Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?

Vierailija
04.12.2020 |

Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!

Kommentit (394)

Vierailija
81/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on muuttunut yleissyliksi, yleismuistajaksi, ja kuten tämän ketjun mieskommenteista ("seksissä haluan vaan pois siitä oravanpyörästä") voi päätellä, mieskin haluaa vaan panna siihen reikään jotain, eli mitä se seksi silloin muutakaan on kuin palvelusta miehelle?

Nainen kaipaa henkistä yhteyttä, sitä että ollaan mies ja nainen, sitä että mies antaa hänen olla Nainen, ei kodinkone jossa on tyydytysreikä miestä varten.

Just. Aika tyypillien uhriutuminen naiselta tilanteessa jossa häntä ei enää seksi nappaa. Jotenkinhan se pitää kääntää miehen syyksi.

Tuollaisten juttujen vuoksi lopetin seksin kokonaan. Pitäköön tavaransa, se ei enää kelppaa maksuvälineeksi tai kiristämiseen.

No silloin voi erota ja kannattaakin. Vaimo on varmasti asiasta onnellinen.

Vierailija
82/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä: lapset ovat 11-, 12- ja 14-vuotiaita, eivät pieniä.

Oletatko, että tuossa iässä lapsilla ei ole enää tarpeita vanhempien suuntaan? Ei tarvita kuuntelijaa, sparraajaa,ymmärtäjää? Ei kotitöissä ohjaajaa, aikatauluista muistuttelijaa?

Ei tarvi 24/7. Lapset pärjää esimerkiksi koulupäivän ajan ilman vanhempiaan.

Kouluikäisiä lapsia. Yhteistä aikaa voisi järjestää vaikka koulupäivän ajaksi, jos haluaa. Mutta koska kyse on haluttomuudesta, niin mikään ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voi olla mahdollista että naiset myyvät itseään parisuhteessa koti-lastenhoitotyötä vastaan.

Tuleeko naisista todellakin seksuaalisesti frigidejä lasten saamisen jälkeen?

Kuinka voi olla mahdollista että vasta 150 000 vuoden evoluution jälkeen naiset ovat tulleen niin oudoiksi, että seksuaaliset halut katoavat ellei mies pese pyykkiä, hoida lapsia, imuroi, vaihda vaippoja.

Jotenkin mulle on tullut se mielikuva, että nämä naisten haluttomuusongelmat korreloivat vahvasti juuri siihen tasa-arvoiseen perhekäsitykseen ja mitä enemmän miehet tekevät perheessä perinteisesti ns. naistentöitä, sitä haluttommamiksi naiset tulevat harrastaan seksiä.

Jos kunnioitus parisuhteessa katoaa, ketä kiinnostaisi naiskennelle äidin pikku apulaisen kanssa ennenkuin pyykit on pesty, tiskit tiskattu, imuroitu, hommattu lastenhoitaja ja hotelliyö?

Niin ja kyllä se toimiva seksielämä on molempien vastuulla.

Mikä ihme siinä on, et tässä asiassa ollaan vielä jumiuduttu sinne vuosikymmenien ellei -satojen taakse ja pidetään kiinni asetelmasta vaikka toisaalta monissa seksuaaliasioissa ollaan päästy kaksinaismoralismista?

Parisuhdeterapia vois olla paikallaan.

Vierailija
84/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, vaikka olen aseksuaali, niin aloituksestahan paistaa selvästi sen naisen toive siitä romanttisesta illallisesta sekä vinkki siitä, että nainen joutuu tekemään liikaa perheen arjen pyörittämiseksi,  ilmeisesti ap ei tätä tajunnut vaan tuli tänne vonkumaan ja ihmettelemään vieläkin, että miksi naista ei haluta.

Surullista :(

Vierailija
85/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi on muuttunut yleissyliksi, yleismuistajaksi, ja kuten tämän ketjun mieskommenteista ("seksissä haluan vaan pois siitä oravanpyörästä") voi päätellä, mieskin haluaa vaan panna siihen reikään jotain, eli mitä se seksi silloin muutakaan on kuin palvelusta miehelle?

Nainen kaipaa henkistä yhteyttä, sitä että ollaan mies ja nainen, sitä että mies antaa hänen olla Nainen, ei kodinkone jossa on tyydytysreikä miestä varten.

Just. Aika tyypillien uhriutuminen naiselta tilanteessa jossa häntä ei enää seksi nappaa. Jotenkinhan se pitää kääntää miehen syyksi.

Tuollaisten juttujen vuoksi lopetin seksin kokonaan. Pitäköön tavaransa, se ei enää kelppaa maksuvälineeksi tai kiristämiseen.

Miksi? Nyt kumpikaan ei halua seksiä., hän luonnostaan ja minä ole opetellut siihen. Mukava asuinkumppani muutoin.

Vierailija
86/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroottisena naisena en ymmärrä naisten epäeroottisuutta! Minua ainakin pa**nettaa. Tarpeet on tyydytettävä 2-7 krt viikossa. Olin miten väsynyt tahansa, haluan seksiä. Orgasmi on parasta rentoutusta.

Vaikka lapset (8 ja 16 v ) ovat hereillä voidaan ihan hyvin harrastaa seksiä. Esim lapsille telkka päälle ja makkarin ovi lukkoon. Lapsille kerrotaan että äiti ja iskä ottaa nokkaunet, tuntiin ei saa häiritä.

Tai lapset ulkoilemaan tunniksi pihalle. Näin ainakin meillä:,

Naiset; halu syntyy aivoissa. Älkää tukehduttako halujanne; miettikää eroottisia asioita itseksenne. Ja vaatikaa hyvää seksiä. Toteuttakaa omia eroottisia haluja ja toiveita.

T halukas nainen

Vierailija
87/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatko, että tuossa iässä lapsilla ei ole enää tarpeita vanhempien suuntaan? Ei tarvita kuuntelijaa, sparraajaa,ymmärtäjää? Ei kotitöissä ohjaajaa, aikatauluista muistuttelijaa?

Kouluikäisiä lapsia. Yhteistä aikaa voisi järjestää vaikka koulupäivän ajaksi, jos haluaa. Mutta koska kyse on haluttomuudesta, niin mikään ei onnistu.

Joo, ja on jo harrastuksia ja kavereita ym. itsenäistä tekemistä.

Vierailija
88/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että vaimo kaipaa virittelyä/tunnelmaa/olosuhteita. Kertoi myös, että esim. kynttiläillallinen toimii hänellä. Olen itse nainen, ja mulle kynttiläillalliset ovat kauhistus. Mutta sen kyllä allekirjoitan, että pitää olla tunneyhteys kumppaniin. En ole kiinnostunut pelkästä fyysisestä "seksisuorituksesta" ilman tunneyhteyttä. Jos kiireisessä arjessa tuo tunneyhteys on päässyt väljähtymään, niin sitä pitäisi rakentaa uudelleen. Vaikka sitten niillä kynttiläillallisilla, jos se toimii. Tai ihan vain juttelemalla, kysymällä kuulumisia, huomioimalla toista. Myös kosketus on tärkeää, siis sellainen, joka ei automaattisestijohda seksiin vaan ne tavalliset halaukset, silitykset, suukot, sylissä istuminen jne. Mutta ap, näitä kannattaa rakentaa vain, jos olet itse kiinnostunut sen seksin lisäksi siitä tunneyhteydestä. Siis: onko rakkautta jäljellä? Siitä on pohjimmiltaan kysymys.

Vierailija
89/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, vaikka olen aseksuaali, niin aloituksestahan paistaa selvästi sen naisen toive siitä romanttisesta illallisesta sekä vinkki siitä, että nainen joutuu tekemään liikaa perheen arjen pyörittämiseksi,  ilmeisesti ap ei tätä tajunnut vaan tuli tänne vonkumaan ja ihmettelemään vieläkin, että miksi naista ei haluta.

Nainen vaan haluaa hemmottelua ja sitten ennen nukumaan menoa tulisikin pää kipeäksi.

Vierailija
90/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voi olla mahdollista että naiset myyvät itseään parisuhteessa koti-lastenhoitotyötä vastaan.

Tuleeko naisista todellakin seksuaalisesti frigidejä lasten saamisen jälkeen?

Kuinka voi olla mahdollista että vasta 150 000 vuoden evoluution jälkeen naiset ovat tulleen niin oudoiksi, että seksuaaliset halut katoavat ellei mies pese pyykkiä, hoida lapsia, imuroi, vaihda vaippoja.

Jotenkin mulle on tullut se mielikuva, että nämä naisten haluttomuusongelmat korreloivat vahvasti juuri siihen tasa-arvoiseen perhekäsitykseen ja mitä enemmän miehet tekevät perheessä perinteisesti ns. naistentöitä, sitä haluttommamiksi naiset tulevat harrastaan seksiä.

Jos kunnioitus parisuhteessa katoaa, ketä kiinnostaisi naiskennelle äidin pikku apulaisen kanssa ennenkuin pyykit on pesty, tiskit tiskattu, imuroitu, hommattu lastenhoitaja ja hotelliyö?

Ylivoimaisesti tämän ketjun älykkäin kommentti. Ihminen on eläin. Eläin haluaa seksiä. Eläintä ei saa syttymään se, että mies häärää kotona lappuhaalarissa ja Marimekon raitapaidassa kotitöitä tehden, kynttilöitä poltellen ja lapsille lässyttäen. Mistä tämä illuusio monille naisille tulee? Täysin samaa mieltä olen siitä, että nykynaisten haluttomuus johtuu juuri siitä, että luontainen asetelma naisen ja miehen välillä on nykyisin täysin kiero eikä alkukantaiselle seksuaalisuudelle enää ole tilaa. Absurdi ja samalla surullinen dilemma on se, että naiset vaativat miehiltä nykyisin niin paljon tasavertaisuutta ja tämä samalla tappaa heidän omat halunsa. 

Vierailija
91/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jokin selitys.  Seksiä voi harrastaa pelkän järjen avulla.  Harrastan seksiä vaimon kanssa noin 3-4 päivän välein ja sitä on tapahtunut jo lähes 50 vuotta.  Mitään erityistä himoa ei ole minulla ja vaimolla vielä vähemmän.  

Miksi ette halua miellyttää puolisoanne vaikka ette mitään himoa tai halua tuntisikkaan.  Kyllä seksin harrastaminen on myös aivan järjen asia.  Miksi ihmiset päättelevät, että seksin harrastuksen eteen pitäisi tehdä kaikenlaisia temppuja.

Vierailija
92/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että vaimo kaipaa virittelyä/tunnelmaa/olosuhteita. Kertoi myös, että esim. kynttiläillallinen toimii hänellä. Olen itse nainen, ja mulle kynttiläillalliset ovat kauhistus. Mutta sen kyllä allekirjoitan, että pitää olla tunneyhteys kumppaniin. En ole kiinnostunut pelkästä fyysisestä "seksisuorituksesta" ilman tunneyhteyttä. Jos kiireisessä arjessa tuo tunneyhteys on päässyt väljähtymään, niin sitä pitäisi rakentaa uudelleen. Vaikka sitten niillä kynttiläillallisilla, jos se toimii. Tai ihan vain juttelemalla, kysymällä kuulumisia, huomioimalla toista. Myös kosketus on tärkeää, siis sellainen, joka ei automaattisestijohda seksiin vaan ne tavalliset halaukset, silitykset, suukot, sylissä istuminen jne. Mutta ap, näitä kannattaa rakentaa vain, jos olet itse kiinnostunut sen seksin lisäksi siitä tunneyhteydestä. Siis: onko rakkautta jäljellä? Siitä on pohjimmiltaan kysymys.

Kannattaa pysähtyä miettimään että mikä on syy ja mikä seuraus.

Vierailija
93/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännää että vaimosi ei koe harrastamaanne seksiä itselleen mukavana asiana vaan näköjään velvoitteena huolehtia sinun tarpeistasi.

Tähän minäkin kiinnitin huomiota. Nyt avoimin mielin muuttamaan seksielämäänne niin, että se olisi molemmille osapuolille tyydyttävää.

Miten? Jos toinen on tyytyväinen siihen että seksiä ei ole?

Eikö vaimo todennut, että kyllä hänelläkin olisi tarve seksiin? Tuskin hänkään siis on tyytyväinen. Mutta se seksi, jota nyt on tarjolla, ei sytytä.

Vierailija
94/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäkoulut, etätyöt.

Yhteinen aika ei ole kellonajasta kiinni, vaan läsnäolosta. Jos äijä ei ole enää kiinnostunut vaimon ajatuksista, niin silloin ei ole enää mitään.

Vierailija
95/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Nyt kumpikaan ei halua seksiä., hän luonnostaan ja minä ole opetellut siihen. Mukava asuinkumppani muutoin.

Siksi ilmeisesti, että vaimolla ei ole enää kiristämisasetta...

Vierailija
96/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että sinä et ymmärrä, että tässä ei ole kyse mistään kynttiläillallisesta. Yksi (tai muutamakaan) kynttiläillallinen ei tule auttamaan tähän tilanteeseen. Kun sitä seksiä olisi parisuhteessa hyvä olla sellainen about 3-4krt viikossa ainakin. Ja ihan ilman mitään jatkuvia temppuja.

Vierailija
97/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla halut arjessa sammuttaa se, jos mies ei tee rohkeasti aloitetta. Inhoan sitä, että mies kuulostelee/varmistelee olenko sillä tuulella ja siten kunnon aloitteentekoa odotetaan aina minulta. Jos tulisi luokse, suutelisi niskaa, hivelisi yms. niin olisin lähes aina sillä tuulella. Tämä myös saisi itseni aloitteellisemmaksi. Olen puhunut asiasta satoja kertoja suhteemme aikana, mutta asia ei vaan muutu.

Nyt joku sanoo, että tee itse niitä aloitteita enemmän. No, näinhän se varmasti on, että pitäisi. Mutta kun itseäni ei vaan sytytä se ollenkaan samalla tavalla kuin se, että mies olisi rohkeampi ja aktiivisempi aloitteissaan.

Tämä on meillä sinänsä hassu ongelma, että molemmat haluaa, mutta jotenkin kommunikaatio ei vaan toimi.

Vierailija
98/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin karua, että syytä yritetään aina löytää miehen tekemättömistä asioista. Onko mies aina syyllinen naisen haluttomuuteen?

Mulla on ainakin ihana mies, joka tekee puolet kotitöistä ja hoitaa lapsia enemmän kuin puolet. Yrittää myös tehdä romanttisia eleitä ja kehuu kauniiksi ja pitää hyvänä.

Silti en halua seksiä tai haluan, mutta en mieheni kanssa. Hän on liiankin tuttu ja turvallinen. Eikä se todellakaan ole mieheni vika eikä oikeastaan minunkaan.

Olisi kiva jos tästä puhuttaisiin enemmän ilman että yritetään löytää syyllistä. Meillä ainakaan mitkään minun vapaahetket eivät ole auttaneet lainkaan, kivojahan ne on, mutta siltikään en ole seksuaalisesti kiinnostunut miehestäni ja se harmittaa kovasti ja syö myös miehen itsetuntoa.

Vierailija
99/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on jokin selitys.  Seksiä voi harrastaa pelkän järjen avulla.  Harrastan seksiä vaimon kanssa noin 3-4 päivän välein ja sitä on tapahtunut jo lähes 50 vuotta.  Mitään erityistä himoa ei ole minulla ja vaimolla vielä vähemmän.  

Miksi ette halua miellyttää puolisoanne vaikka ette mitään himoa tai halua tuntisikkaan.  Kyllä seksin harrastaminen on myös aivan järjen asia.  Miksi ihmiset päättelevät, että seksin harrastuksen eteen pitäisi tehdä kaikenlaisia temppuja.

Siis mksi harrastatte seksiä, jos se ei kumpaakaan kiinnosta?

Olet ilmeisesti sitä ikäpolvea että seksiäkin harrastetaan siksi koska muut olettaa että aviopari harrastaa seksiä?

Vierailija
100/394 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noinkin isot lapset käytännössä estää sen kynttiläillallinen järjestämisen?

Varmaan se nainen väittää, että ei jaksa laittaa illallista, kattaa pöytää kauniisti, laittaa nättiä vaatetta päälle, etsiä kivan musiikin taustalle ja olla valmiina miehelleen, vaikka mies miten tekee selväksi, että hän kyllä hoitaa syömisen ja kellistysosuuden.

Kai tämä oli vitsi? Että juuri noin se usein menisi, vaikka miehen se illallinen pitäisi järjestää.

Itse tulkitsin sen aika selväksi sarkasmiksi.

Olisin itse sanat muotoillut hieman toisin, jos sarkasmia haetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi