Miehen kaunis ex
Olen tapaillut miestäni vuoden ajan ja nyt siis seurustellaan. Heti alussa bongasin miehen ex-tyttöystävän facebookista ja tämän jälkeen olen vahingossa nähnyt hänet muutamaan otteeseen. Hän on todella kaunis. Siis jumalaisen kaunis nainen. Itse olen ihan nätti, mutta huomattavasti vaatimattomampi. Nainen on myös menestynyt ja ilmeisesti myös erittäin mukava.
Miehen ex-tyttöystävän upeus on horjuttannut itsetuntoani heti suhteemme alusta saakka. Miten minä voisin tuntua yhtään miltään sellaisen jumalattaren jälkeen? Miestäni ja minua yhdistää yksi asia, joka taitaa olla syynä siihen, että olemme yhdessä. Kuvittelen kaikkien ongelmiemme kuitenkin johtuvan siitä, etten ole yhtä kaunis kuin ex. Tuskin mieheni voi minua kauhean ylpeänä esitellä. Aikaisempien poikaystävävieni kanssa ei vastaavia kriisejä ole ollut, ja olen kokenut olevani viehättävä.
Tiedän, että tämä on ihan kamalaa itsesääliä. En vain tiedä, miten tästä nousisin. Asia vaivaa aina uudelleen ja uudelleen.
Kommentit (95)
Mitähän aloittajalle kuuluu?
Mulla vähän samantapainen tilanne... Kauhistuin kun löysin miehen exän kuvia fb:stä, tunsin itseni niin harmaavarpuseksi mielettömän kauniiseen exään verrattuna. Olen ihan perusnätti tavis, mutta tuo oli sellainen maailmanluokan kaunotar. Usein iltaisin salaa katselen niitä kuvia ja suren, etten näytä samalta.
Tiedän, tyhmää katsella, mutta en voi sille mitään.
Tietääkseni eivät ole enää missään tekemisissä, mutta silti kaihertaa, miten mies voi ton jälkeen "tyytyä" vähempään...
Vierailija kirjoitti:
Mitähän aloittajalle kuuluu?
Mulla vähän samantapainen tilanne... Kauhistuin kun löysin miehen exän kuvia fb:stä, tunsin itseni niin harmaavarpuseksi mielettömän kauniiseen exään verrattuna. Olen ihan perusnätti tavis, mutta tuo oli sellainen maailmanluokan kaunotar. Usein iltaisin salaa katselen niitä kuvia ja suren, etten näytä samalta.
Tiedän, tyhmää katsella, mutta en voi sille mitään.
Tietääkseni eivät ole enää missään tekemisissä, mutta silti kaihertaa, miten mies voi ton jälkeen "tyytyä" vähempään...
Ymmärsin, että nainen oli aloitteellinen erossa. Sekin surettaa, jos mies olisi halunnut jatkaa. Erosta on jo vuosia, mietin silti, että kaipaakohan hän vielä tuota naista?
Vaimo on onnistunut haaveilemaan exästään salaa minulta vuosikausia, koko 17 vuoden suhteemme ajan. Otin eron. Enough said?
Koko suhteemme perustui valheeseen, alusta saakka. Tyhmä akka ei missään vaiheessa asiaa myönnä vaan keksii uusia valheita samoihin kysymyksiin. Mietin eroa yli vuoden ja ainoastaan lapsemme takia yritin unohtaa ja antaa anteeksi.. En onnistunut.
Jos joskus alan uuteen suhteeseen ja ilmenee, että exät roikkuvat "kavereina" niin lopetan suhteen siihen paikkaan heti.
lopullinen ratkaisu kirjoitti:
Vaimo on onnistunut haaveilemaan exästään salaa minulta vuosikausia, koko 17 vuoden suhteemme ajan. Otin eron. Enough said?
Koko suhteemme perustui valheeseen, alusta saakka. Tyhmä akka ei missään vaiheessa asiaa myönnä vaan keksii uusia valheita samoihin kysymyksiin. Mietin eroa yli vuoden ja ainoastaan lapsemme takia yritin unohtaa ja antaa anteeksi.. En onnistunut.
Jos joskus alan uuteen suhteeseen ja ilmenee, että exät roikkuvat "kavereina" niin lopetan suhteen siihen paikkaan heti.
Mut kai on eri asia haaveilla kuin olla oikeasti tekemisissä? Kavereina tai muuten.
No ei musta olisi kiva, että mies edes haavelisi exästään...
Minä en oikeasti voi kun ihmetellä miksi oma poikaystävä edes kiinnostui minusta, olen nähnyt kuvia hänen entisistään ja voi hyvänen aika miten kauniita naisia :D mies vähättelee, joo olihan se nätti mutta toteaa aina että minä olen ainoa täysi kymppi. Nolottaa kun kavereilleenkin kehuu, kun itse tiedän olevani huomattavasti alemmalla tasolla kuin esim ne exät ja että kaverit tuskin ovat samaa mieltä siitä kympin arvosanasta, kunhan kiltteyttään nyökkäilevät kun eivät halua loukatakkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeasti voi kun ihmetellä miksi oma poikaystävä edes kiinnostui minusta, olen nähnyt kuvia hänen entisistään ja voi hyvänen aika miten kauniita naisia :D mies vähättelee, joo olihan se nätti mutta toteaa aina että minä olen ainoa täysi kymppi. Nolottaa kun kavereilleenkin kehuu, kun itse tiedän olevani huomattavasti alemmalla tasolla kuin esim ne exät ja että kaverit tuskin ovat samaa mieltä siitä kympin arvosanasta, kunhan kiltteyttään nyökkäilevät kun eivät halua loukatakkaan :D
Ihana mies :)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 22:26"]
Jos exäsi ei olisi kummoinen, niin miehelläsi voisi kenties olla huono naismaku ja siten itsekin olisit vain "joku". Miehellesi kelpaa vain ykkösluokka, joten sinussa on enemmän kuin itse tajuatkaan. Te naiset ette aina ymmärrä naiskauneuden päälle mitään... t.mies
Ihana kommentti! Ihan näpsäkkä olen tosiaan ja ainakin ymmärrän paremmin miehen asioita kuin se pintaliitäjä.
Kuvailit eksää jumalaisen kauniiksi ja mukavaksi naiseksi. Itse et vaikuta kauhean mukavalta, kun haukut kivaa ihmistä pintaliitäjäksi hänen hyvän ulkonäkönsä vuoksi. Eli mies on laskenut tasoaan selvästi. Nyt kelpaa vaatimattoman näköinen, kateellinen ja ei niin mukava nainen, joka haukkuu muita naisia katkerana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies :)
Toisaalta on myös jossain määrin ahdistavaa kun tuntee olevansa jostain ihmeen syystä esine jota esitellään kavereille, joille ollaan ennakkoon jo kehuttu miten kaunis nainen nyt ollaankaan löydetty, mutta esittelyyn saavunkin minä, ihan tavis. Tuntuu ettei yllä siihen hypetykseen millään, vaikka miten yrittäisi. On ne miehet outoja :D
Jos miehen eksän kauneus vaivaa, sitten pitää varmaan erota. Mitäpä sitä itseään kiduttamaan. Kuulostaa kyllä muutenkin vähän siltä, että ap ei uskalla puhua miehelleen muistakaan itseä vaivaavista asioista vaan pitää mieluummin yllä mielikuvaa hyvästä itsetunnosta ja huolettomuudesta, vaikka väkisin.
Mutta tämä ketju on jo vuodelta 2014, joten ehkä ap miettii jo ihan muita asioita.
Mua kyllä häiritsee naisten tarve tulla miesten puolelta hyväksytyiksi ihan koko ajan. No ehkä itse olen tullut siihen ikään, että muhun ei enää uppoa ulkonäön jatkuva kehuminen, vaan jotenkin vaistoan, että nämä imartelijat haluavat päästä sänkyyn tms. Miksi te naiset ette arvosta ja opettele rakastamaan itseänne niin, ettei jonkun eksän kauneus todellakaan määritä teidän arvoanne. Ex on ex jostain syystä, aika harvoin ihmiset yhteen palaavat eron jälkeen. Miksi, et voi uskoa, että mies rakastaa Sinua, etkä ole mitenkään vajaa, vaikket omaisi samanlaista ulkonäköä kuin ex. Mielestäni olisi oudompaa jos olisit exän kanssa identtinen....
Ex-mieheni on italialainen ja arvaa vaan onko hänellä ollut kauniita ja siroja tyttöystäviä. No hän kuitenkin rakastui tällaiseen tavalliseen tallaajaan. Vahvuuteni on tasapainoinen, iloinen ja järkevä luonne. Tosin hän kyllä aina sanoi minua kauniiksi. Älä mieti eksiä, pilaat vaan suhteen sillä. Minä halusin lopulta erota, mutta hän on jälkeenpäinkin sanonut kuinka ihana ihminen olen. Etelämaalaiset saattavat olla melkoisia tuittupäitä.
Nauti vaan suhteesta.
Tunne ratkaisee kaiken. Ei rakkauselämässä ole mitään merkitystä sillä, minkä näköinen tai menestynyt joku on. Lukemattomia menestyviä kaunottaria on jätetty rannalle, koska tunne ei ole kohdallaan. Ei rakkaus syty automaattisesti, vaikka ihminen olisi kuinka kaunis tahansa. Tämä on itsestäänselvyys tietenkin. Ja tunne pitää olla molemminpuolinen.
Kylläpä täällä on ulkonäkökeskeistä ja huonolla itseluottamuksella varustettua naisväkeä koolla. Omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei se kumppanin ulkonäkö monessakaan tapauksessa ole se ratkaiseva tekijä miehelle. Niin käsittämättömältä kun se voi tuntua.
Itse olen todella tavallisen näköinen ja olen aina ymmärtänyt, ettei ulkonäkö ole mun valttini vaan äly ja persoonallisuus. Mun miehen ex oli juuri laitettua isorintaista missityyppiä, mutta niin vaan siitä tuli ex hyvin pian sen jälkeen kun tapasimme. Tokihan heillä oli jo pitempään mennyt huonosti ja mun kuvioihin tuli vaan nopeutti väistämätöntä. Itse kuvittelisin että mies ihastui mun älyyni, huumorintajuuni ja itsevarmuuteeni. Mutta näin jälkeenpäin ajatellen ehkäpä se vetoavin ominaisuus oli se, että suhtaudun estottomasti seksiin ja nautin siitä. Exä ei ottanut eroa hyvin. Järjesti pari vuotta jatkuvaa draamaa ja mm haukkui mua jatkuvasti. Selkeästi hän ei tajunnut, miksi mies vaihtoi vaatimattoman näköiseen.
Ehkä kauniit naiset on vain ahdistuneita ja ylikriittisiä itseään kohtaan, mistä tiedät oletko yksi näistä. Ja eikö sitä ole jossain tutkittu että muut näkevät ihmisen hieman paremman näköisenä mitä itse ajattelee.
"Kauneus on katsojan silmissä." Niin ne naisetkin toistelevat. Mutta valitettavasti eivät usko siihen ikinä omalla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 22:25"]
Ei se miehen ex ole enää kiinnostunut sun miehestä, joten ihan rauhassa voit olla.
Meillä se ei mene ihan noin. Vielä kymmenen vuoden jälkeenkin ex kirjoittelee rakkausmeilejä miehelleni. Näin niitä sattumalta ja mietin aivan vakavissani että mahtaako exällä olla mentaalipuoli täysin kunnossa. Hänhän on saanut kaksi lastakin kahden eri miehen kanssa bänien jälkeen. Mitä ihmettä hän vielä rakkauskirjeitä lähettelee? En ymmärrä, en...
Luet toisen kirjeitä?
Nyt on pakko pistää miehinen näkökulma kehiin kanssa. Ei olla koskaan puhuttu eksistä vaimon kanssa. Eksät eivät uudelle kumppanille kuulu. Mutta vaimolle paljastui eräs exäni muuta kautta vahingossa, tyyliin että onpa tuo xxx kaunis, kun olivat naisten kesken ulkona olleet. Kieltämättä kyseinen eksä on jumalaisen kaunis nainen. Kuten on vaimonikin, kaikkien muiden paitsi omasta mielestään, varsinkin tämän tapahtuman jälkeen.
Mutta nyt teille naiset uutinen. Mies ei ajattele samalla tavalla kuin nainen. Me emme vertaile nykyistä ja eksiä keskenään. Emme myöskään ruodi exien ja nykyisen puutteita/hyviä puolia ystäviemme kesken.