Voisiko Uudellamaalla asuvat rokottaa ennen maakuntia?
Uudellamaalla liikkuminen etäisyyttä pitäen on lähes mahdotonta. Omaa autoa ei ole toisin kuin maalla asuvilla. Mielestäni meidät tulisi rokottaa ensin. Pl. riskiryhmät..
Kommentit (24)
Voi kiesus. Se Uusimaa on myös maakunta, Uudenmaan maakunta.
Tiheään asutut maakunnat ehdottomasti rokotettava ensin
Eiköhän Lintilä uhkaa taas hallituskriisillä, jos ei tehdä tätäkin Lapin ehdoilla niin kuin matkustusrajoituksissakin. Uusimaalaiset saa vaikka kuolla pois, pohjoisen matkailuparoonien tulojen turvaaminen on hallituksen tärkein tehtävä.
Myös Uudenmaan maakunnassa on harvaan asuttuja alueita. Ihan oikeaa maaseutua. Jälleen kerran: Uusimaa (joka on maakunta siinä missä Suomen muutkin maakunnat) ei ole yhtä kuin pääkaupunkiseutu.
Näin maallikosta tuntuisi järkevältä rokottaa ihmisiä siellä, missä tautiakin on eniten, näin niistä harvoista piikeistä saadaan paras hyöty.
Mikä järki siinä olisi käyttää rajalliset rokotemäärät maaseutuun samalla kun pk-seudulla ihmiset pakkautuu ahtaasti julkisiin ja kauppakeskuksiin
Kyllä mä luulen, että se on maakuntien isännät ja emännät, jotka säntää jonossa ohi kaikkien muiden, niin kuin silloin kun syntyi siellä pohjoisessa ihan tappelu sikapiikistä.
Mä helsinkiläisenä annan oman piikkiannokseni seuraavalle.
Pk-seutu ensin. Hki Vantaa ja Espoo. Peräkylien mummot ja papat ovat turvassa vaikka olisivat 100 v.
Vai pitäis teidät vielä rokottaa ensimmäisesksi. Lopettakaa se baareissa istuminen aluksi että saatte tartuntoja väheneen. Ei pitäis olla vaikeaa. Eikä tarvi jouluna lähteä sieltä tänne maalle tautia tuomaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luulen, että se on maakuntien isännät ja emännät, jotka säntää jonossa ohi kaikkien muiden, niin kuin silloin kun syntyi siellä pohjoisessa ihan tappelu sikapiikistä.
Mä helsinkiläisenä annan oman piikkiannokseni seuraavalle.
Sama täällä. Ryhtykööt rokotetestaukseen ne jotka haluavat, mutta minä otan rokotteen vasta kun se on turvalliseksi todettu.
t. vantaalainen
Uusimaan rokottaminen voitaisiin hoitaa pikaisesti venäläisellä rokotteella.
Itse asun Helsingissä ja minä ainakin otan rokotteen heti kun se on mahdollista. Asun yksin ja olen ollut etätöissä maaliskuusta alkaen. Ei uskalla enää missään käydä kun ei ole omaa autoa ja julkisiin ei uskalla mennä. Ainoastaan n. puolet ihmisistä käyttää maskia ja osa tulee ihan iholle. Oman mielenterveyden kannalta rokote on saatava niin pian kun mahdollista. Sivuvaikutukset on toissijaista sen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Helsingissä ja minä ainakin otan rokotteen heti kun se on mahdollista. Asun yksin ja olen ollut etätöissä maaliskuusta alkaen. Ei uskalla enää missään käydä kun ei ole omaa autoa ja julkisiin ei uskalla mennä. Ainoastaan n. puolet ihmisistä käyttää maskia ja osa tulee ihan iholle. Oman mielenterveyden kannalta rokote on saatava niin pian kun mahdollista. Sivuvaikutukset on toissijaista sen rinnalla.
Mitähän sun mielenterveys sitten mahtaa tykätä niistä sivuvaikutuksista .... niitähän voi tulla jo influenssarokotuksestakin.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on suunniteltukin että sut saadaan pelkäämään ja ottamaan rokote.
Itse en pelkää enkä ryhdy koekaniiniksi lääketeollisuudelle.
Jaa, että nuoret terveet ihmiset pitäisi rokottaa ensimmäiseksi.
Ihmiset jotka kaikkein epätodennäköisimmin saavat koronan vaikean muodon tai joutuvat sairaalahoitoon koronan takia.
Kansallisen rokoteasiantuntijoiden tekemä listaus rokotusjärjestyksestä on hyvä ja sitä tulee noudattattaa. Uskon, että myös hallitus hyväksyy sen.
Vielä pitää vain päättää se, missä järjestyksessä riskiryhmät rokotetaan, koska riskiryhmään kuuluvilla on eri vaikeusasteisia sairauksia.
Ja tietenkin ne, jotka sairaita hoitavat tulee rokottaa ensimmäisinä, heillä on suurin tartuntavaara, mutta ei myöskään sairaalat ja ja terveydenhuolto ei toimisi jos sen hlökunta laajasti sairastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on suunniteltukin että sut saadaan pelkäämään ja ottamaan rokote.
Itse en pelkää enkä ryhdy koekaniiniksi lääketeollisuudelle.
En mä mitään pelkää. Siksi sen rokotteen haluan jotta pääsen elämään normaalielämää. Itse näytät sitä pelkäävän kun et uskalla rokotetta ottaa vaan mielummin pelkäät koronaa ties miten kauan..
Juu, nyt kannattaa muuttaa, niin saa ekana. Ja kannattaa siirtää muualle muuttoa, ettei joudu odottamaan!
Paniikki paniikki paniikki.
Äh.
Niillä on hyvä järjestys diellä mietinnässä.
Ammattilaiset -riskiryhmät- muut
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että nuoret terveet ihmiset pitäisi rokottaa ensimmäiseksi.
Ihmiset jotka kaikkein epätodennäköisimmin saavat koronan vaikean muodon tai joutuvat sairaalahoitoon koronan takia.
Kansallisen rokoteasiantuntijoiden tekemä listaus rokotusjärjestyksestä on hyvä ja sitä tulee noudattattaa. Uskon, että myös hallitus hyväksyy sen.
Vielä pitää vain päättää se, missä järjestyksessä riskiryhmät rokotetaan, koska riskiryhmään kuuluvilla on eri vaikeusasteisia sairauksia.
Ja tietenkin ne, jotka sairaita hoitavat tulee rokottaa ensimmäisinä, heillä on suurin tartuntavaara, mutta ei myöskään sairaalat ja ja terveydenhuolto ei toimisi jos sen hlökunta laajasti sairastuisi.
Siksi aloituksessa lukikin: pois lukien riskiryhmäläiset.
MÄ kuljen päivittäin ulkona Uudellamaalla, todella harvoin näen ihmisiä. Tänäänkin kahden kilsan kauppareissu meni täysin omassa rauhassa. Autoja toki meni ohi, muttei muita. Cittarissa oli n. kymmenen ihmistä ja samassa rauhassa kävelin takaisin.
Näin mä olen elänyt puoli vuotta. Ei ollenkaan mahdotonta elää ilman ihmiskontakteja ja omaa autoa.
Varmasti tullaankin näin tekemään. Uusimaahan on korona-aikana ollut se pahin tautipesäke mikä piti alkuun eristää muusta Suomesta