Jos teillä juodaan alkoholia juhlapyhinä, pitäääkö käydä alkossa
aina sitä varten?
Siis oikeasti ihmetyttää kun kaikki ryntää sinne alkoon viimeisenä päivänä ennen pyhiä ja kauhea poru kun eivät ole sitten enää auki.
Eikö ne ruokaviinit voi ostaa jo ajoissa?
Tai kuten meillä, lomatuliaisina ja lahjoina saatuina kaapeissa löytyy varmaan 10 pulloa erilaisia viinejä, liköörejä ja konjakeita. Ei tarvi rynniä mihinkään tai kytätä aukioloaikoja.
Kommentit (11)
Ei oo kaapeissa yhtään alkoholia. Ei edes olutta. Jos tarvetta haetaan ja ei rutista aukioloajoista tai jonoista.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 20:03"]
aina sitä varten?
Siis oikeasti ihmetyttää kun kaikki ryntää sinne alkoon viimeisenä päivänä ennen pyhiä ja kauhea poru kun eivät ole sitten enää auki.
Eikö ne ruokaviinit voi ostaa jo ajoissa?
Tai kuten meillä, lomatuliaisina ja lahjoina saatuina kaapeissa löytyy varmaan 10 pulloa erilaisia viinejä, liköörejä ja konjakeita. Ei tarvi rynniä mihinkään tai kytätä aukioloaikoja.
[/quote]
No miksi valitat muiden ryntäilystä, jos itse ei tarvitse siellä seassa kärvistellä.
Piti käydä.... ke-iltana meni ruokakaupassa pidempään, enkä silloin enää ehtinyt. Pakko oli lounastunnilla kävästä jonottamassa eläkeläisten kanssa. Viinaa ja olutta oln kyllä kaapissa, mutt punkku piti käydä erikseen ostamassa. Ja lapsukaiselle limppari.
Jotta vois ostaa viinin, pitäis tietää, mitä ruokaa on - ja minä en tiedä, ennenkuin olen ostanut ainekset. Siksi olen aika viimetipassa alkossakin. En kyllä ole kokenut siinä mitään ongelmaa. Lähialko on ollut tänäänkin auki, eikä vaatinut mitään rynnimistä.
ei. meillä lähes kaikki alkoholi on tuotu ulkomailta, mies käy paljon työmatkoilta ja tuo usein jonkun viinipullon tuliaisiksi. Alkoholia me käytetään sit kuitenkin aika vähän, eli ne pullot kasaantuu kaappiin ja kukaan ei juo niitä. ja silti se mies niitä aina haluaa tuoda, koska on halvempaa kun suomessa...
Mies on Alkossa töissä, joten olen ulkoistanut kaiken alkoholiin liittyvän hänelle.
Ei tarvi käydä, meillä on kaapit täynnä alkoholia. Punaviiniä varmaan 20-30 pulloa, lisäksi kirkkaita ja likööreitä mitkä on lähes kaikki ulkomailta tuotuja.
Meillä valitaan viinit tarkasti ruuan mukaan. Mikä tahansa tuliainen tai lahjapullo ei siis kelpaa, vaikka niitäkin kaapeista löytyy. Ruoka puolestaan valikoituu lopullisesti kaupassa. Lihan ja varsinkin kalan ostin todellakin vasta tänään torstaina. Alkossa olin hieman ennen kahdeksaa. Ei ollut ruuhkaa.
Meillä on 2 viinikaappia + 1 kaappi "tiukkaa" (viskiä, konjakkia, grappaa, jälkiruokaviinejä, liköörejä tms) täynnä mutta juuri se tietty valkkari mitä huomenna tarvitaan puuttui. Mies kävi eilen hakemassa 2 pll.
Eipä onneksi tarvitse käydä Alkossa, kun sellaista ei täällä ole. Kaikki alkoholit haetaan ruokakaupasta ja kun se on kiinni niin vaikka huoltoasemalta.
Lisään vielä, ettei meillä ryypätä mitään hillittömästi, mutta ruuan kanssa voidaan kyllä viikonloppuisin tai juhlapyhinä lasillinen ottaa, tai olla ottamatta.
ap.