Kannattaako yliopistossa uusia huonosti mennyt tentti, jos on mennyt läpi?
Oon saanut koko vuoden hyviä numeroita, huonoin 3. Nyt saattaa tulla 1 tai 2 ja harmittaa hiukan. Onko mitään järkeä uusia vaan sen takia, että haluis pitää numerot hyvinä? En välttämättä siis lähtis taas kertaa 4 opintopisteen kurssia huvikseni. :/ Onko sillä väliä loppujen lopuks mitä numeroita saa kunhan läpi menee?
Kommentit (12)
Ei varmaan yksittäisellä kurssilla ole väliä. Itse halusin kuitenkin, että kokonaisuuden arvosanaksi tuli vähintään 4.
Yleensähän tentin voi joka tapauksessa uusia, vaikka sen saisi läpi. Muitakin töitä on yleensä mahdollista korottaa, jos sopii kurssin pitäjän kanssa. Ei kai sitä koko kurssia nyt sentään tarvitse alusta asti käydä?
Jos arvosana ei kuitenkaan merkittävästi laske opintokokonaisuutesi keskiarvoa, niin eipä sillä yhdellä heikommalla arvosanalla niin suurta väliä ole. Jos kuitenkin on mahdollista yrittää korottaa arvosanaa käymällä esimerkiksi uusintatentissä, niin eihän se välttämättä vie mahdottoman paljon aikaa. Jos taas tosiaan joutuisit käymään koko kurssin käymään alusta asti uudestaan esimerkiksi ensi vuonna, ei varmaan kannata.
Ei mitään väliä! No ehkä sitten on jos haluat tutkijakoulupaikan.
Mä nyt tungen tähän samaan ketjuun tyhmän kysymykseni: mitä väliä yliopistossa tenttien arvosanoilla edes on? Siis vaikka keskiarvo olisi 1. Katsooko niitä kukaan? T. Tiedonhaluinen amis.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:33"]
Mä nyt tungen tähän samaan ketjuun tyhmän kysymykseni: mitä väliä yliopistossa tenttien arvosanoilla edes on? Siis vaikka keskiarvo olisi 1. Katsooko niitä kukaan? T. Tiedonhaluinen amis.
[/quote]
Riippuu alasta. Esimerkiksi rahoitus- tai konsulttihommiin alle nelosen keskiarvolla karsiutuu saman tien, kun taas vaikkapa myyntipuolella arvosanoilla ei luonnollisesti ole mitään merkitystä.
Omaa todistustani ei kukaan katsonut työhaastatteluissa. Tyrkytin todistuskansiota haastatteluiden lopussa, ja se selattiin suht nopeasti läpi. Minulla oli siellä yksi tai kaksi ykköstä ja pari kakkosta. Itseäni ne jäi harmittamaan, vaikka edes kurssien sisällöt eivät olleet mitenkään tarpeellisia osaamiseni kannalta.
Ei mitään merkitystä, itse en näkisi vaivaa. Mullakin oli loppuopinnoista pelkkiä 4 ja 5, ja alun muutamat 2 siellä kummitteli. Ei näillä kuitenkaan ole yhtään mitään väliä eikä ketään kiinnosta.
Ei ole mitään väliä paitsi sitten jos haet opettajan pedagogisiin! Siellä on ainakin ennen saanut pisteitä myös opiskelumenestyksen mukaan. Noin muuten ei taida ollam mitään väliä, erityisesti valmistumisen jälkeen kukaan ei edes kysy mitään opinto-otteita. Toki tutkintotodistuksessa näkyy opintokokonaisuuden arvosana (tyydyttävät/hyvä/erinomainen) mutta eipä silläkään taida oikein olla väliä.
Riippuu tiedekunnasta. Lääkiksessä ainakaan kurssien arvosanoilla ei ole yhtään mitään väliä, kukaan ei kysy niitä missään.
Ei mitään väliä. En uusinut kurssin kurssia ja porhalsin FM-paperit neljässä vuodessa. Halusin vain valmistua nopeasti ja päästä työelämään. Ekassa haastattelussa vähän katselivat papereita ja sanoin, että halusin valmistua nopsaan. Sen kummemmin ei asiaan puututtu. Ekan työpaikan jälkeen ei ole edes numeroita katsottu. Riittää, kun on paperit siina mukana haastattelussa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:33"]
[/quote]
Aine- tai syventävien opintojen suorittamiseksi on edeltävästä kokonaisuudesta saatava vähintään arvolause hyvä (3).
esim. https://www.jyu.fi/hum/opiskelu-ohjeet/pikaohjeet/tutkintoasetus
Ei ole mitään väliä.