakastin enemmän kuin mitään koskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi