Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä arvosanoja saitte tai saatte yliopisto-opiskelussa?

Vierailija
15.04.2014 |

Mikä on syytä ottaa tavoitteeksi jos aikoo menestyä hyvin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskalla kommentoida mihinkään enää mitään kun tämä kammottava tyhjiö aina ilmaantuu kaikkien kommenttieni perään. t.21

Vierailija
22/35 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvoni oli noin 4,5, ja opiskelin oikeustiedettä. Koskaan en tähdännyt hyviin arvosanoihin vaan minulle olisi riittänyt läpipääsy, mutta en osannut/uskaltanut mitoittaa lukemistani niin minimiin, että olisin saanut sillä juuri ja juuri ykkösen. Luin siis varmuuden vuoksi enemmän kuin olisi tarvinnut, minkä huomasin lähes aina tentin jälkeen, kun sain suurimmasta osasta tenttejä vitosen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa pääaineessani 4-5, muissa vähän kiinnostuksesta riippuen jotain 2-4 välillä. Nyt kun opintopisteitä on suoritettuna 281, ykkösiä olen saanut yhden. Eikä tosta enää muuta puutukaan kuin gradu eli toivottavasti ainoaksi ykköseksi jääkin :D

Vierailija
24/35 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo dippainssinä oli varmaan ihan hiukan yli kolmosen, oli hyvin laajalla skaalalla (ykkösestä vitoseen) numeroita. Jatko-opinnoissa suurin osa kursseista oli hyväksytty/hylätty linjaa, en muista merkittiinkö niistä keskiarvo johonkin.

Tutkijana voi ainakin menestyä hyvin vaikka ei kummoista keskiarvoa saisi, ennemmin kannattaa valmistua nopeasti. Tosin tutkijakoulupaikkaa ei saa muistaakseni alle nelosen keskiarvolla meillä, mutta itsekin olin projekteissa töissä niin ei paljon painellut "oivallisesti" valmistumiset.

Vierailija
25/35 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maisteriopinnoissa arvosanoja kolmosesta vitoseen. Gradusta vitosen. Tähtäsin hyviin arvosanoihin väitöskirjamahdollisuuden vuoksi ja hakeuduinkin (ja pääsin) jatko-opintoihin pian valmistumisen jälkeen.  En koe olleen liikaa työtä, olen aina ollut hyvä koulussa ja saanut hyviä arvosanoja kohtuullisella työpanoksella. Työnhaussa arvosanoilla ei liene merkitystä mutta jatko-opintojen mahdollisuuden vuoksi kannattaa mielestäni satsata edes sen verran että kolmosta edes saisi.

Vierailija
26/35 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen kolmosia ja nelosia, yksi ykkönen, muutamia kakkosia ja vitosia. Eniten oon panostanut tutkimusmenetelmäkursseihin ja kandiin, niistä on ne parhaat arvosanat, koska eniten kiinnostaa tutkimushommelit ja tieteellinen kirjoittaminen. Tai ne tuntuu olevan ne ainoat jutut missä olen edes vähän hyvä. Nyt yritän väsätä jokseenkin kelvollista gradua.

Vierailija
27/35 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaiheessa keskiarvoksi tuli sekä pää-, että sivuaineista 4, maisterivaiheessa 5. Jatkoin väitöskirjaan, joten arvosanoilla oli väliä. Ärsytti, koska kaikki olivat aina toitottaneet, että arvosanat ei merkkaisi mitään, ja nyt minulla jää apurahoja saamatta noiden kandiaikaisten numeroiden takia :(

Vierailija
28/35 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanat riippuu ihan täysin tiedekunnasta. Omassa pääaineessani biotieteellisessä joudun lukemaan hulluna ja silti tuloksena saattaa olla kakkonen. Teen sivuainetta käyttäytymistieteelliseen, jossa arvosanoina aina 4 tai 5 vaikken välillä lue edes tentteihin, selailen vaan kirjan läpi. Erot ovat siis todella isoja. Biotieteellisessä vielä monesti laajuus on kaksi tai kolme opintopistettä, kun kasvatustieteissä lähes aina viisi. Olisinpa valinnut pääaineeni toisin...

Vierailija
29/35 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea ykkösestä viitoseen. Uudessa aineessa ensimmäisessä tentissä jo 1 oli hyvä suoritus, kun ei oikein tiennyt mitä odottaa, eli millainen tentti on tulossa. Ei hylätytkään jääneet kokematta.

Vierailija
30/35 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä todistuksessa kolme kolmosta ja loput nelosia ja vitosia. En todellakaan hikkeile, mutta teen tehtävät ajallaan ja niin hyvin kuin osaan enkä lintsaa tunneilta. Tentteihin luen aina parin päivän ajan. Tähän mennessä opiskeluelämä on tuntunu aika lepposalta. Kauhistuttaa, että joskus pitäis työelämän oravanpyörään siirtyä :)

Vierailija
31/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-5, laajalla skaalalla. Eniten ykkösiä, mut vastapainoksi myös usea vitonen. Lähinnä kiinnostuksen mukaan.

Riippuu alasta, mutta meillä ei arvosanat merkkaa yhtään mitään. Tärkeintä on meillä maisterin paperit ja niiden mukana saatava titteli. Ainoastaan jos väikkäriä haluaa alkaa tehdä, niin yli kolmosen tulisi ka:n olla.

Mikä ala on kyseessä?

Vierailija
32/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanisteilla sitä vaan on niin helppoa. Toisin on aloilla, joilla joutuu laskemaan. Kun katsoo tenttien arvosanajakaumia, niin kyllä lähes kaikki ovat siellä arvosana-asteikon alapäässä, eivät suinkaan yläpäässä.

Vierailija
33/35 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humanisteilla sitä vaan on niin helppoa. Toisin on aloilla, joilla joutuu laskemaan. Kun katsoo tenttien arvosanajakaumia, niin kyllä lähes kaikki ovat siellä arvosana-asteikon alapäässä, eivät suinkaan yläpäässä.

Niin voi olla. Itse olen lukenut yliopistossa pääaineena ja sivuaineena suomea, käännöstiedettä, ruotsia ja kasvatustiedettä. Kasvatustiede oli helpointa ja arvosanat 4-5 tulivat todella helposti ja vähällä panostuksella. Suomen kieli ja käännöstiede olivat hankalampia ja arvosanat 2-3.

Vierailija
34/35 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla/aikana arvosanat oli 1-3, vastasi kouluaikoijen 8, 9 ja 10. Joten ihan sama, kunhan läpi pääsi. Kukaan koskaan ei ole jälkikäteen arvosanoja kysellyt. 

Vierailija
35/35 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimipanostuksella kaikkien kurssien keskiarvo oli jotain 2,5. Mielestäni ihan kohtuullinen siihen nähden, etten tehnyt juuri mitään. Mukaan mahtui kaikkia väliltä 1-5 (tosin vaan yksi kpl 5:sia, ykkösiä kyllä varmaan useampi). Olen tuta DI, muutama vuosi sitten valmistunut.

Onnittelut optimoinnista, mutta ei tuolla ole voinut jäädä mitään takkiin. Ehkei tarvinnutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän