Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vihjailee muttei kuitenkaan kosi

Vierailija
03.12.2020 |

Olemme kolmekymppinen, neljä vuotta yhdessä ollut pariskunta. Olen tehnyt alusta asti miehelle selväksi, että haluan naimisiin ennen lapsia, ja avioliitto on minulle tärkeä paitsi romanttisena eleenä myös taloudellisena turvana. Mies on antanut ymmärtää, että hänellä on samat ajatukset. Meillä on yhteinen omistusasunto ja koira, ja kihlat olisi luonteva jatkumo.

Kosintaa ei vain kuulu, mutta vihjauksia sen suuntaan kyllä tulee. Viime vuoden syksyllä mies totesi, että kihloihin voisi mennä "ensi kesänä". Kesä 2020 tuli ja meni, ei kosintaa. Jäätyäni työttömäksi mies varovaisesti kyseli, etten varmaan halua alkaa häitä suunnitella tuossa taloudellisessa tilanteessa, ja olin samaa mieltä. Jälleen, hän ei kosinut vaan varovasti kyseli. Lopulta sain töitä, ja pian työllistymiseni jälkeen mies jälleen vihjaili jotakin siihen suuntaan, että nythän kihlat voisivat olla ajankohtaiset, kun taloudellinen tilanne on taas varmempi. Itse kosintaa ei ole vieläkään tullut.

Jos joku nyt luulee, että nuo vihjailut ovat vain miehen kämpelöitä tapoja kosia, niin näin ei ole – mies ihan itse on aina todennut, ettei kyseessä ole kosinta. Hän on myös lukuisia kertoja todennut, että hän itse nimenomaan haluaa kosia, joten en halua viedä tuota tehtävää häneltä väkisin.

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? En halua pakottaa miestä kihloihin kanssani, mutta tämä jatkuva vihjailu ja asialla "kiusoittelu" on henkisesti todella raskasta. Mieluummin jättäisin vaan koko asian pois päiväjärjestyksestä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisitte aiheesta keskustella.

Vierailija
2/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mies haluaa kanssasi naimisiin, mutta itse taidat olla "epävarma" tai jotenkin äreällä päällä niin mies ei uskalla kosia🤔 kokeilepa olla ystävällinen ja vähemmän ärtyisä niin mieskin on rennompi asian kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sillä tavalla että mies roikuttaa sinua vaikka hautaan asti jos et itse tee aloitetta. Kyllä neljässä vuodessa pitää jo tietää aletaanko niitä mukuloita pukata, varsinkin kun on tuo avioliittoasia ennakkovaatimuksena.

Eli sinä kosit, hedelmälliset vuotesi ovat muuten hyvin pian takana.

Vierailija
4/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää viestittää haluavansa eroon ja toivoo sinun asian toteavan.

Vierailija
5/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisitte aiheesta keskustella.

Olemme keskustelleet. Mies useimmiten toteaa, että tuo on hänen tapansa keskustella avioliitosta. Kun ilmaisen, että tällaiset vihjailut ahdistavat, niin hän pyytää anteeksi, ja tietyn ajan päästä tuleekin sitten seuraava vihjailu. ap

Vierailija
6/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kissa pöydälle ja kysy suoraan. 

Vierailija
7/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisisn asian niin ett jos sinua kerran ahdistaa asiasta vihjailu niin en ainakaan itse kosisi.

Mies selkeästi odottaa sulta jotain varmistusta.

Vierailija
8/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsisisn asian niin ett jos sinua kerran ahdistaa asiasta vihjailu niin en ainakaan itse kosisi.

Olen sanonut hänelle, että vastaan kyllä sitten kosintaan kyllä tai ei. Tuollaiset "jos mä nyt kosisin niin sanoisitko sä kyllä"-kalastelut ovat mielestäni vain raukkamaisia. ap

Vierailija
9/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole sit ilman sormusta.

Vierailija
10/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies yrittää viestittää haluavansa eroon ja toivoo sinun asian toteavan.

Tätä minäkin pelkään. Kuitenkin samaan aikaan mies on halunnut hankkia kanssani omistusasunnon ja koiran, ja hän jatkuvasti toitottaa, kuinka olen hänen elämäni rakkaus ja hän haluaa viettää loppuelämänsä kanssani. Jostakin syystä hän ei vaan halua kihloihin. ap

Vierailija
11/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä kainoja naisia jotka odottavat että mies vie ja vikisevät vain. Mä kosin itse, sillä mä "otan", jos siltä tuntuu.

