Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?
Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.
Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että moni haluton kärsii myös parisuhteessa siitä, että on haluton ja haluaisi haluta. Päässä ei ole sitä nappulaa, josta sen halun voisi laittaa taas päälle. :(
Todella monilla on ongelmia, jotka estävät normaalin parisuhteen: haluttomuutta, vaikeita mielenterveysongelmia, sairauksia, liikaa töitä, epävakaa elämäntilanne.
Se on valitettavaa ja tuskallista, mutta jos et kykene vastaamaan toisen ihmisen parisuhdetarpeisiin, et kuulu suhteeseen hänen kanssaan. Ei ole laitaa, että vain toinen saa suhteesta sen, mitä lähti hakemaan.
Mutta jos se seksi on se ainoa asia mikä suhteessa on vähäistä ja kaikki muu on hyvin, niin senkö takia pitää lähteä vuosien liittoa purkamaan, lapsia erottamaan, perhetuttujen kanssa eroamaan jne jne. Kuka on luvannut, että kaiken voi saada. Seuraavassa suhteessa saatat saada seksiä silmät ja korvat täyteen, mutta muut asiat eivät sitten toimikaan. Onko seksi todella niin iso asia, että se takia pitää laittaa koko elämä uusiksi. En ymmärrä. Ilman montaa muutakin asiaa pitää vaan oppia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen haluton osapuoli. En vain koe enää vetoa puolisooni ja halua seksiä. Seksi tuntuu vain yhdeltä pakolliselta kotityöltä muiden joukossa. Arvelen, että taustasyy on se, että suhteessa on tapahtunut asioita, joita ei ole selvitetty, koska toinen osapuoli ei suostunut aikoinaan keskustelemaan niistä, tyrmäsi keskusteluyritykset, poistui paikalta eikä halunnut pariterapiaan. Nyt hänen mielestään suhteen ainoa ongelma on minun haluttomuus.
Vai oikein muodikkaasti pariterapiaan, toista ei voi muuttaa, joko hyväksyt hänet sellaisena kuin on tai etsit sen "unelmien prinsin" joka vie eikä vikise.
Tuo unelmien prinssikään ei todennäköisesti kauan jaksa sinua viihdyttää, ihmiset ovat niin lyhtyjänteisiä ja kaikki pitää saada heti ja nyt muista viis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että moni haluton kärsii myös parisuhteessa siitä, että on haluton ja haluaisi haluta. Päässä ei ole sitä nappulaa, josta sen halun voisi laittaa taas päälle. :(
Todella monilla on ongelmia, jotka estävät normaalin parisuhteen: haluttomuutta, vaikeita mielenterveysongelmia, sairauksia, liikaa töitä, epävakaa elämäntilanne.
Se on valitettavaa ja tuskallista, mutta jos et kykene vastaamaan toisen ihmisen parisuhdetarpeisiin, et kuulu suhteeseen hänen kanssaan. Ei ole laitaa, että vain toinen saa suhteesta sen, mitä lähti hakemaan.
Mutta jos se seksi on se ainoa asia mikä suhteessa on vähäistä ja kaikki muu on hyvin, niin senkö takia pitää lähteä vuosien liittoa purkamaan, lapsia erottamaan, perhetuttujen kanssa eroamaan jne jne. Kuka on luvannut, että kaiken voi saada. Seuraavassa suhteessa saatat saada seksiä silmät ja korvat täyteen, mutta muut asiat eivät sitten toimikaan. Onko seksi todella niin iso asia, että se takia pitää laittaa koko elämä uusiksi. En ymmärrä. Ilman montaa muutakin asiaa pitää vaan oppia elämään.
Jos pitäisi pistää tärkeyteen kolme tärkeintä parisuhteessa niin lista olisi kaiketi
1) luottamus
2) samankaltaiset tai keskenään yhteensopivat arvot
3) toimiva arki
Seksi kuuluu kohtaan toimiva arki. Seksi on ainakin minulle ihan perustarve, joka tulee heti neljäntenä syömisen, nukkumisen, turvallisuudentunteen ja liikkumisen jälkeen. En alkaisi sen enempää yhteen naisen kanssa, jolla olisi uniryhmi päälaellaan, agressiivinen käyttäytymistapa, huonot ruokatottumukset tai väliinpitämätön suhtautuminen omaa terveyttä kohtaan.
Käykö töissä?väsymisen syy selville! Kilppari vajis tai varastoraudat lopus.tuo syö miestä ja lapsiiki ja sitä parisuhdetta. Oletan että kotityöt jaettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännää että vaimosi ei koe harrastamaanne seksiä itselleen mukavana asiana vaan näköjään velvoitteena huolehtia sinun tarpeistasi.
Tähän minäkin kiinnitin huomiota. Nyt avoimin mielin muuttamaan seksielämäänne niin, että se olisi molemmille osapuolille tyydyttävää.
Miten? Jos toinen on tyytyväinen siihen että seksiä ei ole?
Eikö vaimo todennut, että kyllä hänelläkin olisi tarve seksiin? Tuskin hänkään siis on tyytyväinen. Mutta se seksi, jota nyt on tarjolla, ei sytytä.
Ja silti nainen istuu perse homeessa odottamassa, että MIES muuttaa kaiken? Mieshän avasi keskustelun ja naiselta tuli (mitä ilmeisemmin mieheelle kohdistettuja) ehdotuksia. Itse ei ole tehnyt mitään. Eikä ole tekemässä. Sehän tässä on pielessä. Ei ole paljon kunnioitusta ja rakkautta suhteessa, jossa ei kiinnosta tehdä itse mitään tärkeiden asioiden eteen.
Ymmärräthän, että nainen on kiinnostunut vain miehestä, joka on naisen vuoksi valmis uhraamaan itsensä ja keskittymään kaikin voimin naisen hyvinvointiin. Naiselle itse seksi harvoin antaa mitään, vaan se tunne, että on kuningatar jollekulle. Jos nainen joutuu itse tekemään aloitteita tai jotain muuta seksin eteen, niin se on kyllä valtava turn-off. Mieluummin ilman kuin vääränlaisen miehen kanssa.
Kai naiset ymmärtää, että miehet kohtelevat kyllä naistaan kuin kuningatarta, jos kokevat itsensä arvostetuksi ja rakastetuksi omana itsenään.
Jos heitä arvostetaan vain teoistaan, niin se tuntuu työltä. Silloin naisenkin tulee "maksaa" palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liian usein nähnyt miten suhteessa tunnelman virittäminen ja esileikit hiipuu sille tasolle, että mies koskettelee itseään ja esittelee seisovaa elintään. En usko, että olen ainoa nainen, jolle tästä tulee arkipäivää. Haluja olisi, mutta kun siihen hiillokseet pitäisi myös puhaltaa tulta. Olen spontaanisti aktiivinen vain ovulaation aikoihin ja muulloin sitten tarvitsisi sitä viritystä.
Ja kuinkas usein itse puhallat miehen hiillokseen?
Eivätkö miehet koskaan voi vain vastata, ainako pitää kääntää vastakysymykseski? Niin tyhmää..
Omat halut kuoli usein toistuviin torjuntoihin ja siihen, etten ikinä itse saanut tuntea olevani haluttu. Naiseni kun ei tehnyt aloitteita vaan odotti niitä aina minulta. Esileikkikin oli vain minulta hänelle. Pidemän päälle tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset ovat vaan niin eri planeetalta. Mies putkiaivoisena saa seksistä tyydytyksen ja rentoutumisen tilan. Naisen, äidin päässä prosessoi 24/7 kaikkea muuta taustalla tapahtuvia asioita ja vastuita, joten heittäytyminen seksiin ei mitenkään onnistu tuosta vaan. Näin se oli itsellänikin monta vuotta lasten ollessa pieniä ja aina läsnä tarpeineen. Monesti ajattelin seksistä, että hoidetaan se alta pois ja sen jälkeen sai olla rauhassa vähän aikaa. Mitään tyydytyksiä harvoin siitä sain, vain nuo jonkun mainitsemat jälkisotkut, mitkä saattoivat häiritä vielä töissä seuraavana päivänä.
Nyt kun lapset ovat jo isompia, seksi on alkanut taas kiinnostaa. Vieläkään siihen ei ole kunnolla mahdollisuuksia kuin järjestetysti ja se vie parhaan terän hommalta.
Ehkä vielä joskus.Sitä "joskusta" odotellessa miehesi katselee aikuisviihdettä, odottaessaan kyllästyy, ottaa yhteyttä paikkakunnalla vierailevaan seksin ammattilaiseen, ja lopulta kokemuksesta voimaantuneena alkaa etsiä sivusuhdetta.
Tai kadottaa halunsa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli hyvin kiteytetty tavanomaisen pikkulapsiperheen vanhempien seksielämän ongelma. Meillä mies tekee ihan varmasti osuutensa lastenhoidosta ja kotitöistä ja on ihan yhtä väsynyt, mutta silti valmis seksiin pelkästä ehdotuksesta, kun taas minä tarvitsen sitä virittelyä ja tunnelmaa tai se tuntuu juurikin siltä toisen tarpeiden tyydyttämiseltä.
Meillä on kuitenkin siitä onnekas tilanne, että olen kuitenkin "helppo" enkä kaipaa kynttiläillallisia vaan sellainen kevyt hemmottelu halaillen ja silitellen yleensä riittää. Mieskin tämän onneksi nykyään osaa eikä edes yritä skipata lämmittelyä ja päästä suoraan asiaan, joka pääsääntöisesti johtaisi torjuntaan ja ärsyyntymiseen.
Mitä jos joskus kokeilisit vietellä sen miehesi. Jos ei muun syyn vuoksi, niin saisi hänkin joskus kokea itsensä halutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lopetettiin seksi keväällä kokonaan. Minulla, vaimolla, työt muuttui koronan takia 7 pv viikossa 10 h päivässä tyyliseksi. Mies hoiti lapsen kotona koska hänet lomautettiin. Minulla aivot kävi koko ajan ylikierroksilla ja vastuu ja pelko organisaation selviytymisestä vei voimat eikä minua haluttanut yhtään. Seksi oli joku sadastuhannes asia ajatuksissani. Mies sen sijaan olisi halunnut seksiä kuten ennenkin ja enemmänkin stressin purkamiseen.
Harrastimme seksiä pari kertaa miehen niin halutessa. Minä en saanut orgasmia ja tunsin itseni masturbaatiopatjaksi, vaikka mies teki kyllä kaikki temput. Aivot eivät vain menneet seksivaihteelle. Ilmoitin että en enää harrasta seksiä kun en sitä halua, mies voi runkata (ei ole haitannut minua ennenkään).
Kolmeen kuukauteen ei harrastettu seksiä.
Kesällä keskusteltiin ensimmäisenä lapsivapaan viikonloppuna kuuteen kuukauteen meidän seksielämästä. Kerroin että mulle seksi on aivojuttu. Pystyn heittäytymään seksiin kun en pelkää, kun aivoni eivät käy ylikierroksilla ja olen rentoutunut. Muuten en kostu enkä saa orgasmia.
Mies kertoi, että hänelle on seksi on stressin purkamista. Keskustelimme viimein todella syvällisesti siitä mikä on meille seksissä tärkeää, millaisesta seksistä sytymme ja millaisia fetisseja meillä on.
Ja saavutimme uuden läheisyyden tahon. Kerroimme ihan kaiken toisillemme ja taivaat avautui. Viimeiset kuusi kuukautta on ollut suoranaista seksitykitystä. Sängyssä on tehty vaikka mitä. Ja se johtuu siitä että meillä on yhteys, sitä kemiaa. Seksuaalinen jännite on ihan erilainen.
Ennen koronaakin meillä on järkätty seksille aikaa etäpäivien, lasten harrastusten ja palkatun lapsenvahdin avulla. Sama jatkuu edelleen mutta nyt meillä on lisäksi se kemia, joka on mahdollistaa minullekin hyppäämisen siihen seksifiilikseen lapsen harrastuksen 40 min aikaikkunan aikana.
Olemme lisäksi sujut sen kanssa että kun mulla on paha työstressi, niin se saattaa silti vaikuttaa seksin määrään, koska velvollisuusseksiä en edelläänkään harrasta. Mutta voin katsoa kun mies runkkaa ja pitää häntä sylissä. Silloin minulta ei odoteta mitään, mutta mies kokee itsensä rakastetuksi. Ajattelemme että parisuhde on pitkän matkan juoksua ja välille sattuu kaikenlaisia vaiheita.
Mun neuvoni on siis että puhukaa. Oikeasti avoimesti. Ylläpitäkää kemiaa. Aivot on suurin seksielin, varsinkin naisilla -stimuloikaa niitä.
Olipa fiksu kirjoitus, josta oikein huokuu pyrkimys yhteiseen hyvään ja molemminpuoliseen huomioimiseen. Tästä tekstistä voisi moni nainen ottaa mallia, ihailtavaa ratkaisukeskeisyyttä.
Se jää monelta naiselta ymmärtämättä, että monille miehille seksi on himon, rakkauden ja yhteenkuuluvuuden osoitus. Siksi se on mitä tehokkain tapa stressin purkuun miehelle.
aloittajalle sanoisin jotta ensi kerralla kun o iltaruoka sytytä kynttilät pöytään niin akka pääsee tunnelmaan, sitten patakinnas mukaan suihkuun ja pyydä sitä hankaan itselleen lisää sitä tunnelmaa ja loppuillasta voitkin sitten laskea vähän mälliä sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lopetettiin seksi keväällä kokonaan. Minulla, vaimolla, työt muuttui koronan takia 7 pv viikossa 10 h päivässä tyyliseksi. Mies hoiti lapsen kotona koska hänet lomautettiin. Minulla aivot kävi koko ajan ylikierroksilla ja vastuu ja pelko organisaation selviytymisestä vei voimat eikä minua haluttanut yhtään. Seksi oli joku sadastuhannes asia ajatuksissani. Mies sen sijaan olisi halunnut seksiä kuten ennenkin ja enemmänkin stressin purkamiseen.
Harrastimme seksiä pari kertaa miehen niin halutessa. Minä en saanut orgasmia ja tunsin itseni masturbaatiopatjaksi, vaikka mies teki kyllä kaikki temput. Aivot eivät vain menneet seksivaihteelle. Ilmoitin että en enää harrasta seksiä kun en sitä halua, mies voi runkata (ei ole haitannut minua ennenkään).
Kesällä keskusteltiin ensimmäisenä lapsivapaan viikonloppuna kuuteen kuukauteen meidän seksielämästä. Kerroin että mulle seksi on aivojuttu. Pystyn heittäytymään seksiin kun en pelkää, kun aivoni eivät käy ylikierroksilla ja olen rentoutunut. Muuten en kostu enkä saa orgasmia.
Mies kertoi, että hänelle on seksi on stressin purkamista. Keskustelimme viimein todella syvällisesti siitä mikä on meille seksissä tärkeää, millaisesta seksistä sytymme ja millaisia fetisseja meillä on.
Ja saavutimme uuden läheisyyden tahon. Kerroimme ihan kaiken toisillemme ja taivaat avautui. Viimeiset kuusi kuukautta on ollut suoranaista seksitykitystä. Sängyssä on tehty vaikka mitä. Ja se johtuu siitä että meillä on yhteys, sitä kemiaa. Seksuaalinen jännite on ihan erilainen.
Ennen koronaakin meillä on järkätty seksille aikaa etäpäivien, lasten harrastusten ja palkatun lapsenvahdin avulla. Sama jatkuu edelleen mutta nyt meillä on lisäksi se kemia, joka on mahdollistaa minullekin hyppäämisen siihen seksifiilikseen lapsen harrastuksen 40 min aikaikkunan aikana.
Olemme lisäksi sujut sen kanssa että kun mulla on paha työstressi, niin se saattaa silti vaikuttaa seksin määrään, koska velvollisuusseksiä en edelläänkään harrasta. Mutta voin katsoa kun mies runkkaa ja pitää häntä sylissä. Silloin minulta ei odoteta mitään, mutta mies kokee itsensä rakastetuksi. Ajattelemme että parisuhde on pitkän matkan juoksua ja välille sattuu kaikenlaisia vaiheita.
Mun neuvoni on siis että puhukaa. Oikeasti avoimesti. Ylläpitäkää kemiaa. Aivot on suurin seksielin, varsinkin naisilla -stimuloikaa niitä.
Olipa fiksu kirjoitus, josta oikein huokuu pyrkimys yhteiseen hyvään ja molemminpuoliseen huomioimiseen. Tästä tekstistä voisi moni nainen ottaa mallia, ihailtavaa ratkaisukeskeisyyttä.
Se jää monelta naiselta ymmärtämättä, että monille miehille seksi on himon, rakkauden ja yhteenkuuluvuuden osoitus. Siksi se on mitä tehokkain tapa stressin purkuun miehelle.
Evoluutio on mennyt metsään siinä kun seksillä on niin erilainen merkitys naiselle ja miehelle. Mies rentoutuu sen avulla ja voi sulkea silloin ympäröivän maailman pois mielestään kun taas naisen pitää olla rentoutunut, että voi ajatellakaan seksiä. Siinäpä meillä dilemma mihin ei löydy ratkaisua helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin sen olen itsekkin ajatellut. Kun minä otan lapset ja vien puistoon ja mies jää kotiin lepäämään eli katsomaan pokea se on rakkauden ja läheisyyden ja nimenomaan himon juttu. Anteeksi että tästä olen mieleni pahoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tekee hankalan se, että seksi on riippuu siitä toisesta puoliskosta. Ei ole omassa hallussa.
Ja jätä itse joku oleellinen asia pois parisuhteesta. Esimerkiksi kaikki yhteiset ilonaiheet. Tai sopusointuinen arki. Ei niitä tarvitse, ja silti voi olla hyvä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Liitto solmitaan parisuhteen varmistamiseksi ja ylläpitämiseksi. Parisuhteeseen kuuluu seksi. Kun seksi loppuu, muuttuu parisuhde kaverisuhteeksi. Silloin liitto on loppu. Kavereiden kanssa ei yleensä harrasteta seksiä, eikä mennä liittoon, joten voidaan ollaan kavereita, vaikka asutaankin muualla. Vähän vaikeaa on entiseen parisuhteen aikana tuoda kotiin uutta ihmistä jonka kanssa on parisuhteessa.
Onko tää nyt niin vaikea ymmärtää, että parisuhde loppuu ja kuolee, kun sen ydin, eli rakastelu jää pois. Se joka parisuhteessa hukkaa halut, eikä niitä ylläpidä itse ottaa ison riskin parisuhteen loppumisesta. Menee lusikat jakoon, jos puoliso ei ole samaa mieltä.
Kannattaisi vähän miettiä siinä liitossa, että mikä siinä on tärkeintä, puoliso vain kaikki muu. Kun puoliso lähtee, niin hajoaa kaikki muukin mikä piti olla tärkeää. Silloin kannattaisi katsoa peiliin.
Miksi juuri seksi on asia jonka saa laiminlyödä ”koska ei ole siihen halua”?
Entä läheisyys, mukavat puheet, kunnioittaminen, kotityöt, kodin ulkopuoliset työt tai lastenkasvattaminen? Miksi näiden laiminlyönti on suhteen laiminlyöntiä mutta seksin laiminlyönti ei.
Siis tietysti yksilö saa valita hyvinkin epäloogisesti mitä tekee ja mitä ei. Jos valitsen lopettaa kotityöt ”koska ei ole siihen halua”, tai jos edes teen kotitöitä vain kumppanin aloitteesta. Tälläisellä tyylillä naisten enemmistö ymmärtää välittömästi suhteen ongelman ja nimeää, ihan oikein, laiminlyöjän suhteen ongelman syyksi.
Seksin laiminlyönti ei ole siis sitä ettei harrasta seksiä. Seksin laiminlyönti on sen seksuaalisen tunnelman laiminlyömistä, eli näyttääkö halunsa kumppania kohtaan.
Seksi on aikuisten ”leikkiä”. Mistä muusta te elämään iloa muka saa? Työ, materian kerääminen, ulkopuolisten hyväksynnän/kateuden metsästys, kosto tai lapsiin takertuminen?
Meillä vaimo tekee kotona töitä. Vien lapset aamulla töihin mennessä päiväkotiin ja haen ne töistä tullessa. Vaimo on tekee yleensä ruoan valmiiksi iltapäiväksi, kun tullaan kotiin. Tiskaan aina ruoan jälkeen astiat ja autan muutenkin jälkien siivoamisessa. Viikonloppuisin, kun en ole töissä, saatan usein tehdä kaikki ruoat perheelle ja myös tietty hoitaa tiskaukset yms. siihen liittyvät kotityöt.
Olen käytännössä koko meidän parisuhteen ajan siivonnut asuntomme muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Vaimo toisinaan jaksaa auttaa. Pesen usein pyykit ja laitan ne tietysti myös kuivumaan. Käytän melko paljon harrastuksiin aikaa, mutta olen sanonut vaimolleni, että hänelläkin on sama mahdollisuus. Hoidan mielelläni lapsia, kunhan vaan sovimme etukäteen aikatauluista. Hän ei vaan halua tehdä mitään, vaikka kuinka olen asiaan kannustanut. Silti saan kuunnella syyllistämistä siitä, miten käytän aikaa omiin menoihini.
Laitamme vuoropäivin lapset nukkumaan ja hoidamme heidän iltatoimet. Käyn joka viikko yksin ruokakaupassa hoitamassa ruokaostokset ja hoidan omakotitalomme pihatyöt yksin. Myös esimerkiksi auton ylläpitoasiat ovat vastuullani. Herään toisinaan myös lasten kanssa aikaisemmin aamulla, jotta vaimo saa nukkua pitempään. Toisin kuin minä, hän on hyvin herkkäuninen ja herää tosi herkästi lasten itkuun. Minä en välttämättä herää kovaankaan meteliin.
Silti ei seksi maistu, koska hän on niin väsynyt iltaisin. Ja silloin kun suostuu, niin "pitää hoitaa homma nopeasti ilman mitään erikoisuuksia". Vaimolla on paljon lastenhoitovastuuta, mutta kuten jo sanoin, niin olen kyllä häntä kannustanut ottamaan omaa aikaa. Mutta kun ei halua, niin ei halua. En voi aikuista ihmistä pakottaa. Vaimo varmaan haluaa yhteistä aikaakin, mutta hän ei ikinä ehdota mitään. Kaikki vetovastuu on minulla.
Eli jos joku väittää, että siivoamalla tai muita kotitöitä tekemällä irtoaa enemmän, niin tässä ainakin yksi esimerkki siitä, että ei asia ihan niin suoraviivainen ole!
Puhukaa, PUHUKAA HYVÄT IHMISET seksistä, tarpeistanne jne.
Miksi se on niin vaikeaa???
Ajatustenlukuun on turha luottaa!
Katsotte pornoa, käytte pornokaupoissa, puhutte kavereiden, työkavereiden, sukulaisten, ventovieraiden… kanssa, mutta ETTE PUOLISONNE kanssa!
MIKSI????
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo tekee kotona töitä. Vien lapset aamulla töihin mennessä päiväkotiin ja haen ne töistä tullessa. Vaimo on tekee yleensä ruoan valmiiksi iltapäiväksi, kun tullaan kotiin. Tiskaan aina ruoan jälkeen astiat ja autan muutenkin jälkien siivoamisessa. Viikonloppuisin, kun en ole töissä, saatan usein tehdä kaikki ruoat perheelle ja myös tietty hoitaa tiskaukset yms. siihen liittyvät kotityöt.
Olen käytännössä koko meidän parisuhteen ajan siivonnut asuntomme muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Vaimo toisinaan jaksaa auttaa. Pesen usein pyykit ja laitan ne tietysti myös kuivumaan. Käytän melko paljon harrastuksiin aikaa, mutta olen sanonut vaimolleni, että hänelläkin on sama mahdollisuus. Hoidan mielelläni lapsia, kunhan vaan sovimme etukäteen aikatauluista. Hän ei vaan halua tehdä mitään, vaikka kuinka olen asiaan kannustanut. Silti saan kuunnella syyllistämistä siitä, miten käytän aikaa omiin menoihini.
Laitamme vuoropäivin lapset nukkumaan ja hoidamme heidän iltatoimet. Käyn joka viikko yksin ruokakaupassa hoitamassa ruokaostokset ja hoidan omakotitalomme pihatyöt yksin. Myös esimerkiksi auton ylläpitoasiat ovat vastuullani. Herään toisinaan myös lasten kanssa aikaisemmin aamulla, jotta vaimo saa nukkua pitempään. Toisin kuin minä, hän on hyvin herkkäuninen ja herää tosi herkästi lasten itkuun. Minä en välttämättä herää kovaankaan meteliin.
Silti ei seksi maistu, koska hän on niin väsynyt iltaisin. Ja silloin kun suostuu, niin "pitää hoitaa homma nopeasti ilman mitään erikoisuuksia". Vaimolla on paljon lastenhoitovastuuta, mutta kuten jo sanoin, niin olen kyllä häntä kannustanut ottamaan omaa aikaa. Mutta kun ei halua, niin ei halua. En voi aikuista ihmistä pakottaa. Vaimo varmaan haluaa yhteistä aikaakin, mutta hän ei ikinä ehdota mitään. Kaikki vetovastuu on minulla.
Eli jos joku väittää, että siivoamalla tai muita kotitöitä tekemällä irtoaa enemmän, niin tässä ainakin yksi esimerkki siitä, että ei asia ihan niin suoraviivainen ole!
No saakos vaimosi sellaista seksiä kun haluaa? Eli saako orgasmeja oikeasti, vaiko vain sitä panoa? Suuseksiä yms? Nämä kyllä vaikuttaa..vaimollahan seksi ei aina suinkaan ole sama kuin se PANO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mallia myös moni mies- PUHUKAA MIEHET!
Aina voi tehdä parisuhteestanne avoimen, sinulle ja vaimolle yksi ilta+yö per viikko jolloin pääse vapaalle tinder deittiin (profiiliin voi laittaa että hakee vain seksiä ilman muita velvoitteita) tai jotain sinkkua eksää panemaan kerran viikossa ja ottaan vähä kuppia niin pääse ajatukset edes hetkellisesti pois siitä onnettomasta arjestanne.