Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin muutti outo perhe

Vierailija
15.04.2014 |

Mies makaa lapsen kanssa päivät pitkät kotona verhot kiinni ja nainen käy ilmeisesti työssä. Ihmettelen vaan kun tuo naapuriasunto ei ollut kovin halpa, että millähän tuommoiset rahoittaa elämänsä kun eivät näytä erityisen rikkailta kai sitten vanhemmat maksaa kaiken nykyään. On helppoa kyllä

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpäs ihmettelet.

Vierailija
2/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ainakaan minä en maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verhot ovat kiinni, miten näet, että mies makaa?

Vierailija
4/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enemmän ihmetyttää sinun toimintasi. Eikö ihan oikeasti ole muuta tehtävää kuin kytätä naapureita?

Vierailija
5/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on varmaan hyvässä työpaikassa ja mies on niin varakas, että voi jäädä lapsen kanssa kotiin. 

Miksi ap itse muuten on kotona päiväsaikaan?

Vierailija
6/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkin taidat olla koko ajan kotona, kun tiedät noin tarkkaa. Meeppä välillä ulkoilemaan

Vierailija
7/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit ajattelee varmasti ihan samaa ap:stä.

Vierailija
8/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos isä tekee töitä kotona?

Vierailija
9/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:19"]

Toivottavasti ainakaan minä en maksa.

[/quote]

Etkö sä tiedä, mihin sun rahat menevät? Esim. ihan vahingossa saatat maksaa jonkun perheen vuokran?

:O

Vierailija
10/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Asumme maatasossa ja meillä on siksi aina verhot kiinni. Teen myös kotona töitä. Onkohan meidät luokiteltu oudoiksi?? Miten voin oikaista asiaa. Talkoissa päivittelen työnpaljoutta ja ihmisten kulkemista ikkunoiden ohi?

Vierailija
11/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voidaanko tästä päätellä notta ei ole puhtaita jauhoja pussissa sillä perheellä, ja veronmaksajathan sen lystin sitten loppupeleissä kustantavat? Nice.

Vierailija
12/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vetäis noiden havaintojen pohjalta kyllä naapurin elämästä mitään sen suurempia johtopäätöksiä :D Voihan se tehdä vaikka etätöitä tai vaikka yötöitä, mene ja tiedä. 

Vierailija
13/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari vuotta sitten sellainen tilanne että minä kävin töissä ja mies opiskeli naapurikaupungin yliopistossa (opintovapaalla suht hyväpalkkaisesta työstään), lapset olivat muutaman päivän viikossa päiväkodissa. Mies pystyi suorittamaan ison osan opinnoista tenttimällä joten "makasi kotona" päivät pitkät, usein vielä lasten kanssa.

Asuttiin melko kalliilla alueella, upeat merinäköalat ja kaikki. Tullaan ihan hyvin toimeen mutta rikkailta tai tuskin edes keskiluokkaisilta näytetään. Miehellä on kaiken lisäksi pitkä tukka ja minä pukeudun oudosti epämääräisiin kirpparirytkyihin. On meissä riittänyt taivastelemista naapureilla.

Vierailija
14/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä oli aikoinaan vähän samanlainen naapuri. Herra oli ex-linnakundi ja nisti, raksa-alalla töissä. Rouva joku osapäiväinen siivooja. 

Jossain vaiheessa alettiin saada pariskunnalta sekavaa hatemailia, jossa ilmoittivat että "toiset sentään käyvät töissä" :D

Saatiin hyvät naurut, kun hoksattiin että olivat pitäneet meitä päivät pitkät kotona oleilijoita työttöminä :D

Kotona kyllä oltiin. Tehtiim makuuhuoneen nurkassa pitkää päivää tietokoneiden ääressä, ja palkka n. 5000€ / nuppi. 

Vierailija
15/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:42"]

Heh, meillä oli aikoinaan vähän samanlainen naapuri. Herra oli ex-linnakundi ja nisti, raksa-alalla töissä. Rouva joku osapäiväinen siivooja. 

Jossain vaiheessa alettiin saada pariskunnalta sekavaa hatemailia, jossa ilmoittivat että "toiset sentään käyvät töissä" :D

Saatiin hyvät naurut, kun hoksattiin että olivat pitäneet meitä päivät pitkät kotona oleilijoita työttöminä :D

Kotona kyllä oltiin. Tehtiim makuuhuoneen nurkassa pitkää päivää tietokoneiden ääressä, ja palkka n. 5000€ / nuppi. 

[/quote]

Ap? Sopiiko teihin tämä kuvaus? 

Vierailija
16/26 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän naapurit meistä ajattelee, me kun ollaan molemmat kotona. Minä opiskelen ja mies tekee töitä kotoa käsin. Aamulla vien lapset päiväkotiin ja tuun takas kotiin. Joskus toki käyn yliopistolla ja mieskin käy välillä asiakkailla. Mutta pääosin me olemme kotosalla. Naapurit varmaan repii perseensä meidän takia :)

Vierailija
17/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:08"]

Mitähän naapurit meistä ajattelee, me kun ollaan molemmat kotona. Minä opiskelen ja mies tekee töitä kotoa käsin. Aamulla vien lapset päiväkotiin ja tuun takas kotiin. Joskus toki käyn yliopistolla ja mieskin käy välillä asiakkailla. Mutta pääosin me olemme kotosalla. Naapurit varmaan repii perseensä meidän takia :)

[/quote]

Kaikillahan ei välttämättä ole sekopäänaapureita, sosiopaatteja, jotka miettivät päivät pitkät muiden asioita kuten ap sen jälkeen kun on muutaman tunnin "töissä" käynyt.

Tuskin siis sinun tekemisistä kukaan välittää, taitaa olla tuollainen harvojen sairaiden touhua.

Vierailija
18/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju, hih. Minä teen jatkuvaa yötyötä joten lönsin päivät kotona, yllättäen lapsen koululla minua luullaan kerta toisensa jälkeen työttömäksi. En ole katsonut tarpeelliseksi oikaista asiaa niille ihmisille joille se ei muutenkaan kuulu, luulkoon rauhassa ihan mitä vaan.

Vierailija
19/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies makaa lapsen kanssa" on kyllä aika dramaattinen ja herättävä aloitus :D

Mutta siis, jotta ap saisi rauhan sielulleen: mies on ehkä kirjailija? Monet kirjoittavat läppärillään sohvalla maaten. Sama koskee väitöskirjojen tekijöitä – ehkä mies on tohtorikoulutuksessa? Tai tekee pörssikauppoja, on sijoittaja? On yötöissä? Vakavasti sairas?

Onkohan ap:n (ja muiden) harjoittama naapurikyttäily pitkän kotihoidon tuen välillinen seuraus? Kun kotona on tylsää, mutta töihin ei viitsi/jaksa lähteä eikä muutakaan tekemistä keksi, niin kytätätään sitten naapureita, oudoksutaan ja ajatellaan heistä pahasti? 

Vierailija
20/26 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, mitä ap:n naapuri tekee (lapsen kanssa) kotona. Onko työtön vai töissä. työttömiä on puoli miljoonaa, joten aika monella on työtön naapuri tai useampi sellainen.

Sen sijaan on sairasta olla noin utelias muista, että pitää sisään kytätä toista lapsiperhettä. 

Ja miettiä toisten raha-asioita ja olla niistä kiinnostunut. Sairasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi