Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?
Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.
Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Opi hyvä mies vanha viisaus: mies harrastaa seksiä rentoutuakseen, naisen täytyy ensin rentoutua harrastaakseen seksiä.
Kysymys kuuluu, miten naisen kuormittumista voisi vähentää?
Tai miten voisi rentouttaa miestä, jotta se jaksaa vähentää naisen kuormittumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisen oloinen ja myös ratkaisua tarjoava vastaus. Toivottavasti saatte asiaa eteenpäin.
Mitä mieltä sinä olisit siitä että varaisitte tuota virittäytymisaikaa?
Nämä virittäytymisajat on pelkkiä tekosyitä.
On täyttä huuhaata, mihin en todellakaan usko millään lailla.
0/5
Näinhän se on. Jos ap:n vaimo HALUAISI seksiä, hän ITSEKIN järjestelisi arjen asiat niin, että aikaa ja rentoutumista olisi seksille. Itsekin hän voisi järjestää vaikka hotelliviikonlopun heille kahdestaan. Mutta ei. Miehen pitää tehdä ja järjestää. Inhottavaa miestä kohtaan.
Ap, koska olet käynyt viimeksi vaimon kanssa vaikka kahdestaan kävelyllä? Kävelyllä niin, että kumpikaan ei selaa kännykkää, joudu vastailemaan jonkun lapsen asioihin, miettimään mitään sen enempää, vaan vain kävellä ja olla yhdessä, jutella tai olla juttelematta.
Ja se kävely ei tarkoita sitä, että sen jälkeen iltasella pääsee panemaan, vaan se on vain mukavaa pyyteetöntä yhdessäoloa hetken. Ei pikakävelyä, ei mitään hoidettavaa asiaa siihen oheen, ei mitään ikäviä keskustelunaiheita tai liikuntaa, vaan molemmille sopivassa tahdissa vierekkäin kävelyä. Ymmärsitkö ap?
Mieheni halusi joskus kanssani kävelemään ja lähdin, mutta sitten hän joko harppoi, "koska kävely on hyvää liikuntaa!" tai sitten hänellä oli sydämellään joku ikävä asia, josta hän halusi jutella. Niinpä kävelyistä tuli minulle vastenmielisiä, koska niissä oli aina joku syy lähteä ja se syy ei ollut mikään yhdessäolo. Mies myös ihmetteli miksi lähden naapurin Liisan kanssa kävelemään mielelläni, mutta en hänen kanssaan. No siksi, että Liisan kanssa oli mukavaa, miehen kanssa ei. Mies tajusi asian ja nyt kävelymme ovat mukavia.
Ihanan rehellinen vastaus vaimoltasi! Olisin vastannut juuri samoin.
Aamulla herään viemään pienen lapsen päiväkotiin ja varmistan, että ekaluokkalainen pääsee myös lähtemään. Siitä nopeasti töihin, jossa pää pääsee edes vähän lepään. Työnteko on niin paljon kevyempää, kuin kotona oleminen. Työt loppuu, käyn äkkiä kaupassa ja haen lapsen päiväkodista. Ruuan laittoa, koiran ulkoilutusta, ekaluokkalaisen läksyjen tarkastelua, pienempi lapsi vaatii/itkee/roikkuu itsessäni ihan koko ajan. Saan ruuan lapsille ja yritän itsekin äkkiä syödä, ettei itselle tuu nälkäkiukkua. Sitten alkaa jo iltapuuhat. Suihkuun pienemmän kanssa, iltarutiinit (ihon rasvaus, huomisen päivän vaatteiden valmiiksi katsominen, hammaspesu (sitä kiukun määrää!), iltasatu, sitten pelottaa, on pissahätä, jano...)
VIHDOIN kun se lapsi nukkuu ja olet kuunnellut myös ekaluokkalaisen murheet, niin on tunti aikaa, kun meet itse nukkuun. SEKSIÄ? No ei todellakaan! Pari leipää, jogurttia ja teetä... mikään ei ole parempaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eroottisena naisena en ymmärrä naisten epäeroottisuutta! Minua ainakin pa**nettaa. Tarpeet on tyydytettävä 2-7 krt viikossa. Olin miten väsynyt tahansa, haluan seksiä. Orgasmi on parasta rentoutusta.
Vaikka lapset (8 ja 16 v ) ovat hereillä voidaan ihan hyvin harrastaa seksiä. Esim lapsille telkka päälle ja makkarin ovi lukkoon. Lapsille kerrotaan että äiti ja iskä ottaa nokkaunet, tuntiin ei saa häiritä.
Tai lapset ulkoilemaan tunniksi pihalle. Näin ainakin meillä:,Naiset; halu syntyy aivoissa. Älkää tukehduttako halujanne; miettikää eroottisia asioita itseksenne. Ja vaatikaa hyvää seksiä. Toteuttakaa omia eroottisia haluja ja toiveita.
T halukas nainen
Apua, siis teettekö edelleen näin vaikka teini on jo 16-vuotias 😳 Joko hän on erityisen lapsellinen, tai sitten te ette tajua kuinka kiusallista tuo hänelle on. Nyt herätys!
Ei se välttämättä ole kiusallista, jos lapsi tottuu tähän ja jos ei asiaa oteta esiin puheen tasolla. Seksihän on ihan luonnollisen asia, joten miksi pitäisikään olla täysin salassa.
Mä ymmärrän vaimoasi. Olen ollut tämän viikon kotona kahden sairastavan lapsen kanssa (5kk ja 3,5v). Mies on tehnyt yli 9h työpäiviä, eikä siten ole juurikaan voinut osallistua arkipuuhiimme. Minä olen ollut valmiudessa 24h vuorokaudessa ja olen jo ihan poikki..
Perjantaisin meillä on seksipäivä. Illalla, kun lapset menevät nukkumaan, laitamme hyvää syötävää, saunomme ja harrastamme seksiä. Voin kertoa, ettei kiinnostaisi tippaakaan! Mieluummin sulkeutuisin omaan poterooni ja nukkuisin häiriöttä edes 2h..
Mitäkö mies voisi tehdä? 1) No, lähteä välillä arkena töistä aiemmin ja tehdä töitä illalla, kun lapset nukkuvat. (Tiedän, ei onnistu kaikilla.) 2) Miettiä, hankkia ja laittaa kaikki viikon ruoat kyselemättä. Söisin vaikka kylmää hernekeittoa, jos joku muu ottaisi ruokahommista vastuun. 3) Viedä illalla lapset ulos edes tunniksi ilman, että häntä pitää kiitellä ja hyvitellä. 4) Tuoda töistä tullessaan koko perheelle kivoja yllätyksiä. Esim. Pizzaa tai leffaherkkuja. Voisi myös ilmoittaa, että tänään mennään pulkkamäkeen tms. Innostaisi lapsia. 5) Osallistua perheen sosiaalisen elämän ylläpitoon. Vaihtaisi joskus edes omien perheenjäsentensä ja ystäviensä kanssa kuulumiset. 6) Huolehtisi perheen ilmapiiristä. Kehuisi ja kiittäisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä: lapset ovat 11-, 12- ja 14-vuotiaita, eivät pieniä.
Oletatko, että tuossa iässä lapsilla ei ole enää tarpeita vanhempien suuntaan? Ei tarvita kuuntelijaa, sparraajaa,ymmärtäjää? Ei kotitöissä ohjaajaa, aikatauluista muistuttelijaa?
Lapsilla on tarpeita vanhempia kohtaan usein vielä viisikymppusinäkin sikäli kun vanhemmat ovat elossa. Se ei kuitenkaan estä kynttiläillallisen järjestämistä tai sitä että vanhemmat välillä ottaisivat kahdenkeskistä aikaa. Lapsi hyvin harvoin tarvitsee oikeasti vanhemman huomiota 24/7... kouluikäinen vielä harvemmin.
Jotkut naiset uppoutuvat siihen äitiyteen liikaa. Marttyyrinä uhriudutaan raatamaan 24/7 ja koko ajan pitäisi olla läsnä lapsille 24/7. Naiset itse ottavat tämän uhri-roolin, ja hylkäävät naisen elämän ja roolin. He ovat ÄITEJÄ. Aina. Kokoajan. Siivoavat tauotta, laittavat jatkuvasti ruokaa, pyykkäävät ja vastaavat yksin lapsista. Ottavat itse tämän martyyriroolin. Ja kun illalla sitten vihdoin lasten mennessä nukkumaan rentoutuvat, tekevät sen syömällä herkkuja ja katselemalla Netfliksiä.
Aikaa ei ole seksille, liikunnalle tai jollekin omalle harrastukselle, koska ovat ÄITEJÄ!
Hyi yöks. Tunnistan tuon kuvion koska oma äitini oli tuollainen marttyyri. Jo pikkutyttönä päätin, että en suostu moiseen äitiyteen.
Ja olen siis onnellinen äiti, jolla on aikaa käydä liikkumassa ja harrastaa seksiä 2-6 krt viikossa. Koska olen myös NAINEN. Lapset eivät ole tästä traumatisoituneet, ollaan miehen kanssa yhdessä aina järjestäneet aikaa myös seksille ja liikunnalle.
Ps sen kodin ei tarvitse olla aina steriiliä siisti. Välillä voi olla vähän sotkuistakin.
Vierailija kirjoitti:
Opi hyvä mies vanha viisaus: mies harrastaa seksiä rentoutuakseen, naisen täytyy ensin rentoutua harrastaakseen seksiä.
Kysymys kuuluu, miten naisen kuormittumista voisi vähentää?
Tule sinä nykyajan tasa-arvon maailmaan, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin karua, että syytä yritetään aina löytää miehen tekemättömistä asioista. Onko mies aina syyllinen naisen haluttomuuteen?
Mulla on ainakin ihana mies, joka tekee puolet kotitöistä ja hoitaa lapsia enemmän kuin puolet. Yrittää myös tehdä romanttisia eleitä ja kehuu kauniiksi ja pitää hyvänä.
Silti en halua seksiä tai haluan, mutta en mieheni kanssa. Hän on liiankin tuttu ja turvallinen. Eikä se todellakaan ole mieheni vika eikä oikeastaan minunkaan.
Olisi kiva jos tästä puhuttaisiin enemmän ilman että yritetään löytää syyllistä. Meillä ainakaan mitkään minun vapaahetket eivät ole auttaneet lainkaan, kivojahan ne on, mutta siltikään en ole seksuaalisesti kiinnostunut miehestäni ja se harmittaa kovasti ja syö myös miehen itsetuntoa.
Kiitos tästä kommentista! Itsellä täysin sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voi olla mahdollista että naiset myyvät itseään parisuhteessa koti-lastenhoitotyötä vastaan.
Tuleeko naisista todellakin seksuaalisesti frigidejä lasten saamisen jälkeen?
Kuinka voi olla mahdollista että vasta 150 000 vuoden evoluution jälkeen naiset ovat tulleen niin oudoiksi, että seksuaaliset halut katoavat ellei mies pese pyykkiä, hoida lapsia, imuroi, vaihda vaippoja.
Jotenkin mulle on tullut se mielikuva, että nämä naisten haluttomuusongelmat korreloivat vahvasti juuri siihen tasa-arvoiseen perhekäsitykseen ja mitä enemmän miehet tekevät perheessä perinteisesti ns. naistentöitä, sitä haluttommamiksi naiset tulevat harrastaan seksiä.
Jos kunnioitus parisuhteessa katoaa, ketä kiinnostaisi naiskennelle äidin pikku apulaisen kanssa ennenkuin pyykit on pesty, tiskit tiskattu, imuroitu, hommattu lastenhoitaja ja hotelliyö?
Ylivoimaisesti tämän ketjun älykkäin kommentti. Ihminen on eläin. Eläin haluaa seksiä. Eläintä ei saa syttymään se, että mies häärää kotona lappuhaalarissa ja Marimekon raitapaidassa kotitöitä tehden, kynttilöitä poltellen ja lapsille lässyttäen. Mistä tämä illuusio monille naisille tulee? Täysin samaa mieltä olen siitä, että nykynaisten haluttomuus johtuu juuri siitä, että luontainen asetelma naisen ja miehen välillä on nykyisin täysin kiero eikä alkukantaiselle seksuaalisuudelle enää ole tilaa. Absurdi ja samalla surullinen dilemma on se, että naiset vaativat miehiltä nykyisin niin paljon tasavertaisuutta ja tämä samalla tappaa heidän omat halunsa.
Nyt suosittelisin perehtymään muihin kulttuureihin, erityisesti metsästäjä-keräilijäkulttuureihin ja siihen, miten niissä on parisuhde-, lisääntymis-, lastenkasvatus-, sukupuolirooli-, seksi- ym. asiat järjestetty. Tulette huomaamaan, että länsimainen ydinperhemalli ja vanhat länsimaiset sukupuoliroolit ovat vain yksi vaihtoehto monien muiden joukossa. Argumentointi "luontainen asetelma naisen ja miehen välillä on nykyisin täysin kiero eikä alkukantaiselle seksuaalisuudelle enää ole tilaa" ei siis juurikaan perustu faktoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin karua, että syytä yritetään aina löytää miehen tekemättömistä asioista. Onko mies aina syyllinen naisen haluttomuuteen?
Mulla on ainakin ihana mies, joka tekee puolet kotitöistä ja hoitaa lapsia enemmän kuin puolet. Yrittää myös tehdä romanttisia eleitä ja kehuu kauniiksi ja pitää hyvänä.
Silti en halua seksiä tai haluan, mutta en mieheni kanssa. Hän on liiankin tuttu ja turvallinen. Eikä se todellakaan ole mieheni vika eikä oikeastaan minunkaan.
Olisi kiva jos tästä puhuttaisiin enemmän ilman että yritetään löytää syyllistä. Meillä ainakaan mitkään minun vapaahetket eivät ole auttaneet lainkaan, kivojahan ne on, mutta siltikään en ole seksuaalisesti kiinnostunut miehestäni ja se harmittaa kovasti ja syö myös miehen itsetuntoa.
Ja te molemmat koette miellyttäväksi jonkun vieraan miehen huomion vaikka tiedätte ettei se ole pyyteetöntä vaan miehellä on seksi mielessä, eikö niin? Ilman mitään kynttiläillallisia ja arkiaskarevastuusäätöjä. Itseasiassa senkin takia ettei niitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän vaimoasi. Olen ollut tämän viikon kotona kahden sairastavan lapsen kanssa (5kk ja 3,5v). Mies on tehnyt yli 9h työpäiviä, eikä siten ole juurikaan voinut osallistua arkipuuhiimme. Minä olen ollut valmiudessa 24h vuorokaudessa ja olen jo ihan poikki..
Perjantaisin meillä on seksipäivä. Illalla, kun lapset menevät nukkumaan, laitamme hyvää syötävää, saunomme ja harrastamme seksiä. Voin kertoa, ettei kiinnostaisi tippaakaan! Mieluummin sulkeutuisin omaan poterooni ja nukkuisin häiriöttä edes 2h..
Mitäkö mies voisi tehdä? 1) No, lähteä välillä arkena töistä aiemmin ja tehdä töitä illalla, kun lapset nukkuvat. (Tiedän, ei onnistu kaikilla.) 2) Miettiä, hankkia ja laittaa kaikki viikon ruoat kyselemättä. Söisin vaikka kylmää hernekeittoa, jos joku muu ottaisi ruokahommista vastuun. 3) Viedä illalla lapset ulos edes tunniksi ilman, että häntä pitää kiitellä ja hyvitellä. 4) Tuoda töistä tullessaan koko perheelle kivoja yllätyksiä. Esim. Pizzaa tai leffaherkkuja. Voisi myös ilmoittaa, että tänään mennään pulkkamäkeen tms. Innostaisi lapsia. 5) Osallistua perheen sosiaalisen elämän ylläpitoon. Vaihtaisi joskus edes omien perheenjäsentensä ja ystäviensä kanssa kuulumiset. 6) Huolehtisi perheen ilmapiiristä. Kehuisi ja kiittäisi lapsia.
Ja mitäpä sinä voisit ITSE tehdä niin, että sinulla olisi haluja? Olet marttyyri, etkä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voi olla mahdollista että naiset myyvät itseään parisuhteessa koti-lastenhoitotyötä vastaan.
Kuinka voi olla mahdollista että vasta 150 000 vuoden evoluution jälkeen naiset ovat tulleen niin oudoiksi, että seksuaaliset halut katoavat ellei mies pese pyykkiä, hoida lapsia, imuroi, vaihda vaippoja.
Jotenkin mulle on tullut se mielikuva, että nämä naisten haluttomuusongelmat korreloivat vahvasti juuri siihen tasa-arvoiseen perhekäsitykseen ja mitä enemmän miehet tekevät perheessä perinteisesti ns. naistentöitä, sitä haluttommamiksi naiset tulevat harrastaan seksiä.
Jos kunnioitus parisuhteessa katoaa, ketä kiinnostaisi naiskennelle äidin pikku apulaisen kanssa ennenkuin pyykit on pesty, tiskit tiskattu, imuroitu, hommattu lastenhoitaja ja hotelliyö?
Ylivoimaisesti tämän ketjun älykkäin kommentti. Ihminen on eläin. Eläin haluaa seksiä. Eläintä ei saa syttymään se, että mies häärää kotona lappuhaalarissa ja Marimekon raitapaidassa kotitöitä tehden, kynttilöitä poltellen ja lapsille lässyttäen. Mistä tämä illuusio monille naisille tulee? Täysin samaa mieltä olen siitä, että nykynaisten haluttomuus johtuu juuri siitä, että luontainen asetelma naisen ja miehen välillä on nykyisin täysin kiero eikä alkukantaiselle seksuaalisuudelle enää ole tilaa. Absurdi ja samalla surullinen dilemma on se, että naiset vaativat miehiltä nykyisin niin paljon tasavertaisuutta ja tämä samalla tappaa heidän omat halunsa.
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin :-)
Mä väitän, että niillä "perinteisillä" miehillä, jotka käyttäytyvät kuin "perinteiset" miehet, ei ole ongelmia vaimojensa haluttomuuden kanssa.
Ne miehet tietävät mitä tahtovat, kunnioittavat perheen kaikkia jäseniä, haluavat heille kaikille hyvää, mutta eivät todellakaan ala "ostamaan" rakasteluhetkeä vaimoltaan imuroimalla, pesemällä pyykkiä tai vaihtamalla taaperolle vaippoja.
Ne todelliset miehet näyttävät tunteensa rakentamalla perheelleen talon, eivät kuuntele vittuilua keneltäkään ja kun niiden tekee mieli pil lua, niiden ei tarvitse ostaa sitä omalta vaimoltaan, vaan ne kantavat sen makkariin, riisuvat naisensa ja osaavat käsitellä naistaan tavalla josta se nainenkin pitää.
Miehen pitää vain osata ennakoida tilanne heti parisuhteen alussa.
Pil lua ei osteta kotitöitä tekemällä, eikä saada säälistä, sitä saadaan samalla kun annetaan naiselle elämänsä kyydit ja huolehditaan siitä että jokainen perheessä tietää oman paikkansa ja miehen tehtävänä on olla se vastuunkantaja joka tietää mikä koko suhteelle on parasta.
Jos mokaa, se on hellurei ja hellät tunteet, mutta ainakin avioliiton aikana seksuaalisuus toimii paremmin kuin suhteissa jossa tavaraa yritetään myydä väärällä valuutalla ja miehet ovat sitä valmiita ostamaan ja samalla tuhoamaan koko parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eroottisena naisena en ymmärrä naisten epäeroottisuutta! Minua ainakin pa**nettaa. Tarpeet on tyydytettävä 2-7 krt viikossa. Olin miten väsynyt tahansa, haluan seksiä. Orgasmi on parasta rentoutusta.
Vaikka lapset (8 ja 16 v ) ovat hereillä voidaan ihan hyvin harrastaa seksiä. Esim lapsille telkka päälle ja makkarin ovi lukkoon. Lapsille kerrotaan että äiti ja iskä ottaa nokkaunet, tuntiin ei saa häiritä.
Tai lapset ulkoilemaan tunniksi pihalle. Näin ainakin meillä:,Naiset; halu syntyy aivoissa. Älkää tukehduttako halujanne; miettikää eroottisia asioita itseksenne. Ja vaatikaa hyvää seksiä. Toteuttakaa omia eroottisia haluja ja toiveita.
T halukas nainen
Apua, siis teettekö edelleen näin vaikka teini on jo 16-vuotias 😳 Joko hän on erityisen lapsellinen, tai sitten te ette tajua kuinka kiusallista tuo hänelle on. Nyt herätys!
Miksi pitäisi kiusallisena? Minä tosiaan muistan omasta lapsuudestani vanhempieni toimineen juurikin noin, ei asiasta puhuttu, mutta ei sitä kyllä kiusallisenakaan pidetty, seksi on ihan luonnollinen asia, josta me lapsetkin oltiin alkumme saatu. Kunhan sitä ei siinä silmien edessä harrasta, niin eihän siinä ole mitään väärää tai kiusallista?
T: Se joka aiemmin kertoi lapsuudestaan.
Siinä vaiheessa kun parisuhde on pitkä, eikä kumppanin ”uutuus” enää riitä kiihottamaan, niin määrääväksi tekijäksi tulee yksinkertaisesti seksin laatu. Alussa uudesta kumppanista kiihottuminen tekee huonommastakin seksistä ihan hyvää, myöhemmin sen seksin on oltava oikeasti hyvää että sitä haluaa. Ja miehet eivät valitettavasti ole kovin hyviä rakastajia noin keskimäärin. Jos ovat, niin haluttomuus ei useinkaan ole suhteessa ongelma.
Suurin harha on se, että ne tärkeimmät temput tehdään siellä sängyssä, tai että se hotelliyö/illallinen/muu romantiikka riittää automaattisesti. Ei riitä, vaan sen yhteisen ajan tulisi olla myös eroottisesti virittynyttä, ja siinä virittämisessä usein epäonnistutaan. Esileikki alkaa sillä, että itsen ja toisen välille pyritään synnyttämään jännite. Jännite taas syntyy itsevarmuudesta, kiinnostavasta keskustelusta, heittäytymisestä yhteyteen toisen kanssa.
Naiset ovat keskimäärin parempia tässä, ja usein voi olla että nainen pyrkiikin synnyttämään miehensä ja itsensä välille jännitettä, ja mies tekee sen virheen että pyrkii jättämään tanssin välistä ja pääsemään suoraan saatille. Tämä taas lannistaa naista, ja sammuttaa ajan kuluessa halut.
Tätä jännitettä kutsutaan usein myös kemiaksi, ja sitä se osin onkin, mutta kyllä kyseessä on myös seksitaito. Jotkut osaavat kommunikoida halutessaan niin, että tilanteeseen syntyy eroottinen lataus.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan rehellinen vastaus vaimoltasi! Olisin vastannut juuri samoin.
Aamulla herään viemään pienen lapsen päiväkotiin ja varmistan, että ekaluokkalainen pääsee myös lähtemään. Siitä nopeasti töihin, jossa pää pääsee edes vähän lepään. Työnteko on niin paljon kevyempää, kuin kotona oleminen. Työt loppuu, käyn äkkiä kaupassa ja haen lapsen päiväkodista. Ruuan laittoa, koiran ulkoilutusta, ekaluokkalaisen läksyjen tarkastelua, pienempi lapsi vaatii/itkee/roikkuu itsessäni ihan koko ajan. Saan ruuan lapsille ja yritän itsekin äkkiä syödä, ettei itselle tuu nälkäkiukkua. Sitten alkaa jo iltapuuhat. Suihkuun pienemmän kanssa, iltarutiinit (ihon rasvaus, huomisen päivän vaatteiden valmiiksi katsominen, hammaspesu (sitä kiukun määrää!), iltasatu, sitten pelottaa, on pissahätä, jano...)
VIHDOIN kun se lapsi nukkuu ja olet kuunnellut myös ekaluokkalaisen murheet, niin on tunti aikaa, kun meet itse nukkuun. SEKSIÄ? No ei todellakaan! Pari leipää, jogurttia ja teetä... mikään ei ole parempaa <3
Aika hel-ve-tin huonoa seksiä on tarjolla jos pari leipää, jogurttia ja tee on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja te molemmat koette miellyttäväksi jonkun vieraan miehen huomion vaikka tiedätte ettei se ole pyyteetöntä vaan miehellä on seksi mielessä, eikö niin? Ilman mitään kynttiläillallisia ja arkiaskarevastuusäätöjä. Itseasiassa senkin takia ettei niitä ole.
Juuri noin. Vieras kun ei tarjoa tylsää samaa vanhaa turvallisuutta, vaan jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Lisään alkuperäiseen tekstiini: otan puolet vastuusta arjen askareista ym. joten muutosta tuohon ei kannata tarjota ratkaisuksi ongelmaan.
Et varmasti tee sillä jos tekisit niin vaimolla olisi aikaa keskittyä vain itseensä ja omiin tarpeisiinsa ja sitä kautta virittyä myös seksin tarpeeseen.
Vaimosi kertoi sinulle rehellisesti miten asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei vastaavaa ole ollut ennenkin? Ei varmaan ole naiselta kamalasti kyselty, että haluaako nainen, vaan on sanottu, että nyt se hame ylös ja hommiin, luutuat pöydän sitten myöhemmin! Ainakin siis niinä vuosituhansina kun nainen on ollut alisteisessa asemassa, ehkä nämä alistamisen vuodet on vaikuttaneet evoluutiivisesti naisen haluihin, kun ei niillä ole ollut mitään merkitystä.
Sitten taas jos miettii jotain kivikautta, jolloin naisella ehkä on ollut vielä sananvaltaa seksissä, niin silloinkin on eletty yhteisöissä, eikä välttämättä ole oltu uskollisia sille yhdelle ja samalle puolisolle. Myöskin miehet on olleet pitkillä metsästysreissuilla/muilla, jolloin naiset on saaneet olla rauhassa, eikä välttämättä ole kamalasti miehiäkään innostanut siellä kylmässä luolassa riisua turkisvuorta päältään ja alkaa hommiin.
Ihan näin arvailuna vain.
Voipa hyvinkin olla, että nämä vinoutumat seksihalukkuudessa johtuu tästä historiasta, miehet on saaneet seksiä aina kun on halunneet kun taas ei ole ollut väliä haluaako nainen.
Oikeastaan aika surullista :(
Jep, ap:n vaimo ottaa kaiken irti mitä nyt saa. Seksin määrä tuskin silti lisääntyy, tai korkeintaan joku satunnainen, väkinäinen yritys voi olla...