Sain tietää, että mies miettii eroa
Meillä oli muutama vuosi sitten iso kriisi, mutta kuvittelin (stupid!) että oltaisiin päästy plussan puolelle. Nyt mulle selvisi, että mies miettii eroa. Ei tiedä, että mä tiedän. Mulle ei ole puhunut mitään! On kuulemma onnellinen ja rakastaa, ja bulls**t.
Mulle selvisi toista kautta että asia on hänellä mielessä. Naimisissa ollaan oltu kymmenkunta vuotta,lapsia kolme.
Mitä mä teen?! Kehitän jonkun kohtauksen ja yritän saada asian pöydälle vai olen vaan hiljaa mutta alan järjestellä asioitani siihen malliin että olen valmistautunut siihen että ukko lähtee minä päivänä hyvänsä?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:48"]Onko mies varakas? Onko avioehtoa? Kysy suoraan onko avioero mietteissä?
[/quote]
Ei mikän kroisos mutta enemmänvkuitenkin kun mulla. Ei ole avioehtoa, viimeisessä kriisissä piti tehdä mut jäi kun oltiin sitten loppujen lopuksi taas yhtä perhettä. Mut nyt taitais olla viimeinen aika tehdä se. Senttiäkään en häneltä halua.
Ap
[/quote]
Nyt kyllä ajattelet nimenomaan lasten parasta ja niille tottakai kuuluu oma osansa!!
Unohda ylpeys ja katkeruus, lapsilla kuuluu olla samanlainen elintaso kuin ennenkin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:48"]Onko mies varakas? Onko avioehtoa? Kysy suoraan onko avioero mietteissä?
[/quote]
Ei mikän kroisos mutta enemmänvkuitenkin kun mulla. Ei ole avioehtoa, viimeisessä kriisissä piti tehdä mut jäi kun oltiin sitten loppujen lopuksi taas yhtä perhettä. Mut nyt taitais olla viimeinen aika tehdä se. Senttiäkään en häneltä halua.
Ap
[/quote]Tyhmä ei pidä olla. Varsinkin jos on lapsia niin puolet saat mitä sitten omistaakin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:16"]Ap, onko sulla olemassa sellainen vaihtoehto, että yrität keskustella tilanteesta miehen kanssa ilman kohtausta ja draamaa? Sitä ehdottaisin.
Mistä tiedät, että lähteesi on uskottava? Miksi hän tietäisi miehesi asiat paremmin kuin sinä? Miksi luotat ulkopuolliseen enemmän kuin mieheesi ja teidän suhteeseen? Johtuuko sekin kokemastanne kriisistä?
[/quote]
Näin olen ajatellut tehdä, otetaan henkevä parisuhdekeskustelu pääsiäisen ratoksi ja vähän päivitetään missä tässä oikeasti mennään.
Lähde on sinänsä luotettava, että se oli miehen itsensä kirjoittama. Eli ei toisen käden tietoa.
Mutta tosi on että eihän toista voi väkisin pitää. Nyt vaan pää kylmäksi eikä pidä antaa tunnekuohuille valtaa. Mun pitää järjestää omat ja lasten asiat. Oikeasti olen tyytyväinen että sain vihiä tästä vähän aikaisemmin, ei ihan yllätetty ns. housut kintuissa.
Ap
[/quote]
15 kommentoi:
Mä varmaan luen viestiäsi kuin Piru Raamattua, mutta tuntuu vähän siltä, että haluat käyttää miehesi viestiä tekosyynä erolle, jota ehkä itse haluat enemmän kuin mies. Haluat kuitenkin miehen olevan "syypää" eroon. Voisko olla näin?
Ellei teillä ole muuta tilaisuutta keskustella keskenänne kuin pitkät juhlapyhät, niin sillehän ei kukaan mitään voi. Lähettäkää kuitenkin lapset siksi aikaa sukulaisiin tai kavereille lomalle. Saatte puida suhdettanne rauhassa.
Hienoa Ap ettet halua itsellesi miehesi omaisuutta.
Lasten elintasoonhan tuo ei vaikuta, koska isä on edelleen sama.
Lisäksi, mikäli todella eroon päädytte ja hoidat asian puoleltasi fiksusti ja reilusti, myös tulevaisuuden vanhemmuus lasten isän kanssa tulee varmasti hoitumaan helpommin.
Toivotaan kuitenkin, että lukemasi viesti on vain ollut heikon hetken pohdiskelua ja pysyisitte yhdessä :)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:16"]Ap, onko sulla olemassa sellainen vaihtoehto, että yrität keskustella tilanteesta miehen kanssa ilman kohtausta ja draamaa? Sitä ehdottaisin.
Mistä tiedät, että lähteesi on uskottava? Miksi hän tietäisi miehesi asiat paremmin kuin sinä? Miksi luotat ulkopuolliseen enemmän kuin mieheesi ja teidän suhteeseen? Johtuuko sekin kokemastanne kriisistä?
[/quote]
Näin olen ajatellut tehdä, otetaan henkevä parisuhdekeskustelu pääsiäisen ratoksi ja vähän päivitetään missä tässä oikeasti mennään.
Lähde on sinänsä luotettava, että se oli miehen itsensä kirjoittama. Eli ei toisen käden tietoa.
Mutta tosi on että eihän toista voi väkisin pitää. Nyt vaan pää kylmäksi eikä pidä antaa tunnekuohuille valtaa. Mun pitää järjestää omat ja lasten asiat. Oikeasti olen tyytyväinen että sain vihiä tästä vähän aikaisemmin, ei ihan yllätetty ns. housut kintuissa.
Ap
[/quote]
15 kommentoi:
Mä varmaan luen viestiäsi kuin Piru Raamattua, mutta tuntuu vähän siltä, että haluat käyttää miehesi viestiä tekosyynä erolle, jota ehkä itse haluat enemmän kuin mies. Haluat kuitenkin miehen olevan "syypää" eroon. Voisko olla näin?
Ellei teillä ole muuta tilaisuutta keskustella keskenänne kuin pitkät juhlapyhät, niin sillehän ei kukaan mitään voi. Lähettäkää kuitenkin lapset siksi aikaa sukulaisiin tai kavereille lomalle. Saatte puida suhdettanne rauhassa.
[/quote]
Voin rehellisesti sanoa, että en halua erota. Mutta en mä myöskään aio tyytyä tällaiseen löysässä hirressä roikkumiseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:00"]Hienoa Ap ettet halua itsellesi miehesi omaisuutta.
Lisäksi, mikäli todella eroon päädytte ja hoidat asian puoleltasi fiksusti ja reilusti, myös tulevaisuuden vanhemmuus lasten isän kanssa tulee varmasti hoitumaan helpommin.
Toivotaan kuitenkin, että lukemasi viesti on vain ollut heikon hetken pohdiskelua ja pysyisitte yhdessä :)
[/quote]
Näin minäkin toivon :)
ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:00"]Hienoa Ap ettet halua itsellesi miehesi omaisuutta.
[/quote]
Näin minäkin toivon :)
ap
[/quote]tottakai vaikuttaa lasten elintasoon. Elarit sitten viimeisen päälle. Et haua erota ja mies haluaa niin älä anna ilmaiseksi erota. Kannattaa keskustella että mikä on homman nimi. Turha sitä on roikkua löysässä hirressä.
"älä anna ilmaiseksi erota".
Tuollaisia on ne katkerat yh:t, jotka valittaa, kun lasten isä taistelee elareista, ei osallistu yhtään ylimääräistä jne jne jne.
Ei se mies lapsista ole eroamassa vaan siitä parisuhteesta. Jos ajattelee lasten parasta, niin pitäisi sokean kanankin tajuta, että parasta tuossa tilanteessa on, kun vanhemmat ovat mahdollisimman hyvissä väleissä, keskusteluyhteys on hyvä jne.
Ei marttyyriksi saati ovimatoksi tarvitse kenenkään ryhtyä eikä antaa omastaan, mutta ei myöskään pitäisi vaatia itselle sellaista, mikä on toisen.
Ihan sama vaikka et senttiäkään itsellesi halua, mutta lapsien takia sun on hoidettava asiat silti hyvin, että saavat isältään sen mikä heille kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:05"]
"älä anna ilmaiseksi erota".
Tuollaisia on ne katkerat yh:t, jotka valittaa, kun lasten isä taistelee elareista, ei osallistu yhtään ylimääräistä jne jne jne.
Ei se mies lapsista ole eroamassa vaan siitä parisuhteesta. Jos ajattelee lasten parasta, niin pitäisi sokean kanankin tajuta, että parasta tuossa tilanteessa on, kun vanhemmat ovat mahdollisimman hyvissä väleissä, keskusteluyhteys on hyvä jne.
Ei marttyyriksi saati ovimatoksi tarvitse kenenkään ryhtyä eikä antaa omastaan, mutta ei myöskään pitäisi vaatia itselle sellaista, mikä on toisen.
[/quote]
Jos miehellä on parempi palkka ja sillä on voitu kustantaa parempi asunto ja asuinpaikka, tottakai se vaikuttaa lapsiin, jo sjoutuvat muuttamaan huonommalle paikalle asumaan.
Mitä et nyt tajua? Ei elarit takaa muuta kuin lasten jokapv. kulujen kattamista, asuminen ei siihen kuulu.
Joskus vaimo on ollut kotona pienten lasten kanssa ja mies saanut rauhassa luoda uraa. Saattaa olla, ettei vaimo saa sen kotonaolon jälkeen edes samaa työtä, kuin aiemmin ja tottakai palkka ratkaisee sen, missä on varaa asua.
Nyt voit alkaa miettimään mm. huonekalujen jakamiset, tekstiilit, keittiötavarat, lähdetkö sinä asunnosta vai lähteekö mies, jos sinä lähdet, niin pistäpä vaikka huomenna kaupungille ja muuallekin kiireinen vuokra-asuntohakemus. Mietit tavara kerrallaan, myös lasten huoneista, mikä siirtyy minnekin jos siirtyy, mietit kaikki. Sitten lopetat miehelle antamisen, tekosyitä varmasti keksit helposti, mutta mitään eroseksiä ei tarvita tähän saumaan.
Ja tottakai otat kaiken mitä saat!! ET todellakaan ala nyt turhan periaatteelliseksi ja toitota tuota "senttiäkään en ota" - typeryyttä. Puolet on sinun ja sillä siisti, älä ala lasten edessä vaatimattomaksi, vaan pidä omia ja lastesi puolia aina ja joka asiassa, ei niitä kukaan muukaan pidä. Kirjoita mietteesi paperille ja päivitä sitä aina kun asia nousee mieleesi. Mites teidän valokuvat? Entä ne, jotka ovat tietokoneella? Onko teillä yhteinen tili? Asioita on miljoona ja kun edes hetken mietit niitä, niin olet paremmin valmistautunut tuli mitä tuli ja milloin tuli. Ja jos tulee, niin olet ehdottomasti varmemmalla pohjalla kuin kukaan uskoisikaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:30"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Miten ja mitä tuo tarkoittaa?