Vaimo kertoi illalla, miksi haluaa niin harvoin seksiä. Mitä olette mieltä?
Olen onnellisessa avioliitossa, jota hiertää seksin vähäinen määrä (n. 1-2 krt/kk). Kävimme illalla vaimon kanssa vakavasävyisen keskustelun aiheesta. Vaimo kertoi ainoaksi syyksi vähäisille haluilleen tämän: "olen illalla lasten nukkumaan mentyä niin väsynyt ettei yksinkertaisesti enää ole voimia ajatella kenenkään muiden tarpeita, vaan haluan vain tehdä itselle mukavia asioita". Kiinnitin huomiota sanamuotoon "muiden tarpeita". Kysyin, että eikö hänellä itsellä siis ole tarvetta harrastaa seksiä, hän sanoi, että periaatteessa on, mutta se vaatii virittelyä, tunnelmaa ja olosuhteita (kynttiläillallisia ym kahdestaan), joita käytännössä on äärimmäisen hankala lapsiperheessä järjestää.
Millaisia ajatuksia tämä herättää? Erityisesti kiinnostaisi tietää naisten kommentteja aiheesta. Kiitos!
Kommentit (394)
ex oli kanssa samanlainen että en halua nyt mutta kun vähä aikaa pyöritti sormea klitoriksella niin yllättäen jo halusikin näin se vain menee että nainen ei tiedä haluavansa aina,
ja silloin kun se halusi pitää seksiä vallan välineenä annoin olla rauhassa ja ajelin muita tosin nuorempia.
ja kyllä vaikka olin 12h työpäiviä töissä niin aina panetti, se työ nyt ei liity siihen mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty antamaan naisellesi kunnon kyytejä ja oikeaa nautintoa niin mitä valitat? saat piparias edes 1-2 kertaa kuussa. Jos olisit parempi, saisit ehkä enemmän.
Tämä. Ketä kiinnostaa pidemmän päälle sama paska pano?
No minua ainakin. Pakko tyytyä jos ei ole muuta tarjolla. Voisiko joku kertoa kuinka niitä kunnon kyytejä annetaan? Tietysti sieltä tulee joku putkimies kertomaan, että emäntä patteriin kiinni ja panet sitä anneliin. Mutta jos lähtökohta on se, että jos yrität vaikkapa sitä patteriin sitomista ja tulet samantien torjutuksi. Pitääkö siitä huolimatta vaikka kalauttaa taju pois ja jatkaa hommia?
Miehen näkökulmasta nuo asiat, joilla naiset niin usein itsensä väsyttävät marttyyriuteen saakka, ovat usein kohtuullisen samantekeviä.
Ruuanlaitto ja siivous ovat ymmärrettäviä, samoin kauppalistan suunnittelu ja lasten vienti/haku päiväkotiin tms.
Mutta jonkinlaisen "hyvä äiti"-ryhmäpaineen alaisina sitten usein myös järjestetään lapsi miljoonaan harrastukseen, leivotaan johonkin koulun höpötapahtumaan mokkapaloja, vaihdetaan kaikenlaisia kesä/syys/talvi/joulu/pääsiäis/vappu/kesäverhoja ikkunoihin ja hössötetään muutenkin kaikkea jonninjoutavaa, että sitten voidaan postata johonkin faceen tai instaan, kuinka erinomaisesti ja tehokkaasti nyt on taas äitiyttä suoritettu, eikä ole oltu yhtään huonoja äitejä.
Kaiken tuonkin ajan kun olisi levännyt, niin olisi paljon enemmän sitä energiaa siihen seksiinkin, ajattelee mies.
Toki se mies myös samalla ihmettelee, että minne se Nainen katosi ja miksi tilalle tuli äiti.
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta nuo asiat, joilla naiset niin usein itsensä väsyttävät marttyyriuteen saakka, ovat usein kohtuullisen samantekeviä.
Ruuanlaitto ja siivous ovat ymmärrettäviä, samoin kauppalistan suunnittelu ja lasten vienti/haku päiväkotiin tms.
Mutta jonkinlaisen "hyvä äiti"-ryhmäpaineen alaisina sitten usein myös järjestetään lapsi miljoonaan harrastukseen, leivotaan johonkin koulun höpötapahtumaan mokkapaloja, vaihdetaan kaikenlaisia kesä/syys/talvi/joulu/pääsiäis/vappu/kesäverhoja ikkunoihin ja hössötetään muutenkin kaikkea jonninjoutavaa, että sitten voidaan postata johonkin faceen tai instaan, kuinka erinomaisesti ja tehokkaasti nyt on taas äitiyttä suoritettu, eikä ole oltu yhtään huonoja äitejä.
Kaiken tuonkin ajan kun olisi levännyt, niin olisi paljon enemmän sitä energiaa siihen seksiinkin, ajattelee mies.
Toki se mies myös samalla ihmettelee, että minne se Nainen katosi ja miksi tilalle tuli äiti.
Jos mies olisi enemmän isä, niin naisen ei tarvitsisi olla vain äiti. Monet miesten mielestä turhat asiat on lapsille kuitenkin tärkeitä ja mukavia.
Miehenä ymmärrän täysin mitä vaimosi tarkoittaa. Lasten ollessa pieniä olin jatkuvasti niin väsynyt, että nukuin aina kun mahdollista. Hoidin työn, kotityöt, lapset ja muut tärkeät asiat, muutoin lähinnä nukuin. Meillä oli pitkiä aikoja ilman seksiä. Myös kaverisuhteet oli himmeällä liekillä taaperovuosina.
Hyvä uutinen on, että lasten kasvaessa tilanne helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä tekisit vähintään puolet kaikista noista asioista niin vaimollesi jäisi aikaa levähtää, harrastaa ja tuntea itsensä naiseksi ja virittäytyä ja haluta seksiä.
Mutta ethän sinä jaksa tai viitsi huomioida rakastasi ja olet laiska.
Säälin aina naista kun näen onnellisen esikoistaan odottavan parin, sitä mikä työsarka naisella alkaa ja kuinka hän tulee pettymään 'mieheen'. Lapsen syntymän jälkeen aina korostuu se että.vain nainen on aikuinen.
Mies joka valittaa että vaimo muuttui vain äidiksi eikä seksiä juuri ole paljastaan että on itse huono puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Se on kans jännä että miehen mielestå naiset leipoo koulun höpötapahtumaan mokkapaloja kun ne höpötapahtumat on niitä joilla kerätään rahaa omien lasten, siis puoleksi miesten lasten luokkaretkiin yms. Miten se onkin aina niin että naiset raataa yhteiseen hyvään ja miehet keskittyy arvostelemaan että naiset tekee turhaa ja höpö!!!!!!höpöhommia. Miehen luonto on laiskuus, loisiminen ja älynpuute.
Ps kyllä se sinäkin siellä kotonasi mielellään otat vieraita vastaan kun on mitä esitellä nimittäin se vaimon hienoksi laittama koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty antamaan naisellesi kunnon kyytejä ja oikeaa nautintoa niin mitä valitat? saat piparias edes 1-2 kertaa kuussa. Jos olisit parempi, saisit ehkä enemmän.
Tämä. Ketä kiinnostaa pidemmän päälle sama paska pano?
No minua ainakin. Pakko tyytyä jos ei ole muuta tarjolla. Voisiko joku kertoa kuinka niitä kunnon kyytejä annetaan? Tietysti sieltä tulee joku putkimies kertomaan, että emäntä patteriin kiinni ja panet sitä anneliin. Mutta jos lähtökohta on se, että jos yrität vaikkapa sitä patteriin sitomista ja tulet samantien torjutuksi. Pitääkö siitä huolimatta vaikka kalauttaa taju pois ja jatkaa hommia?
Jos haluat vaihtelua seksiin niin mikä sinua estää pyytää vaimoasi sitomaan sinua patteriin ja panemaan dildolla sinua anneliin? En pidä tuota kiihottavana mutta jos mieheni sitä haluaisi niin voisin sen tehdä. Itse saa kokeilla mitä haluaa toista ei siihen voi pakottaa tai painostaa, sehän olisi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Panettaako sinua hulluna, jos teet vaikka 10 tunnin työpäivän ja tulet kotiin? Mieti asiaa tuolta kannalta.
Panettaa. Aamulla, päivällä, illalla. Ihan sama, vaikka olisi mitä tehnyt, niis seksiä tekee jatkuvasti mieli. Ikinä ei vielä tullut tilannetta vastaan, jolloin olisin jättänyt seksin mahdollisuuden väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki se mies myös samalla ihmettelee, että minne se Nainen katosi ja miksi tilalle tuli äiti.Se on kans jännä että miehen mielestå naiset leipoo koulun höpötapahtumaan mokkapaloja kun ne höpötapahtumat on niitä joilla kerätään rahaa omien lasten, siis puoleksi miesten lasten luokkaretkiin yms. Miten se onkin aina niin että naiset raataa yhteiseen hyvään ja miehet keskittyy arvostelemaan että naiset tekee turhaa ja höpö!!!!!!höpöhommia. Miehen luonto on laiskuus, loisiminen ja älynpuute.
Ps kyllä se sinäkin siellä kotonasi mielellään otat vieraita vastaan kun on mitä esitellä nimittäin se vaimon hienoksi laittama koti.
Väärin.
Olen useammassakin vanhempainillassa hokenut, että josko vaan sovitaan joku summa, minkä kaikki maksaa sitä luokkaretkeä varten ja jätetään nämä myyjäistouhut väliin, kun niistä on vaan silkkaa riesaa.
Ja kohta b: En tykkää vieraista. Osallistun ihan itse kotini sisustukseen ja siivoukseen ja teen sen siksi, että viihtyisin itse kotona. En muutenkaan elä elämääni esittääkseni jotain tai esitelläkseni jotain ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisan kanssa kävelijä (vastedes lkk) tiivistää hyvin suomalaisen parisuhteen:
Kaikki oli paskaa ku ei tehty kuten lkk halus. Miehellä oli oma huono tapa käydä kävelyllä ja liian nopea vauhti ja typerät motiivitkin.
Sit ku mies oppi tehdä kuin lkk halus, kaikki oli hyvin ja lkk tietää kertoa et nyt on "molemmilla mukavaa" ja "molemmille sopivaa"
Ja oliko vielä niin, et alettiin kävelemään Liisan kans ja sitten vasta kun mies alkoi ihmettelemään asiaa, käytiin keskustelutkin mikä oli pielessä? Ei keskustelua ensin?
Lkk:lle ei tule edes mieleenkään kyseenalaistaa omaa toimintatapaansa ja vallankäyttöään. Ongelma korjaantui kuin mies teki hänen tahtonsa mukaan.
Tätä itsekin mietin. Ilmeisesti miestä vaaditaan puhumaan asioista, mutta nainen ei sitten kuitenkaan halua kuunnella.
Kyllä naiset haluaa kuunnella. Monella miehellä on vaan tapana se että naiselle kerrotaan vain kaikki ikävä ja monesti tahallaan naisen mieli pahoittaakseen. Omakin mieheni teki näin pitkään. Kuulin kuinka hän puhui niitä näitä kavereitten kanssa puhelimessa ja istui mykkänä minun seurassani ja puhui vain kun oli jotain ikävää mielen päällä. Sanoin asiasta ja mies suuttui että minäkö en olekaan hänen tukenaan? Tietenkin olen mutta en ole hänen äitinsä josta voi ottaa etäisyyttä mutta käydä hakemassa paijausta vain siinä kohtaa kun maaima potkii että voihan minulle puhua muutakin. Kyllä ainakin minun mieheni tajusi mistä on kyse ja muutti käytöstään niin kuin järkevä aikuinen osaa.
Oma kokemukseni eronneena miehenä asiasta on seuraava:
Olen elänyt ns. ruuhkavuodet muuten onnellisessa avioliitossa, mutta seksiä oli mielestäni kroonisesti liian vähän eli tuo max. 2 kertaa/kk. Asiasta puhuttiin ja haettiin kompromissia, käytiin pariterapeutillakin, kotityöt ja lasten harrastukset hoidimme varmasti 50/50 -periaatteella. Mutta kun ei niin ei - seksi vajosi vuosien vieriessä vaimoni prioriteettilistalla aina vain alemmaksi. Arkipäivän paine oli hänellä kuulemma liian kova - muuten kyllä seksi kanssani yhä häntä kiinnostaisi.
Seksimme täydellisen pattitilanteen tajusin ehkä vasta, kun järjestämäni "pako arjesta" eli pitkä viikonloppu Roomassa poiki 1. iltana kivan hotellin terassilla lasillisilla istuessamme vaimoltani kommentin: "Nyt sä sitten tietenkin ajattelet, että tällä reissulla naidaan!". Kuohuviinilasini takaa hieman hämilläni, mutta iloisena myönsin asian olevan "suunnilleen niin koska nyt oltiin juuri sillä arjen paineista vapaalla reissulla". Vaimon mielestä kuitenkaan ASIA EI OLLUT NIIN YKSINKERTAINEN. Hän yritti asiaa minulle selittää, mutta silloin tämä mysteeri jäi minulta ymmärtämättä. Ja turha varmasti mainitakaan, että matkasta muodostui melkoinen suhteemme antikliimaksi.
Nyt jo ymmärrän, että jos haluja seksiin ei ole, ei ole motivaatiotakaan seksiä harrastaa - vaikka siis olosuhteet olisivat mitkä tahansa. Siinä eivät kynttiläillalliset, hellät sanat tai kosketukset auta. Jos taas haluja on, motivaatiota aivan varmasti löytyy sopiva intohimoinen ja molemmille tyydytystä tuottava sekstailutuokio järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap? Ihmetyttää että vasta nyt tajuat ja vain siksi että naisesi kertoo-miten naisen halut toimii. Kai se on itsestään selvää ettei tuossa tilanteessa jaksa edes alkaa seksiä ajatella. Onko liitto onnellinen jos naisesi on jatkuvasti niin väsynyt että ei jaksa ajatella esim seksiä? Veikkaan ettei ole.
Sinä näet että ongelma on seksin puute, minä sanon että ongelma on aivan jossain muualla.
Tyypillistä mies ajattelua sinulta.
Ajattele vähän omia tarpeitasi pidemmälle, ongelma on että kumppanisi on hyvin väsynyt
Eikä se, että sinä et saa reikää.no ajatteleeko nainen omia tarpeitaan pidemmälle? Mennään töihinkin väsyneenä, vaikka ei kiinnostaisi.
No nainenhan ei juuri tuossa aloituksessa voi ajatella omia tarpeitaan. Vain mies voi eli hän selvästi nukkuu tarpeeksi eikä kuormitu yhteisen kodin ja perheen askareista ja vaatii eli ajattelee vain omia seksitarpeita vaikka nainen ei saa edes unentarvettaan tyydytetyksi.
En ikinä lakkaa ihnettelemästä miesten puupäisyyttä.
Herra kirjoitti:
Olen elänyt ns. ruuhkavuodet muuten onnellisessa avioliitossa, mutta seksiä oli mielestäni kroonisesti liian vähän eli tuo max. 2 kertaa/kk. Asiasta puhuttiin ja haettiin kompromissia, käytiin pariterapeutillakin, kotityöt ja lasten harrastukset hoidimme varmasti 50/50 -periaatteella. Mutta kun ei niin ei - seksi vajosi vuosien vieriessä vaimoni prioriteettilistalla aina vain alemmaksi. Arkipäivän paine oli hänellä kuulemma liian kova - muuten kyllä seksi kanssani yhä häntä kiinnostaisi.
Seksimme täydellisen pattitilanteen tajusin ehkä vasta, kun järjestämäni "pako arjesta" eli pitkä viikonloppu Roomassa poiki 1. iltana kivan hotellin terassilla lasillisilla istuessamme vaimoltani kommentin: "Nyt sä sitten tietenkin ajattelet, että tällä reissulla naidaan!". Kuohuviinilasini takaa hieman hämilläni, mutta iloisena myönsin asian olevan "suunnilleen niin koska nyt oltiin juuri sillä arjen paineista vapaalla reissulla". Vaimon mielestä kuitenkaan ASIA EI OLLUT NIIN YKSINKERTAINEN. Hän yritti asiaa minulle selittää, mutta silloin tämä mysteeri jäi minulta ymmärtämättä. Ja turha varmasti mainitakaan, että matkasta muodostui melkoinen suhteemme antikliimaksi.
Nyt jo ymmärrän, että jos haluja seksiin ei ole, ei ole motivaatiotakaan seksiä harrastaa - vaikka siis olosuhteet olisivat mitkä tahansa. Siinä eivät kynttiläillalliset, hellät sanat tai kosketukset auta. Jos taas haluja on, motivaatiota aivan varmasti löytyy sopiva intohimoinen ja molemmille tyydytystä tuottava sekstailutuokio järjestää.
Eli et oppinut etkä älynnyt mitään. Se että simsalabim nyt ei arki paina ollaan paettu arjesta matkalle niin heti tällä sekunnila on seksiä on niin läpinäkyvää että se on loukkaavaa ja pakottavaa. Että no nyt ei ainakaan mikään voi stressata että nyt vaan jalat levälleen ja nauttimaan. Olen joskus tuollaiseen seksiin rauhan vuoksi suostunut ja voi kuinka sydäntä myöten kylmän olon se jättää. Kuin kylmä kivi olisi rintaan laitettu.
Minä innostun helposti seksistä mieheni kanssa, se vaatii sen että hän elää kanssani arkea ja juhlaa, katsoo minua, puhuu minulle ja kanssani, näkee minut. Se on ihan helppoa
Meillä on toisinpäin, minä kolmen lapsen äitinä aina halukas, onneksi mieskin pari kertaa viikossa sentään jaksaa, vaikka usein on illalla tosi väsynyt.
Onneksi kellekään ei ole tullut mieleen syyttää minun huonoa kotitöiden tekoa hänen iltaväsymyksestä. Kun ap on mies, häntä syytetään, se on vähän epäreilua. Itse en usko että ne kotityöt niin vahvasti korreloi seksin haluamiseen, kyllä siinä on muut syyt taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki se mies myös samalla ihmettelee, että minne se Nainen katosi ja miksi tilalle tuli äiti.Se on kans jännä että miehen mielestå naiset leipoo koulun höpötapahtumaan mokkapaloja kun ne höpötapahtumat on niitä joilla kerätään rahaa omien lasten, siis puoleksi miesten lasten luokkaretkiin yms. Miten se onkin aina niin että naiset raataa yhteiseen hyvään ja miehet keskittyy arvostelemaan että naiset tekee turhaa ja höpö!!!!!!höpöhommia. Miehen luonto on laiskuus, loisiminen ja älynpuute.
Ps kyllä se sinäkin siellä kotonasi mielellään otat vieraita vastaan kun on mitä esitellä nimittäin se vaimon hienoksi laittama koti.Väärin.
Olen useammassakin vanhempainillassa hokenut, että josko vaan sovitaan joku summa, minkä kaikki maksaa sitä luokkaretkeä varten ja jätetään nämä myyjäistouhut väliin, kun niistä on vaan silkkaa riesaa.
Ja kohta b: En tykkää vieraista. Osallistun ihan itse kotini sisustukseen ja siivoukseen ja teen sen siksi, että viihtyisin itse kotona. En muutenkaan elä elämääni esittääkseni jotain tai esitelläkseni jotain ihmisille.
Niin olen minäkin ja olen sinne luokan tilille muutaman kympin ylimääräistä maksanutkin koska ulkomaantyömatkalta on vaikea olla myyjäisissä Suomessa yhtä aikaa. Mutta kun niillä talkoilla haetaan sitä yhteishenkeä eikä kaikki pysty maksamaan koko summaa itse. No sitten ne hommat jää sitten äideille. Miksi isät ei osallistu kun kerran tietävät miten asia menee? Alakoulun 1.luokan oppilaat osaa leipoa mokkapaloja niin niin osaa isätkin. Isillähän on noin yleisestikin sitä vapaa-aikaa enemmän kuin äideillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps kyllä se sinäkin siellä kotonasi mielellään otat vieraita vastaan kun on mitä esitellä nimittäin se vaimon hienoksi laittama koti.Väärin.
Samaa mieltä, seksi ennen mokkapaloja ja sisustusnäperrystä. Ja olen kolmen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Herra kirjoitti:
Nyt jo ymmärrän, että jos haluja seksiin ei ole, ei ole motivaatiotakaan seksiä harrastaa - vaikka siis olosuhteet olisivat mitkä tahansa. Siinä eivät kynttiläillalliset, hellät sanat tai kosketukset auta. Jos taas haluja on, motivaatiota aivan varmasti löytyy sopiva intohimoinen ja molemmille tyydytystä tuottava sekstailutuokio järjestää.Eli et oppinut etkä älynnyt mitään. Se että simsalabim nyt ei arki paina ollaan paettu arjesta matkalle niin heti tällä sekunnila on seksiä on niin läpinäkyvää että se on loukkaavaa ja pakottavaa. Että no nyt ei ainakaan mikään voi stressata että nyt vaan jalat levälleen ja nauttimaan. Olen joskus tuollaiseen seksiin rauhan vuoksi suostunut ja voi kuinka sydäntä myöten kylmän olon se jättää. Kuin kylmä kivi olisi rintaan laitettu.
Minä innostun helposti seksistä mieheni kanssa, se vaatii sen että hän elää kanssani arkea ja juhlaa, katsoo minua, puhuu minulle ja kanssani, näkee minut. Se on ihan helppoa
Sitä en ymmärrä, että naiset valittaa kuinka ei kotona haluta kun arki painaa. No, sitten kun mies hoitaa tilanteen ja paikan missä ei arki paina niin sitten pitäisi vielä tehdä sirkustemppuja, että seksi olisi ok. En ymmärrä. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Laittaa v-käyrän äkkinousuun. Kyllä minusta seksi kuuluu hyvään parisuhdeviikonloppuun. Ja jos asia ei kiinnosta niin voi tämän kertoa kumppanilleen, jotta hän voi tehdä omat päätöksensä suhteen tulevaisuudesta.
kyyllä minä hoidin nuo ikävät askareet ulkoistuksena eli kun vaimo ei jaksanut niin joku muu jaksoi ja samahan se on kunhan saa kassit tyhjiksi ja akka ei tiennyt mitään. mutta tulipahan saatua nuorempaa sinkkutyttöä, useampaa ja jälkikäteen ajateltuna ihan ok homma.
Minun vaimoni on tuollainen. Seksiä on harvoin. Silloin kun sitä on tuntuu se harkitulta ja mekaaniselta, kuin velvollisuudesta suoritulta. Muulloin en saa mitään huomiota häneltä. Olen yrittänyt vaimon kanssa asiasta keskustella kuten suhteen monista ongelmistakin. Vaimo kuittaa keskustelun muutamalla sanalla, eikä halua avautua. Yhden kerran hän on jopa sanonut, että minun tulisi etsiä läheisyyttä ja seksiä jostain muualta. En tiedä mitä tehdä.
M37