Paljonko maksat kirkollisveroa?
Verolaskurilla näet paljonko palkastasi menee kirkollisveroon vuosittain.
Kommentit (26)
Kuka tarvitsee laskuria tietääkseen, paljonko on yksi prosentti tuloista....
en kuulu kirkkoon, mutta jos kuuluisin, niin ihan liikaa, n. 1000 euroa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:54"]
Kuka tarvitsee laskuria tietääkseen, paljonko on yksi prosentti tuloista....
[/quote]
Riippuu ihan kunnasta paljonko on kirkollisveroprosentti. Korkeimmillaan taitaa olla kaksikin prosenttia.
Jestas, melkein 500 euroa. Onneksi erosin kirkosta jo liki 20 vuotta sitten, olisi mennyt aika pitkä penni hukkaan...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:50"]Verolaskurilla näet paljonko palkastasi menee kirkollisveroon vuosittain.
http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero
[/quote] En senttiäkään. En kuulu kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:08"]
Meneekö työmarkkinatuesta kirkollisveroa?
[/quote]
Tietysti menee jos kuulut kirkkoon.
[/quote]
En oo tuota tiennytkään. Näköjään mullakin sitten mennyt tietämättäni 50e vuodessa..
[/quote]Etkö ole koskaan katsonut veroilmoitustasi?
Maksan 2 % ja osaan laskea paljonko se on tuloistani ilman laskuriakin. Ei mua haittaa, vaikka maksan yli tonnin vuodessa. Olen kristitty (ortodoksi) ja maksan ihan mielelläni. Tuen myös lähetystyötä erikseen. Mihinkäs muuhun minä sen rahan laittaisin? Turhaa roinaa on ihan tarpeeksi.
[/quote]
Maksan 2 % ja osaan laskea paljonko se on tuloistani ilman laskuriakin. Ei mua haittaa, vaikka maksan yli tonnin vuodessa. Olen kristitty (ortodoksi) ja maksan ihan mielelläni. Tuen myös lähetystyötä erikseen. Mihinkäs muuhun minä sen rahan laittaisin? Turhaa roinaa on ihan tarpeeksi.
[/quote]
Punainen risti olisi varmaan paljon tehokkaampi hyväntekeväisyyskohde kuin kirkko. Mutta ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa kuulua kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:13"]
[/quote]
[/quote]
En oo tuota tiennytkään. Näköjään mullakin sitten mennyt tietämättäni 50e vuodessa..
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:57"]
Jestas, melkein 500 euroa. Onneksi erosin kirkosta jo liki 20 vuotta sitten, olisi mennyt aika pitkä penni hukkaan...
[/quote]
Haa, pääsinpäs nokittamaan, olen eronnut kirkosta jo liki 30 vuotta sitten. Kolmikymppiset tulevat täyteen parin vuoden kuluttua syksyllä.
Just mietin pitäiskö lahjoittaa Planin kautta kummilapsitoimintaan rahaa kuukausittain, mutta sitten tulikin mieleen että kun maksan kirkollisveroa niin olkoon se mun panos hyväntekeväisyyteen nyt toistaiseksi. Olin eronnut kirkosta, liityin takaisin.
Olen kyllä eronnut kirkosta, mutta en rahan takia, vaan koska kirkko ei enää noudata Raamattua. Kaiken huippu oli se, että tietyissä seurakunnissa (mm. Vantaa) on poistettu lähetysmäärärahoja oikeaoppisilta lähetysjärjestöiltä. Jos järjestöjä aletaan kiristää hyväksymään naispappeus ja homolähetys, niin mielummin eroan kirkosta ja tuen näitä oikeita kristillisiä järjestöjä suoraan.
En yhtään, en kuulu kirkkoon. Jos joskus joudun pakosti olemaan kirkossa, esim. sukulaislapsen rippijuhlan takia, en laita kolehtiin rahaa.