Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eronnut äiti ja isä + heidän lapsensa: ovatko edelleen perhe?

Vierailija
17.04.2014 |

Kuvioissa ei uusia kumppaneita eikä lapsia. Kutsutaanko heitä edelleen "Korhosen perheeksi"?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsuta

ne on Korhonen ja ex+ kakarat

Vierailija
2/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole enää perhe, ainakaan niin että siihen kaikki osapuolet lasketaan. Jos lapset asuvat suurimmaksi osaksi jommalla kummalla niin kai sitä yksikköä voi perheeksi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, etten ole enää perhettä ex-puolison kanssa. lapselle olen kuitenkin opettanut, että hänen perhettään on äiti ja isä, vaikka asuukin vain toisen luona.

ex-mies sitten kuitenkin pitää minua vielä perheeseen kuuluvaksi. Tässä täytyy ottaa kuitenkin huomioon se, että tulee kultuuurista, jossa serkut ja pikkuserkutkin ovat perhettä. Yksi ex-vaimo, jonka kanssa on yhteisiä lapsia, on tietenkin läheisempi kuin sellainen pikkuserkku, jota ei ole vielä edes nähnyt.

Vierailija
4/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole perhe. Perheen vähimmäismääritelmä on, että asutaan yhdessä. 

Vierailija
5/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:31"]

[/quote]

No itse katson perheekseni kuuluvaksi myös siskoni ja hänen lapsensa vaikkemme asu yhdessä.Mutta me olemmekin oikeasti sukua, joten eronnut pariskunta ei ole perhettä mutta lapsista voi tätä sanaa käyttää.

Vierailija
6/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei meitä noin kutsuta, onneksi. Mutta, lapsilta jos kysytään, niin heidän perheeseensä kuuluu sekä isä että äiti, vaikka yhdessä ei ole asuttu kymmeneen vuoteen.

Vierailija
7/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:50"]No, ei meitä noin kutsuta, onneksi. Mutta, lapsilta jos kysytään, niin heidän perheeseensä kuuluu sekä isä että äiti, vaikka yhdessä ei ole asuttu kymmeneen vuoteen.

[/quote]

Meillä sama. Lasten perheeseen kuuluu isä, äiti, lapset ja mummi, ei kummankaan vanhemman uudet puolisot :-). Koulussa sitä ilmeisesti usein kysytään, ja näin lapset sen tuntuvat kokevan. Ja ollaan oltu erossa suurin osa nuoremman elämästä.

Vierailija
8/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Entä jos joku perheenjäsen joutuu onnettomuuteen tai sairastuu ja joutuu sairaalan muuten?

9/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:57"]

[/quote]

Entä jos joku perheenjäsen joutuu onnettomuuteen tai sairastuu ja joutuu sairaalan muuten?

[/quote]

mutta onhan tuolla perheenjäsenellä kuitenkin koti jossain...

Vierailija
10/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:57"]

[/quote]

[/quote]

Tämä on oikeasti hankala tilanne käytännön järjestelyjen takia. Kun veljeni ex joutui pahaan liikenneonnettomuuteen ja menehtyi myöhemmin ei veljeäni  katsottu 'perheeksi'. Heillä oli kumminkin 3 silloin alakouluikäistä lasta, jota eivät itse käytännön järjestelyjä pystyneet hoitaamaan ja jonkunhan ne piti hoitaa.

Tämä kyllä tapahtui jo kuutisentoista vuotta sitten, ehkä asiat ovat viranomaismaailmassa edenneet.

Vierailija
11/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten perheeseen kuuluu äiti ja isä, joista toinen ei asu samassa osoitteessa. Äidin perheeseen kuuluu äiti ja lapset. Isän perheeseen kuuluu isä ja lapset. Ja isällä ja äidillä mahdollisesti tulevaisuudessa kuuluu perheeseen lasten lisäksi myös uusi kumppani.

Vierailija
12/12 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse määritellä perheensä. Ex-miehen kanssa kuvaillaan perhettämme, eronnut perhe. Minun perheeseeni kuuluu myös lapsuudenystävä jne. Meillä ei myös esim. ole perheessä sisarpuolia, eikä isä tai äitipuolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä