Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi teki meidän perheestä lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
16.04.2014 |

Aamulla anoppi soitti ja kyseli mitä haluaisimme tehdä pääsiäisenä.
Siinä samalla ohimennen ilmoitti tehneensä meidän perheestä ilmoituksen lastensuojeluun, että en ihmettelisi, kun sieltä otetaan yhteyttä.
Meillä mies käy töissä ja samalla tekee jatkotutkintoa. Anoppi on huolissaan, että lapset eivät saa tarpeeksi huomiota isältään ja heiltä puuttuu selkeä hyväksytty roolimalli.
Lastensuojeluilmoituksen vuoksi meidän on kuulemma ehdottomasti pantava meidän 4-vuotias ja 1,5-vuotias päiväkotiin, koska minä odotan kolmatta lasta, mikä taas sotkee arkirutiinit.
Ympäripyöreästi kertoi miten huono äiti olen, kun aamupahoinvoinninn vuoksi vietän aikaa vessassa samalla, kun lapset ovat leikkimässä ilman valvontaa. Onneksi tämä  vääryys kuulemma korjantuu päiväkodissa, jossa valvotaan lapsia silmä kovana.

Anoppi kehui miten avuliaita ja mukavia häntä kohtaan oltiin puhelimessa ja periaatteessa hän ansaitsee vuoden isoäiti-tittelin. Olin niin tyrmistynyt, että löin luurin korvaan.
Huomenna sitten pääsiäistä heille viettämään. Jippii

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:24"]

No lapset pidät tietenkin kaikki kotona, ei ole järkeä viedä niitä päiväkotiin kun ei hoidon tarvetta.

Älkää menkö pääsiäiseksi anopin luo. Mitä mieltä miehesi on?

[/quote]

Miehen mielestä yhteistä pääsiäistä ei pidä perua mielipahan vuoksi. ap

[/quote]

Siis miten; ei pidä perua sen vuoksi että sinä olet pahoittanut mielesi anopin ilmoituksesta vai ei pidä perua ettei anoppi pahoittaisi mieltään, kun muutatte suunnitelmanne?

Ihan kummin päin vain, ei ole omena kauas puusta pudonnut, yhtä fiksuja ovat sekä äiti että poika.

Vierailija
22/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies soitti äidilleensä. Viesti anopilta oli suurinpiirtein tämä. Minä olen raskauden vuoksi hormoonien vallassa enkä kykene näkemään kokonaiskuvaa. Hän (anoppi) on huolissaan meidän perheen jaksamisesta, kun kolmas lapsi on tulossa. Ls-ilmoitus ei ole mikään suuri juttu kuhan teki varmuuden vuoksi, niin voivat siellä lastensuojelussa tarkastaa asiaa ja auttaa tarvittaessa. Hän ei halua, että kenellekkään tulee paha mieli, mutta hän on tämän asian setvinyt ystäviensä kanssa ja pysyy päätöksessään.

Mä en usko, että mies ihan ymmärtää mitä ilmoitus konkreettisesti tarkoittaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kahjo mummeli onkin joku neljävitonen asiallinen naishenkilö!

Oli miten oli, ei kai aloittaja niin höpsö ole että tuollaisille lähtee vielä pääsiäisen viettoon, teet koko porukan ihan naurettavaksi ja itse olet pahalla mielellä, en edes lapsiiani tuollaiselle päästäisi. Menköön mies äitinsä helmoihin ja mikä mies se on kun ei perhettään puolusta vaan mamma määrää tahdin.

Vierailija
24/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä kuulla sen anopin ja miehen suusta heidän näkemys asiaan. Nämä yksipuoleiset jutut ovat vähän sii jo soo. Ap jättää kuitenkin jotain kertomatta ja kääntää asian omaksi parhaakseen.

Vierailija
25/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas monet uskoo. selvästi ap puhuu sontaa tai ainakin jättää paljon kertomatta! eihän tuollaista anoppia olekkaan eikä lastensuojelu korviaan loksauttaisi. heillä paljon tärkeämpääkin tekemistä. 

Vierailija
26/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmasti menisi tuollaisen anopin luo kylään. Kyseessähän on ihan harhainen ihminen. Miksi hän ei tarjoudu itse apuun, jos epäilee jaksamistanne? Ls-ilmo ei todellakaan ole mikään pikkujuttu!

Kaikella kunnioituksella: miehesikään ei tunnu olevan ihan tilanteen tasalla. Sinuna pyytäisin miestä soittamaan lastensuojeluun ja tiedustelemaan, mitä toimenpiteitä nyt on tulossa ja mitä teidän pitäisi asialle tehdä. Ehkä hänenkin silmänsä avautuisivat huomaamaan, millaisen sopan äiti-kulta on ihan hyvää hyvyyttään keittänyt.

Älä nyt helvetissä ainakaan mene vierailulle anoppilaan. Anoppisi väijyy siellä silmä kovana kaikkia mahdollisia merkkejä sinun väsymyksestäsi ja soittaa taas pää märkänä lastensuojeluun.

Vierailija
27/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:25"]

Minä en varmasti menisi tuollaisen anopin luo kylään. Kyseessähän on ihan harhainen ihminen. Miksi hän ei tarjoudu itse apuun, jos epäilee jaksamistanne? Ls-ilmo ei todellakaan ole mikään pikkujuttu!

Kaikella kunnioituksella: miehesikään ei tunnu olevan ihan tilanteen tasalla. Sinuna pyytäisin miestä soittamaan lastensuojeluun ja tiedustelemaan, mitä toimenpiteitä nyt on tulossa ja mitä teidän pitäisi asialle tehdä. Ehkä hänenkin silmänsä avautuisivat huomaamaan, millaisen sopan äiti-kulta on ihan hyvää hyvyyttään keittänyt.

Älä nyt helvetissä ainakaan mene vierailulle anoppilaan. Anoppisi väijyy siellä silmä kovana kaikkia mahdollisia merkkejä sinun väsymyksestäsi ja soittaa taas pää märkänä lastensuojeluun.

[/quote]

Lapsellinen neuvo: Jätä menemättä niin se kertoo että olet hyvää tahtia vaan erkaantumasta, ehkä jopa niin väsy ettei lapsetkaan pääse kanssasi puistoon?

Jostain se HUOLI äidin jaksamisesta tulee ja jos menet lukemaan lastensuojeluilmoituksen perusteista niin sehän nimenomaan tehdään kun nousee HUOLI perheen jaksamisesta.

PS. KENENKÄÄN EI KUULU TULLA SINUN LAPSIA HOITAMAAN VAAN KOSKA ON SINULLE SUKUA.

Vierailija
28/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä anoppi sulla ap. Mä saisin sellasen kohtauksen tollasesta et ei mitään määrää, todennäköisesti menis välit poikki. Ei tollasta ihmistä voi ollakaan.

Vierailija
29/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:25"]

[/quote]

Lapsellinen neuvo: Jätä menemättä niin se kertoo että olet hyvää tahtia vaan erkaantumasta, ehkä jopa niin väsy ettei lapsetkaan pääse kanssasi puistoon?

Jostain se HUOLI äidin jaksamisesta tulee ja jos menet lukemaan lastensuojeluilmoituksen perusteista niin sehän nimenomaan tehdään kun nousee HUOLI perheen jaksamisesta.

PS. KENENKÄÄN EI KUULU TULLA SINUN LAPSIA HOITAMAAN VAAN KOSKA ON SINULLE SUKUA.

[/quote] En ole, pyytänyt, vaatinut tai olettanut, että jonkun muun täytyy hoitaa meidän lapset. Varmasti anopilla on omasta mielestään oikeat ja hyvät syyt otta yhteyttä lastensuojeluun. Itse en keksi yhtään, mutta varmasti tulevat ilmi viimestään siitä raportista (jos sen saa lukea?).

Harmillista, että asiasta ei voida puhua suoraan ja avoimesti. ap

Vierailija
30/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei voisi vähempää ap:n saappaissa kiinnostaa anopin mielipide. Jos anopilla on jo valmiiksi päähänpinttymä perheen ongelmista, niin sitä ei mämmiannoksen äärellä hymyilemällä voi muuttaa.

[/quote]

Siis jos oman LAPSEN perheen jaksamisesta tulee huoli, niin ensisijainen toimenpide on soittaa lastensuojeluun? Onneksi et ole sukua minulle.

[/quote]

EN OLE MISSÄÄN NIIN VÄITTÄNYTKÄÄN, PAHVI.

Vierailija
31/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:24"]

No lapset pidät tietenkin kaikki kotona, ei ole järkeä viedä niitä päiväkotiin kun ei hoidon tarvetta.

Älkää menkö pääsiäiseksi anopin luo. Mitä mieltä miehesi on?

[/quote]

Miehen mielestä yhteistä pääsiäistä ei pidä perua mielipahan vuoksi. ap

[/quote]

Jos miehen äiti on noin sekaisin päästään, niin ei se mieskään kovin vahvalla pohjalla voi olla? Tuollaisesta äidistä ei taida niin vain itsenäistyäkään. Ehkä mies on jäänyt kiinni äitiinsä, eikä ole mies ollenkaan? Siinä se sun varsinainen ongelma sitten on.  Ei tuossa ole kyse mielipahasta vaan siitä, että anoppi on törkeästi ylittänyt teidän rajanne ja loukannut sua. Kyseessä on hyvinkin ollennainen asia. Elätkö omaa elämääsi vai anopin määrittelemää. Mulla itselläni on ollut aika ongelmallisia lähisuhteita ja olen niitä paljon käsitellyt. Välillä on raskasta pitää niitä selkeitä rajoja, mutta se on myös sen edellytys että voin tuntea itseni arvokkaaksi ja päättää itse elämästäni.

Vierailija
32/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:59"]

Mies soitti äidilleensä. Viesti anopilta oli suurinpiirtein tämä. Minä olen raskauden vuoksi hormoonien vallassa enkä kykene näkemään kokonaiskuvaa. Hän (anoppi) on huolissaan meidän perheen jaksamisesta, kun kolmas lapsi on tulossa. Ls-ilmoitus ei ole mikään suuri juttu kuhan teki varmuuden vuoksi, niin voivat siellä lastensuojelussa tarkastaa asiaa ja auttaa tarvittaessa. Hän ei halua, että kenellekkään tulee paha mieli, mutta hän on tämän asian setvinyt ystäviensä kanssa ja pysyy päätöksessään.

Mä en usko, että mies ihan ymmärtää mitä ilmoitus konkreettisesti tarkoittaa. Ap

[/quote]

Anoppis on narsisti. Toiset ihmiset ovat olemassa hänen tarpeitan ja tunteitaan varten, omaa arvoa muilla ei ole. Tyypillistä verhota kaikki "hyvään".

Vierailija
33/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin neuvoisin katkaisemaan välit tollaiseen pahanilmanlintuun!

Vierailija
34/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen jatkaa..itse siedin tullaista 24 vuotta ja pääsin vain eroon, eroamalla miehestäni. Mieskin oli tossukka joka totteli äitiänsä kaikessa!

Vierailija
35/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:36"]

[/quote]

Ei voisi vähempää ap:n saappaissa kiinnostaa anopin mielipide. Jos anopilla on jo valmiiksi päähänpinttymä perheen ongelmista, niin sitä ei mämmiannoksen äärellä hymyilemällä voi muuttaa.

[/quote]

Siis jos oman LAPSEN perheen jaksamisesta tulee huoli, niin ensisijainen toimenpide on soittaa lastensuojeluun? Onneksi et ole sukua minulle.

[/quote]

[/quote] Annat ymmärtää. Todella sivistynyttä nimitellä toisia.

Vierailija
36/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 13:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Annat ymmärtää. Todella sivistynyttä nimitellä toisia.

[/quote]En minä ainakaan tuollaista vaikutelmaa ole ap:n viesteistä saanut että olettaisi anopin tai kenenkään muunkaan hoitavan lapsiaan.

Vierailija
37/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa anoppisi tekemisisä pääsiäisenä ja ilmoita huolesi terveyskesksulääkärille, jos saa jotain raivokohtauksia niin ei muuta kuin lanssi paikalle.

Vierailija
38/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko anopin mielestä on ok tehdä ls-ilmoitus, koska sinä olet raskaana, sinua joskys väsyttää, lapset leikkii joskus ilman valvontaa ja mies on paljon töissä tai käyttää aikaa jatkokoulutukseensa????? Noilla kriteereillä n. 99 % suomalaisista lapsiperheistä pitäisi ilmoittaa lastensuojeluun... Anoppi ei ole vissiin nyt ihan ymmärtänyt, mitä on mennyt tekemään. Haistattaisin akalle paskat ja käskisin pysyä poissa meidän elämästä.

Vierailija
39/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kyylää koko pääsiäisen ja raportoi joka ilmeen sossulle. Voi olla, että näette lapsenne seuraavan kerran seuraavana pääsiäisenä.

Vierailija
40/41 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan tossa tilanteessa pakkaisin miehelle ja lapsille parin yön kamat ja kiikuttaisin heidät mummolaan. Siinä isi saa näyttää vanhemman mallia äidinsä mieliksi ja äiti saa rauhassa levätä kotona, jos kerran noin suuri huoli on äidin jaksamisesta.

Näin siis siksi, että mies pitää ls-ilmoitusta hyvänä asiana. Samaan jatkaisin, että kaikki viikonloput on isin hoitovuoroa. Isi sitten opiskelee viikolla tai hankkii lapsenvahdin.

Näin vaan siksi, että äiti saa levätä ja lapsia ei tartte ottaa huostaan...