Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouspäivä koulussa saako lapsi osallistua?

Vierailija
17.04.2014 |

Koulussa oli siivouspäivä eli ympäristöstä kerättiin roskia. Mitä olette tuollaisesta mieltä? Meillä jäi molemmat lapset pois koulusta. Ei mielestäni kuulu nykypäivään tällaiset tempaukset. Mahdollisia neuloja maassa ja roskia keräävä lapsi heilauttaa ajattelemattaan kädellä kasvojaan.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:28"]Jotkut ihmiset tekevät ihan vapaaehtoisesti asioita, jotka edistävät hyvää.

[/quote]

Aivan. Jotkut meistä tosiaankaan eivät koskaan heitä roskia maastoon ja sillä tavalla edistämme yhteistä hyvää. Turha saarnata, että teemme väärin, jos emme halua siivota toisten sotkuja. Ihme asenne, että vain sinun tapasi on oikea.

Vierailija
22/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:19"]

Se on hyvää ympäristökasvatusta, opettaa huolehtimaan omasta ympäristöstä, kannustaa ja motivoi huolehtimaan koulun pihasta jotta se olisi viihtyisämpi, opettaa kantamaan vastuuta, on mukavaa yhdessäoloa ja kunnon tekemisen meininkiä jne. 

[/quote]

Älä naurata. Niitä sotkijoita ei kannusta mikään. Häviävät jonnekin kulman taakse tupakalle ja/tai esittävät siivoavansa.

Maailma olisi jo tiptop puhdas, jos tällaisilla tempauksilla olisi vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tsiisus! oon ollu aika sinisilmäinen. Ennen ku löysin av palstan, en todellakaan tajunnut mite tyhmiä jotkut ihmiset voi olla. kertokaas mulle yksikin lapsi joka on kuollut siihen kun on joutunut luontoa siivoamaan?

Vierailija
24/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tsiisus! oon ollu aika sinisilmäinen. Ennen ku löysin av palstan, en todellakaan tajunnut mite tyhmiä jotkut ihmiset voi olla. kertokaas mulle yksikin lapsi joka on kuollut siihen kun on joutunut luontoa siivoamaan?

Vierailija
25/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä joskus katsomaan paikallisen TE-toimiston asiakassisäänkäynnin luokse, miten paljon siellä on tuakantumppia ja muuta roskaa viskottu maahan. Onko työttömät lisäksi erityisen epäsiistejä ja ympäristötiedottomia?

Vierailija
28/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:01"]

Miksi on OK, että pikkulapset kerää roskia, mutta työttömiä ei voi samaan velvoittaa? Jos tulee puhe vastikkeellisesta työttömyysturvasta, alkaa heti itku, että ei voi mennä keräämään roskia, kun se on oikeasti jonkun toisen työtä. Jos työtön sen tekee, menettää joku työpaikkansa.

Miksi lapset voi (ja niiden pitää) kerätä käytettyjä kondomeja, terveyssiteitä, oksennuspusseja ja tupakantumppeja, mutta työttömät ei?

[/quote]

Yhden päivän?

Et ole tosissasi. Mun mielestä vaikka kaikki Suomen kansalaiset voitaisiin velvoittaa siivoamaan yhden päivän ajan roskia. Oli sitten missä työssä, tai asemassa hyvänsä.

Vierailija
29/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:33"]

Menkääpä joskus katsomaan paikallisen TE-toimiston asiakassisäänkäynnin luokse, miten paljon siellä on tuakantumppia ja muuta roskaa viskottu maahan. Onko työttömät lisäksi erityisen epäsiistejä ja ympäristötiedottomia?

[/quote]

Jaahas taas tämä työttömien vihaaja. Toivon ihan todella, että itse joutuisit työttömäksi.

Vierailija
30/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:28"]Jotkut ihmiset tekevät ihan vapaaehtoisesti asioita, jotka edistävät hyvää.

[/quote]

Aivan. Jotkut meistä tosiaankaan eivät koskaan heitä roskia maastoon ja sillä tavalla edistämme yhteistä hyvää. Turha saarnata, että teemme väärin, jos emme halua siivota toisten sotkuja. Ihme asenne, että vain sinun tapasi on oikea.

[/quote]

On toki erittäin hyvä asia, ettei heitä roskia maastoon. Minun mielestäni se on varsin oikea tapa, asenteeni ei ole tätä vastaan.

Aina voi kuitenkin pinnistellä vielä vähän eteenpäin. Missään kun ei ole sanottu, että hyvää voisi tehdä vain tietyn määrän. Lapsi ei uuvu siitä, että hän joutuu sekä viemään roskat roskiin, että osallistumaan roskienkeräystalkoisiin muiden lasten kanssa.

Millä tavalla tästä roskien keräyksestä on haittaa lapselle? Miksi ihmeessä et halua lapsen osallistuvan siivoukseen? Sen takiako, että se on sinun mielestäsi kauhean epäoikeudenmukaista? Pelkäätkö lapsen menevän pilalle?

Vierailija
31/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunki lapsesi varmaan sotkee ympäristöä joten aivan tyhmä neuvo että koulusta pois. Meillä ei olisi tullut kuuloonkaan että koulusta ollaan pois koska pitää ympäristöä siivota. Eikä poika edes valittanut kun pitää siivota.

Vierailija
32/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:33"]

[/quote]

Jaahas taas tämä työttömien vihaaja. Toivon ihan todella, että itse joutuisit työttömäksi.

[/quote]

Mitä vihaamista on siinä, että kertoo työkkärin edessä olevan sen verran törkyä, ettei se anna asiakkaista kovin hienoa kuvaa.

Vierailija
33/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:32"]voi tsiisus! oon ollu aika sinisilmäinen. Ennen ku löysin av palstan, en todellakaan tajunnut mite tyhmiä jotkut ihmiset voi olla. kertokaas mulle yksikin lapsi joka on kuollut siihen kun on joutunut luontoa siivoamaan?[/quote]

Mitä luontoa ne siivoaa? Jotain kadunvartta?

Vierailija
34/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ne vanhemmat, jotka eivät lastaan siivoamaan. Varmaan kermassa uitettuja kakaroita, koska ei mikään muuten selittäisi tätä. Ei ne lapsen kuole siivoamiseen, uskokaa pois. Ei ainakaan minun lapseni ole niin tyhmä, että nyt ihan mihin tahansa koskee ja sen jälkeen työntää kätensä suuhun.

Vierailija
35/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna lupaa moiseen.

- Vieraiden roskat ei kuulu meille.

- Meidän lapsi ei sotke ympäristöä, joten miksi pitäisi auttaa sen siistimisessä?

- Isot edellä, pienet jäljessä. Annan luvan heti kun opettajat, sivistyslautakunta, rehtori ja kaupunginvaltuusto näyttää mallia.

Vierailija
36/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä olis tosi hyvä paikka kodin ja koulun yhteistoiminnalle! Meillä oli nytkin yksi lauantaityöpäivä koululaisilla, silloinhan voisi olla päivä, jolloin oppilaat, opettajat ja vanhemmat yhdessä keräisivät roskia koulun ympäristöstä.

Vierailija
37/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:53"]

Minä en anna lupaa moiseen.

- Vieraiden roskat ei kuulu meille.

- Meidän lapsi ei sotke ympäristöä, joten miksi pitäisi auttaa sen siistimisessä?

- Isot edellä, pienet jäljessä. Annan luvan heti kun opettajat, sivistyslautakunta, rehtori ja kaupunginvaltuusto näyttää mallia.

[/quote]

Meidän koulun opettajat ovat mukana siivoamassa, tottakai, sehän on koulupäivää.

Vierailija
38/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:50"]

Hyihyi eiiiii! Mun lapset ei siivoa! Toisten sotkut ei kuulu mun kultsuleille! Jos yritetään yhtään pakottaa, ne saavat kyllä sanoa haista vittu ja syö pääs huora, se on niitten oikeus!!

[/quote]siis mitäh? ei hyvää päivää sentään... noinko sä lapsilles opetat? pelottaa ajatella synkin lastes tulevaisuutta. juur sun kaltaisten vanhempien vuoks opettajat on pulassa.

[/quote]

Oli varmaan sarkasmia : )

Vierailija
39/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin tyhmä avaus,että itku tulee! Minusta on hienoa,että tämä siivouspäiväperinne on säilynyt.Itse kävin ala-asteen -90-luvulla ja oli kivaa päästä tekemään jotain muuta oppituntien sijasta. Olen saanut tehokkaan siisteyskasvatuksen kotona,joten ei ollut "tarvetta" oppia ympäristönsiisteysasioita koulun kautta,mutta tuskin siitä haittaakaan oli. Eipä ihme,että maapallo hukkuu paskaan,jos tämä mammojen asennevamma on hyvinkin yleinen."Ei meidän lapsi sotke,niin ei sen tarvitse siivotakaan!",oikein hieno kasvatusperiaate! :D Minäkään en sotke,vien roskat roskikseen,jos sellaista ei ole,niin kotiin. SILTI olen siivonnut taloyhtiön pihatalkoissa,ja mm.lähimetsiä,ihan vapaaehtoisesti.Miksi?Koska siisti ympäristä on kaikkien etu. Ei se mamman pikku kermaperse saa elinikäisiä traumoja,jos joutuu yhden PÄIVÄN tekemään jotain hyödyllistä ja epäitsekästä.

T:Vihaan roskaajia ja tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
40/79 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika ei aivan varmasti pudota yhtäkään roskaa maahan ja jos pudottaakin niin toivon että joku aikuinen hänelle siitä huomauttaa ja pistää pojan omin käsin sen noukkimaan. Tästäkin huolimatta muksumme osallistuu aivan varmasti siivoustalkoisiin. Olettaisin ympäristön siivouksen olevan osa koulun tekemää kasvatustyötä. Lastenkin on erittäin hyvä ymmärtää, että kaikkien meidän pitää kantaa yhteisvastuuta. Jos joku törppö pudottaa karkkipaperin maahan niin jonkun se siitä on siivottava. Kyllä me aikuisetkin teemme asioita toisten puolesta.

Meidän poika on nyt kahdesti ollut noita roskia noukkimassa ja hän itse on ainakin ollut innoissaan. Lapsi oli mielissään kun sai tehdä tärkeää työtä. Olen muutenkin opettanut että jos näkee maassa vaikka tyhjän karkkipussin ja lähellä on roskis niin roska kannattaa viedä roska-asiaan.

Vinkkinä muuten että meillä on ollut käytössä viiltosuojakäsineet. Ei tarvitse pelätä lasinsiruja ja käsine suojaa myös pistolta ainakin jokun verran. Ei ne ehkä suoraa neulalla tökkäämistä kestä mutta muuten. Meillä on harjoiteltu näillä käsineillä mm. puukolla vuolemista ja käsineet on jätetty sitten pois kun homma sujuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi