Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?
Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.
Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liian usein nähnyt miten suhteessa tunnelman virittäminen ja esileikit hiipuu sille tasolle, että mies koskettelee itseään ja esittelee seisovaa elintään. En usko, että olen ainoa nainen, jolle tästä tulee arkipäivää. Haluja olisi, mutta kun siihen hiillokseet pitäisi myös puhaltaa tulta. Olen spontaanisti aktiivinen vain ovulaation aikoihin ja muulloin sitten tarvitsisi sitä viritystä.
Ja kuinkas usein itse puhallat miehen hiillokseen?
Eivätkö miehet koskaan voi vain vastata, ainako pitää kääntää vastakysymykseski? Niin tyhmää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liian usein nähnyt miten suhteessa tunnelman virittäminen ja esileikit hiipuu sille tasolle, että mies koskettelee itseään ja esittelee seisovaa elintään. En usko, että olen ainoa nainen, jolle tästä tulee arkipäivää. Haluja olisi, mutta kun siihen hiillokseet pitäisi myös puhaltaa tulta. Olen spontaanisti aktiivinen vain ovulaation aikoihin ja muulloin sitten tarvitsisi sitä viritystä.
Eivätkö miehet koskaan voi vain vastata, ainako pitää kääntää vastakysymykseski? Niin tyhmää..
Oletko puhunut asiasta miehen kanssa? Esittänyt toiveita ja opastanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää että vaimosi ei koe harrastamaanne seksiä itselleen mukavana asiana vaan näköjään velvoitteena huolehtia sinun tarpeistasi.
Tähän minäkin kiinnitin huomiota. Nyt avoimin mielin muuttamaan seksielämäänne niin, että se olisi molemmille osapuolille tyydyttävää.
Miten? Jos toinen on tyytyväinen siihen että seksiä ei ole?
Eikö vaimo todennut, että kyllä hänelläkin olisi tarve seksiin? Tuskin hänkään siis on tyytyväinen. Mutta se seksi, jota nyt on tarjolla, ei sytytä.
Ja silti nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken? Mieshän avasi keskustelun ja naiselta tuli (mitä ilmeisemmin mieheelle kohdistettuja) ehdotuksia. Itse ei ole tehnyt mitään. Eikä ole tekemässä. Sehän tässä on pielessä. Ei ole paljon kunnioitusta ja rakkautta suhteessa, jossa ei kiinnosta tehdä itse mitään tärkeiden asioiden eteen.
Ymmärräthän, että nainen on kiinnostunut vain miehestä, joka on naisen vuoksi valmis uhraamaan itsensä ja keskittymään kaikin voimin naisen hyvinvointiin. Naiselle itse seksi harvoin antaa mitään, vaan se tunne, että on kuningatar jollekulle. Jos nainen joutuu itse tekemään aloitteita tai jotain muuta seksin eteen, niin se on kyllä valtava turn-off. Mieluummin ilman kuin vääränlaisen miehen kanssa.
Öö wtf? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet niin estoinen ettet pystyisi tuollaiseen miehen kiinnostuksen herättelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Panettaako sinua hulluna, jos teet vaikka 10 tunnin työpäivän ja tulet kotiin? Mieti asiaa tuolta kannalta.
Yleensä kyllä. Silloin kun on ihan loppu fyysisesti ei tee mieli tai jos olen kipeä. Mutta on sitä usein tehty toimistolla 08-20 päivä ja illalla seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panettaako sinua hulluna, jos teet vaikka 10 tunnin työpäivän ja tulet kotiin? Mieti asiaa tuolta kannalta.
Yleensä kyllä. Silloin kun on ihan loppu fyysisesti ei tee mieli tai jos olen kipeä. Mutta on sitä usein tehty toimistolla 08-20 päivä ja illalla seksiä.
Sama täällä. Saa olla aika korkea kuume ettei vaan pysty. Yleensä vaimo on tällöin tehnyt kokonaisarvion tilanteesta ja sanonut että parantele itses nyt eka.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset ovat vaan niin eri planeetalta. Mies putkiaivoisena saa seksistä tyydytyksen ja rentoutumisen tilan. Naisen, äidin päässä prosessoi 24/7 kaikkea muuta taustalla tapahtuvia asioita ja vastuita, joten heittäytyminen seksiin ei mitenkään onnistu tuosta vaan. Näin se oli itsellänikin monta vuotta lasten ollessa pieniä ja aina läsnä tarpeineen. Monesti ajattelin seksistä, että hoidetaan se alta pois ja sen jälkeen sai olla rauhassa vähän aikaa. Mitään tyydytyksiä harvoin siitä sain, vain nuo jonkun mainitsemat jälkisotkut, mitkä saattoivat häiritä vielä töissä seuraavana päivänä.
Nyt kun lapset ovat jo isompia, seksi on alkanut taas kiinnostaa. Vieläkään siihen ei ole kunnolla mahdollisuuksia kuin järjestetysti ja se vie parhaan terän hommalta.
Ehkä vielä joskus.
Sitä "joskusta" odotellessa miehesi katselee aikuisviihdettä, odottaessaan kyllästyy, ottaa yhteyttä paikkakunnalla vierailevaan seksin ammattilaiseen, ja lopulta kokemuksesta voimaantuneena alkaa etsiä sivusuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ymmärrän täysin mitä vaimosi tarkoittaa. Lasten ollessa pieniä olin jatkuvasti niin väsynyt, että nukuin aina kun mahdollista. Hoidin työn, kotityöt, lapset ja muut tärkeät asiat, muutoin lähinnä nukuin. Meillä oli pitkiä aikoja ilman seksiä. Myös kaverisuhteet oli himmeällä liekillä taaperovuosina.
Hyvä uutinen on, että lasten kasvaessa tilanne helpottaa.
..tut se mitään helpota.
Itsekin olin pikkulapsivaiheessa miehenä tosi väsynyt, kuormittunut ja usein aivan loppu. Niin oli vaimonikin.
Meillä oli myös pitkiä aikoja ilman seksiä, ja muukin elämä oli kortilla.
Pikkulapsiajan mentyä ohi saimme itsellemme muuta elämää ja tekemistä. Vaimo otti sitä oikein urakalla, ja alkoi miljoonaan itsensäkehittämisprojektiin ja vapaaehtoistoimintaan. Minulle jäi lopulta kodin hoito ja lasten harrastuksista ja koulunkäynnistä vastaaminen. Minä olin tietysti viimeisenä vaimon listalla.
Eräänä päivänä sitten ilmoitinkin vaimolle, että nyt on laukut pakattu, tänään lähden. Olisittepa nähneet hänen naamansa. Silloin hän taisi tajuta, että minäkin olen olemassa. Alkoi itku ja vaatimukset siitä, että yrittäisimme jatkaa yhdessä. En lämmennyt asialle. Nyt elän yksin, lapset ovat vuoroviikoin luonani, ja tapailen todella ihanaa naista, johon tutustuin työelämässä.
Ex-vaimo on ilmeisesti joutunut jättämään ison osan aktiviteeteistaan sivuun, kun kodinhoitoon ja lapsiin on hänenkin ihan oikeasti panostettava. Mikäli olen ymmärtänyt, hän on erittäin katkera minulle, kun jätin hänet "yllättäen", ja pilasin hänen ihanan elämänsä, ja lopetin parisuhteen, jossa ei ollut "mitään vikaa".
Ei se seksuaalinen kanssakäyminen lisäänny yhtään sillä, että vaimolle antaa omaa aikaa. Se oma aika täyttyy kaikenlaisella toissijaisella puuhailulla ja sitten ollaan edelleen väsyneitä eikä illalla kiinnosta seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ymmärrän täysin mitä vaimosi tarkoittaa. Lasten ollessa pieniä olin jatkuvasti niin väsynyt, että nukuin aina kun mahdollista. Hoidin työn, kotityöt, lapset ja muut tärkeät asiat, muutoin lähinnä nukuin. Meillä oli pitkiä aikoja ilman seksiä. Myös kaverisuhteet oli himmeällä liekillä taaperovuosina.
..tut se mitään helpota.
Itsekin olin pikkulapsivaiheessa miehenä tosi väsynyt, kuormittunut ja usein aivan loppu. Niin oli vaimonikin.
Pikkulapsiajan mentyä ohi saimme itsellemme muuta elämää ja tekemistä. Vaimo otti sitä oikein urakalla, ja alkoi miljoonaan itsensäkehittämisprojektiin ja vapaaehtoistoimintaan. Minulle jäi lopulta kodin hoito ja lasten harrastuksista ja koulunkäynnistä vastaaminen. Minä olin tietysti viimeisenä vaimon listalla.
Eräänä päivänä sitten ilmoitinkin vaimolle, että nyt on laukut pakattu, tänään lähden. Olisittepa nähneet hänen naamansa. Silloin hän taisi tajuta, että minäkin olen olemassa. Alkoi itku ja vaatimukset siitä, että yrittäisimme jatkaa yhdessä. En lämmennyt asialle. Nyt elän yksin, lapset ovat vuoroviikoin luonani, ja tapailen todella ihanaa naista, johon tutustuin työelämässä.
Ex-vaimo on ilmeisesti joutunut jättämään ison osan aktiviteeteistaan sivuun, kun kodinhoitoon ja lapsiin on hänenkin ihan oikeasti panostettava. Mikäli olen ymmärtänyt, hän on erittäin katkera minulle, kun jätin hänet "yllättäen", ja pilasin hänen ihanan elämänsä, ja lopetin parisuhteen, jossa ei ollut "mitään vikaa".
Oppikirjaesimerkki siitä että seksiin tarvitaan kaksi halukasta ja
parisuhteeseen tarvitaan kaksi vapaaehtoista!
Tuo on valitettavan tleistä nykyään naisissa. Minulla myös sama juttu. Itsellä olisi kyllä haluja vaikka päivittäin muhinointiin, kun taas vaimolle riittää kerran viikossa. Puhuttuammw asiasta, vaimoni sanoi, että jos meille joskus tulee ero, hän ei miestä enää tarvitse lainkaan. Tuli itselle sellainen olo, että säälistäkö hän on kanssani ja antaa seksiä...
M51
Olipa hyvä ketju. Paljon samoja asioita mitä oli omassa parisuhteessani. Olen arvellut että seksuaalisten halujen hiipuminen rassaa aika isoa prosenttia parisuhteita, ja tätä ketjua lukiessa tämä käsitys vain vahvistui. "kyllä seksi kiinnostaa,tosin ei oman puolison kanssa" toistui ketjussa usein, ja tämän kirjoittaneille pitää antaa pisteet rehellisyydestä. Lukemani perusteella oma suhteeni oli kertakaikkisen keskiverto (kuten lienen itsekin). Seurustelu jolloin seksiä saattoi olla viikottainkin, jopa useasti. Hiipuminen jolloin väheni jo selvästi. Lapset, no ei tarvitse edes mainita miten vaikutti. Lapset kasvoivat, parisuhde haalistui yhtä jalkaa seksin kanssa. Parhaimmillaan ehkä oli avaruusseksiä,eli kerran kuussa. Vuodet vieri, edelleen kerran kuussa,mutta en enää muistanut missä kuussa. Avioero alkoi vilahdella puheissa. Muutama vuosi seksitöntä liittoa lähinnä lasten tähden ja ero. Oma kokemukseni on että kannattaa erota. Seksiä ei edelleenkään ole, eli on ihankuin naimisissa olisi. Sen sijaan oma vapaus tehdä mitä haluaa,tai olla tekemättä. Haluaisinko parisuhteen? En tiedä. Yhdessäolo olisi jollain tapaa mukavaa,seksi tottakai... Jos sen hintana on loputon säätö siitä ja tuosta, yhteenmuuttaminen väistämättömine ristiriitoineen kylpyhuoneen järjestyksestä tai leivänmuruista pöydällä...Niin että ehkäpä ei.
Miehet koittakaa ymmärtää esim se, että ei se vamo heittäydy seksiin, kun oven takana on ehkä lapset, jotka saattavat tulla yhtäkkiä huoneeseen. Luulen, että tämä on naisille enemmän este kuin miehille. Minulle ainakin oli aikoinaan.
No nyt ei ole sitä estettä . ja olenkin ihan kuin nuori tyttö. Aikoinaan, halu on kova, ja onneksi mies vastaa siihen. Mies on samoin uudelleen syttynyt ja onhan meillä nyt ilotuitusta. Näinkin voi mennä asiat.
Pitkissä suhteissa tulee kausia jolloin nainen on väsyneempi jos on pieniä lapsia hoidettavana. Silloin naista panettaa lähinnä kuukautuskierron mukaan. Joillain ovulaation aikaan toisilla ennen kuukautisia / kuukautisten aikaan.
Paha väsymys on vakava asia ja siitä ei kannata vetää hernettä nenään.
Omalla naisella pahin väsymys meni ohi kun rauta-arvot saatiin kuntoon. Nyt normi arjessa naista edelleen panettaa vain ennen kuukautisia, mutta on kuitenkin valmis panemaan muulloinkin jos minua haluttaa.
Ja panettaminen tarkoittaa tässä sellaista että nainen käy kimppuun saadakseen munaa. Tavallisessakin arjessa saattaa kuitenkin syttyä muutenkin. Mutta on myös sanonut että lähtee mukaan panemaan vaikka ei erityisesti haluttaisi kun huonoimmillaankin se tuntuu ihan kivalta ja haluaa että minä nautin.
Vierailija kirjoitti:
kyyllä minä hoidin nuo ikävät askareet ulkoistuksena eli kun vaimo ei jaksanut niin joku muu jaksoi ja samahan se on kunhan saa kassit tyhjiksi ja akka ei tiennyt mitään. mutta tulipahan saatua nuorempaa sinkkutyttöä, useampaa ja jälkikäteen ajateltuna ihan ok homma.
Joo ei kannata katkeroitua, vaan pelata paras peli niillä korteilla, mitkä on jaettu. Tuossahan voi jopa vanhana kiitollisuudella ajatella vaimoa, että nuo hienot hetket olisi jäänyt ehkä kokomatta, jos vaimo olisi ollut "aina valmis"
Tämä on vain osittain provo.
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu maksamaan enenpää mitä jo nyt maksat pilusta.
Nainen haluaa myydä tuottettaan kalliimmalla mikä sen todellinen arvo on.
Kynttiläillalliset, nainen täyteen tällinkiin laitettuna kuuluu tapaamisen alkuvaiheisiin kun haluatte saada toisenne seurustelukoukkuun ja normaalit ihmiset jättävät nämä näytelmät omaan arvoonsa arjen astuttua normaaliksi elämäksi.
Parisuhdeaika hotelleineen, miehen maksaminen lastenhoitajineen ja Dubain matkoiseen tarkoittaa vain sitä että nainen haluaisi edelleen kokea omaavansa jotakin sellaista josta miehet ovat valmiita maksamaan, joten kieltäydy kylmästi ja satsaa mieluummin varallisuuttasi kohteeseen jonka kanssa et ole vielä parisuhteessa.
Kyllä joku voi olla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..tut se mitään helpota.
Semmonen satu.
Tässä oli hyvin kiteytetty tavanomaisen pikkulapsiperheen vanhempien seksielämän ongelma. Meillä mies tekee ihan varmasti osuutensa lastenhoidosta ja kotitöistä ja on ihan yhtä väsynyt, mutta silti valmis seksiin pelkästä ehdotuksesta, kun taas minä tarvitsen sitä virittelyä ja tunnelmaa tai se tuntuu juurikin siltä toisen tarpeiden tyydyttämiseltä.
Meillä on kuitenkin siitä onnekas tilanne, että olen kuitenkin "helppo" enkä kaipaa kynttiläillallisia vaan sellainen kevyt hemmottelu halaillen ja silitellen yleensä riittää. Mieskin tämän onneksi nykyään osaa eikä edes yritä skipata lämmittelyä ja päästä suoraan asiaan, joka pääsääntöisesti johtaisi torjuntaan ja ärsyyntymiseen.
Jape kirjoitti:
Niin - taas tuota kummallista naisraivoa. Eihän tuossa vaimonsa tyydyttävän aviomiehen jutussa mainittu yhdyntää lainkaan! Ehkä mies ei kiihotu sitäkään vertaa, että saisi erektion vaan antaa naiselleen nautinnon suullaan ja sormillaan.
Nainen joka on himokas ja kiehnää mieheltään seksiä ei halua suu tai käsiseksiä vaan mnan plluunsa syvälle.