Joku mies kulki eilen kaasunaamari naamallaan metrossa
Olenko ainoa, jonka mielestä tällainen tilannekomiikka on hauskaa?
Kommentit (35)
Eihän kaasunaamari ole mitään.
Pitäisi olla sellainen laboratoriokäyttöön suunniteltu kypärä+puku, johon tulee happea selästä olevasta säiliöstä. Vähän niin kuin joku sukelluspuku.
Itse näin tällaisen jo maaliskuussa pienemmän kaupungin s-marketissa. Mikäs siinä, noudattaa ohjeistuksia.
Onhan tuollaisia tullut vastaan kaupoissakin. Hyvä suoja, mutta pelottavan näköinen.
Tuolla on ihmisiä, joilla on sellaisia perussairauksia, että koronasta lähtee henki. Voi miten hassua :'D :'D :'D Nauretaan heille kaikki yhdessä.
Minä näin myös eilen jonkun sellaisen naisen, jolla oli naamari naamallaan. Mutta se ei kulkenut, kuljeskeli vain, siinä laiturilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on ihmisiä, joilla on sellaisia perussairauksia, että koronasta lähtee henki. Voi miten hassua :'D :'D :'D Nauretaan heille kaikki yhdessä.
Näinpä. Joillakin se ymmärrys loppuu siihen mihin oma nenänpääkin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla sellainen laboratoriokäyttöön suunniteltu kypärä+puku, johon tulee happea selästä olevasta säiliöstä. Vähän niin kuin joku sukelluspuku.
Joo ihan hyvä, mutta sukelluspukuihin ei kai tule happea selässä olevasta säiliöstä. Labrapukuihin tulee jos ovat niitä ylipainemalleja, tai sitten seinäletkusta.
Kaasunaamari ei sitten suojaa kummoisesti muita, sillä ei noissa ulostuloventtiilissä mitään suodatinta ole.
Toisaalta aika täydellisen suojan saa itse.
Kultainen laborantinnoutaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan hyvä, mutta sukelluspukuihin ei kai tule happea selässä olevasta säiliöstä. Labrapukuihin tulee jos ovat niitä ylipainemalleja, tai sitten seinäletkusta.
Ensinnäkään mihinkään noista ei tule (pelkkää) happea vaan kaasuseosta.
Sukelluspuvussa yleensä hengitetään regulaattorin läpi, mutta on myös sellaisia kypärämalleja. Kumpaakin itse asiassa voi käyttää vaikka alasti, ei tarvita sen enempää kuiva- kuin märkäpukuakaan. Sukelluspuku ei liity siihen hengittämiseen millään tavalla, pitää vaan kehon lämpimänä.
Ainakin ennen koronaa tuollaisen naamari sai ~20€ hintaan kera uuden suodattimen, joten oli taloudellisin maski esim. remonttihommiin. Uudet jotain 50-150.
Parempi sellaisen kanssa on kulkea, se suojaa käyttäjää. Ne paperilaput on ihan yhtä tyhjän kanssa. Olen kaikki tai ei mitään -heimoa.
Aika pimeä on ihmisen oltava, jos oikeasti korona jaksaa naurattaa.
Ja ei, en sano, etteikö kaiken maailman hassut koronavitsit, -meemit ym. olisi hauskoja, ja etteikö niille saisi ja pitäisikin nauraa, mutta se tosiasia, että joku joutuu noinkin suojautumaan, ei ole se nauramisen arvoinen osuus.
Syytäkin on, alan kohta itsekin käyttää maskin lisäksi visiiriä samoin kuin työpaikallani on pakko. Raivostuttaa ruuhkaiset metrot, osa ihmisistä ei vaan maskia käytä. Sitten vielä istutaan porukalla loosiin puhumaan ja nauramaan, tai aletaan maratonpuhelu heti kun perse penkkiin saadaan. Sieltä suusta ja hengityksestä sitä virusta pukkaa, tästä oli uutisia jo keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Aika pimeä on ihmisen oltava, jos oikeasti korona jaksaa naurattaa.
Ja ei, en sano, etteikö kaiken maailman hassut koronavitsit, -meemit ym. olisi hauskoja, ja etteikö niille saisi ja pitäisikin nauraa, mutta se tosiasia, että joku joutuu noinkin suojautumaan, ei ole se nauramisen arvoinen osuus.
Hihi hihi! :DD
Mistä tilasit? Laita linkki.