G:Uskotko Jeesuksen kuolleen syntiesi puolesta?
Ja vastaa kahteen kysymykseen.
1.
a) en usko
b) en usko, vaikka olen lukenut raamatun itse
c) en usko, koska minulle pakkosyötetttiin uskoa
2.
Tiedätkö, mitä tuo tarkoittaa, että Jeesus vuodatti verensä, jotta sinä saisit elää?
a) en tiedä
b) evvk
c) tiedän ja uskon siihen
d) tiedän, mutta en usko siihen
Kommentit (56)
Ja vastaa kahteen kysymykseen.
1.
a) en usko
b) en usko, vaikka olen lukenut raamatun itse
c) en usko, koska minulle pakkosyötetttiin uskoa
A
2.
Tiedätkö, mitä tuo tarkoittaa, että Jeesus vuodatti verensä, jotta sinä saisit elää?
a) en tiedä
b) evvk
c) tiedän ja uskon siihen
d) tiedän, mutta en usko siihen
D
Otan itse vastuun tekemisistäni. Typerä ajatus, että joku toinen kuolisi minun tekemisteni tai tekemättä jättämisten takia.
Muuten vaan laittoivat hengiltä ja sitten piti joku stoori keksiä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:32"]Miten Jeesus on voinu kuolla joskus vuonna nakki mun syntien takia???!!! Nythän mä vasta niitä teen, vai tiesikö se jo etukäteen että vuonna 1983 syntyy tämä pirjo vitun inkeri joka tulee tekemään kamalasti syntiä, heitämpä
[/quote] (vittu tän luurin kanssa) heitänpä lusikan nurkkaan sen takia???
[/quote]
[/quote]
Tiesi, sillä Jumala on Kaikkivaltias tai ei Jumala ollenkaan.
Se "idea" on siinä, että kaikki, jotka uskovat Jeesuksen olleen oikeassa, ovat pelastetut ikuiseen elämään näin tiivistettynä.
Eli he, jotka niin uskovat, myös pitävät häntä opettajanaan elämässä ja noudattavat hänen sanaansa.
Ps. Kannattaa lakaa lukea Uutta testamenttia, niin huomaat pian, miten se voittaa tämän hullun ajan opetukset ja on täynnä viisautta. Vanhassa testamentissa (juutalaisten kirja) on taas ennustuksia näistä UT:n jutuista, joihin juutalaiset eivät usko välttämättä? Koska muutenhan hekin olisivat kristittyjä ja Jeesus aloitti kristinuskon olemalla se VT:n ennustettu kuningas.
Teistä jokainen, joka tämän lukee, kuunnelkaa radio Deitä ja katsokaa TV7:n ohjelmia, niin pian luovutte materiasta ja tajuatte, mikä elämässä on tärkeintä oikeesti.
Ihan on keksittyä tarinaa. Mutta se on hyvä, että se monia auttaa. Mua auttaa sitten joku muu juttu.
Uskon että Jeesus kuoli minun puolestani ja kärsi rangaistuksen minun syntieni takia. Jumala teki näin, koska ainoastaan Jumala oli tarpeeksi täydellinen uhri koko ihmiskunnan kaikkien syntien hinnaksi. Siksi Jumalan piti "jakautua" ja ottaa myös ihmisen hahmo. Uhrin piti olla sekä Jumala että ihminen samassa. Muuten Jumala ei voisi kantaa ihmisyyden koko taakkaa ja vastaanottaa kaikkia ihmisen kiusauksia, eikä ihminen voisi pitää Jumalaa ystävänään ja sellaisena olentona, joka ymmärtää ihmisen tuskaa ja vaikeuksia. Ja muuten saatana ei olisi saanut uhriaan. Uskon myös, että Jumala nousi kuolleista ja elää. Ilman sitä ristillä tapahtunut uhraus olisi jäänyt turhaksi.
Koraanin mukaan Pyhä Henki on Enkeli Gabriel, joka on välittänyt Jumalan sanoman profeetoille, jotka edelleen muille ihmisille. Enkeli Gabriel on pelkkä jumalanpalvelija niin kuin muutkin enkelit.
1 d) Uskon ja olen lukenut Raamatun itse.
2 c) Tiedän ja uskon siihen.
Eniten inhottaa uskonnossa se kun jengi ei voi olla hiljaa vaan jaksaa jankuttaa samaa vanhaa levyä uudestaan ja uudestaan. Aina jokainen uusi uskoon tullut kuvittelee julistavansa sanomaa ensimmäisenä maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:01"]
Koraanin mukaan Pyhä Henki on Enkeli Gabriel, joka on välittänyt Jumalan sanoman profeetoille, jotka edelleen muille ihmisille. Enkeli Gabriel on pelkkä jumalanpalvelija niin kuin muutkin enkelit.
[/quote]
Kristinuskon mukaan Pyhä Henki on Jumala. Enkelit ovat luotuja olentoja, joita meidän ei tule palvoa.
Aikaisempi pakana jatkaa... Mä uskon, että me keräämme karmaa, ja maksamme sen itse takaisin itse valitsemallamme tavalla hitaasti tai nopeasti seuraavien elämien aikana, mutta kyse ei ole pelkästään karmasta. Tämä on meille jonkinlainen koetus, jonka tarkoitus on jalostaa meitä jotain suurempaa varten. Korkeampi voima haluaa, että me kehitymme. Se ei vihaa ketään noin oletuksena. Se avustaa meitä eri muodoissa.
Tämä on kuitenkin minun uskomukseni. Näkemykseni kehittyy koko ajan, enkä väitä tämän olevan absoluuttinen totuus.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:04"]
Eniten inhottaa uskonnossa se kun jengi ei voi olla hiljaa vaan jaksaa jankuttaa samaa vanhaa levyä uudestaan ja uudestaan. Aina jokainen uusi uskoon tullut kuvittelee julistavansa sanomaa ensimmäisenä maailmassa.
[/quote]
Se johtuu siitä, että 90% porukasta uskoo mammonaan, eikä siitä että kukaan itseään korostaisi. Oikeasti kaikki haluavat, että SINÄ tajuat, mikä tässä elämässä on tärkeintä ja se on oikeasti RAKKAUS=JEESUS=JUMALA
Eli koska Jeesus kuoli esim. Mun syntien takia niin miksei syntiä saa tehä? Sehän on tavallaan hyvitetty jo ennakkoon Jeesuksen kuolemalla...
Niin ja mitä tolla rakkaudellakin tarkoitetaan, niin kuka sitä edes tajuaa nykypäivänä? Sellasta agape -rakkautta?
Kun varmaan mielletään, että rakkautta on vaan rakastuminen johonkin cooliin tyyppiin, vai? Tai että "kyllähän mä nyt lapsiani rakastan"...
Miks jumala sitten teki ihmisistä sellaisia että ne tekee syntiä?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:04"]
[/quote]
Minä kiitän niitä, jotka jaksoivat minulle kertoa siitä vanhasta sanomasta uudelleen ja uudelleen, vaikka minua ei kiinnostanut yhtään. Lopulta Jumala kutsui minua ja otin Jeesuksen sydämeeni asumaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:08"]
Miks jumala sitten teki ihmisistä sellaisia että ne tekee syntiä?
[/quote]
Kysy Jumalalta. Minä en tiedä. Olisin Jumala, jos tietäisin.
t. Uskis
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:32"]Miten Jeesus on voinu kuolla joskus vuonna nakki mun syntien takia???!!! Nythän mä vasta niitä teen, vai tiesikö se jo etukäteen että vuonna 1983 syntyy tämä pirjo vitun inkeri joka tulee tekemään kamalasti syntiä, heitämpä
[/quote] (vittu tän luurin kanssa) heitänpä lusikan nurkkaan sen takia???
[/quote]