Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea tilanne

Vierailija
14.04.2014 |

Ajelin tuossa äsken kotiin ja vauhtia oli 80 mittarissa, ja sokaistuin auringosta täysin. En nähnyt siis yhtään mitään. Jarrut kiinni ja vilkku päälle. Ihan hirveä tilanne kun ei näkynyt tietä eikä mitään. Että sori vaan kanssa autoilijat kun törttöilin. (Ikinä ei ole itselleni tapahtunut vastaavaa) :(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan jäljeen paistoi. Ylämäessä paistoi mutta rullasin siitä eteenpäin. Ja kun jatkui vieläkin niin jouduin pysähtymään. Ja joo kuten sanottu että ei ollut mikään pieni häikäisy vaan en nähnyt yhtään mitään. En edes tajunnut että noin voi tapahtua ja sokaistua täysin. :/

Vierailija
22/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalstamamma ajaa reilua satasta vaikka aurinko paistaisi silmiin tai lunta tupruttaisi taivaan täydeltä. Mamma on niin hyvä kuski, että osaa ajaa muiden aistien kuin näön varassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ajaa niin kaukana, että ehtii pysähtyä, jos toinen jarruttaa äkillisesti.

Vierailija
24/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:45"]

Ajelin tuossa äsken kotiin ja vauhtia oli 80 mittarissa, ja sokaistuin auringosta täysin. En nähnyt siis yhtään mitään. Jarrut kiinni ja vilkku päälle. Ihan hirveä tilanne kun ei näkynyt tietä eikä mitään. Että sori vaan kanssa autoilijat kun törttöilin. (Ikinä ei ole itselleni tapahtunut vastaavaa) :(

[/quote]Mikä vaaratilanne tuossa nyt oli? Vilkku päällä ja pysähtyy oikealle   tien  reunalle?

Vierailija
25/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta käsi siihen auringon eteen varjostamaan tuollaisessa tilanteessa ja katso ohi auringosta. Niin minä olen selvinnyt matalalta paistavan auringon kanssa tilanteissa, joissa aurinkolasit ovat toisessa autossa. Omassa autossa on aina aurinkolasit, jotka saa hätätilanteessa nakattua vaikka silmälasien päälle (tyylikkyys ennen kaikkea, heh).

Vierailija
26/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 20:45"]

[/quote]

Ei jumalauta! Ajellaan 80 km/h eikä oteta huomioon aurinkoa tai olla hommattu edes laseja...
Nainen

Vierailija
27/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudi-arabiassa ovat oikeassa, ei naisille voi antaa ajokorttia.

Vierailija
28/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 23:28"]

Paistoiko aurinko vielä 20:45?

[/quote]

Illalla paistava aurinko on itse asiassa kaikkein ärsyttävin, kun aurinko on jo aika matalalla mutta ei vielä tarpeeksi laskenut. Eli uskon, että on mahdollista, sillä monesti itse ajelen kotiin samoihin aikoihin vasten laskevaa aurinkoa.

Tosin tie ei ole sama kuin AP:n tapauksessa, näillä lakeuksilla kun ei ole ylämäkiä.

Vierailija
29/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nainenhan minä ;) ja vielä blondikin :D

Vierailija
30/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 08:16"]

Juu nainenhan minä ;) ja vielä blondikin :D

[/quote]

heh heh kun on hauskaa

Vierailija
31/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No apn vakuutuksesta ois menny jos takanatulija ois ajanu perään koska pysähtyi ilman syytä.

Vierailija
32/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori edelliselle alapeukusta, tuli vahingossa!

Vierailija
33/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä toimi todella törpösti, ei voi mitään. Noin voi käydä, mutta tuo on todella vaarallinen tapa reagoida.

Vierailija
34/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tossa tilanteessa voi tehdä?

Olen itse ollut kyydissä samanlaisessa tapauksessa: illalla ajettiin hiekkatietä ylämäkeen, yhtäkkiä aurinko sokaisi meidät kaikki täysin plus vastaan tuli kaahaava nuori. Kuskimme löi jarrut pohjaan ja nuori kaahotti onneksi ohi. Vain kyydissämme olleet limupullot särkyivät, ihmiset säilyivät ehjänä. Oli todella pelottavaa.

Vierailija
35/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tässäpä oiva muistutus siitä, että ajolasit (polarisoivat aurinkolasit) ovat tärkeät ajaessa.

Vierailija
36/36 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 11:32"]

Mitä tossa tilanteessa voi tehdä?

Olen itse ollut kyydissä samanlaisessa tapauksessa: illalla ajettiin hiekkatietä ylämäkeen, yhtäkkiä aurinko sokaisi meidät kaikki täysin plus vastaan tuli kaahaava nuori. Kuskimme löi jarrut pohjaan ja nuori kaahotti onneksi ohi. Vain kyydissämme olleet limupullot särkyivät, ihmiset säilyivät ehjänä. Oli todella pelottavaa.

[/quote]

Limu pilaa hampaat ja lihottaa. Hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi