Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?
Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.
Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!
Kommentit (394)
Olen sanonut vaimolleni, että niin kauan kuin asuu tässä talossa on minun käytettävissä.
Se miksi sanon näin, ja toimin myös näin, liittyy suhteeseemme "rakenteeseen". Vaimoni on nimittäen sairaalloisen mustasukkainen, ja tämä ei ole ihan helppo asia. Tämä on ikään kuin minun vastavetoni tuohon ylettömään mustasukkaisuuteen. Hän on niin mustasukkainen että jos sanon menväni käymään esim. kaupassa niin hän ärtyy heti ja alkaa kehittää riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän vaimoasi. Olen ollut tämän viikon kotona kahden sairastavan lapsen kanssa (5kk ja 3,5v). Mies on tehnyt yli 9h työpäiviä, eikä siten ole juurikaan voinut osallistua arkipuuhiimme. Minä olen ollut valmiudessa 24h vuorokaudessa ja olen jo ihan poikki..
Perjantaisin meillä on seksipäivä. Illalla, kun lapset menevät nukkumaan, laitamme hyvää syötävää, saunomme ja harrastamme seksiä. Voin kertoa, ettei kiinnostaisi tippaakaan! Mieluummin sulkeutuisin omaan poterooni ja nukkuisin häiriöttä edes 2h..
Mitäkö mies voisi tehdä? 1) No, lähteä välillä arkena töistä aiemmin ja tehdä töitä illalla, kun lapset nukkuvat. (Tiedän, ei onnistu kaikilla.) 2) Miettiä, hankkia ja laittaa kaikki viikon ruoat kyselemättä. Söisin vaikka kylmää hernekeittoa, jos joku muu ottaisi ruokahommista vastuun. 3) Viedä illalla lapset ulos edes tunniksi ilman, että häntä pitää kiitellä ja hyvitellä. 4) Tuoda töistä tullessaan koko perheelle kivoja yllätyksiä. Esim. Pizzaa tai leffaherkkuja. Voisi myös ilmoittaa, että tänään mennään pulkkamäkeen tms. Innostaisi lapsia. 5) Osallistua perheen sosiaalisen elämän ylläpitoon. Vaihtaisi joskus edes omien perheenjäsentensä ja ystäviensä kanssa kuulumiset. 6) Huolehtisi perheen ilmapiiristä. Kehuisi ja kiittäisi lapsia.
Ja mitäpä sinä voisit ITSE tehdä niin, että sinulla olisi haluja? Olet marttyyri, etkä mitään muuta.
Tuolla kirjoittajalla on kaksi pientä lasta, joista toinen on vasta viiden kuukauden ikäinen. Mieti nyt vähän, miten paljon hänellä on hommaa, eihän isompi lapsi saa edes ulkoilla yksin. Sen lisäksi hän sanoi lasten sairastelevan, se tietää rikkonaisia yöunia. Lapsettomana sinä et voi sanoa aiheesta mitään.
Minä ainakin vaivun horrokseen, jos seksiä ei ole ollut pitkään aikaan. Sitten ei oikeastaan enää huvitakaan. Paras tapa katkaista kierre on järjestää aikaa ja tunnelma on sille seksille. Virittäytyminen alkaa jo aiemmin, seksikkäät alusvaatteet molemmille koko päiväksi. Suutelua ja hyväilyä pitkin päivää. Koskettelua. Se yhdyntä on sitten se kruunu koko päivän eroottiselle virittäytymiselle. Pyritään pitämään arjessa yllä tuollaista latausta muutenkin. On tärkeää huomioida ja kosketella toista ilman, että se johtaa mihinkään samantien. Sitähän se oli silloin nuorempanakin, kiusoittelua ja vihjailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää että vaimosi ei koe harrastamaanne seksiä itselleen mukavana asiana vaan näköjään velvoitteena huolehtia sinun tarpeistasi.
Tähän minäkin kiinnitin huomiota. Nyt avoimin mielin muuttamaan seksielämäänne niin, että se olisi molemmille osapuolille tyydyttävää.
Miten? Jos toinen on tyytyväinen siihen että seksiä ei ole?
Eikö vaimo todennut, että kyllä hänelläkin olisi tarve seksiin? Tuskin hänkään siis on tyytyväinen. Mutta se seksi, jota nyt on tarjolla, ei sytytä.
Ja silti nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken? Mieshän avasi keskustelun ja naiselta tuli (mitä ilmeisemmin mieheelle kohdistettuja) ehdotuksia. Itse ei ole tehnyt mitään. Eikä ole tekemässä. Sehän tässä on pielessä. Ei ole paljon kunnioitusta ja rakkautta suhteessa, jossa ei kiinnosta tehdä itse mitään tärkeiden asioiden eteen.
Kirjoitin "avoimin mielin muuttamaan" ja tarkoitin tällä, että he tekisivät yhdessä, pariskuntana töitä asian eteen. Nyt mies oli ottanut asian esille ja minusta oli hienoa, että keskusteluyhteys syntyi. Minusta ap:n kommenteista ei ole tullut esille, että hänen vaimonsa odottaa ap:n tekevän kaikki työt. Joissain muiden kirjoittamissa kommentteissa kyllä tätä asetelmaa ja oletusta on tuotu varsin kärjekkäästi esille (kuten sinäkin ilmaisulla "nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken"). Täällä av:lla valitettavasti usein provotaan mies-nais-asetelmaa . Toivottavasti ap ei mene provosoitumaan ja kaivaudu av-trollien osoittamaan poteroon, vaan todella pitää sen avoimen mielen, jota peräänkuulutin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, koska olet käynyt viimeksi vaimon kanssa vaikka kahdestaan kävelyllä? Kävelyllä niin, että kumpikaan ei selaa kännykkää, joudu vastailemaan jonkun lapsen asioihin, miettimään mitään sen enempää, vaan vain kävellä ja olla yhdessä, jutella tai olla juttelematta.
Ja se kävely ei tarkoita sitä, että sen jälkeen iltasella pääsee panemaan, vaan se on vain mukavaa pyyteetöntä yhdessäoloa hetken. Ei pikakävelyä, ei mitään hoidettavaa asiaa siihen oheen, ei mitään ikäviä keskustelunaiheita tai liikuntaa, vaan molemmille sopivassa tahdissa vierekkäin kävelyä. Ymmärsitkö ap?
Mieheni halusi joskus kanssani kävelemään ja lähdin, mutta sitten hän joko harppoi, "koska kävely on hyvää liikuntaa!" tai sitten hänellä oli sydämellään joku ikävä asia, josta hän halusi jutella. Niinpä kävelyistä tuli minulle vastenmielisiä, koska niissä oli aina joku syy lähteä ja se syy ei ollut mikään yhdessäolo. Mies myös ihmetteli miksi lähden naapurin Liisan kanssa kävelemään mielelläni, mutta en hänen kanssaan. No siksi, että Liisan kanssa oli mukavaa, miehen kanssa ei. Mies tajusi asian ja nyt kävelymme ovat mukavia.
Sinä määrittelet raamit: ei liikuntaa, ei ikäviä asioita (jos sinä joudut kuuntelemaan) jne...
Mietitkö koskaan kuinka reilua tuo on? Mies tajus käyttäytyä kuten sinä haluat, niin nyt on mukavaa. Miehen toiveista ei edes tuossa puhuta.
Naisilla on aina tällaisia ihme vaatimuksia miehelle... Sama ei toimi toisinpäin. Olisi todella vaikea edes kuvitella miehiä latelemassa "mukavan kävelyn kriteerejä" naiselle. Mistä hemmetistä voi etukäteen noitakaan tietää??? Me ainakin miehen kans keskustellaan ikävätkin asiat ja se rentouttaa molempia.
Ja aivan taatusti olet Liisan kans kuitenkin ite puhunut niitä ikäviäkin asioita
Mietittekö koskaan, te vaativat naiset, millä oikeudella teillä on määritellä oikea ja mukava tapa? Jos ette saa niitä, siirrytte hakemaan toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri (nainen) oli töistä hoitovapaalla, kaksi pientä lasta kotona ja sitten mies jäi kotiin "vuorostaan".
No, nainen tuli töistä kotiin, eteisessä oli hiekkavuori, kuraset ja märät saappaat ja vaatteet sikinsokin, Huusholli ihan sekaisin, kaupassa ei oltu käyty ruokaa ei oltu tehty, pyykkejä ei pesty. Ellei äiti ollut jättänyt valmista ruokaa kaappiin, oli tilattu pitsaa. Välillä kotona oltiin vielä yöpaidoissa ja tuijotettiin leffoja kun äiti tuli töistä. No eihän siinä kamalasti stressaannu mut mies hoiti lapset ja kodin vuorostaan..
Odota ap vielä vähän aikaa kun lapset lähtee kotoa, se vaimo lähtee samantien kun tunteet on kuolleet. Niin kävi meilläkin. Sinne jäi mies ihmettelemään että mitäs nyt tapahtui. Nyt mulla on mies, joka puhuu ja pussaa ja seksiä meillä on monta kertaa viikossa, välillä pari kertaa päivässä. Yleensä aina aamulla tai päivällä, ei juuri koskaan illalla koska olen illantorkku. Kynttilä meillä pistetään palamaan jopa aamukahvin aikaan ja vkl aamu usein aloitetaan skumppalasillisella. Yhdessä käydään suihkussa.
Niin, noita kaikkia on nyt helppo uuden miehesi tehdä kanssasi kun ei ole lapset enää kotona sinua tai häntä uuvuttamassa.
Aika kylmää että se jonka kanssa se pahin lapsiarki on yhdessä kestetty heitetään menemään kun se helpottaa ja tilalle otetaan joku uusi jonka kanssa sitten hihkutaan kuinka paljon "paremmin" menee kuin se entisen. No totta helvetissä menee paremmin kun se lapsiarki on poistunut kuviosta!
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän vaimoasi. Olen ollut tämän viikon kotona kahden sairastavan lapsen kanssa (5kk ja 3,5v). Mies on tehnyt yli 9h työpäiviä, eikä siten ole juurikaan voinut osallistua arkipuuhiimme. Minä olen ollut valmiudessa 24h vuorokaudessa ja olen jo ihan poikki..
Perjantaisin meillä on seksipäivä. Illalla, kun lapset menevät nukkumaan, laitamme hyvää syötävää, saunomme ja harrastamme seksiä. Voin kertoa, ettei kiinnostaisi tippaakaan! Mieluummin sulkeutuisin omaan poterooni ja nukkuisin häiriöttä edes 2h..
Mitäkö mies voisi tehdä? 1) No, lähteä välillä arkena töistä aiemmin ja tehdä töitä illalla, kun lapset nukkuvat. (Tiedän, ei onnistu kaikilla.) 2) Miettiä, hankkia ja laittaa kaikki viikon ruoat kyselemättä. Söisin vaikka kylmää hernekeittoa, jos joku muu ottaisi ruokahommista vastuun. 3) Viedä illalla lapset ulos edes tunniksi ilman, että häntä pitää kiitellä ja hyvitellä. 4) Tuoda töistä tullessaan koko perheelle kivoja yllätyksiä. Esim. Pizzaa tai leffaherkkuja. Voisi myös ilmoittaa, että tänään mennään pulkkamäkeen tms. Innostaisi lapsia. 5) Osallistua perheen sosiaalisen elämän ylläpitoon. Vaihtaisi joskus edes omien perheenjäsentensä ja ystäviensä kanssa kuulumiset. 6) Huolehtisi perheen ilmapiiristä. Kehuisi ja kiittäisi lapsia.
Täytyy sanoa, että tuo ruokalistan suunnittelu ja kauppalistan tekoon yksi asia, jossa välillä kaipaisi apua, kun on väsynyt. Joskus on kauppalista pyörinyt mielessä, kun toinen ehdottelee seksiä ja se kyllä vie kaiken erotiikan. Varmaan ottaisin jonkin valmiin ruokaboksin testiin, jotta saisi edes ne ruuat valmiiksi ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää että vaimosi ei koe harrastamaanne seksiä itselleen mukavana asiana vaan näköjään velvoitteena huolehtia sinun tarpeistasi.
Tähän minäkin kiinnitin huomiota. Nyt avoimin mielin muuttamaan seksielämäänne niin, että se olisi molemmille osapuolille tyydyttävää.
Eikö vaimo todennut, että kyllä hänelläkin olisi tarve seksiin? Tuskin hänkään siis on tyytyväinen. Mutta se seksi, jota nyt on tarjolla, ei sytytä.
Ja silti nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken? Mieshän avasi keskustelun ja naiselta tuli (mitä ilmeisemmin mieheelle kohdistettuja) ehdotuksia. Itse ei ole tehnyt mitään. Eikä ole tekemässä. Sehän tässä on pielessä. Ei ole paljon kunnioitusta ja rakkautta suhteessa, jossa ei kiinnosta tehdä itse mitään tärkeiden asioiden eteen.
Kirjoitin "avoimin mielin muuttamaan" ja tarkoitin tällä, että he tekisivät yhdessä, pariskuntana töitä asian eteen. Nyt mies oli ottanut asian esille ja minusta oli hienoa, että keskusteluyhteys syntyi. Minusta ap:n kommenteista ei ole tullut esille, että hänen vaimonsa odottaa ap:n tekevän kaikki työt. Joissain muiden kirjoittamissa kommentteissa kyllä tätä asetelmaa ja oletusta on tuotu varsin kärjekkäästi esille (kuten sinäkin ilmaisulla "nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken"). Täällä av:lla valitettavasti usein provotaan mies-nais-asetelmaa . Toivottavasti ap ei mene provosoitumaan ja kaivaudu av-trollien osoittamaan poteroon, vaan todella pitää sen avoimen mielen, jota peräänkuulutin.
Olishan se näkynyt jos nainen olisi kiinnostunut tekemään jotain asialle. Selvästi vastaus viittaa siihen, että odottaa ap:n toimivan.
Ja olisiko se edes mikään ihme, kun luet vastauksia? Moni nainen olettaa, että miehen tehtävä on palvella naista ja järjestellä asiat sopiviksi.
Itse en näe mitään mieltä asioiden sekoittamisella. Seksiongelmat ja muut ongelmat erikseen. Niin ei tule asetelmaa, jossa esim seksiä käytetään kiristyskeinona tai lahjana.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onko ap sinun oma tarpeesi sitten sellainen, että kun olet umpi väsynyt ja tajunnan rajamailla uupumuksesta niin silloin sinä haluat seksiä? Kysyppä itseltäsi missä sinä olet silloin kun vaimosi uuvuttaa itsensä perheen eteen? Miten sinulla voi olla energiaa ja hänellä ei ole?
Varmaan voisi myös heittaa samanlaisia kysymyksia muistakin aiheista, kuten vaikkapa parisuhdekeskustelujen käymisestä miehen rankan työpäivän jälkeen:
"Onko vastaaja sinun oma tarpeesi sitten sellainen, että kun olet umpi väsynyt ja tajunnan rajamailla uupumuksesta niin silloin sinä haluat keskustella parisuhteestanne? Kysyppä itseltäsi missä sinä olet silloin kun miehesi uuvuttaa itsensä perheen eteen? Miten sinulla voi olla energiaa ja hänellä ei ole?
Eikö aika tyypillisesti tällaisiin ehdoteta, että KYLLÄ, keskusteleminen on molempien VELVOLLISUUS siinä YHTEISESSÄ SUHTEESSA ja sitä ei voi paeta töiden raskaudella jne. vaikka JUURI ITSEÄ ei sillä hetkellä hotsittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ko
ska olet käynyt viimeksi vaimon kanssa vaikka kahdestaan kävelyllä? Kävelyllä niin, että kumpikaan ei selaa kännykkää, joudu vastailemaan jonkun lapsen asioihin, miettimään mitään sen enempää, vaan vain kävellä ja olla yhdessä, jutella tai olla juttelematta.
Ja se kävely ei tarkoita sitä, että sen jälkeen iltasella pääsee panemaan, vaan se on vain mukavaa pyyteetöntä yhdessäoloa hetken. Ei pikakävelyä, ei mitään hoidettavaa asiaa siihen oheen, ei mitään ikäviä keskustelunaiheita tai liikuntaa, vaan molemmille sopivassa tahdissa vierekkäin kävelyä. Ymmärsitkö ap?
Mieheni halusi joskus kanssani kävelemään ja lähdin, mutta sitten hän joko harppoi, "koska kävely on hyvää liikuntaa!" tai sitten hänellä oli sydämellään joku ikävä asia, josta hän halusi jutella. Niinpä kävelyistä tuli minulle vastenmielisiä, koska niissä oli aina joku syy lähteä ja se syy ei ollut mikään yhdessäolo. Mies myös ihmetteli miksi lähden naapurin Liisan kanssa kävelemään mielelläni, mutta en hänen kanssaan. No siksi, että Liisan kanssa oli mukavaa, miehen kanssa ei. Mies tajusi asian ja nyt kävelymme ovat mukavia.
Sinä määrittelet raamit: ei liikuntaa, ei ikäviä asioita (jos sinä joudut kuuntelemaan) jne...
Mietitkö koskaan kuinka reilua tuo on? Mies tajus käyttäytyä kuten sinä haluat, niin nyt on mukavaa. Miehen toiveista ei edes tuossa puhuta.
Naisilla on aina tällaisia ihme vaatimuksia miehelle... Sama ei toimi toisinpäin. Olisi todella vaikea edes kuvitella miehiä latelemassa "mukavan kävelyn kriteerejä" naiselle. Mistä hemmetistä voi etukäteen noitakaan tietää??? Me ainakin miehen kans keskustellaan ikävätkin asiat ja se rentouttaa molempia.
Ja aivan taatusti olet Liisan kans kuitenkin ite puhunut niitä ikäviäkin asioita
Mietittekö koskaan, te vaativat naiset, millä oikeudella teillä on määritellä oikea ja mukava tapa? Jos ette saa niitä, siirrytte hakemaan toiselta.
Näissä asioissa aina miehet joustaa, koska luulee et niin kuuluu tehdä. Jostain kumman syystä. Kun alkaa asioita tarkastelemaan huomaa arjessa paljon pieniä asioita, joita tehdään koska naisen mielestä niin kuuluu tehdä.
Olis tuokin ollut iloinen, että mies halusi jakaa hänelle tärkeitä asioita, vaikka niitä ikäviäkin. Moni mies ei puhu yhtään mitään mistään, mikä johtaa eroon. Miksei voi tehdä kompromisseja, kun huomaa, että toisenlainen tapa on toiselle jostain syystä mieluisampi? Rynnätään Liisalta hakemaan sitä mitä ei itse saa.
Mistä muuten keskustelitte Liisan kanssa? Oliko omia ikäviä asioita, paska mies huolena ku ei osaa lenkkeilläkään oikein?
"Oletko läsnä hänen kanssaan myös henkisellä tasolla? Katsotteko silmiin toisianne, kun juttelette? Jutteletteko myista asioista kuin perhettä koskevista "
Henkinen yhteys on minusta tässä avainasia. Olen siis nainen, ja minua surettaa tunteitteni väistämättömältä tuntuva näivettyminen, kun mikään yhteinen ei- pakollinen tekeminen ei kumppaniani kiinnosta. Olemme kyllä erittäin hyvin toisillemme sopivat kämppikset, mutta itken itseni uneen, kun kumppanini haluaa nukkua yksin eikä koskaan, paitsi halutessaan seksiä, tule kyöhnäämään kainalooni. Seksiä meillä on n. kaksi kertaa viikossa, ja yhä useammin mies keskittyy vain omaan nautintoonsa. Suon hänelle nautinnon, ja eikä minua ole haitannut, vaikka itse en joka kerran saisikaan sen kummempaa nautintoa. Mutta tällä hetkellä en tiedä, sanonko seuraavan seksikerran tullessa, että ei nyt. Ja onko viimeinen seksikertamme jo tapahtunut. Voimme erota helposti, koska emme ole naimisissa eikä meillä ole lapsia. Ainoa syy, miksi en ole jo lopettanut tätä, on että muutoin näin sopivan kumppanin löytäminen ei tule olemaan helppoa. Luultavasti, jos tästä lähden, olen lopun ikäni yksin. Enkä sitä haluaisi, vaan tämän nykyisen suhteeni henkisellä yhteydellä täydennettynä.
Jos arjen työnjako on kutakuinkin kunnossa ja kohtelette toisianne muutenkin arvostavasti, voisit tosiaan kokeilla kiinnostumista vaimon ehdottamista asioista. Yhdytkö keskusteluun vaimon esille ottamista aiheista, jotka eivät koske arjen järjestelyjä? Vieläkö vaimo ehdottelee, mitä voisitte tehdä yhdessä? Vai onko hänkin jo luovuttanut? Omalle kumppanille olen tästä yrittänyt vääntää rautalankaa, mutta ilmeisesti hän on sitä mieltä, että on mieluummin ilman seuraani kuin kiinnostuu minun hömpötyksistäni.
Kun on itse tosi väsynyt, niin ei niitä haluja vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri (nainen) oli töistä hoitovapaalla, kaksi pientä lasta kotona ja sitten mies jäi kotiin "vuorostaan".
No, nainen tuli töistä kotiin, eteisessä oli hiekkavuori, kuraset ja märät saappaat ja vaatteet sikinsokin, Huusholli ihan sekaisin, kaupassa ei oltu käyty ruokaa ei oltu tehty, pyykkejä ei pesty. Ellei äiti ollut jättänyt valmista ruokaa kaappiin, oli tilattu pitsaa. Välillä kotona oltiin vielä yöpaidoissa ja tuijotettiin leffoja kun äiti tuli töistä. No eihän siinä kamalasti stressaannu mut mies hoiti lapset ja kodin vuorostaan..
Odota ap vielä vähän aikaa kun lapset lähtee kotoa, se vaimo lähtee samantien kun tunteet on kuolleet. Niin kävi meilläkin. Sinne jäi mies ihmettelemään että mitäs nyt tapahtui. Nyt mulla on mies, joka puhuu ja pussaa ja seksiä meillä on monta kertaa viikossa, välillä pari kertaa päivässä. Yleensä aina aamulla tai päivällä, ei juuri koskaan illalla koska olen illantorkku. Kynttilä meillä pistetään palamaan jopa aamukahvin aikaan ja vkl aamu usein aloitetaan skumppalasillisella. Yhdessä käydään suihkussa.
Niin, noita kaikkia on nyt helppo uuden miehesi tehdä kanssasi kun ei ole lapset enää kotona sinua tai häntä uuvuttamassa.
Aika kylmää että se jonka kanssa se pahin lapsiarki on yhdessä kestetty heitetään menemään kun se helpottaa ja tilalle otetaan joku uusi jonka kanssa sitten hihkutaan kuinka paljon "paremmin" menee kuin se entisen. No totta helvetissä menee paremmin kun se lapsiarki on poistunut kuviosta!
Jos siltä mieheltä kysyy niin se ei edes tiedä varmaan lastensa syntymävuotta, ei ole kestänyt yhtään lapsiarkea. Sellainen ohimennen kehuminen, pussaus ja likistys ei vie aikaa eikä maksa mitään mutta sillä on huima vaikutus. Tänä päivänä kuulen sitä joka päivä; toi väri sopii sulle, sä oot just sopiva mun kainaloon, onpa hyvää ruokaa, joo, mennään vaan..... kyllä siinä pysyy mukava fiilis molemmin puolin tietysti sama.
Ihan mielenkiinnosta ap, miten aiot jatkossa toimia, että saisit seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eroottisena naisena en ymmärrä naisten epäeroottisuutta! Minua ainakin pa**nettaa. Tarpeet on tyydytettävä 2-7 krt viikossa. Olin miten väsynyt tahansa, haluan seksiä. Orgasmi on parasta rentoutusta.
Vaikka lapset (8 ja 16 v ) ovat hereillä voidaan ihan hyvin harrastaa seksiä. Esim lapsille telkka päälle ja makkarin ovi lukkoon. Lapsille kerrotaan että äiti ja iskä ottaa nokkaunet, tuntiin ei saa häiritä.
Tai lapset ulkoilemaan tunniksi pihalle. Näin ainakin meillä:,Naiset; halu syntyy aivoissa. Älkää tukehduttako halujanne; miettikää eroottisia asioita itseksenne. Ja vaatikaa hyvää seksiä. Toteuttakaa omia eroottisia haluja ja toiveita.
T halukas nainen
Apua, siis teettekö edelleen näin vaikka teini on jo 16-vuotias 😳 Joko hän on erityisen lapsellinen, tai sitten te ette tajua kuinka kiusallista tuo hänelle on. Nyt herätys!
Kyllä mun mielestä oli teininä hyvin noloa ja kiusallista, jos vanhempien makkarista alkoi kuulua kolinaa ja ähinää.
Paljon mieluummin olisin kuullut "me tarvittaisiin nyt vähän kahdenkeskistä aikaa, voisitko käväistä tunnin verran kirjastossa tai kavereilla"?
Mutta ei kysytty, ja yhtäkkiä alkoi vaan se kiusallinen touhu ennen kuin ehti livistää alta pois.
Ei se välttämättä ole kiusallista, jos lapsi tottuu tähän ja jos ei asiaa oteta esiin puheen tasolla. Seksihän on ihan luonnollisen asia, joten miksi pitäisikään olla täysin salassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan se näkynyt jos nainen olisi kiinnostunut tekemään jotain asialle. Selvästi vastaus viittaa siihen, että odottaa ap:n toimivan.
Ja olisiko se edes mikään ihme, kun luet vastauksia? Moni nainen olettaa, että miehen tehtävä on palvella naista ja järjestellä asiat sopiviksi.
Itse en näe mitään mieltä asioiden sekoittamisella. Seksiongelmat ja muut ongelmat erikseen. Niin ei tule asetelmaa, jossa esim seksiä käytetään kiristyskeinona tai lahjana.
Mikä ap:n sanoissa saa sinut tekemään päätelmän, että vaimo odottaa ap:n toimivan? Itse en moista kohtaa löydä ap:n viesteistä. Mitä taas tulee muiden ihmisten kirjoittamiin kommentteihin, mielestäni niistä ei voi päätellä, millaisia ap, hänen vaimonsa ja heidän parisuhteensa on. Niistä voi päätellä jotain siitä, millaisia ihmisten parisuhteet keskimäärin on TAI pikemminkin millaisella tavalla ihmiset keskimäärin haluavat kirjoittaa anonyymille keskustelufoorumille.
Hienoa, että näet selvästi, että sinulla toimii seksi- ja muiden ongelmien pitäminen erillään. Toivottavasti sinulla on kumppani, joka näkee asiat samalla tavalla. Itse pidän elämää ja parisuhdetta kokonaisuutena, jossa eri osat vaikuttavat toisiinsa. Onneksi kumppanini on samaa mieltä. Ei näissä ole mitään yhtä oikeaa reseptiä vaan tärkeää olisi löytää itselleen sopiva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eroottisena naisena en ymmärrä naisten epäeroottisuutta! Minua ainakin pa**nettaa. Tarpeet on tyydytettävä 2-7 krt viikossa. Olin miten väsynyt tahansa, haluan seksiä. Orgasmi on parasta rentoutusta.
Vaikka lapset (8 ja 16 v ) ovat hereillä voidaan ihan hyvin harrastaa seksiä. Esim lapsille telkka päälle ja makkarin ovi lukkoon. Lapsille kerrotaan että äiti ja iskä ottaa nokkaunet, tuntiin ei saa häiritä.
Tai lapset ulkoilemaan tunniksi pihalle. Näin ainakin meillä:,Naiset; halu syntyy aivoissa. Älkää tukehduttako halujanne; miettikää eroottisia asioita itseksenne. Ja vaatikaa hyvää seksiä. Toteuttakaa omia eroottisia haluja ja toiveita.
T halukas nainen
Apua, siis teettekö edelleen näin vaikka teini on jo 16-vuotias 😳 Joko hän on erityisen lapsellinen, tai sitten te ette tajua kuinka kiusallista tuo hänelle on. Nyt herätys!
Ei se välttämättä ole kiusallista, jos lapsi tottuu tähän ja jos ei asiaa oteta esiin puheen tasolla. Seksihän on ihan luonnollisen asia, joten miksi pitäisikään olla täysin salassa.
Kyllä mun mielestä oli teininä hyvin noloa ja kiusallista, jos vanhempien makkarista alkoi kuulua kolinaa ja ähinää.
Paljon mieluummin olisin kuullut "me tarvittaisiin nyt vähän kahdenkeskistä aikaa, voisitko käväistä tunnin verran kirjastossa tai kavereilla"?
Mutta ei kysytty, ja yhtäkkiä alkoi vaan se kiusallinen touhu ennen kuin ehti livistää alta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisen oloinen ja myös ratkaisua tarjoava vastaus. Toivottavasti saatte asiaa eteenpäin.
Mitä mieltä sinä olisit siitä että varaisitte tuota virittäytymisaikaa?
Nämä virittäytymisajat on pelkkiä tekosyitä.
On täyttä huuhaata, mihin en todellakaan usko millään lailla.
0/5
Näinhän se on. Jos ap:n vaimo HALUAISI seksiä, hän ITSEKIN järjestelisi arjen asiat niin, että aikaa ja rentoutumista olisi seksille. Itsekin hän voisi järjestää vaikka hotelliviikonlopun heille kahdestaan. Mutta ei. Miehen pitää tehdä ja järjestää. Inhottavaa miestä kohtaan.
Niin sehän on tapana että nainen uurastaa ja järjestää kaiken ja kun mies haluaa seksiä niin silloinkin naisen pitää järjestää se kiva paikka kun eihän se nyt enää missään muun homman joukossa tunnu semmonen pieni askare. Miehellä on sitten kiva olla. Kyllä on sitten latautunut olo naisellakin kun on senkin tehnyt.
Säälin aina esikoista odottavia naisia. Luulevat raukat että hoitavat, huolehtivat ja kuornittuvat yhdessä lastenhoidosta ovat toisiaan tukevia ja kumppaneina asiat jakavia. Totuus on kuitenkin se että nainen on vielä vaan enemmän aikuinen kuin ennen lasta ja jalat maassa elävä mutta mies jää jonnekin minäminäminä-elämään ja jättäytyy naisen kannateltavaksi. Kuinka pettynyt moni nainen on tästä asiantilasta. Kuinka tylyksi elämä menee. Kyllä siinä seksuaalinen mielenkiinto miestä kohtaan häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että tuo ruokalistan suunnittelu ja kauppalistan tekoon yksi asia, jossa välillä kaipaisi apua, kun on väsynyt. Joskus on kauppalista pyörinyt mielessä, kun toinen ehdottelee seksiä ja se kyllä vie kaiken erotiikan. Varmaan ottaisin jonkin valmiin ruokaboksin testiin, jotta saisi edes ne ruuat valmiiksi ajateltuna.
Käyttäkää ihmiset rakkaat tässä apuna teknologiaa, kaupan keräämispalveluja, sähköistä ostoslistaa tms. Helpottaa huomattavasti! Puhelin on kuitenkin lähes koko ajan mukana, sinne näpyttää heti ku joku tulee mieleen. Ja perustavaroiden runko kun on tallennettuna, niin ei unohdu sitten sellaiset.