Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?

Vierailija
04.12.2020 |

Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!

Kommentit (394)

Vierailija
281/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa taas äijiä, jotka EIVÄT OSAA PUHUA, KOMMUNIKOIDA naisensa kanssa!

MIKSI ETTE PUHU, ole läsnä parisuhteessanne? Mikä siinä on niin vaikeaa?

Kyllä ruuneperit louskuttaa kavereiden, työporukoiden ym. kanssa, mutta oman vaimon/naisen kanssa EI KYETÄ PUHUMAAN JA JÄRJESTÄMÄÄN ASIOITA!!!

Vierailija
282/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa taas äijiä, jotka EIVÄT OSAA PUHUA, KOMMUNIKOIDA naisensa kanssa!

MIKSI ETTE PUHU, ole läsnä parisuhteessanne? Mikä siinä on niin vaikeaa?

Kyllä ruuneperit louskuttaa kavereiden, työporukoiden ym. kanssa, mutta oman vaimon/naisen kanssa EI KYETÄ PUHUMAAN JA JÄRJESTÄMÄÄN ASIOITA!!!

LOPETA SE HUUTAMINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se seksuaalinen kanssakäyminen lisäänny yhtään sillä, että vaimolle antaa omaa aikaa. Se oma aika täyttyy kaikenlaisella toissijaisella puuhailulla ja sitten ollaan edelleen väsyneitä eikä illalla kiinnosta seksi.

Tuo on niin totta.

M51

Vierailija
284/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nainen on joskus lausunut jotenkin näin että "Mies on seksikkäimmillään kotia siivotessaan". Okei,mielipidehän se on tuokin. En siihen kuitenkaan usko, ja perustelen sen niin, että jos näin olisi, niin maailmankirjallisuus olisi väärällään teoksia jossa ökykartanon rouva ajautuisi salaiseen seksisuhteeseen kartanossa siivoojana työskentelevän miehen kanssa. Myönnän että "Lady Chatterley" hieman hipaisee sinne päin, mutta noin niinkuin yleisesti. En muista Downton Abbeyssa kartanon rouvan muhinoineen siivoojien tai palvelusväkensä kanssa, vaikka näki miehiä moppi kädessä jos vaikka kuinka. SOL:n palkkalistoilla oleva miessiivooja varmastikin tarvitsee bodyguardin kaikilta niiltä naisilta välttyäkseen jotka hänelle tämän ajatuksen perusteella ovat kesälläkin piparia tarjoamassa?

Vierailija
285/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nainen on joskus lausunut jotenkin näin että "Mies on seksikkäimmillään kotia siivotessaan". Okei,mielipidehän se on tuokin. En siihen kuitenkaan usko, ja perustelen sen niin, että jos näin olisi, niin maailmankirjallisuus olisi väärällään teoksia jossa ökykartanon rouva ajautuisi salaiseen seksisuhteeseen kartanossa siivoojana työskentelevän miehen kanssa. Myönnän että "Lady Chatterley" hieman hipaisee sinne päin, mutta noin niinkuin yleisesti. En muista Downton Abbeyssa kartanon rouvan muhinoineen siivoojien tai palvelusväkensä kanssa, vaikka näki miehiä moppi kädessä jos vaikka kuinka. SOL:n palkkalistoilla oleva miessiivooja varmastikin tarvitsee bodyguardin kaikilta niiltä naisilta välttyäkseen jotka hänelle tämän ajatuksen perusteella ovat kesälläkin piparia tarjoamassa?

Eikös Lady Dowton Abbeyssa juurikin muhinoinut yhden alempisäätysen kanssa.

Vitsit, kumpa voisinkin paljastaa oman salaisuuteni, mutt eiene voi!

Vierailija
286/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panettaako sinua hulluna, jos teet vaikka 10 tunnin työpäivän ja tulet kotiin? Mieti asiaa tuolta kannalta.

Panettaa, ja siihen ei vireystaso saati mikään muukaan vaikuta, olen "touhunnut" yli neljänkymmenen asteen kuumeessakin. =)

Joillain yksilöillä seksuaalivietti ja kyvyt ovat hieman suuremmat kuin joillain toisilla.

Vierailija
287/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ollut koko ikänsä hoitoalalla ja hoitan 4 lastamme.  Silti ei koskaan vedonnut töihin tai jaksamiseen ja hoiti minua ensisijaisesti, eli pidimme parisuhteesta hyvää huolta, että jaksoimme arjessa. Toki tein kaikkeni vaimoni tyydyttämiseksi, joten tiesi ja pystyi luottamaan siihen, että sai aina kun oli seksiä. Vaimo ollut sen verran fiksu, että tiennyt toimivan parisuhteen olevan perheen kivijalka ja tuki, elämän muille murheille ja vastoinkäymisille. Näin on myös ollut. 

Vierailija
288/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ollut koko ikänsä hoitoalalla ja hoitan 4 lastamme.  Silti ei koskaan vedonnut töihin tai jaksamiseen ja hoiti minua ensisijaisesti, eli pidimme parisuhteesta hyvää huolta, että jaksoimme arjessa. Toki tein kaikkeni vaimoni tyydyttämiseksi, joten tiesi ja pystyi luottamaan siihen, että sai aina kun oli seksiä. Vaimo ollut sen verran fiksu, että tiennyt toimivan parisuhteen olevan perheen kivijalka ja tuki, elämän muille murheille ja vastoinkäymisille. Näin on myös ollut. 

Onnittelut teille. Ihanalta kuulostaa. Näin kyllä meilläkin, suurunpiirtein.

Vierailija
289/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli hyvin kiteytetty tavanomaisen pikkulapsiperheen vanhempien seksielämän ongelma. Meillä mies tekee ihan varmasti osuutensa lastenhoidosta ja kotitöistä ja on ihan yhtä väsynyt, mutta silti valmis seksiin pelkästä ehdotuksesta, kun taas minä tarvitsen sitä virittelyä ja tunnelmaa tai se tuntuu juurikin siltä toisen tarpeiden tyydyttämiseltä.

Meillä on kuitenkin siitä onnekas tilanne, että olen kuitenkin "helppo" enkä kaipaa kynttiläillallisia vaan sellainen kevyt hemmottelu halaillen ja silitellen yleensä riittää. Mieskin tämän onneksi nykyään osaa eikä edes yritä skipata lämmittelyä ja päästä suoraan asiaan, joka pääsääntöisesti johtaisi torjuntaan ja ärsyyntymiseen.

Se on ikävä juttu, kun oma rouva tarvitsee hotelliloman ilman lapsia päästäkseen tunnelmaan.

Vierailija
290/394 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräät aamulla, koira ulos lenkille. Omaa aikaa kahvin ääressä se 10 min ennen kuin lapset herää ja töihin lähtö. 8 tuntia töitä. Ei kahvitaukoja ja lounaskin menee töitä tehdessä. (Eikä ole vale koska olen päiväkodissa töissä). Opettaja laittaa päivällä viestiä lapsen asioista. Iltapäivällä lapset soittelevat ongelmistaa ja asioistaan. Pääset kotiin. Alat laittaa ruokaa,.mies vie koiran ulos. Syötte koko perhe yhdessä. Ihana hengähdys hetki kaikkien kanssa. Ruoan jälkeen mies avaa television ja istuu sohvalle. Alat auttaa lapsia läksyissä tai kuuntelet päivän tapahtumia ja alat laittamaan pyykkejä tai milloin mitäkin perus juttuja. Kello tulee paljon. Lapset alkavat mennä nukkumaan. Käyt toivottamassa hyvät yöt. Ja ovet kiinni. Kello 9-9.30. Pääset istahtamaan sohvalle ja ajatus, huh huh..vihdoin. mies nostaa katseen sohvalta vierestäsi. Alkaa hymyillä ja koskettaa rintaa. Sanpn kauniisti että anteeksi rakas, en nyt jaksa. Oikeasti ajattelen; EN JAKSA!! Saisinko vain istua ihan vain hetken ilman että joku haluaa jotakin. 10 min istumista ja olen unessa sohvalla. Mies herättää harmissaan kun ei natsannut taaskaan ja pyytää että mene sänkyyn nukumaan. Että näin meillä. Minäkin olen se paska vaimo joka ei anna tarpeeksi usein. Kun kokoajan joku haluaa sinulta jotain koko päivän. Henkisesti pitää olla kokoajan käytettävissä muille tauotta.illalla on jo aivan loppu.

N36

Vierailija
291/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Vierailija
292/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräät aamulla, koira ulos lenkille. Omaa aikaa kahvin ääressä se 10 min ennen kuin lapset herää ja töihin lähtö. 8 tuntia töitä. Ei kahvitaukoja ja lounaskin menee töitä tehdessä. (Eikä ole vale koska olen päiväkodissa töissä). Opettaja laittaa päivällä viestiä lapsen asioista. Iltapäivällä lapset soittelevat ongelmistaa ja asioistaan. Pääset kotiin. Alat laittaa ruokaa,.mies vie koiran ulos. Syötte koko perhe yhdessä. Ihana hengähdys hetki kaikkien kanssa. Ruoan jälkeen mies avaa television ja istuu sohvalle. Alat auttaa lapsia läksyissä tai kuuntelet päivän tapahtumia ja alat laittamaan pyykkejä tai milloin mitäkin perus juttuja. Kello tulee paljon. Lapset alkavat mennä nukkumaan. Käyt toivottamassa hyvät yöt. Ja ovet kiinni. Kello 9-9.30. Pääset istahtamaan sohvalle ja ajatus, huh huh..vihdoin. mies nostaa katseen sohvalta vierestäsi. Alkaa hymyillä ja koskettaa rintaa. Sanpn kauniisti että anteeksi rakas, en nyt jaksa. Oikeasti ajattelen; EN JAKSA!! Saisinko vain istua ihan vain hetken ilman että joku haluaa jotakin. 10 min istumista ja olen unessa sohvalla. Mies herättää harmissaan kun ei natsannut taaskaan ja pyytää että mene sänkyyn nukumaan. Että näin meillä. Minäkin olen se paska vaimo joka ei anna tarpeeksi usein. Kun kokoajan joku haluaa sinulta jotain koko päivän. Henkisesti pitää olla kokoajan käytettävissä muille tauotta.illalla on jo aivan loppu.

N36

Perinteinen vaimo. Tyyli voi muuttua kun ikää on +10 v lisää..tai pihtaa loppuiän.

Vierailija
293/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N36

Onko sun mies niin TOLLO, ettei hänen kans voi jutella että mitä jos tehdään kotihommia yhdessä? Kertoisit, että sitten olis illallakin vielä energiaa seksiin.. Mutta kukapa sen kissan hännän pöydälle nostaa, ellei kissa itse.

Vierailija
294/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N36

Lakisääteiset tauot kuuluvat työpäivään, ellet satu olemaan omasta halustasi yrittäjä. Olen myös päiväkodissa töissä, 7 h 40 min päivään kuuluu kaksi kahvitaukoa sekä yksi ruokatauko.

Vierailija
295/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Lakisääteiset tauot kuuluvat työpäivään, ellet satu olemaan omasta halustasi yrittäjä. Olen myös päiväkodissa töissä, 7 h 40 min päivään kuuluu kaksi kahvitaukoa sekä yksi ruokatauko.

Ihan kuin muut eivät kävisi työssä.  Vaimonikin ollut koko ikänsä hoitoalla, eikä varmasti ole ollut  kevyttä, eikä ole ollut omatkaan duunit.  Kyse on ihan puhtaasti asenteesta, jos ei jaksa, eli suomeksi ei edes halua.  Perus parisuhde seksi ei koko iltaa tai yötä vie, saati edes rasita ihmeesti.  Mieltä ja kehoa virkistäviä ja vahvistavia vaikutuksia on vaikka kuinka paljon tutkitustikin.  Kanttaa katsoa peiliin missä vika, eikä valehdella itselleen. Ruuhkavuosina meillä oli seksiä useampi kerta viikossa kun ladattiin akkuja, että jaksettiin arkea.  Vasta 60 korvilla vähentynyt kertaan viikossa.  Seksitaukoja ole ollut koskaan. 

Vierailija
296/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N36

Oletkohan vaimoni? Hän myös luettelee päivän töitään ja hänen mielestään muut ei tee mitään..ja HÄNELTÄ vaaditaan kokoajan jotain. Ja kun minä miesressukka vielä illalla VAATISIN seksiä, räjähdys on valmis. Nyt on hänen oma aika, hän ilmoittaa topakasti! Eli ymmärrän rivien välistä, ettei vaimo itsensä mielestä saa seksistämme mitään (huolimatta lukuisista orgasmeista). Tätäkö halusin ja tällaistako on perhe-elämä? Eikö rimaa voisi edes vähän alemmas laskea kotitöiden suhteen? Tiedän kyllä vaimoni vastauksen...

Kyllä vetää matalaksi mielen aika usein. Tähän on tultu.

Vierailija
297/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se seksuaalinen kanssakäyminen lisäänny yhtään sillä, että vaimolle antaa omaa aikaa. Se oma aika täyttyy kaikenlaisella toissijaisella puuhailulla ja sitten ollaan edelleen väsyneitä eikä illalla kiinnosta seksi.

Tuo on niin totta.

M51

Juuri näin se on. Omassa tuttavapiirissä on vaimo mukaanlukien vaikka kuinka paljon naisia, jotka täyttävät elämänsä kaikenlaisella puuhaamisella ja stressaamisella, vaikka olisivat lapsettomia. Se seksi kertakaikkiaan on vain viimeinen asia johon varataan aikaa. Tyypillisesti koko asia tulee mieleen vain ovulaation aikaan ja silloinkin homma menee täysin naisen ehdoilla eli nies tekee kaikki temput ja nainen vain makaa. Summa summarum, mies ei joudu elämään pelkästään puutteessa, vaan myös harrastamaan seksiä, joka on laadullisesti huonoa.

Luojan kiitos nuoremmat miehet eivät tiedä millaisia pitkät parisuhteet ovat oikeasti ja luulevat, että seksi kuuluisi parisuhteeseen oletusarvoisesti. Kyllähän se kuuluu, jos näet joka kertaa kohden saman määrän vaivaa ja rahaa kuin sinkkuna. Kyllä se on meilläkin niin, että pitkän työpäivän päätteeksi pitäisi toteuttaa kaikki puolison mahdottomat ja mahdolliset haaveet, että olisi edes mahdollisuus. Kukkia, siivous, ruokakaupassakäynti, illalliset, matkat, lahjat, vapaa-ajan vietteet hänen mukaansa yms. Meillä yleensä niin, että jos noin 10x käytän enemmän tai vähemmän koko päivän hänen miellyttämiseen niin ehkä yhdellä kerralla voi helpottaa elämisen suunnaton vaikeus sen verran, että seksi käy mielessä ja sitten se on sellaista laadultaan, että vaimo laukeaa ja itse saa suurinpiirtein runkkailla itsensä loppuun.

Kukaanhan ei kysy väsyttääkö sitä miestä ja kangen pitäisi tietty toimia väsytti tahi ei. Sen päivän kun näkisi, että vaimo olisi näkemään minuutinkin vaivaa (esim. kävisi suihkussa), että meillä olisi seksiä.

Vierailija
298/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Ihan kuin muut eivät kävisi työssä.  Vaimonikin ollut koko ikänsä hoitoalla, eikä varmasti ole ollut  kevyttä, eikä ole ollut omatkaan duunit.  Kyse on ihan puhtaasti asenteesta, jos ei jaksa, eli suomeksi ei edes halua.  Perus parisuhde seksi ei koko iltaa tai yötä vie, saati edes rasita ihmeesti.  Mieltä ja kehoa virkistäviä ja vahvistavia vaikutuksia on vaikka kuinka paljon tutkitustikin.  Kanttaa katsoa peiliin missä vika, eikä valehdella itselleen. Ruuhkavuosina meillä oli seksiä useampi kerta viikossa kun ladattiin akkuja, että jaksettiin arkea.  Vasta 60 korvilla vähentynyt kertaan viikossa.  Seksitaukoja ole ollut koskaan. 

Muistatteko välillä päästää sen kissan ulos?

Vierailija
299/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin totta.

M51

Juuri näin se on. Omassa tuttavapiirissä on vaimo mukaanlukien vaikka kuinka paljon naisia, jotka täyttävät elämänsä kaikenlaisella puuhaamisella ja stressaamisella, vaikka olisivat lapsettomia. Se seksi kertakaikkiaan on vain viimeinen asia johon varataan aikaa. Tyypillisesti koko asia tulee mieleen vain ovulaation aikaan ja silloinkin homma menee täysin naisen ehdoilla eli nies tekee kaikki temput ja nainen vain makaa. Summa summarum, mies ei joudu elämään pelkästään puutteessa, vaan myös harrastamaan seksiä, joka on laadullisesti huonoa.

Luojan kiitos nuoremmat miehet eivät tiedä millaisia pitkät parisuhteet ovat oikeasti ja luulevat, että seksi kuuluisi parisuhteeseen oletusarvoisesti. Kyllähän se kuuluu, jos näet joka kertaa kohden saman määrän vaivaa ja rahaa kuin sinkkuna. Kyllä se on meilläkin niin, että pitkän työpäivän päätteeksi pitäisi toteuttaa kaikki puolison mahdottomat ja mahdolliset haaveet, että olisi edes mahdollisuus. Kukkia, siivous, ruokakaupassakäynti, illalliset, matkat, lahjat, vapaa-ajan vietteet hänen mukaansa yms. Meillä yleensä niin, että jos noin 10x käytän enemmän tai vähemmän koko päivän hänen miellyttämiseen niin ehkä yhdellä kerralla voi helpottaa elämisen suunnaton vaikeus sen verran, että seksi käy mielessä ja sitten se on sellaista laadultaan, että vaimo laukeaa ja itse saa suurinpiirtein runkkailla itsensä loppuun.

Kukaanhan ei kysy väsyttääkö sitä miestä ja kangen pitäisi tietty toimia väsytti tahi ei. Sen päivän kun näkisi, että vaimo olisi näkemään minuutinkin vaivaa (esim. kävisi suihkussa), että meillä olisi seksiä.

Tuttua..liiankin tuttua.

Vierailija
300/394 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lopetettiin seksi keväällä kokonaan. Minulla, vaimolla, työt muuttui koronan takia 7 pv viikossa 10 h päivässä tyyliseksi. Mies hoiti lapsen kotona koska hänet lomautettiin. Minulla aivot kävi koko ajan ylikierroksilla ja vastuu ja pelko organisaation selviytymisestä vei voimat eikä minua haluttanut yhtään. Seksi oli joku sadastuhannes asia ajatuksissani. Mies sen sijaan olisi halunnut seksiä kuten ennenkin ja enemmänkin stressin purkamiseen.

Harrastimme seksiä pari kertaa miehen niin halutessa. Minä en saanut orgasmia ja tunsin itseni masturbaatiopatjaksi, vaikka mies teki kyllä kaikki temput. Aivot eivät vain menneet seksivaihteelle. Ilmoitin että en enää harrasta seksiä kun en sitä halua, mies voi runkata (ei ole haitannut minua ennenkään).

Kolmeen kuukauteen ei harrastettu seksiä.

Kesällä keskusteltiin ensimmäisenä lapsivapaan viikonloppuna kuuteen kuukauteen meidän seksielämästä. Kerroin että mulle seksi on aivojuttu. Pystyn heittäytymään seksiin kun en pelkää, kun aivoni eivät käy ylikierroksilla ja olen rentoutunut. Muuten en kostu enkä saa orgasmia.

Mies kertoi, että hänelle on seksi on stressin purkamista. Keskustelimme viimein todella syvällisesti siitä mikä on meille seksissä tärkeää, millaisesta seksistä sytymme ja millaisia fetisseja meillä on.

Ja saavutimme uuden läheisyyden tahon. Kerroimme ihan kaiken toisillemme ja taivaat avautui. Viimeiset kuusi kuukautta on ollut suoranaista seksitykitystä. Sängyssä on tehty vaikka mitä. Ja se johtuu siitä että meillä on yhteys, sitä kemiaa. Seksuaalinen jännite on ihan erilainen.

Ennen koronaakin meillä on järkätty seksille aikaa etäpäivien, lasten harrastusten ja palkatun lapsenvahdin avulla. Sama jatkuu edelleen mutta nyt meillä on lisäksi se kemia, joka on mahdollistaa minullekin hyppäämisen siihen seksifiilikseen lapsen harrastuksen 40 min aikaikkunan aikana.

Olemme lisäksi sujut sen kanssa että kun mulla on paha työstressi, niin se saattaa silti vaikuttaa seksin määrään, koska velvollisuusseksiä en edelläänkään harrasta. Mutta voin katsoa kun mies runkkaa ja pitää häntä sylissä. Silloin minulta ei odoteta mitään, mutta mies kokee itsensä rakastetuksi. Ajattelemme että parisuhde on pitkän matkan juoksua ja välille sattuu kaikenlaisia vaiheita.

Mun neuvoni on siis että puhukaa. Oikeasti avoimesti. Ylläpitäkää kemiaa. Aivot on suurin seksielin, varsinkin naisilla -stimuloikaa niitä.

Olipa fiksu kirjoitus, josta oikein huokuu pyrkimys yhteiseen hyvään ja molemminpuoliseen huomioimiseen. Tästä tekstistä voisi moni nainen ottaa mallia, ihailtavaa ratkaisukeskeisyyttä.