Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa rokotusten aloittamista kutsutaan "tutkimuksen nelosvaiheeksi"

Vierailija
04.12.2020 |

"Kansallisen rokotusasiantuntijaryhmän suositus on, että ensimmäisenä rokotetaan ikääntyneet ja muut riskiryhmät sekä heidän hoitajansa.

Rokottamisen alettua vaikutusten seuranta jatkuu ja tietoa kertyy nopeaa tahtia yhä suuremmasta määrästä ihmisiä. Tätä kutsutaan tutkimuksen nelosvaiheeksi."

Olemme siis koekaniineja.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti ota mitään rokotetta.

Erinomainen valinta. En minäkään.

Jos olette seuranneet uutisia, monet jo koronan sairastaneet ovat sairastuneet uudelleen. Taudin sairastamisen pitäisi olla varma keino immuniteettiin. Tähän tautiin se ei ole.

Näin nopeasti valmistunut rokote ei varmasti ole ollut tuplasokkotestissä. Ja yleensä rokotteen valmistamiseen kuluu _minimissään_ 18 kuukautta.

Onnea vaan niille, jotka rokotuksen ottaa. Toivotaan parasta.

Kytlä nuo kaikki kolmosvaiheen tutkimukset ovat tuplasokkotesteja. Eikä se siihen aikatauluun vaikuta mitenkään, voithan sinä tuplasokkotestit hosua läpi vaikka päivässä jos niin haluat.

Se miten näitä tutkimuksia on nyt nopeutettu on että eri vaiheita on tehty osin limittäin, kun ne yleensä tehdään peräkkäin.  Ja rahalla, isolla rahalla.

Vierailija
122/130 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nää uutiset "kansa tulee tulee tappelemaan rokotteista" ihan propagandaa!? Ainakin mun lähipiiri, lähes kaikki kenen kanssa oon jutellut rokotteesta, on hieman epäluuloisia rokotetta kohtaan. Kukaan ei ole ainakaan ensimmäisten joukossa sitä menossa hakemaan. Enkä minä. Ja ollaan siis 40v. luokkaa..

Työpaikan kahvipöytägallupissa 5/6 aikoi ottaa rokotteen, 2/6 haluaisi sen ensimmäisten joukossa. Terveydenhuoltoala, ikähaarukka 30-55v. Tämän perusteella päättelisin, että kyllä niitä rokotteen ottajia löytyy ihan jonoksi asti kun se aika koittaa, vastustajia löytyy toki myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisemmat haittavaikutukset tulevat esiin vasta isoissa satojen tuhansien - miljoonien potilaiden aineistossa. Autoimmuunikomplikaatioiden kehittyminen voi viedä kuukausia. En ole yleisesti rokotekielteinen. Olen itse lääkäri. Otamme esim. influenssarokotteet joka vuosi, lapset on rokotettu vesirokkoa vastaan ja nuorin sai nyt HPV-rokotteenkin. Kuitenkaan en aio ensimmäisten joukossa rynnätä rokotettavaksi. Kesäksi tauti taas laantuu kuitenkin ja syksyllä alkaa olla ainakin puoli vuotta testiaikaa takana. Jos silloin ei ole mitään merkittäviä haittoja tullut, voime harkita.

Vierailija
124/130 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä tiedossa. Siksi meille tulee 4 eri rokotetta, suomalaisilla tehdään erittäin laaja lääketehtaiden vertailevan tutkimus, osa saa myös lumelääkettä.

Höpö höpö, kukaan mitään lumelääkettä saa, idiootti.

Vierailija
125/130 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo valinta itselleni, otan rokotteen. Todennäköisyydet saada vakava muoto koronasta on paljon suurempi minulle, kuin se, että rokote olisi vaaraksi. 

Ihan varmasti kansa ryntää rokotusta ottamaan, kun tulee pari raflaavampaan otsikkoa koronakuolemista tai tietoa siitä, että rokotteen saajat voivat ihan hyvin ja ovat vapautettuja korona-pannasta. 

Minun puolestani jokainen valitkoon itse ja parempikin, että pysyvät poissa kunnes tärkeimmät ryhmät on saatu rokotettua. On todella paljon ihmisiä, joille rokote on pakollinen, jos haluaa pysyä hengissä ja kyllä tätä kotona lymyämistä on jo kestänyt ihan tarpeeksi, ilmeisesti moni ei edes ymmärrä miten joutuu riskiryhmäläinen elämään nyt. 

Mutta ihan varma olen, että paniikki alkaa levitä ja ihmiset rynnii kyynerpää taktiikalla rokotukseen. Ihmiset on suurin osa luonteeltaan niitä "ämpärien jonottajia" sen on nähty niin monessa kohtaa, ahneus ja minä-minä kun iskee.  Mutta tärkeintä siis, että nyt ei rynnitä, vaan ensin rokotukset tositarpeeseen.

Pikkaisen kyllä huolestuttaa terveydenhuollon organisointikyky tässä alkuvaiheessa. Kait nyt ymmärtävät jo ajanvarausvaiheessa tehdä sen tarkistuksen, että oletko oikeasti riskiryhmäläinen vai et. Ei vasta sitten kun menet rokotukseen, ihan varmasti menee ajanvaraukset ensin tukkoon ja aikoja ei pidä antaa muille kuin riskiryhmäläisille ja siinäkin pitäisi nyt Britannian tyyliin luokitella eri riskiryhmäläisetkin ryhmiin, koska on olemassa työikäisten riskiryhmiä (syöpähoitoja saavat, elinsiirrosta toipuvat jne), jotka ovat todellisessa vaarassa olleet keväästä saakka, ja joutuvat olemaan todella varovaisia. Mutta ei ainakaan vielä Suomessa näy moista ryhtiliikettä. Heidät pitäisi tunnistaa muista, ennen kuin sinne menee astma yms. hieman lievempiä sairauksia sairastavat tukkimaan kaiken. Vaikka kaikille toki korona on paha riski.

Influessarokotteessa jo oli tätä ilmiöitä, että tultiin tiskille ilman ajanvarauksia yms. Vaikka ajanvarauksen piti estää sitä, että ei ole laumoja paikalla, no oli silti. Osa ihmisista on vaan niin helkutin tyhmiä ja itsekkäitä.

Vierailija
126/130 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisemmat haittavaikutukset tulevat esiin vasta isoissa satojen tuhansien - miljoonien potilaiden aineistossa. Autoimmuunikomplikaatioiden kehittyminen voi viedä kuukausia. En ole yleisesti rokotekielteinen. Olen itse lääkäri. Otamme esim. influenssarokotteet joka vuosi, lapset on rokotettu vesirokkoa vastaan ja nuorin sai nyt HPV-rokotteenkin. Kuitenkaan en aio ensimmäisten joukossa rynnätä rokotettavaksi. Kesäksi tauti taas laantuu kuitenkin ja syksyllä alkaa olla ainakin puoli vuotta testiaikaa takana. Jos silloin ei ole mitään merkittäviä haittoja tullut, voime harkita.

Miksi lääkärinä pelkäät harvinaisia haittavaikutuksia? Sinun pitäisi kai tietää, että periaatteessa kaikessa (lääke)hoidossa on riskejä. 

Vierailija
127/130 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieromalla hierotaan totuutta naamaan mutta jotkut ei viitsi tutkia netistä tietoa kun voi lukea iltasanomia ja uskoa mitä vaan siellä kirjoitetaan.

Vierailija
128/130 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on varannut 30 miljoonaa rokotteen haittojen korvaamiseen. Jos ajatellaan, että harvinaisen haittavaikutuksen saa vaikka 300 ihmistä, niin siitä riittää 100,000€ jokaiselle.

Vierailija
129/130 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on varannut 30 miljoonaa rokotteen haittojen korvaamiseen. Jos ajatellaan, että harvinaisen haittavaikutuksen saa vaikka 300 ihmistä, niin siitä riittää 100,000€ jokaiselle.

Nyt kun vielä saisi lähteen tuolle tiedolle.

Vierailija
130/130 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen piti suojata toisin kävi.,,