Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35v naiset, mikä on syy elää? Mulla ei ole enää mitään odotettavaa.

Vierailija
03.12.2020 |

Lapset tehty, ei töitä, sama mukava tylsä aviomies ollu jo 13v
Ahdistaa nousta aamulla.
Välillä haaveilen vauvasta, että olisi jotain mitä odottaa ja syy elää terveellisesti. Mutta tiukkaa ja lapsia ennestään 4.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselet, että mikä syy sinulla on elää ja kuitenkin kerrot, että sinulla on 4 lasta. Ajattele asiaa niin, että sinulla todetaan paha sairaus ja elinaikaa enintään 3kk. Mitä toivoisit elämältä? Sitä, että saisit elää vanhemmaksi ja nähdä, kun lapsesi kasvavat ja pääsevät oman elämän alkuun, ennen kuin lähdet? Sitä, että näkisit kun esikoinen pääsee ripille? Että olisit nähnyt vielä ensi kesän ja sen kun pääskyset taas ovat saapuneet?

35 vuotiaalla ihmisellä, olipa hän mies tai nainen on yleensä paljon syitä elää. Ja varsinkin sinulla, kun kerran olet lapsia hankkinut.

Oma  suht nuori  perheellinen sukulainen sairastanut agressiiviseen rintasyöpää. Ei vielä tiedetä miten käy.

Hänellä kova huoli lapsista ja heidän pärjäämisestään. Yksinhuoltaja kun on erottuaan miehestään jo aika päiviä sitten.

3kk elinaikaa? Olisin kiitollinen, että vihdoinkin pääsen pois täältä.

Ap

Vierailija
102/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskelemaan, suunnittele loma, retkipäivä lasten kanssa, kylpylään miehen kanssa tai perheen kanssa, tee jotain käsilläsi, opettele kokkaamaan, järjestä koti jne. jos isompaa muutosta kaipaat mieti mikä tuo sulle eniten iloa elämässä ja seuraa sitten siitä mitä sun pitäis tehdä ja keskity tekemään sitä aina kun mahdollista. Ja ei ryyppääminen ei ole mikään ilo, se on ahdistuksen turruttamista.

N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, miksei ne olemassa olevat lapset ole syy elää? Miksi vain vauva olisi?

Vierailija
104/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisit ap minkälaista elämää jotkut ihmiset viettävät, niin olisit todella tyytyväinen ja kiitollinen elämästäsi.

Vierailija
105/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jännää voi tapahtua vielä yli 35-vuotiaanakin. Minä esim. olin elämässäni jumissa, kunnes lähdin opiskelemaan 40-vuotiaana. Taloudellisesti oli tiukkaa, mutta tuntui hyvältä kun pääsi elämässä eteenpäin, ja sain sitten hyvän ammatin, jossa viihdyn ja jaksan tehdä varmasti eläkeikään asti ja ehkä ylikin. Nyt olen jo 55 ja odotan elämältä edelleen paljon kivoja asioita. Koko ajan ei toki voi olla mitään huippukivaa, ja tämä pitkä pimeä syksy koronarajoitteineen on käynyt voimille, mutta onhan kohta joulu ja sitten mennään taas kohti kesää, kun vielä vähän jaksaa sinnitellä :) Joo ei, 35-vuotiaan elämä ei todellakaan ole lopussa, kun ei se ole sitä 55-vuotiaanakaan. Koko ajan löytyy uusia syitä, miksi on kiva elää.

Vierailija
106/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Ap tehnyt jo 4 lasta ja haikailee viidettä. Sitten kun uutuuden viehätys loppuu ja uutta ei ehkä enää sikiäkään, niin ei keksi muuta kuin päättää päivänsä ja jättää lapset selviämään yksin maailmassa? Ei hyvää päivää.... mielikuvituksen puutettako vai alhainen äo? Kokeile jotain muuta, ap, kehitä itseäsi vaikka lukemalla tai jotain.

Vierailija
107/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lapset tietty. Mutta olisi jotain mitä odottaa 9 kuukauden päästä. Olisi syy syödä terveellisesti ja painokin putoaisi. Olen aina ollut synnytyksen jälkeen kevyempi, kuin plussa testin tehdessä.

Nyt ei ole mitään mitä odottaa. En tiedä mitä teen huomenna tähän aikaan tai ensiviikolla tähän aikaan.

Vierailija
108/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitiyslomalla ja kotihoidon tuella ei tarvitse hävetä työttömyyttään, ja sitä, ettei koskaan työllisty. On hyvä syy olla kotona. Ap

Vierailija
109/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noi pari viimeisintä kommenttia (nro 107 ja 108) kertovat siitä, että sulla ei ole suhde omaan itseesi kunnossa. Esim. miksi et arvosta itseäsi niin paljon, että sinä ja sinun hyvinvointisi olisi riittävä syy syödä terveellisesti?

Kaikella lämmöllä: ei tällaisiin ongelmiin auta uusi vauva vaan terapia.

Vierailija
110/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, noi pari viimeisintä kommenttia (nro 107 ja 108) kertovat siitä, että sulla ei ole suhde omaan itseesi kunnossa. Esim. miksi et arvosta itseäsi niin paljon, että sinä ja sinun hyvinvointisi olisi riittävä syy syödä terveellisesti?

Nuorin lapsi on tällaisen pohdiskelun tulosta.

Nyt se tarvitse minua enää, olen lihonut sen 30kg kun ei tarvitse miettiä mitä syö.

Tuntuu tyhjältä.

Ei varaa terapiaan.

Ap

Vierailija
111/151 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se tarvitse minua enää, olen lihonut sen 30kg kun ei tarvitse miettiä mitä syö.

Tuntuu tyhjältä.

Ei varaa terapiaan.

Ap

No niin, jos nuorin lapsi on tällaisen tulosta, niin sittenhän tiedät, ettei se uusi lapsi auta yhtään mitään.

Harmi, jos ei ole varaa perinteiseen terapiaan. Kirjoitit aiemmin, että sinulla on mahdollisuus käyttää 40-60 euroa kuussa itseesi. Tässä sinulle ehdotus: mene julkiselle terveyskeskuslääkärille kertomaan ongelmistasi ja pyydä ohjausta julkisiin mielenterveyspalveluihin. Kerro lääkärille, että olet kiinnostunut omahoito-ohjelmista ja nettiterapiasta (niitä on tarjolla esim. valtakunnallisessa mielenterveystalo.fi -palvelussa). Lisäksi pyydä hoitavilta tahoilta suosituksia kirjoista, jotka voivat sinua auttaa (näitä on paljonkin, ja voit ostaa käytettynä tai e-kirjana). Tällaiseen hoitoon budjettisi riittää hyvin.

Vierailija
112/151 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu tyhjältä.

Ei varaa terapiaan.

Ap

No niin, jos nuorin lapsi on tällaisen tulosta, niin sittenhän tiedät, ettei se uusi lapsi auta yhtään mitään.

Harmi, jos ei ole varaa perinteiseen terapiaan. Kirjoitit aiemmin, että sinulla on mahdollisuus käyttää 40-60 euroa kuussa itseesi. Tässä sinulle ehdotus: mene julkiselle terveyskeskuslääkärille kertomaan ongelmistasi ja pyydä ohjausta julkisiin mielenterveyspalveluihin. Kerro lääkärille, että olet kiinnostunut omahoito-ohjelmista ja nettiterapiasta (niitä on tarjolla esim. valtakunnallisessa mielenterveystalo.fi -palvelussa). Lisäksi pyydä hoitavilta tahoilta suosituksia kirjoista, jotka voivat sinua auttaa (näitä on paljonkin, ja voit ostaa käytettynä tai e-kirjana). Tällaiseen hoitoon budjettisi riittää hyvin.

Mielenterveys talon testin mukaan mulla on vakava masennus ja paha sosiaalisten tilanteiden pelko. Ap

Vierailija
113/151 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk-lääkäriltä lähete psykiatrian polille.

Vierailija
114/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mietin vaan itse mur haa :(

Ap

Vierailija
115/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap onnellinrn siitä mitä sinulla on!!! Minä olen +50-vuotias nainen, ei miestä, ei lapsia, ja sain äskettäin potkut työstä. Minä olisin sinun tilanteessa superonnellinen.

Vierailija
116/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka surullista, että niin monet naiset kokevat ainoastaan lisääntymisen syynä elää. Miksi ette keskity harrastuksiin, ystäviin, lemmikkien kanssa tekemiseen, elokuviin ja musiikkiin, taitojen kehittmiseen, kokkaamiseen, kodin sisustukseen, matkustamiseen, liikuntaan, luontoon ja opiskeluun/työhön? Elämä voi olla niin paljon muutakin kuin vain synnyttämistä ja paskavaippoja. Sääliksi käy.

t. vela-nainen

Vierailija
117/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sä olet itse päättänyt hankkia peräti neljä lasta ja vielä tylsän miehen kanssa, itse olet myös syönyt itsesi ylipainoiseksi. Itse suosittelisin liikuntaan hurahtamista tuohon, laita kroppa ja mieli kuntoon. Virkistyt, itsetunto kohenee, on parempi olo kaikin puolin. Voisi jopa löytyä jotain uusia kavereita tai sosiaalisia ympyröitä jos jotain lajia oikein harrastaisit. Ala edes lenkkeilemään luonnossa. Ja ala opiskelemaan.

Jaa ei nappaa, ei jaksa niinkö? No sitten en voi auttaa.

Minä olen tyytyväinen elämääni ja odotan innolla tulevaisuutta. Opiskelen ja valmistun keväällä ammattiin josta varmasti työllistyn. Teen työtä jolla on tarkoitus. Aion muuttaa toiseen kaupunkiin jossa odottaa uudet raikkaat tuulet. Lapsia ei ole enkä aio hankkia. Deittailen nuorempia miehiä ja pidän hauskaa. Vakavassa mielessä alan katselemaan kumppania kunhan asetun uuteen kotiin ja saan elämän tasapainoon. Sekin on jännittävää. Treenaan salilla ja lenkkeilen luonnossa, pidän itseni kunnossa. Näen ystäviäni. Jahka koronashou hellittää aion kokeilla uutta lajia, ehkä lämpöjoogaa! Ja matkustelen. Opiskeluakin jatkan vielä joskus. Elämä on vasta edessä.

N36

Olen kateellinen sinulle. Ollapa rohkea ja kehdata salille. Ap

Tämä!

Ujous ja pelko pilaa elämän.

Vierailija
118/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka surullista, että niin monet naiset kokevat ainoastaan lisääntymisen syynä elää. Miksi ette keskity harrastuksiin, ystäviin, lemmikkien kanssa tekemiseen, elokuviin ja musiikkiin, taitojen kehittmiseen, kokkaamiseen, kodin sisustukseen, matkustamiseen, liikuntaan, luontoon ja opiskeluun/työhön? Elämä voi olla niin paljon muutakin kuin vain synnyttämistä ja paskavaippoja. Sääliksi käy.

t. vela-nainen

Haaveilen kyllä jatkuvasti avioerosta ja uudesta miehestä. Ihastun jatkuvasti!

Ap

Vierailija
119/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vela-nainen

Haaveilen kyllä jatkuvasti avioerosta ja uudesta miehestä. Ihastun jatkuvasti!

Ap

Miksi et sitten eroa? Olisiko jo korkea aika alkaa elää niin, että mietit itseäsikin etkä aina vain sitä mitä muut sinulta halauavat. Äläkä nyt ainakaan tee lisää lapsia tilanteeseen, jossa jo valmiiksi mietit eroa.

Vierailija
120/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi.

Koira,kissa ,kani ,gerbiili ,jehovalaisuus jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi