Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?

Vierailija
04.12.2020 |

Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!

Kommentit (394)

Vierailija
241/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi nyt luin ajatuksella ton kirjoituksen missä mainittiin sana "orgasmipatja" ja sehän olikin päinvastoin mallisuoritus siitä, kuinka molemminpuolinen kunnioitus ja aito halu ratkoa ongelmia on tie parempaan koskaan.

Sama mies #240

Vierailija
242/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on turha selittää ettei ole aikaa ja energiaa. Silloin elämänhallinnassa on jotakin vikaa ja on alettava katsomaan mikä kuluttaa kaiken energian. Kaiken kukkuraksi parisuhteessa seksi on liima ja asia joka antaa energiaa kaikkeen muuhun elämässä. Nykypäivänä miehet tekee varmasti sen 50% kotitöistä, lasten hoidosta jne. On turha sanoa ettei miehet tekisi. Ja jos se arki toisen rakia on niin hemmetin raskasta, ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ja lähtekää laputtamaan. Tai keskustelkaa asioista niin, ettei tarvitse sen takia unohtaa sitä parisuhteen liimaa eli seksiä. Jos se ei sinulle ole tärkeää, toiselle se voi olla. Laittakaa vaikka lapset katsomaan vartiksi lastenohjelmia ja karatkaa saunan lauteille Kyllä ne siellä pärjää ja sotkut kerkeää odottamaan. On mietittävä mihin asioihin panostaa ja mihin ei.

Juuri näin!! Kommentti #236 on myös hyvä eli puhukaa toisillenne ja kertokaa toiveistanne - ja myös peloistanne. Ja muistakaa myös kuunnella. Tiedän, että myös monelle miehelle rakastava kosketus ja syli ovat tärkeitä ja avain hyvään seksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on turha selittää ettei ole aikaa ja energiaa. Silloin elämänhallinnassa on jotakin vikaa ja on alettava katsomaan mikä kuluttaa kaiken energian. Kaiken kukkuraksi parisuhteessa seksi on liima ja asia joka antaa energiaa kaikkeen muuhun elämässä. Nykypäivänä miehet tekee varmasti sen 50% kotitöistä, lasten hoidosta jne. On turha sanoa ettei miehet tekisi. Ja jos se arki toisen rakia on niin hemmetin raskasta, ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ja lähtekää laputtamaan. Tai keskustelkaa asioista niin, ettei tarvitse sen takia unohtaa sitä parisuhteen liimaa eli seksiä. Jos se ei sinulle ole tärkeää, toiselle se voi olla. Laittakaa vaikka lapset katsomaan vartiksi lastenohjelmia ja karatkaa saunan lauteille Kyllä ne siellä pärjää ja sotkut kerkeää odottamaan. On mietittävä mihin asioihin panostaa ja mihin ei.

Aivan samaa mieltä. Jos joku asia menee vinoon, pitää se suoristaa. Asia ei ole sen kummempi. Mut nykypäivänä onkin muotia olla seksuaalisesti haluton ja ilmoittaa siitä isoon ääneen pitkin sosiaalista mediaa ja toitottaa muitakin naisia tekemään samoin.

Vierailija
244/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se asia kaikessa yksinkertaisuudessaan on. Mutta kun! Aina löytyy se mutta kun, jokaikiseen asiaan. Ihmiset on yksinkertaisia eivätkä ymmärrä että asiat on yksinkertaisia. Eivät ymmärrä että kaikki lähtee itsestään. Eivät ole valmiita myöntämään että ehkä "vika" onkin itsessä. Ei toiselle voi sanoa että organisoi elämääsi. Miten saat yksilön ajattelemaan asioita omilla aivoillaan? Valittajat on saamattomia omaa täydellisyyttään.

Vierailija
245/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty kuvittelemaan "onnellista avioliittoa", jossa on seksiä vain pari kertaa kuussa.

Eroaisin tuollaisesta suhteen irvikuvasta.

Vierailija
246/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät ole kokeneet haluttomuutta eivät kykene ymmärtämään sitä, kun haluissa ei ole vikaa ja todennäköisesti omaavat korkean libidon itse. Olen ryhtynyt seksiin toista miellyttääkseni useita kertoja mutta se syventää haluttomuutta ja tekee seksistä entistä kuvottavampaa. Tulee vain ällöttävä olo siitä, että toinen painostaa seksiin ja voi panna ihmistä, vaikka toinen ei halua aidosti. Siinä tuntee itsensä mällipatjaksi ja ongelma syvenee. Menee kunnioitus toista kohtaan.

Vierailija
247/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät ole kokeneet haluttomuutta eivät kykene ymmärtämään sitä, kun haluissa ei ole vikaa ja todennäköisesti omaavat korkean libidon itse. Olen ryhtynyt seksiin toista miellyttääkseni useita kertoja mutta se syventää haluttomuutta ja tekee seksistä entistä kuvottavampaa. Tulee vain ällöttävä olo siitä, että toinen painostaa seksiin ja voi panna ihmistä, vaikka toinen ei halua aidosti. Siinä tuntee itsensä mällipatjaksi ja ongelma syvenee. Menee kunnioitus toista kohtaan.

Kyllä minä ymmärrän ihan hyvin, ettei joku halua seksiä kanssani. En itsekään halua seksiä useimpien naisten kanssa. Mutta minun kanssani ei voi olla suhteessa, jos ei halua myös seksiä. Seksitön parisuhde ei ole mitään sellaista, mistä olisin vähääkään kiinnostunut.

Kannattaa erota. Aika usein se halutonkin kiinnostuu seksistä uuden kumppanin kanssa ainakin vähäksi aikaa.

Vierailija
248/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni haluton kärsii myös parisuhteessa siitä, että on haluton ja haluaisi haluta. Päässä ei ole sitä nappulaa, josta sen halun voisi laittaa taas päälle. :(

Vierailija
249/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuollainen aviolitto. 

Vierailija
250/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että moni haluton kärsii myös parisuhteessa siitä, että on haluton ja haluaisi haluta. Päässä ei ole sitä nappulaa, josta sen halun voisi laittaa taas päälle. :(

Todella monilla on ongelmia, jotka estävät normaalin parisuhteen: haluttomuutta, vaikeita mielenterveysongelmia, sairauksia, liikaa töitä, epävakaa elämäntilanne.

Se on valitettavaa ja tuskallista, mutta jos et kykene vastaamaan toisen ihmisen parisuhdetarpeisiin, et kuulu suhteeseen hänen kanssaan. Ei ole laitaa, että vain toinen saa suhteesta sen, mitä lähti hakemaan.

Vierailija
251/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viktoriaanisella ajalla oltiin sitä mieltä, että vain miehillä on seksihaluja, naisilla ei lainkaan. Eihän sekään ajatus nyt aivan pielessä ole. Luulen, että tässä on taustalla biologiaa, mieshän on lisääntymiskykyinen vuoden jokaisena päivänä ja nainen yhtenä tai kahtena päivänä kuukaudessa, joten on aika järkeenkäypää, että miestä panettaa joka päivä ja naista 1-2 kertaa kuussa.

Homomiehenä minun ei onneksi tarvitse vaivata päätäni tällaisella. Heteromiehet kai joutuu sitten vain liitoissaan tyytymään siihen seksin puutteeseen, elleivät ratkaise ongelmaa alkamalla käydä maksullisissa tai miehissä... Tuolla aiemmin oli kommentti, että esileikki taantuu sille tasolle, että mies esittelee naiselle mulkkuaan ja koittaa sillä keinoin saada pesää, mille nainen ei lämpene. Voin kertoa, että seisovan mulkun esittely on oikein passeli parittelukutsu silloin, kun molemmat (tai kaikki) osapuolet ovat miehiä.

Vierailija
252/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstahomo kirjoitti:

Viktoriaanisella ajalla oltiin sitä mieltä, että vain miehillä on seksihaluja, naisilla ei lainkaan. Eihän sekään ajatus nyt aivan pielessä ole. Luulen, että tässä on taustalla biologiaa, mieshän on lisääntymiskykyinen vuoden jokaisena päivänä ja nainen yhtenä tai kahtena päivänä kuukaudessa, joten on aika järkeenkäypää, että miestä panettaa joka päivä ja naista 1-2 kertaa kuussa.

Homomiehenä minun ei onneksi tarvitse vaivata päätäni tällaisella. Heteromiehet kai joutuu sitten vain liitoissaan tyytymään siihen seksin puutteeseen, elleivät ratkaise ongelmaa alkamalla käydä maksullisissa tai miehissä... Tuolla aiemmin oli kommentti, että esileikki taantuu sille tasolle, että mies esittelee naiselle mulkkuaan ja koittaa sillä keinoin saada pesää, mille nainen ei lämpene. Voin kertoa, että seisovan mulkun esittely on oikein passeli parittelukutsu silloin, kun molemmat (tai kaikki) osapuolet ovat miehiä.

Ei pidä paikkaansa. Naiset kärsivät kumppanin haluttomuudesta parisuhteissaan yhtä usein kuin miehetkin.

Vierailija
253/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuollainen aviolitto. 

Miksi ette ole eronneet?

Vierailija
254/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin. Meillä on kaksi pientä lasta, kaksi koiraa ja osakeyhtiö missä kumpikin painaa duunia n.8-12h päivässä. Silti panettaa säännöllisesti, n ussitaan 3-8krt viikossa.

Olen nainen.

Vierailija
255/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palstahomo kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Naiset kärsivät kumppanin haluttomuudesta parisuhteissaan yhtä usein kuin miehetkin.

"Ei pidä paikkaansa." Hämmentävä vastaus. En edes puuttunut sanallakaan siihen, kärsivätkö naiset kumppanin haluttomuudesta. Kerroin vain homomiehen näkökulmasta niistä ajatuksista, joita tämä jatkuva keskustelu halujen eriparisuudesta heteroliitoissa minussa synnyttää, mutta en nyt aio jatkaa aiheesta vääntämistä sinun kanssasi.

Vierailija
256/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstahomo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palstahomo kirjoitti:

"Ei pidä paikkaansa." Hämmentävä vastaus. En edes puuttunut sanallakaan siihen, kärsivätkö naiset kumppanin haluttomuudesta. Kerroin vain homomiehen näkökulmasta niistä ajatuksista, joita tämä jatkuva keskustelu halujen eriparisuudesta heteroliitoissa minussa synnyttää, mutta en nyt aio jatkaa aiheesta vääntämistä sinun kanssasi.

"Heteromiehet kai joutuu sitten vain liitoissaan tyytymään siihen seksin puutteeseen, elleivät ratkaise ongelmaa alkamalla käydä maksullisissa tai miehissä"

Vierailija
257/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jape kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jape kirjoitti:

Voi hyvä tavaton!! Miksi tuollaiset (#233) naiset ylipäätään ovat miehen kanssa?

Ei vaan miksi miehet ovat naisten kanssa kun ei ole kykyä eikä halua empatiaan puolisoa kohtaan tippakaan?

Sinustako on kumma että nainen joka on synnyttänyt sen yhteisen lapsen 3vkoa aiemmin eikä ole saanut nukkua yhtään yötä vauvan koko ajan herättäessä ja alapään ja koko kehon särkiessä ei ole innostunut imemään miehelleen orgasmia? Kun on vielä sanonut miehelle kuinka voi ollakin niin väsynyt ettei olisi ikinä pystynyt tälläistä kuvittelemaan, toki taas asia joka aikuisen pitäisi ihan itse muutenkin tajuta, nähdä. Kun katson valokuvia tuolta ajalta niin kuvissa on vauva ja äitihaamu mutta on se kumma kun ei voi miestään tyydyttää. Missä ihmeesså miesten empatiakyky? Onko sitä heillä olemassakaan kun ei edes se että on nähnyt minkä rääkkäyksen vaimo on läpikäynyt ei herätä miehessä empatiaa puolisoa eikä hänen väsymystään kohtaan?

Ja tuo ystävän mies eli kuin teini lapsuudenkodissaan paitsi kun sitä seksiå piti vaimolta saada eli jollakin ns mukavalla jutulla vaikka kukilla vaimolle eli voiko olla läpinäkyvämpää? Kyllä on kumma kun nainen ei halua, mitå sitten on miehen kanssa?

Juuri niin - eli toistan kysymykseni: "Miksi tuollaiset naiset ylipäätään ovat miehen kanssa?". Nostakaa kytkintä! Vaikuttaisi siltä, että olisitte molemmat vähemmän katkeria sinkkuina.

Niin, oikeastihan sinun piti kirjoittaa että mistä hel.....istä näitä puupäämiehiä aina vaan löytyy näin paljon mutta valitsit sen perinteisen miehelle helpoimman tien eli naisten syyttämisen asiasta eli tässäkin tapauksessa siitä ettå mies on äärettömän tyhmä, aivan saapas eikä ymmärrä elämästä yhtään mitään.

Kun onhan ne naiset vaan kykenemättömiä elämään miehen kanssa jos tuollaisista mielensä pahoittavat tai vielä kehtaa vaikka hiukan katkeroituakin. Hyi naiset. Miesten kanssa on toooosi helppo elää.

Vierailija
258/394 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ruuhkavuosina ei ole samanlaista seksielämää kuin lapsettomana vaikka halut olisivat samat.

Toiset tarvitsevat enemmän lämmittelyä ja se on ihan normaalia.

Oma vaimo on mallia Heti Valmis eikä kaipaa mitään lämmittelyjä. Mutta silti illalla voi olla väsynyt ettei vain jaksa. Toisaalta koska molemmat tehdään kotona etätöitä niin se on vaimo joka vonkaa seksiä lounasaikaan ja minä olen liian työkiireissä etten ehdi / tee mieli.

Mutta oma vaimokin on muuttunut iän myötä. Aiemmin häntä häiritsi jos lapset oli hereillä yms mutta nyt mennään vaikka kylppäriin pikapanolle kun lapset katsoo telkkaria.

Ihmiset vain ovat erilaisia ja ruuhkavuodet ovat erilaista aikaa.

Vierailija
259/394 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännää että vaimosi ei koe harrastamaanne seksiä itselleen mukavana asiana vaan näköjään velvoitteena huolehtia sinun tarpeistasi.

Tähän minäkin kiinnitin huomiota. Nyt avoimin mielin muuttamaan seksielämäänne niin, että se olisi molemmille osapuolille tyydyttävää.

Miten? Jos toinen on tyytyväinen siihen että seksiä ei ole?

Eikö vaimo todennut, että kyllä hänelläkin olisi tarve seksiin? Tuskin hänkään siis on tyytyväinen. Mutta se seksi, jota nyt on tarjolla, ei sytytä.

Ja silti nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken? Mieshän avasi keskustelun ja naiselta tuli (mitä ilmeisemmin mieheelle kohdistettuja) ehdotuksia. Itse ei ole tehnyt mitään. Eikä ole tekemässä. Sehän tässä on pielessä. Ei ole paljon kunnioitusta ja rakkautta suhteessa, jossa ei kiinnosta tehdä itse mitään tärkeiden asioiden eteen.

Ymmärräthän, että nainen on kiinnostunut vain miehestä, joka on naisen vuoksi valmis uhraamaan itsensä ja keskittymään kaikin voimin naisen hyvinvointiin. Naiselle itse seksi harvoin antaa mitään, vaan se tunne, että on kuningatar jollekulle. Jos nainen joutuu itse tekemään aloitteita tai jotain muuta seksin eteen, niin se on kyllä valtava turn-off. Mieluummin ilman kuin vääränlaisen miehen kanssa.

Vierailija
260/394 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, noin se oli. Koko päivän joku oli iholla vaatimassa jotain, vapaa-aika oli kortilla, arki päättymätön to do -lista. Määräänsä enempää ei kykene olemaan vain toisia varten, jos mitään taukoa ei ole.

Aika surullista, jos näkee seksin parisuhteessa vain toisia varten olevana juttuna.