miniäkokelas on bi
Jos kuulette, että poikanne tyttöystävä on biseksuaali, niin miltä teistä tuntuu? Musta se on jotenkin...kamalaa. Entä jos ne joskus tekee lapsia, ja sit tää nainen haluukin erota ja menee yhteen naisen kanssa, ja mun lapsenlapset jää lesboperheeseen? Ja miten tälläsenkin voi edes kertoa mun äidille? Tai ei kai sitä voikaan. Mut jotenkin tuntuu, etten haluaisi kyllä sitä tyttöökään meillä käymään :(
Kommentit (71)
Saat ikäsi pelätä, että poikasi tyttöystävä haluaakin olla jonkun MIEHEN kanssa vaihteeksi ja jättää poikasi.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:01"]
Myönnän että minullakin on tuo paljon parjattu asennevamma nimenomaan biseksuaaleja kohtaan. Homoja, lesboja tai heteroita kohtaan ei minkään näköistä ongelmaa, koska he ovat kaikki helposti kategoroitavissa ja tällöin on selvä juttu, mistä kukin pitää. Biseksuaaleista kokemukseni ovat olleet hyvin ristiriitaisia, suurin osa niistä joihin olen itse tutustunut ovat olleet sellaisia seksin perässä juoksevia ihmisiä, joilla tuo "sex drive" on aika korkea. Tämä toki vain oma kokemukseni, enkä tahdo mitenkään yleistää.
Ehkäpä olen vanhanaikainen, kun ajattelen että pitää olla joko tai, mutta en toki tuomitse biseksuaalia ystävänä (paras ystäväni on sellainen). En kuitenkaan itse seurustelisi biseksuaalin kanssa koskaan, ja otan siitä itse täyden syyn. Ei vaan riitä luottamus omien kokemusten perusteella. Uskallan myös väittää, että siinä on jonkin verran kyllä syytäkin olla varuillaan, koska joskus tilanne on tosiaan se, ettei "biseksuaali" ole täysin varma siitä, mistä pitää ja se oma juttu löytyykin vasta myöhemmin. Se taas voi olla aika sydäntäsärkevä kokemus sille toiselle osapuolelle.
[/quote]
Pitää olla joko tai? Voi hyvänen aika. "En tahdo yleistää", etpä näköjään.
Kai sä oot varuillas muistakin rasistisista syistä, koska tilastot sanoo niin tai koska itselläsi on muutama kokemus?
Voihan heterokin yhtäkkiä rakastua toiseen ihmiseen ja se on sydäntäsärkevä asia. 99% biseksuaaleista kokee seksuaalisuutensa niin, ettei sukupuolella ole merkitystä, kun ihmiseenhän siinä rakastutaan.
[/quote]
Heh, arvasin että heti tulee kukkahattutäti hyssyttelemään. Kyllä, tilastollinen todennäköisyys on huomattavasti suurempi kun kyseessä on biseksuaali. Sille faktalle sinä et mitään voi. Jos kerron omista kokemuksistani ja ajatuksistani, mutta totean kuitenkin useampaan kertaan että kyse on tosiaan omista arvoistani, jotka eivät ole mitään tiukkaa faktaa, kuka helvetti sinä olet sanomaan mitä minä saan ja en saa ajatella? Mietipä vähän... Tilastollinen fakta on tilastollista faktaa, oli kyse sitten seksuaalisuudesta, tai vaikkapa taloustilanteesta. Ja sen toteaminen ääneen ei ole millään tavalla paheksuttava asia, vaikka se sua selvästi liian läheltä riipaskin.
[/quote]
Annapa sellainen tilastollinen tutkimus mulle tähän. :)
Varmasti et voisi seurustella tummaihoisenkaan kanssa, kun tilastollisesti tummaihoinen pahoinpitelee sinut hieman todennäköisemmin kuin valkoihoinen?
Sun logiikka on katsos näin pettämätön. :)
Eihän se ole ollenkaan niin kauheaa jos heterominiä lähtee toisen miehen mukaan, kuin että lähtee toisen naisen mukaan! Miten ikinä ilkeäisi kellekään sanoa, että miniälläni on toinen NAINEN? Toinen mies on ihan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:13"]
Voihan heterokin yhtäkkiä rakastua toiseen ihmiseen ja se on sydäntäsärkevä asia. 99% biseksuaaleista kokee seksuaalisuutensa niin, ettei sukupuolella ole merkitystä, kun ihmiseenhän siinä rakastutaan.
[/quote]
Mitä rakastumisella on asian kanssa tekemistä? Kyse on seksuaalisesta suuntautumisesta, joka liittyy nimenomaan seksiin, ei mihinkään muuhun. Toki kuka tahansa voi sanoa, että mä rakastun vaan ihmiseen, mutta se mitä jalkovälissä on ja millainen ruumiinrakenne miellyttää on tärkeä osa tätä prosessia. Vai menikö taas liian tieteelliseksi sulle?
[/quote]
Oman tyhmyytesi sä tässä vaan näytät. :)
Homo rakastuu naiseen, ei taida ihan toimia niin? Sun todella kypsät kommentit tieteellisyydestä naurattaa. :)
Rakkaudesta seksuaalisuudessakin on kyse, rakkauteen kun katsos kuuluu seksikin.
Bi-seksuaalille ei ole väliä onko siellä jalkovälissä reikä vai letku, se tässä on se avainasia johon rakastuminenkin liittyy.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:14"]
Annapa sellainen tilastollinen tutkimus mulle tähän. :)
Varmasti et voisi seurustella tummaihoisenkaan kanssa, kun tilastollisesti tummaihoinen pahoinpitelee sinut hieman todennäköisemmin kuin valkoihoinen?
Sun logiikka on katsos näin pettämätön. :)
[/quote]
Rasismin määrite olisi sinun hyvä ensinnäkin selvittää itsellesi. Minä en nimittäin ole rasisti, eikä sillä ihonvärillä ole pahoinpitelyn todennäköisyyden kanssa mitään tekemistä.
Tässä sinulle tilastollista, ja tieteellisesti tutkittua FAKTAA:
Several studies comparing bisexuals with hetero- or homosexuals have indicated that bisexuals have higher rates of sexual activity, fantasy or erotic interest. Van Wyk and Geist (1984) found that male and female bisexuals had more sexual fantasy than heterosexuals. Dixon (1985) found that bisexual men had more sexual activities with women than did heterosexual men. Bisexual men masturbated more but had fewer happy marriages than heterosexuals.
Lähde: Van Wyk PH,Geist CS (1995). "Biology of Bisexuality: Critique and Observations". Journal of Homosexuality 28 (3–4): 357–373. doi:10.1300/J082v28n03_11. PMID 7560936.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:16"]
Oman tyhmyytesi sä tässä vaan näytät. :)
Homo rakastuu naiseen, ei taida ihan toimia niin? Sun todella kypsät kommentit tieteellisyydestä naurattaa. :)
Rakkaudesta seksuaalisuudessakin on kyse, rakkauteen kun katsos kuuluu seksikin.
[/quote]
Opetteletko lukemaan? Toistit juuri samaa mitä minä itse sanoin.
Jaa keskimääräistä enemmän fantasioita ja masturbaatiota, kauheeta! Tutkimus 70-80 luvulta sanoo näin. Ei kuitenkaan sanaakaan väitetystä perheen jättämisestä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:24"]
Jaa keskimääräistä enemmän fantasioita ja masturbaatiota, kauheeta! Tutkimus 70-80 luvulta sanoo näin. Ei kuitenkaan sanaakaan väitetystä perheen jättämisestä.
[/quote]
Älä viitsi kierrellä asiaa, vaan ymmärrä faktat. Samat tulokset löytyy myös vuoden 2005 ja 2006 tutkimuksista, sekä vuodelta 2007, josta myös BBC raportoi. Linkittämässäni tekstissä mainittiin myös se, että nämä henkilöt olivat huomattavasti epätyytyväisempiä avioliitoissaan, kuin hetero- tai homoseksuaalit. Jos osaat yhtään ajatella omilla aivoillasi, niin voit myöskin todeta, että mitä korkeampi sexdrive, sitä todennäköisempää on myöskin pettäminen.
Miksi sulle merkitsee tuo bi-asia enemmän kuin se tummaihoisuus, näin esimerkkinä?
Kun siitäkin löydät halutessasi useita tutkimuksia.
Ja tuo sexdrive-> pettäminen on niin täyttä mutua taas. :D
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:31"]
Miksi sulle merkitsee tuo bi-asia enemmän kuin se tummaihoisuus, näin esimerkkinä?
[/quote]
Siksi, koska biseksuaaleista on a) omakohtaisia kokemuksia b) tiukkaa faktaa ja tutkimusta. Mustaihoisuus ei ole ongelma, koska ihonväri ei määritä yhtäkään ihmistä tai heidän käyttäytymistään. Ja ei, kyse ei ole mutusta, vaan jälleen kerran tilastosta. Taitaa olla niin päin, että sulla on asennevamma faktoja kohtaan, koska ne eivät mene yhteen sen kanssa, mitä itse uskot.
Ei bi-seksuaalisuuskaan määritä yhtään ihmistä yksilönä.
Ja kyllä, jos olisin läppärillä enkä puhelimellä, löytäisin sulle monenlaista tutkimusta tästäkin asiasta. Osaat etsiä ne itsekin jos haluat, mutta ethän sä halua. :)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:31"]
[/quote]
Siksi, koska biseksuaaleista on a) omakohtaisia kokemuksia b) tiukkaa faktaa ja tutkimusta. Mustaihoisuus ei ole ongelma, koska ihonväri ei määritä yhtäkään ihmistä tai heidän käyttäytymistään. Ja ei, kyse ei ole mutusta, vaan jälleen kerran tilastosta. Taitaa olla niin päin, että sulla on asennevamma faktoja kohtaan, koska ne eivät mene yhteen sen kanssa, mitä itse uskot.
[/quote]
Ihonväri ei määritä ihmistä, mutta seksuaalisuus määrittää? Okei.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus! Koita nyt ymmärtää, että tilastot ja todennäköisyyden laskeminen ovat loppujen lopuksi aika yksinkertaisia asioita, ja niiden esille tuominen ei tee kenestäkään rasistia, tai suvaitsematonta. Rasismi on usko-pohjaista ja ennakkoluuloihin perustuvaa, eikä sitä tue yksikään tutkimus.
Samalla tavalla voin väittää (ja tukea väitteeni tutkimuksilla), että eniten raiskauksia ja julmuuksia tapahtuu nimenomaan mustaihoisten joukossa Afrikassa, ja se olisi täysin tilastollisesti tuettu fakta. Sen toteaminen ei tee minusta rasistia. Ihmiset ovat kaikki yksilöitä, oli kyse mistä tahansa, mutta kyllä nyt hyvänen aika saa puhua faktoista ääneen. Ihmeellistä hattuilua taas..
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:37"]
Ei bi-seksuaalisuuskaan määritä yhtään ihmistä yksilönä.
Ja kyllä, jos olisin läppärillä enkä puhelimellä, löytäisin sulle monenlaista tutkimusta tästäkin asiasta. Osaat etsiä ne itsekin jos haluat, mutta ethän sä halua. :)
[/quote]
Kuka väitti että määrittäisi? Se määrittää kyllä aika pitkälti seksuaalistä käyttäytymistä (sehän sen termin ajatus on...) ja siitä tässä on kyse. Ihonväri taas ei liity käyttäytymiseen, persoonaan tai seksuaalisuuteen millään tavalla. Siinä on se pieni ero. Että seli seli vaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:40"]
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus! Koita nyt ymmärtää, että tilastot ja todennäköisyyden laskeminen ovat loppujen lopuksi aika yksinkertaisia asioita, ja niiden esille tuominen ei tee kenestäkään rasistia, tai suvaitsematonta. Rasismi on usko-pohjaista ja ennakkoluuloihin perustuvaa, eikä sitä tue yksikään tutkimus.
Samalla tavalla voin väittää (ja tukea väitteeni tutkimuksilla), että eniten raiskauksia ja julmuuksia tapahtuu nimenomaan mustaihoisten joukossa Afrikassa, ja se olisi täysin tilastollisesti tuettu fakta. Sen toteaminen ei tee minusta rasistia. Ihmiset ovat kaikki yksilöitä, oli kyse mistä tahansa, mutta kyllä nyt hyvänen aika saa puhua faktoista ääneen. Ihmeellistä hattuilua taas..
[/quote]
Tietenkin saa, mutta jos viestiään kuorruttaa "minä tunnen, olen huomannut ja minä en koskaan seurustelisi ja on syytä ollakin varuillaan"-fraaseilla ilman sitä faktatekstiä heti alunperinkin, on se vähintäänkin kyseenalaista ja omituista. :)
Eiköhän suhteen molemmat osapuolet ole ihan yhtä todennäköisiä pettäjiä.
Kaikki varmaan kuitenkin ymmärtävät, ettei omista kokemuksista syntyvien yleistysten perusteella voi päättää, miten yksilöitä kohtelee
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:42"]
Tietenkin saa, mutta jos viestiään kuorruttaa "minä tunnen, olen huomannut ja minä en koskaan seurustelisi ja on syytä ollakin varuillaan"-fraaseilla ilman sitä faktatekstiä heti alunperinkin, on se vähintäänkin kyseenalaista ja omituista. :)
[/quote]
Eikös keskustelun ideana ole tuoda omia näkemyksiään, uskomuksiaan ja tietojaan esille ja vuorovaikutuksessa niistä saada palautetta ja jatkaa aiheen pohdiskelua? Mielestäni siinä ei ole mitään arveluttavaa, kun tarkoitus ei ollut alunperinkään vaikuttaa yhdenkään ihmisen mielipiteeseen, vaan tuoda omat kokemukset ja mielipiteet esille -> käsitellä niitä myös itse siinä samalla. Tilastojen ja faktojen esilletuominen on asia erikseen, ja kuten sanottua ihminen on yksilö, eikä seksuaalisuus määritä ketään sängyn ulkopuolella. Se ei siis ole persoonallisuus, eikä elämäntapa, vaan yksinkertaisesti se mitä sängyssä puuhaat ja kenen kanssa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia, kuin mitä esim tilastot, mutta kyllä niitä voi esille tuoda, jos ne tukevat omia ajatuksia, jotta voi osoittaa ettei ne pelkästään omasta päästä ole peräisin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:43"]
Eiköhän suhteen molemmat osapuolet ole ihan yhtä todennäköisiä pettäjiä.
Kaikki varmaan kuitenkin ymmärtävät, ettei omista kokemuksista syntyvien yleistysten perusteella voi päättää, miten yksilöitä kohtelee
[/quote]
Toki, mutta kyse olikin omista kokemuksista, uskomuksista sekä tilastoista liittyen seksuaalisuuteen ja perheonneen. Eli siis todennäköisyyslaskentaa tässä harrastetaan. Se taas ei tarkoita sitä, että asia on jokaisen (tai edes suurimman osan) kohdalla niin kuin tilastot sanovat.
[/quote]
Mitä rakastumisella on asian kanssa tekemistä? Kyse on seksuaalisesta suuntautumisesta, joka liittyy nimenomaan seksiin, ei mihinkään muuhun. Toki kuka tahansa voi sanoa, että mä rakastun vaan ihmiseen, mutta se mitä jalkovälissä on ja millainen ruumiinrakenne miellyttää on tärkeä osa tätä prosessia. Vai menikö taas liian tieteelliseksi sulle?