Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Uskotko Jeesuksen kuolleen syntiesi puolesta?

Vierailija
15.04.2014 |

Ja vastaa kahteen kysymykseen.

1.

a) en usko

b) en usko, vaikka olen lukenut raamatun itse

c) en usko, koska minulle pakkosyötetttiin uskoa

2.

Tiedätkö, mitä tuo tarkoittaa, että Jeesus vuodatti verensä, jotta sinä saisit elää?

a) en tiedä

b) evvk

c) tiedän ja uskon siihen

d) tiedän, mutta en usko siihen

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:07"]

Eli koska Jeesus kuoli esim. Mun syntien takia niin miksei syntiä saa tehä? Sehän on tavallaan hyvitetty jo ennakkoon Jeesuksen kuolemalla...

[/quote]

Synti on sydämen ero Jumalasta. Tuskin kukaan, jonka sydämessä Jeesus elää, haluaa erkaantua Jumalasta. Synnintekeminen ei ole ihmiselle hyväksi. Käskyt ovat Jumalan rakkautta ihmistä kohtaan. Jos ehdointahdoin jatkaisit synnintekoa tietoisesti, paaduttaisit sydämesi. Se tie vie kauemmas Jumalasta.

Vierailija
42/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:07"]

Eli koska Jeesus kuoli esim. Mun syntien takia niin miksei syntiä saa tehä? Sehän on tavallaan hyvitetty jo ennakkoon Jeesuksen kuolemalla...

[/quote]

Hyvitetty ja anteeki annettu heille, jotka uskovat häneen sydämessään - ei siis heille ,jotka joko kuuluvat tai eivät kuulu kirkkoon! Kirkko kun on vaan laitos ja usko joko on sydämessä tai sitten sitä ei ole.

En usko, että kasteillakaan on väliä, vaikka ev.lutin ja helluntailaisuuden ero on tuo kaste. Eli kaste tulisi ottaa kun on itse tullut uskoon ja ottanut sen sydämeensä? No mä olen, mutta jos en ole liittynyt mihinkään seurakuntaan sitten vauvakasteen, niin en kai jää ulkopuolelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:08"]

Miks jumala sitten teki ihmisistä sellaisia että ne tekee syntiä?

[/quote]

Kysy Jumalalta. Minä en tiedä. Olisin Jumala, jos tietäisin.

t. Uskis

[/quote]

Ihmisellä on vapaa tahto. Hänellä on siis vapaus tehdä asioita, jotka vahingoittavat toisia.

-Pakana

Vierailija
44/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on ainut usko, jossa synnit saa anteeksi ja rakkaus voittaa kaiken!

Vierailija
45/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon valita, ovatko he hyviä tai pahoja! Eli jos sanottiin, että älä tee huorin ja ihminen tekisilti, niin joutui pahan valtaan ja sitten kaikki asiat menivät huonosti....

Eli jokainen meistä voi valita, joko Jumalan tai saatanan. Eli hyvän tai pahan.

Jeesus tuli maailmaan Jumalan "poikana" kertomaan Jumalan sanaa ihmisille ja jokainen joka Hänen sanansa uskoo pelastuu.

Eli kantsii nyt vaan oikeasti kaivaa se raamattu jostakin tai hommata sellainen, eikä luulla, että raha tai mikään muu tekee ihmistä onnellisemmaksi kuin tuo kirja. Enkä tajua, miten joku ottaa maailmanlopun pelotteluna, koska se on pelottelua vain niille, jotka eivät tajua, että hyvyys ja rakkaus tämän maailman ja heidät pelastavat ja viha taas on sieltä saatanasta kotoisin ja aiheuttaa vaan lisää pahaa, vai onko joku joskus saanut vihasta pysyviä positiivisia voimia omaan perhe-elämäänsä, työelämäänsä esim.?? I doubt

Vierailija
46/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala on iaikkivaltias, ja tänksiken takana,niin siinä on kyllä julma ja paha olento....

Vierailija
47/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jeesuksen kuolleen ristillä syntieni puolesta, Kristus on Herra.

Vierailija
48/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. etkä sinäkään oikeasti usko kuvittelet vain.

www.eroakirkosta.fi on oiva lääke kristinuskon tuomiin traumoihin.

Vierailija
49/56 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 b. En usko, vaikka olen lukenut Raamatun itse.

En usko syntiin siinä mielessä kuin Raamattu sitä kuvaa, siis johonkin iankaikkista tuomiota vaativaan. Minusta me ihmiset vaan ollaan tietynlaisia eläimiä, joilla on omat viettimme ja omat puutteemme, ja me teemme välillä pahaakin, mutta en usko että on mitään tuomiota kuoleman jälkeen, saati IKUISTA KIDUTUSTUOMIOTA teoista, jotka on tehty rajoitetussa ajassa. Jumala, joka kiduttaisi ikuisesti vaikka 80 vuoden aikana tehdyistä synneistä olisi melkoinen hullu sadisti, jota en palvoisi ikinä.

2d Tiedän, mutten usko

Koska en usko syntiin siinä mielessä että siihen tarvittaisiin ratkaisuksi yliluonnollisten olentojen anteeksiantoa, en usko kristinuskon veriuhriinkaan. Syntiin tarvittaisiin ratkaisuksi jotain ihan muuta, sitä että ihmiset saataisiin jotenkin muuttumaan paremmiksi ihmisiksi tässä elämässä, ei sitä että heidät sitten armahdetaan joltain helvetiltä kuoleman jälkeen.

Ja itse asiassa kun Raamattua olen lukenut, minusta tuntuu, ettei Jeesus itsekään kannattaisi tätä oppia mikä kristinuskosta on tullut. Jeesus tuntui opettavan enemmän taivasten valtakuntaa tässä ja nyt, rukoilemista tässä ja nyt, synnin välttämistä tässä ja nyt, kuin jotain kuolemanjälkeisiä.

Vierailija
50/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään jumalahölynpölyyn, mutta uskon että juutalainen heppu nimeltä Jeesus on ollut olemassa ja että hänet ristiinnaulittiin. Ristiinnaulitseminen oli kuitenkin yleinen kapinoitsijoitten teloitusmenetelmä, enkä ymmärrä, että miksi tähän pitää joku jumala liittää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Historiallinen_Jeesus

Siinä perustietoa niille, jotka eivät ole historialliseen Jeesukseen perehtyneet. Kannattaa lukea myös Jeesuksen historiallisuutta käsittelevä artikkeli. Ovat nimittäin kaksi eri asiaa.

Vierailija
51/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

1a, 2b.

Vierailija
52/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava väite. Tuskinpa on ollut niin kaheli mies, että olisi uskonut siihen itsekään. Kaikki mikä on painettu paperille ei ole ihan aina totta.

Juutalainen Jesus-niminen mies on toki historiankirjojen mukaan ristiinnaulittu. Mutta ei sen kummempaa. Legenda on usein totuutta värikkäämpi ja "runsaampi".

Vierailija
53/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vain yhdestä asiasta olen tässä Jeesus- hässäkässä suht koht varma: Jeesus oli uskontojen uhri. Surullista.

Vierailija
54/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"--- Matteuksen mukaan tämä toteutti Vanhan testamentin profetian, jonka mukaan "neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan"[Rmt 5] – kyseessä on kuitenkin Vanhan testamentin kreikankielisen laitoksen (Septuagintan, 200-luvulta eaa.) käännösvirhe, jossa heprean "alma" ('nuori nainen') on käännetty muotoon "parthenos" ('neitsyt')."

Tuntuu kyllä ihan hullulta, että vielä 2010-luvulla ihmiset voivat uskoa Raamatun kaltaista soopaa, jossa kirjoittajat ja kääntäjät ovat temmanneet täysin tuulesta tarinansa. Neitsyt Mariakaan ole edes mikään neitsyt.

Vierailija
55/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:56"]

En usko ap:n kuvaamalla tavalla. Olen muslimi. Uskon, että Jeesus ei kuollut ristillä. Uskon, että Jeesus ei kuollut, vaan elää edelleen ja tulee vielä joku päivä takaisin ennen Tuomiopäivää. Uskon, että Jeesus oli Jumalan lähettämä profeetta, joka käski ihmisten palvoa vain Jumalaa. Jeesus oli jumalanpalvelija ja rukoili Jumalaa. Jeesus teki ihmeitä vain Jumalan luvalla.

Osaatko vastata minulle, onko Jeesus uskosi mukaan Jumala vai jumalanpalvelija? Jos kyllä, niin onko Jumala kuolevainen? Voiko Jumala kuolla? Jos Jumala voi kuolla ja on uskosi mukaan kuollut pääsiäisenä kahdeksi päiväksi, niin kuka ylläpiti maailmaa niiden kahden kuolinpäivän aikana? Jos oletetaan, että Jeesus oli Jumala, joka kuoli, niin kuka herätti hänet? Herättikö hän itse itsensä? Vai herättikö ns. Isä-Jumala? Onko Jumala uskosi mukaan yksi vai kolme?

[/quote]

Olen kristitty ja minulle Jeesus on Jumala, Jumalan poika.  Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta ja eli maanpäällä ihmisinä. Antoi hengensä ristillä, kuoli ja isä Jumala herätti hänet kolmantena päivänä.

Minulle Jumala on kolmiyhteinen, Isä Abba on Jumala, Jeesus on Jumalan poika ja Pyhä henki kolmas persoona, joka vaikuttaa Jumalassa, Jeesuksessa ja kaikissa uskovissa. Ei ihminen voi uskoa omin voimin, omalla järjellään tai päättelyillään. Uskon on Jumalan lahja, jonka jokainen ihminen saa vastaanottaa.

Tiedän ettei muslimit usko Pyhään Henkeen ja teille Jeesus on vain profeetta.

Rukoilen puolestasi, että löytäisit Jeesuksen, joka on tie totuus ja elämä.

Siunausta.

Vierailija
56/56 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Vielä vähemmän luettuani raamatun.

2.

Tiedän mitä sillä haetaan, mutta en usko siihen