Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että mies miettii eroa

Vierailija
15.04.2014 |

Meillä oli muutama vuosi sitten iso kriisi, mutta kuvittelin (stupid!) että oltaisiin päästy plussan puolelle. Nyt mulle selvisi, että mies miettii eroa. Ei tiedä, että mä tiedän. Mulle ei ole puhunut mitään! On kuulemma onnellinen ja rakastaa, ja bulls**t.

Mulle selvisi toista kautta että asia on hänellä mielessä. Naimisissa ollaan oltu kymmenkunta vuotta,lapsia kolme.

Mitä mä teen?! Kehitän jonkun kohtauksen ja yritän saada asian pöydälle vai olen vaan hiljaa mutta alan järjestellä asioitani siihen malliin että olen valmistautunut siihen että ukko lähtee minä päivänä hyvänsä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ukon suunnittelevan lähtöä?

Vierailija
2/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin hiljaa ja järjestelisin asioitani. Ei välttämättä se paras vaihtoehto, mutta tuskin pystyisin muuhun tällä luonteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:14"]Mistä tiedät ukon suunnittelevan lähtöä?

[/quote]

Näin viestin missä asia oli mainittu.

Ap

Vierailija
4/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos nostat vaan rohkeesti mirrin... siis kissan pöydälle ja sanot, että "tiedän, mikä sinulla on mielessä"...?

Vierailija
5/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:16"]Mä olisin hiljaa ja järjestelisin asioitani. Ei välttämättä se paras vaihtoehto, mutta tuskin pystyisin muuhun tällä luonteella.

[/quote]

Mä alan kallistuun kohtauksen kannalle, niin paljon alkoi ahdistaa. En pysty vaan tyynesti odottelemaan lähtöilmoitusta..

Ap

Vierailija
6/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yllätät miehen ja lähetät salaa erohakemuksen? Odotat noin viikon pari, että mies saa postia käräjäoikeudesta? Lällällää, ehdit ensin. :D

Jos pystyt pitämään pokan ja joku vielä toimii tuossa liitossa, niin käytä sitä paskiaista härskisti hyväksesi. Jos se ei ole pihtari, niin nussi siltä aivot pihalle. Sitten istu sen naaman päälle ja pieraise! Muista kiittää! ;)

Vierailija
7/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:14"]Mistä tiedät ukon suunnittelevan lähtöä?

[/quote]

Näin viestin missä asia oli mainittu.

Ap

[/quote]

Minkä ihmeen viestin? Kenelle se viesti oli suunnattu? Miksi mies puhuu jollekin toiselle aikeistaan erota ennen kuin sulle? Eihän tossa nyt oo päätä eikä häntää. Istuta äijä alas ja jutelkaa kunnolla. Jos sitä ei enää kiinnosta yrittää ja tuo kriisi ei ole hänen mielestä mennyt "plussan puolelle", tuskinpa tulee menemäänkään eikä yhdessä kannata välttämättä jatkaa. Jos toinen on jo heittänyt pyyheen kehään, et voi miestä väkisinkään pakottaa.

Vierailija
8/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin fiksuja ehdotuksia täällä.. esim tuo numero 7, hohhoijjaa.

Jospa vaan juttelet hänelle, etkä järjestä mitään kohtausta. Et voi pakottaa häntä olemaan kanssasi, ja kohtaus tuskin auttaa häntä jäämään luoksesi.

Kerro rehellisesti että näit viestin ja että haluat puhua. Mitä nopeammin, sen parempi.

Tsemppiä.

Vierailija
9/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:27"]Mitä jos yllätät miehen ja lähetät salaa erohakemuksen? Odotat noin viikon pari, että mies saa postia käräjäoikeudesta? Lällällää, ehdit ensin. :D

Jos pystyt pitämään pokan ja joku vielä toimii tuossa liitossa, niin käytä sitä paskiaista härskisti hyväksesi. Jos se ei ole pihtari, niin nussi siltä aivot pihalle. Sitten istu sen naaman päälle ja pieraise! Muista kiittää! ;)

[/quote]

Hyvä idea :D Ei vaiskaan, pakko tää on ottaa puheeksi. Mä otan, jos kerran herra ei näe tarpeelliseksi. Eihän tuollaisia voi miettiä toisen selän takana! Ja sitten yhtäkkiä vaan ilmoittaa että"ai niin kulta, mä haluan eron vaikka just eilen sanoin sua rakastavani". Mä oon kyllä tyrmistynyt. Mä oikeasti luulin että meillä menee hyvin ja että yritetään yhdessä elämää eteenpäin.

Ap

Vierailija
10/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit viestin, mutta missä yhteydessä?

Kyllä mä ainakin joskus olen suutuspäissäni heittänyt jollekin ystävälle tyyliin "hitto, kun elämä olisi helpompaa sinkkuna. Mietin tässä juuri, että pitäiskö vaan lyödä hanskat tiskiin ja antaa olla?".

Ja kun se suuttumus on mennyt ohi, olen taas ihmetellyt, että miten edes voisin harkita lähteväni suhteesta, jossa todellisuudessa olen 98% ajasta onnellinen.

Joskus vaan tällaisella kaltaisellani kuumakallella keittää ja tulee leikittyä vähän turhan marttyyria.

Vierailija
11/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi tänään, että haluat puhua yhdestä asiasta ja kerrot hänelle, että sinulla on toinen mies....ja sit katot miten reagoi:D

Vierailija
12/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että on ongelmia, jos keskusteluyhteys on sellainen, että järjestetään kohtauksia. Hoida tyylikkäästi tämä ja kysy suoraan.

Vierailija
13/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:16"]Mä olisin hiljaa ja järjestelisin asioitani. Ei välttämättä se paras vaihtoehto, mutta tuskin pystyisin muuhun tällä luonteella.

[/quote]

Mä alan kallistuun kohtauksen kannalle, niin paljon alkoi ahdistaa. En pysty vaan tyynesti odottelemaan lähtöilmoitusta..

Ap

[/quote]

Jos mies on tällaista hissukseen suunnitellut, niin on syytä olettaa, että hän on tehnyt myös asiaan liittyen taloudellisia järjestelyjä. Kiinnostavaa olisi myös tietää, kenelle viesti, jonka ap sattumalta näki on suunnattu. Liittyykö juttuun joku kolmas osapuoli, jonka olemassaolosta ap ei tiedä. Nyt kannattaa olla kylmän rationaalinen ja ruveta valmistautumaan edessä olevaan. Hyvin valmistautunutta ei yllätetä.

Vierailija
14/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla olemassa sellainen vaihtoehto, että yrität keskustella tilanteesta miehen kanssa ilman kohtausta ja draamaa? Sitä ehdottaisin. 

Mistä tiedät, että lähteesi on uskottava? Miksi hän tietäisi miehesi asiat paremmin kuin sinä? Miksi luotat ulkopuolliseen enemmän kuin mieheesi ja teidän suhteeseen? Johtuuko sekin kokemastanne kriisistä? 

Vierailija
15/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:16"]Ap, onko sulla olemassa sellainen vaihtoehto, että yrität keskustella tilanteesta miehen kanssa ilman kohtausta ja draamaa? Sitä ehdottaisin. 

Mistä tiedät, että lähteesi on uskottava? Miksi hän tietäisi miehesi asiat paremmin kuin sinä? Miksi luotat ulkopuolliseen enemmän kuin mieheesi ja teidän suhteeseen? Johtuuko sekin kokemastanne kriisistä? 

[/quote]

Näin olen ajatellut tehdä, otetaan henkevä parisuhdekeskustelu pääsiäisen ratoksi ja vähän päivitetään missä tässä oikeasti mennään.

Lähde on sinänsä luotettava, että se oli miehen itsensä kirjoittama. Eli ei toisen käden tietoa.

Mutta tosi on että eihän toista voi väkisin pitää. Nyt vaan pää kylmäksi eikä pidä antaa tunnekuohuille valtaa. Mun pitää järjestää omat ja lasten asiat. Oikeasti olen tyytyväinen että sain vihiä tästä vähän aikaisemmin, ei ihan yllätetty ns. housut kintuissa.

Ap

Vierailija
16/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä lailla noita omia ja lasten asioita voi järjestellä?

Kertokaa mullekin, niin tarvittaessa osaan toimia oikein.

Asunto tietysti, mutta onko muuta, mitä voi oikeesti tehdä ilman sen miehen mukanaoloa?

Vierailija
17/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies varakas? Onko avioehtoa? Kysy suoraan onko avioero mietteissä?

Vierailija
18/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa lapsia. 

Vierailija
19/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen, joka harkitsee eroa, pohtii ratkaisuaan jopa pari vuotta. Erolla ei olekaan yleensä kiire ja se kannattaa harkita perusteellisesti. Mikäli elämäsi on epätyydyttävää ja koet itsesi onnettomaksi, kannattaa miettiä, mistä se johtuu. Vastaus ei ole läheskään aina siinä, että kumppanisi tekee sinut onnettomaksi. Kyse voi hyvinkin olla siitä, että oma kehityksesi on saanut sinut pohtimaan elämääsi perusteellisesti ja hakeman siihen muutosta. Sinun kannattaa siis selvittää ennen ratkaisun tekemistä, mistä tyytymättömyydessäsi on kysymys. Mikäli taas kumppanisi käyttäytyminen on ajanut suhteenne kriisiin ja eron partaalle, on syytä pyrkiä selvittämään asia hänen kanssaan yhteistyössä. Esimerkiksi uskottomuuskriisin ei tarvitse johtaa eroon, mikäli suhteen jatkamisen on halua ja molemmat ovat valmiita oppimaan kriisistä.

Eroprosessi kestää hyvässä tapauksessa yhdestä kolmeen vuotta. Tämä tarkoittaa sitä, että päätyessäsi eroon voit käydä erokriisisi läpi esim. ryhmässä ja oppia siitä. Mikäli taas et työstä eroasi etkä käy läpi siihen kuuluvia tunteita kuten surua ja vihaa, et pääse uuden elämän alkuun ehkä koskaan. 

http://www.kiianmaa.com/artikkelit/eroamassa/ero-ei-ole-ainoa-vaihtoehto

Vierailija
20/32 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:48"]Onko mies varakas? Onko avioehtoa? Kysy suoraan onko avioero mietteissä?

[/quote]

Ei mikän kroisos mutta enemmänvkuitenkin kun mulla. Ei ole avioehtoa, viimeisessä kriisissä piti tehdä mut jäi kun oltiin sitten loppujen lopuksi taas yhtä perhettä. Mut nyt taitais olla viimeinen aika tehdä se. Senttiäkään en häneltä halua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme