Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsittämättömimmät blogiyhteistyöt

Vierailija
17.04.2014 |

Ymmärrän kyllä että bloggaajat mainostavat yhteistyön merkeissä saamiaan tuotteita mutta välillä ainakin mulla menee yli ymmärryksen mitä kaikkea mainostetaankaan kun saadaan jotain ilmaiseksi, nyt tuoreimpana esimerkkinä Adalmina's Secretin Kikkoman-yhteistyö :D Joskus taannoin Mona's Daily Style esitteli Lambin kosteuspyyhkeitä. Varmasti hyviä tuotteita molemmat mutta jos mulla olisi blogi niin en taatusti mainostaisi ko. tuotteita siellä :) Mitä muita erikoisia yhteistyöjuttuja teille muistuu mieleen? Ja ennen kuin joku kommentoi että olen kateellinen niin en ole, saan kyllä soijakastiketta  kosteuspyyhkeitä kaupastakin :D

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cavalla oli kaikkia ihme yhteistyökuvioita, niitä oli aina niin hauska lukea - ikinä ei tiennyt, mitä luvassa seuraavaksi!

Vierailija
22/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät bloggaajat eivät saa kuin ko. tuotteen/tuotteita. Se on sitten bloggaajasta kiinni, miten paljon siihen mainontaan panostavat. Järkevää ei ole paljon, koska eihän siitä saa itse juuri mitään. Isommat (tai röyhkeimmät/parhaimmat neuvottelijat) saavat myös rahallista korvausta. Esimerkiksi Lilyn palkkabloggaajat saavat aina rahaa niistä yhteistyöpostauksista, Saara Sarvas tämän juuri kertoi rusketusrasvapostauksessaan.

Itse olen sitä mieltä että blogimainonta on ongelmallista, se on edelleen kenttä jossa lukija ei tiedä millä palloilla pelataan.

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:24"]

Mun tietojen mukaan noista blogimainoksista harvoin saa ihan oikeaa riihikuivaa rahaa vaan juuri tuotelahjoja tai lahjakortteja. Jos raha vaihtaa omistajaa niin se on monimutkaisempi juttu mainostajalle eikä silloin voi bloggaajakaan jättää "epähuomiossa" verottajaa huomioimatta. Lehtien mainoksissakaan ei läheskään aina raha kulje vaan palvelukset. Siksi niissä pieni piiri pyörii;) Taitaa muuten kesän jälkeen mainostus loppua monessa paikkaa kun firmojen budjeteista ei löydy niihin varoja. 

Mitä te luulette että jostain keksimainoksesta tienaa? 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cava, oletko tekemässä comebackin vai miksi käyt joka ketjussa itseäsi mainostamassa?

Vierailija
24/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:00"]

Käsittämätöntä on se, että portaaleiden kautta tulevat yhteistyöt on kaikilla bloggareilla aina samaan aikaan. Eikö niitä vois jotenki porrastaa tmv.

[/quote]

Tähän lisäisin vielä ihmettelyn siitä että portaaliblogien kampanjat pyörii samaan aikaan itsenäisissä pikkublogeissa. Esimerkiksi Ostohyvitys pyöri jokin aika sitten sekä portaaliblogeissa että itsenäisissä samaan aikaan.

[/quote]

Johtuu varmaan siitä, että yritykset pommittaa viesteillä sekä itsenäisiä että portaaliblogeja.

Vierailija
25/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikisinkussa oli jotain MeNaiset tms. mainoksia. Ihan kuin lehtimyyjät ei soittelisi jo tarpeeksi! :D

Ja vaikka on kiva, että bloggaaja mainostaa sentään sellaisia tuotteita, jotka liittyvät blogin aihepiiriin niin ärsyttää ne "sain paikasta x ihan minun näköiset kengät", "sain valita tällaisen korun tästä ihanasta mallistosta" jne.

Glitterillä oli joku statement- korukampanja taannoin ja joka blogissa oli niitä koruja. Samaten Lumenen Hiekkaa purossa- lakka. Olisin varmaan kumpaankin sortunut, jos olisin nähnyt ne kaupassa, mutta tuli jo korvista ulos korut ja lakat, joten en ostanut.

Vierailija
26/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiedaysilla menossa tamponimainokset. Juu u!

Vierailija
27/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hiukan ihmetyttää noi Kantolan keksimainokset. Kai niissä on pakko olla ihan joku rahallinen palkkio, ei kai noi bloggaajat muuten antaisi mainostilaa kekseille?

Vierailija
28/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä oli golden cap-kamppis Vapun aikaan ja rikas lakimies Business woman teki kyllä kaikkien aikojen rimanalituksen ja kiisti vielä ettei ollut mainos kyseessä

Vierailija
29/189 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä oli golden cap-kamppis Vapun aikaan ja rikas lakimies Business woman teki kyllä kaikkien aikojen rimanalituksen ja kiisti vielä ettei ollut mainos kyseessä

Vierailija
30/189 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Adalmiinan blogi on kyllä mennyt ihan pelkäksi mainostamiseksi. Poistin blogin lukulistalta muutama kuukausi sitten ja oli näköjään oikea päätös, nyt kun selasin uusimmat postaukset ei niissä hirveästi ollut mainostuksen lisäksi mitään sisältöä. Silloin muutama vuosi sitten A ei olisi ikinä mainostanut mitään soijasoosia :D

Vierailija
31/189 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin Mona's daily stylen Mona on tehnyt äitienpäivän kunniaksi mainospostauksen veikkauksen arvoista. Oikeasti kuinka pitkälle noi bloggaajat on valmiita menemään rahankiilto silmissään? Mona nyt on tunnettu siitä, että tekee ties millaisia yhteistöitä, mutta yleensä ne on edes jotenkin liittyneet blogin aihepiiriin. Mä jotenkin ymmärrän ton tyyliset blogiin hyvin huterasti liittyvät yhteistyöpostaukset, jos niissä on edes joku arvonta, niin kuin nyt noissa Elovenan mainospostauksissa on yleensä ollut. En itse jaksa mihinkään arvontoihin osallistua, mutta niissä on sentään se idea, että lukijatkin hyötyvät jollain tavalla.

Vierailija
32/189 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polka dots Jonnan ja Fof-Sallan työpäivä pikaruokalassa oli aika erikoinen. 

Vierailija
33/189 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/189 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs natalie vilenin se joku lahjapaketti/lahjapaperi tms juttu?? :D miks joku haluais tilata jotain lahjalaatikoita kalliilla ku voi itekki paketoida?? :D

Vierailija
35/189 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:40"]

[/quote]

Toi oli kyllä jotenkin todella kummallinen yhteistyö, jäi ihan ihmeelliset fiilikset. Ja jotenkin luulisin, että jos tonne Mäkkäriin halutaan nuoria reippaita työntekijöitä, olisi ehkä kannattanut valita vähän nuorempien lukijoiden suosimat blogit mainoskanavaksi.

Vierailija
36/189 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söhlääävät, sössöttävät ja hymyilevät kuin riivattuina. NOLOA ON !!

Vierailija
37/189 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: En edes jaksa lukea vastauksia, mutta kyllä noista soijakastikkeista ja vastaavista saa ihan kirjoituspalkkion. Luuletko todella, että joku mainostaa ihan innoissaan kun saa kotiinsa "vuoden soijat" :D 

Vierailija
38/189 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen missaat pointin.

Kaikenmaailman makkaratehtaiden maskottina / mannekiinina hyppiminen ja heidän pillin mukaan tanssiminen on noloa, etovaa, epäeettistä, mautonta, munatonta, typerää jne..

Vierailija
39/189 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:57"]

Ymmärrän kyllä että bloggaajat mainostavat yhteistyön merkeissä saamiaan tuotteita mutta välillä ainakin mulla menee yli ymmärryksen mitä kaikkea mainostetaankaan kun saadaan jotain ilmaiseksi, nyt tuoreimpana esimerkkinä Adalmina's Secretin Kikkoman-yhteistyö :D Joskus taannoin Mona's Daily Style esitteli Lambin kosteuspyyhkeitä. Varmasti hyviä tuotteita molemmat mutta jos mulla olisi blogi niin en taatusti mainostaisi ko. tuotteita siellä :) Mitä muita erikoisia yhteistyöjuttuja teille muistuu mieleen? Ja ennen kuin joku kommentoi että olen kateellinen niin en ole, saan kyllä soijakastiketta  kosteuspyyhkeitä kaupastakin :D

[/quote]

Oletko varma, että maininta blogissa johtui blogiyhteistyöstä?

Minä saatan aina väliin mainita jonkin tuotemerkin, jos olen siihen tykästynyt, mutta teen sen ihan oma-aloitteisesti ilman mitään tuotelahjuksia tai muita korvauksia. 

Vierailija
40/189 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mungolife poistui lukulistalta, kun erään joulun alla ihan näin hyvänä ihmisenä

maailmaa syleilevästi ehdotteli, että hyvää hyvyyttään ja joulumielellä jokainen voisi lahjoittaa muutaman roposen hyväntekeväisyyteen, tässä linkki :) :) :) 

Ja unohtui mainita että osa jokaisen lahjoittamista roposista tulisi tuomaan joulumieltä HÄNELLE.