Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan masennuslääkityksestä (SSRI) ja lääkitsemisen vaikeudesta

Vierailija
14.04.2023 |

Vanhemmiten käytöshäiriöinen kissa joutui masennuslääkitykselle, mutta se ei suostu syömään lääkkeitään.

Olen yrittänyt kaikkea: herkkutahnoja, naudanlihaa, kissan tonnikalaa, jopa sitä kurkkuun survomista sormin JA spruutalla, mutta mikään ei onnistu. Kissa jättää tabletin puolikkaan syömättä tai sylkee sen pois.

Ratkaisuehdotuksia? Miten te saatte kissan syömään lääkkeensä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kissalle, että sen pitää nyt vaan ryhdistäytyä ja ottaa itseään niskasta kiinni.

Vierailija
2/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitteko feliway haihdutinta? Voi auttaa käytösongelmiin. Masennuslääkitys kissalla kuulostaa tosi radikaalilta, kun kissa ei kuitenkaan osaa kertoa vaikutuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikille.

Ajatteletko samoin masentuneista ihmisistä?

Vierailija
4/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin vaikeasti lääkittävä kissa kilpirauhasen liikatoimintaan elinikäisellä lääkityksellä aamuin illoin. Onneksi se on nestemäinen, jota spruittaan sitä ruiskusta ruuan päälle aamuin illoin ja kaikki menee. Jos olisi tablettilääke, niin jauhaisin sen ja sekottaisin ruuan mukaan ja syöttäisin alkuun vain pienen määrän ruokaa, että kaikki varmasti menee.

Vierailija
5/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitteko feliway haihdutinta? Voi auttaa käytösongelmiin. Masennuslääkitys kissalla kuulostaa tosi radikaalilta, kun kissa ei kuitenkaan osaa kertoa vaikutuksista.

On joo käytössä! Feliway olikin ensimmäinen mitä kokeiltiin. Sitten testattiin ja eläinlääkäri totesti, että vika on ns. korvien välissä, jolloin lääkitys on paikallaan.

Seurailisin lääkityksen vaikutuksia, jos kissa ei olisi noin lääkevastainen. :(

Ap

Vierailija
6/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on erittäin vaikeasti lääkittävä kissa kilpirauhasen liikatoimintaan elinikäisellä lääkityksellä aamuin illoin. Onneksi se on nestemäinen, jota spruittaan sitä ruiskusta ruuan päälle aamuin illoin ja kaikki menee. Jos olisi tablettilääke, niin jauhaisin sen ja sekottaisin ruuan mukaan ja syöttäisin alkuun vain pienen määrän ruokaa, että kaikki varmasti menee.

Hyvä neuvo. Saakohan SSRI-lääkkeitä murskata?

Ap

Vierailija
7/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko kissa viiltelemään itseään ja polttamaan ihoaan tupakalla?

Vierailija
8/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikeaa, eläinlääkärin neuvoja kysyisin. Väkisin pakottamisesta kissa kärsii. Ei siis hyväksy niitä esypill-tahnoja?

Voiko johtua muistisairaudesta jos kissa iäkäs?

Vierailija
9/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko masentunut kissa mennä junan alle?

Vierailija
10/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kissa saattaa haistaa sen lääkkeen ruuasta ja jättää syömättä .

Vierailija
11/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-A-I-R-A-S-T-A.

Vierailija
12/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi vaikeaa, eläinlääkärin neuvoja kysyisin. Väkisin pakottamisesta kissa kärsii. Ei siis hyväksy niitä esypill-tahnoja?

Voiko johtua muistisairaudesta jos kissa iäkäs?

Ensin ihastui easypilliin, mutta sitten alkoi hylkiä sitäkin vaikkei sisällä olisikaan tablettia. Huomasi siis, että huijataan.

Muistisairautta ei varmaankaan voi sulkea pois, vaikka kissa on vasta 10-vuotias seniori.

Ap

Vierailija
13/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä VITTUA?

Vierailija
14/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nämä kissat , jotka pvat sidottu neljän seinän sisälle, masentuvat. Päästäkää ulos hiirimetsälle.

Vierailija
15/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla masennuslääkkeitä? En ihan ymmärrä. Eikös kissaa voi piristää olemalla sille hellä ja kissoille on hyvä jutella.

Vierailija
16/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

lue lääkkeen pakkausselosteesta

jos ei millään onnistu, ota yhteyttä eläinlääkäriin ja kysy voiko tehdä jotain muuta, onko jotain toista lääkettä jne.

Vierailija
17/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

lue lääkkeen pakkausselosteesta

jos ei millään onnistu, ota yhteyttä eläinlääkäriin ja kysy voiko tehdä jotain muuta, onko jotain toista lääkettä jne.

Luin koko pakkausselosteen, mutta siinä ei mainittu murskaamisesta mitään. On kuitenkin ns. ihmisten lääke.

Soitan klinikalle.

Ap

Vierailija
18/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoilla masennuslääkkeitä? En ihan ymmärrä. Eikös kissaa voi piristää olemalla sille hellä ja kissoille on hyvä jutella.

Minä varmaankin olen kissalle hellä ja juttelen sille ja leikin sen kanssa, jos olen valmis hoitamaan sen käytöshäiriötä lääkityksellä ja hinnalla millä hyvänsä. :D

Kissa ei ole koriste.

Ap

Vierailija
19/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan masennuslääke??

Kaikkea hullua sitä nykyään saa lukea. Kissa tarvii enemmän virikkeitä ja leikkiä. Ehkä on kipeä mutta ei osaa kertoa?

Unohda se masennuslääke. Onko ihmiset ihan sekasin😂

Vierailija
20/39 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten joku ihminen kuvittelee pystyvänsä kertomaan onko kissa masentunut? Voin kertoa ei mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan