Vinkatkaa hyviä + helppoja miehelle kelpaavia KASVISruokia!
Olen päättänyt, että meillä pidetään viikoittain ainakin yksi kasvisruokapäivä. Nyt tarvitsisinkin makoisiksi koettujen, helposti valmistettavien kasvisruokien reseptiä.
Itse olen tähän mennessä tehnyt täytettyjä kesäkurpitsoja (kesäkurpitsa halkaistaan, koverretaan, paistetaan sipulia, sieniä ja kesäkurpitsan sisusta pannulla, maustetaan, joukkoon kananmun + kermaviiliä, paprika täytetään ja uuniin).
Kukkakaaligratiinia olen tehnyt.
Ja sitten linssipataa, jossa linssejä, tomaattia, bataattia, sipulia ja mausteita haudutetaan kookosmaidossa + vedessä. Ihan ok, mutta sellasita mössöä, että mies ei syö.
Hakusessa on siis kasvisruokia, joita mieskin syö ja joista ei tule heti kommenttia, että mitä ripulia tuo on. :) Kuten tuosta eilisestä linssipadasta. Sellasia, joista mieskin sanoo, että nam, eihän tässä lihaa edes kaipaa.
Kommentit (67)
Moi! :-) Myös on hyviä Soijanugetit mutta ainekin itseni mielestä parempia on kuivatut kun pakaste . :-) Kuvatuissa on kylläkin enemmän tekemistä mutta sitäkin parempia ne ovat. :-)
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt, että meillä pidetään viikoittain ainakin yksi kasvisruokapäivä. Nyt tarvitsisinkin makoisiksi koettujen, helposti valmistettavien kasvisruokien reseptiä.
Itse olen tähän mennessä tehnyt täytettyjä kesäkurpitsoja (kesäkurpitsa halkaistaan, koverretaan, paistetaan sipulia, sieniä ja kesäkurpitsan sisusta pannulla, maustetaan, joukkoon kananmun + kermaviiliä, paprika täytetään ja uuniin).
Kukkakaaligratiinia olen tehnyt.
Ja sitten linssipataa, jossa linssejä, tomaattia, bataattia, sipulia ja mausteita haudutetaan kookosmaidossa + vedessä. Ihan ok, mutta sellasita mössöä, että mies ei syö.
Hakusessa on siis kasvisruokia, joita mieskin syö ja joista ei tule heti kommenttia, että mitä ripulia tuo on. :) Kuten tuosta eilisestä linssipadasta. Sellasia, joista mieskin sanoo, että nam, eihän tässä lihaa edes kaipaa.
Millä planeetalla kasvaa ihmisiä jotka sanoo ruokaa ripuliksi? Käytöstavat opittu autokoulun apuluokalla.
Feta-kasvispihvit, ohje löytyy k-ruokakaupan resepti sivulta netistä. Meillä mies syö näitä mielellään, kaveriksi salaattia ja raejuustoa. Lääkäri käski lisätä kasviksia, on tullut monet kokeilut tehtyä ja tämä nyt suosikki.
"Jauheliha"-perunasoselaatikko soijarouheesta ! Mun miehelle kelpaa ainakin. Sitten vähän hörytytettyjä kasviksia kylkeen :9
Vierailija kirjoitti:
Herkkusieniä joiden ympärille kääritty pekonia.
Semmoista mitä pyydät ei ole olemassa, paitsi juuri joku papu-chili mössö.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:38"]
Maa-artisokkakeitto
Pinaattikeitto + keitetty kananmuna
Paista itse pinaattilettuja
Pastakastike soijarouheesta
Peruna-purjokeitto
Ranskalainen sipulikeitto + juustokuorrutteinen paahtoleipä
Kasvispitsa
Savulohisalaatti (jos saa kuitenkin olla kalaa?)
Kasvismunakas
Sienipiiras
Sienikeitto
Keitto, keitto ja keitto. Olisi pitänyt varmaan sanoa, että mies ei syö keittoja, ei vaan syö. Ei edes maista.
Pinaattiletuista se näkee heti, että ne on kasvisruokaa eikä syö.:)
Pastakastike on ok, mutta millä korvaisi soijarouheen? Uusien tutkimusten mukaan noita länsimaissa jalostettuja soijarouheita ja muita soijasta tehtyjä lihankorvikkeita ei olisi hyvä syödä. Soija on terveellisimmillään tofuna ja nattona.
Mies ei syö sieniä. Kalaa syö pitkin hampain, mutta sieniin ei koske, pelkää radioaktiivista säteilyä.
Kasvispizza ok, mutta pizza ei ole kovin terveellistä. Kasvismunakaskin ok.
Oisko jotain kasvisruokia, jotka ei ole keittoja ja joista ei heti näe, että on kasvisruokaa?
Radioaktiivista säteilyä ei ole olemassakaan. Radioaktiivisia aineita on, jotka säteilevät. Suomen sienissä ei kylläkään mitään vaaraa säteilyn suhteen ole. Eipähän varmaan vain tykkää sienistä.
Ihmisillä on makuaisteissa eroa. Erilaisia reseptoreita kielessä ja eri määriä. Varsinkin kitkeryyden maistamisessa. Se sun miehesi todennäköisesti maistaa sieltä ruoasta kaikenlaista, mitä sä et kykene maistamaan.
Täällä AV:lla oli hiljattain ketju siitä kuinka jonkun mies teki aivan liian tulista ruokaa ja siinäkin ketjussa vaan haukuttiin miestä. Miksei naista nirsoksi? Kapsaisiinihan pidentää elinikää. Moukkamaistako olla syömättä tulisia ruokia? Vai olisko kuitenkin vaan ihmisten välisiä fysiologisia eroja maku- ja tuntoaisteissa.
Ihmiselle on luontaisempaa syödä elukoiden aivoja kuin kuin vaikka parsakaalia (jota ei edes luonnossa esiinny alunperin, hiljattainen jalostuksen tuote kuten 95 % muistakin rehuista). Tokihan te nirsoja haukkuvat syötte myös toukkia ja hämähäkkejä ja muuta oikeaa perinneruokaa?
http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/arki/ruoka/reseptit/megavegan-soijar…
Tuon ohjeen mukaan kun tekee hampurilaisia, niin niistä tulee todella hyviä. Henkilökohtaisesti pidän niitä parempina kuin lihapurilaisia.