Vierailija
12/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä kainoja naisia jotka odottavat että mies vie ja vikisevät vain. Mä kosin itse, sillä mä "otan", jos siltä tuntuu.

Samaa mieltä. En ymmärrä tuollaista vuosikausien odottelua ja miehen sanojen tulkintoja.

Aikuiset ihmiset voi hoitaa asiat järkevästi.

En siis ole mikään romantikko. Kun tulin suunnitellusti raskaaksi, otin ihan aamukahvipöydässä yhtenä aamuna puheeksi avioliiton. Kysyin, että olisko järkevää, jos mentäis naimisiin ennen lapsen syntymää. Mies vastasi, että on. Kysyin, että milloin sulla olikaan se talviloma, niin otan vapaapäivän samalle viikolle, voidaan käydä maistraatissa. Mies kertoi lomaviikon. Tämän jälkeen varasin ajan maistraatista ja kävimme sen selvityksen (en nyt saa päähäni nimeä, mutta esteellisyydet tutkitaan). Kun päivä koitti, marssimme maistraattiin kahden sukulaisen kanssa, jotka saivat toimia todistajina. Ja siinä se oli.

Helppoa, kun ei jää tyhjää pohtimaan ja tulkitsemaan ja miettimään. Jos mies olisi sanonut, ettei ole järkevää mennä naimisiin, ei oltaisi menty.

Vierailija
13/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo mun mies sano kun esikoiselle sukunimeä mietittiin et annetaan hänen sukunimi jos sit kesällä mentäs naimisiin. Olin et joo sopii. No lapsi sai hänen sukunimen ja lappujen tultua postista ja sukunimen vahvistuttua totes et joo ei meidän tarvikkaan mennä naimisiin...

San osin et koita nyt vaan rohkeesti kysyä että mitä se mies meinaa

Vierailija
14/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luet ap tuon mitä kirjoitit niin ehkä ymmärrät, ettei mitään kosintaa ja avioliittoa tule ikinä. Ihmissuhteet eivät ole peliä.

Älä tuhlaa aikaasi jos haluat oikean perheen lapsineen ja aviomiehen jonka kanssa voitte tämän toteuttaa.

T. N 47 vuoden elämänkokemuksella

Vierailija
15/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisia piirteitä miehellä, henkistä kiusaamista, lähtisin nosteleen!

Vierailija
16/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aikoinaan ehdottanut miehelle, että aletaanko seurustelemaan, kun olimme tapailleet kuukausitolkulla eikä suhde edennyt mihinkään. Minä myös ehdotin yhteenmuuttoa ja etsin meille asunnon. Ehdotin myöskin asunnon ostamista, ja koiran hankinnassa olin myös huomattavasti aktiivisempi osapuoli. Onko ihan kohtuutonta odottaa, että edes kerran mies olisi aktiivinen osapuoli eikä vaan odottaisi, että minä hoidan asiat? Ja kuten aloitusviestissä sanoin, mies on itse ilmaissut, että hän nimenomaan haluaa kosia. ap

Vierailija
17/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aikoinaan ehdottanut miehelle, että aletaanko seurustelemaan, kun olimme tapailleet kuukausitolkulla eikä suhde edennyt mihinkään. Minä myös ehdotin yhteenmuuttoa ja etsin meille asunnon. Ehdotin myöskin asunnon ostamista, ja koiran hankinnassa olin myös huomattavasti aktiivisempi osapuoli. Onko ihan kohtuutonta odottaa, että edes kerran mies olisi aktiivinen osapuoli eikä vaan odottaisi, että minä hoidan asiat? Ja kuten aloitusviestissä sanoin, mies on itse ilmaissut, että hän nimenomaan haluaa kosia. ap

Miten jaksat tuollaista kivirekeä raahata perässäsi

Vierailija
18/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
19/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla taloudellinen riesa, ei jatkoon.

Vierailija
20/25 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut hänelle, että vastaan kyllä sitten kosintaan kyllä tai ei. Tuollaiset "jos mä nyt kosisin niin sanoisitko sä kyllä"-kalastelut ovat mielestäni vain raukkamaisia. ap

Olet aivan metsässä!

Kyllä kosijan nykypäivänä on hyvä tietää ennen kosintaa jo haluaako se toinenkin naimisiin. Yhdessähän se päätetään ensin että halutaan naimisiin mennä, ja sitten se mies kosii vasta. Aika epävarmaa on seurustelu jos mies ei edes tiedä haluatko hänen kanssaan naimisiin vain et. Sano sille että mennäänkö me ensi kesänä naimisiin. Jos mies sanoo että mennään, niin sanot sille että no nyt voit kosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi