Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään luontaistuotteita jotka auttavat masennukseen?

Vierailija
17.04.2014 |

En halua masennuslääkettä syödä. Minulla on yksi toinen päälääke jo. Tietty liikunta ja terveellinen ruokavalio myös tärkeitä. En vaan halua enää lisää näitä haitallisia lääkkeitä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja pähkinät

Vierailija
22/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:38"]On. Koskenkorva.

[/quote]

Kannabis on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 08:54"]

Itselläni paras ja tehokkain keino on hikiliikunta kuusi kertaa viikossa ja ruokavalio, jossa valkoinen vehnä ja sokeri on jätetty pois lähes kokonaan. Olo helpottui jo parin viikon jälkeen ja enää parin vuoden jälkeen ei ole paluuta entiseen. Tajusin jotenkin, että minun pitää itse ottaa vastuu omasta hyvinvoinnista ja se tarkoittaa, että sen eteen pitää tehdä töitä. (alussa tntui työltä, mutta nyt jo itsestään selvältä elämäntavalta)

[/quote]

jaahas ja miksiköhän tämä on saanut alapeukkuja?

olen kokeillut masennuksen hoitoon lääkkeitä ja terapiaa, kunnes tapasin kongnitiivista terapiaa antavan terapeutin, joka keksi ehdottaa liikuntaa ja olo helpottui ja on pysynyt hallinnassa nyt pari vuotta liikunnan ansiosta. 

En väitä, että liikunta toisi avun kaikille, mutta sitä kannattaa kokeilla, jos oikeasti haluaa yrittää kaikkea. Eikä se maksa välttämättä mitään. Liikunta vapauttaa kehon omia luonnollisia mielihyvähormoneja, jotka auttavat pitämään yllä tasapainoista oloa.

Kannattaa googlettaa: "masenennus liikunta", niin saa paljon tutkimustuloksia, joissa osoitetaan, että liikunnan teho yltää tai ylittää lääkkeiden vaikutuksen.

Vierailija
24/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääke ei ole haitallinen lääke jos sillä hoidetaan sairautta. Mikä ihme teitä ihmisiä oikein vaivaa? Syydätte elimistöönne jotain tutkimatonta diipadaapaa mielummin kuin tutkittuja ja testattuja lääkkeitä. Tehokkain hoito masennukseen on ihan tutkitusti oikea lääkitus JA terapia yhdistettynä. Mitään ihmelääkettä ei ole olemassa, eikä masennus parane viikoissa millään hoidolla. Se vie pahimmillaan vuosia. 

Jos haluatte oikeasti luotettavaa tietoa erilaisista hoitomuodoista, kehotan varaamaan ajan oikealle lääkärille, esim. psykiatri, jolla on viimehetkisin tieto melenterveysongelmien hoidosta. Masennusta voidaan hoitaa ilman lääkkeitä tehokkaalla terapialla, mutta mitään luonnotuotemoskaa en elimistööni kyllä laittaisi, etenkin jos taustalla jo on jokin muu sairaus. Yhteisvaikutukset voivat olla hyvinkin vakavia.

Vierailija
26/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 08:49"]

Itse olen syönyt jo vuosikausia, ainakin 5 vuotta E-EPAA, jossa lisättyä D-vitamiinia.

Ja jos sulla ei rahat riitä - lopeta tupakan poltto ja hakeudu töihin- parasta terapiaa, jos et ole jo korjannu em.asioita.

Vaikutus alkaa noin 1 kk -2 kk kuluessa tai myöhemmin.

[/quote]

Sulla toi lääke taisi vaikuttaa aika nopeasti myötätuntoa alentavasti ja k***päisyyttä lisäävästi.

Vierailija
27/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voisi syödä ihan tähän tarkoitukseen tehtyjä lääkkeitä? Ne oikeasti auttavat.

Vierailija
28/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kongnitiivista terapiaa

Vierailija
29/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja laihdutus. Nuo terveyden kulmakivet, jotka poistavat kaikki vaivat. Lisäksi vain voimakas tahto ja pyrkimys positiivisuuteen.

Vierailija
30/46 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliromaanin lukeminen. Kokeile esimerkiksi romanttisia novelleja.

Vierailija
31/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat on avainasia masennuksen ehkäisemisessä ja vähentämisessä. Se, että saa tarpeeksi vitamiineja, on tosi tärkeää, että masennuksesta voi parantua. Toki lääkkeetkin voi olla hyviä, mutta aika monesti niitä syötetään ihan liikaa semmosiinkin lieviin masennuksiin, joita voi hoitaa pelkästään terveellisillä elämäntavoilla. Jos nukkuu riittävästi, liikkuu tarpeeksi ja syö hyvin ja monipuolisesti ja osaa hallita stressiään, masennukseen ei hevillä sairastu. Masennusta ehkäisee ainakin d-vitamiini ja omega 3, monet superfooditkin auttavat, esim. maca tuo paljon energiaa ja adaptogeenina auttaa selviämään pitkittyneestä stressistä. Toivotaan, että löydät keinot masennuksen selättämiseen, tsemppiä! Itse tilaan luontaistuotteet Hyvinvoinnin Tavaratalosta, lisää täällä: http://bloggen.fi/saletistiale/2014/05/02/hyvinvointia-hyvinvoinnin-tavaratalosta/

Vierailija
32/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 07:09"]En halua masennuslääkettä syödä. Minulla on yksi toinen päälääke jo. Tietty liikunta ja terveellinen ruokavalio myös tärkeitä. En vaan halua enää lisää näitä haitallisia lääkkeitä.

[/quote] Tohtori tolosen E epa. Auttoi minua. Voi kysyä jos voisi syödä vaikka kolme 500mg

Päivässä.

Vierailija
33/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ORGANIC INDIA LUOMUYRTTIKAPSELIT Luomuyrttikapseleiden yrtit ovat 100 % luomua. Kapselit ovat täysin kasviperäisiä ja sopivat näin myös sekä vegaaneille että vegetaristeille. Luomuyrttikapselit ovat luonnostaan gluteenittomia ja niillä on Ayurvedinen lääkelisenssi Intiassa. Yrteillä on monia terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä vaikutuksia aina suoliston hyvinvoinnista ihon hyvinvointiin, vaihdevuosioireisiin, alakuloisuuteen ja stressiin.

Vierailija
34/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:38"]

Miksi et voisi syödä ihan tähän tarkoitukseen tehtyjä lääkkeitä? Ne oikeasti auttavat.

[/quote]

Sinullako auttaa lääkkeet? Minä olen syönyt melkein 10 eri masennuslääkettä, mikään niistä ei auttanut. Sain vain ikäviä sivuoireita. En enää halua syödä lääkkeitä, joten minuakin kiinnostaisi luontaistuotteet. Tai luontaiset keinot, ei tarvitse olla mikään aine. Liikunta on ok, mutta ei paranna, ehkä helpottaa hetken.  

Terapiakaan ei paranna, auttaa osittain vain.

Vierailija
35/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainituista vaihtoehdoista mäkikuismalla TUTKITUSTI on tehoa masennuksen hoidossa. Lievään masennukseen plaseboa ja perinteisiä mielialalääkkeitä parempi teho, hyötyä keskivaikean masennuksen hoidossa, vaikean masennuksen suhteen ei näyttöä.Ongelmina yhteisvaikutukset, ehkäisytehon heikentyminen ja korkea hinta.

Vierailija
36/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitut D-vitamiini ja omega-3 nyt ainakin, muutenkin terveellinen ruokavalio auttaa ainakin jonkin verran. Ja mäkikuisma on mulla toiminut paremmin kuin mikään kokeilemani masennuslääke (ja niitä on monta...), mutta en söisi sitä yhdessä minkään synteettisen lääkkeen kanssa sivuvaikutusten takia. Lisäksi tietty unirytmi kuntoon ja liikuntaa ja ulkoilua joka päivä, niin pääsee jo pitkälle. Ruoka-asioissa suosittelisin lukemaan Kaisa Jaakkolan kirjoja, niistä löytyy paljon hyviä vinkkejä. Tsemppiä ap, tulet kyllä kuntoon! Mä olen sairastanut masennusta useamman jakson, yhteensä yli kymmenen vuotta, ja nykyään sitä mieltä, että lääkkeet on ihan turhia ainakin mun tapauksessa. Tuskin olisin edes sairastunut, jos elämäntavat olisi alunperinkin olleet kunnossa.

Vierailija
37/46 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tilaan omat vitamiinini ja superfoodini iHerbistä, tulee todella edulliseksi. Suosittelen!

t. 36

Vierailija
38/46 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla on suositella sulle erästä nonihedelmää ja puolukkaa sisältävää superfood valmistetta. Itse oireillu masennusta 16 vuotta, sinä aikana se puhjennut kahdesti kukkaan. Kokeillut masennuslääkkeitä saaden vain huonot kokemukset ja erityisherkkänä en enään halua kemiallisia lääkeaineita sotkemaan päätäni. Oon saanu tästä uskomattoman avun, en ois voinu kuvitella että luontaisesti voi voida näin hyvin. Jos kiinostaa niin ota muhun yhteyttä nii voin kertoo enemmän! 

janica.arcticnutrition@gmail.com

Vierailija
39/46 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siankärsämöä käyttää samaan aikaan kuin verenpainelääkkeitä ja beeta salpaa?

Vierailija
40/46 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:38"]

[/quote]

Sinullako auttaa lääkkeet? Minä olen syönyt melkein 10 eri masennuslääkettä, mikään niistä ei auttanut. Sain vain ikäviä sivuoireita. En enää halua syödä lääkkeitä, joten minuakin kiinnostaisi luontaistuotteet. Tai luontaiset keinot, ei tarvitse olla mikään aine. Liikunta on ok, mutta ei paranna, ehkä helpottaa hetken.  

Terapiakaan ei paranna, auttaa osittain vain.

[/quote]Oliko niin että mäkikuisma altistaa silmiä haitalliselle säteilylle? Olin jostain lukevinani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan