Loukkaantuisitko tästä?
Tuli mieleen tuosta että ketä sukulaista lapsenne muistuttavat...
Kun lapsemme ristiäisiä vietettiin, paikalla oli kahvittelemassa iso poppoo miehen sukulaisia. Kehuivat että onpas tyttö kaunis ja ihana, sitä tavallista.
Kesken kaiken miehen pikkusisko (23 v) sitten paukkasi siihen oman lapsuuskuvansa kanssa, että eikö tämä lapsi näytäkin AIVAN HÄNELTÄ PIENENÄ. Sukulaiset siihen että no niin, ihan totta, joo-o. Esitteli kuvaansa sitten kaikille ja ylpeänä kehui " yhdennäköisyyttä" . Eivät muuten edes näytä yhtään samalta, mitä nyt pyöreät posket niin kuin nyt lapsilla tuppaa olemaan...
Minä loukkaannuin aika kovastikin, tuntui varsinkin siinä hormoonihuuruissa tosi ikävältä että toinen nainen tulee väittämään että oma kauhean rakas lapsi näyttää enemmän häneltä jolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Vaikutti varmaan sekin että koko ristiäisviikonlopun oli kehuttu kuinka lapsi näyttää isältään muttei kukaan ollut erehtynyt sanomaan edes mun mieliksi, että näyttää minulta (ei juuri näytäkään joten siitä ei voi ketään syyttää).
Loukkaantuisiko joku muu tästä? Tuosta on jo aikaa mutta silti se saa kiristelemään hampaita.
Kommentit (46)
Ei loukannutkaan siis se että he olisivat samannäköisiä vaan se että miehen sisko yritti jotenkin " omia" lapseni väittämällä että olisivat samannäköisiä (eivät ole).
No mutta se pointti tuli kerrottua jo moneen kertaan :)
ap
Kiitos vastauksista, kiva että löytyi jotain kohtalotovereitakin ja vähän ymmärrystä :)
ap
pointtini olikin se, että älä pahoita turhista mieltäsi. Mielensä pahoittaminen on meinaan aika pitkälti omasta asenteesta kiinni, jotkut jutut voi vaan vetää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ihmiset loukkaantuvat eri asioista. Minä vetäisin varmaan herneet nenääni tuosta, vaikka täällä onkin todella " kovakuorista" väkeä.. Oikeastaan olen jo vähän loukkaantunut siitä tavasta, miten av:lla vastataan ihmisille - usein niin suoraan ja raa' asti. Mutta sitten en taas loukkaannu aina niistä jutuista, joista " pitäisi" loukkaantua.. Näin se vaan menee. Mutta vaikka joku täällä ei loukkaantuisi itse asiasta, niin en silti suosittele kommentoimaan, että " idiootti, miksi tuosta loukkaannuit, oletko vähän typerä ja itserakas" .. tulee vielä meille herkkänahkaisille paha mieli. ;) Muuten, kun loukkaannuit tuosta, niin taidat muistaa myös edelliset tapahtumat ja siksi loukkaannuit voimakkaammin, kun kyseessä oli henkilö, joka on sinulle aiemminkin tuottanut mielipahaa - loukkaantuu herkemmin tällaiselle henkilölle.
Mutta aikaa on kulunut, ehkä on aika antaa anteeksi. Tuohan on pieni juttu, vaikka sinulle se voi tuntua maailmanlopulta.
siskonpoikaani rattaissa työntäessäni sain usein kuulla, miten " poika on tullut ihan äitiinsä" !
no öh, mistä tiedät sen kun et äitiä ole nähnytkään..?
Siis miehen sukulaiset sanoo. Jotenkin siitä tulee ulkopuolinen olo... Että olen hänet miehelleni ja hänen sukulaisilleen synnyttänyt...
minusta vaikuttaa siltä, että olet kade nuorelle kauniille siskolle ja odotat ylistystä itsellesi.
Ja hei, kyllä miehesi pikkusisko, eli lapsesi täti kuuluu lähipiiriin, ja vauva @kuuluu@ hänelle. Susta seuraavaksi läheisin nainen vauvallesi on juuri miehesi sisko, geneettisessä mielessä siis. Esim. murrosiässä jos tyttösi menkat alkaa kovin eri aikaan kun sun, voi selitys löytyä täsin kehityksestä. pomppasko kauas? tarkoitin sanoa, että älä väheksy tätiä henkisessä tai geneettisesssä mielessä!
Vierailija:
minusta vaikuttaa siltä, että olet kade nuorelle kauniille siskolle ja odotat ylistystä itsellesi.
Olen itsekin ihan kaunis nuori nainen, meillä 2 kk ikäeroa. Mutta ihan totta, jos jotain naista ristiäisissä ylistetään niin odotin kyllä että äitiä eikä lapsen tätiä. Hänellä ei siis ole ollut lapsen kanssa mitään tekemistä, kerran oli käynyt katsomassa.
ap
Kyllä oli pokassa pitelemistä, kun ristiäisissä pappi luuli miehen veljeä isäksi, kun olivat niin saman näköisiä:D Eipä pappi meidän vanhempien kanssa kauheesti sitten jutellut. Mitä lie syntiä luuli meidän harrastaneen. :D
niin olet kyllä ymmärtänyt asian väärin sillä ei lapsesta tule " kunniaa" kenellekään, ei edes sinulle, vaan hän on oma yksilönsä joka ansaitsee oman kunnioituksen ihan itselleen.
Heissä ei siis tosiaan ole yhdennäköisyyttä ja siksi juttu tuntuikin siltä että tarkoitus oli vain viedä huomio häneen itseensä. Sellainen olo minulle tuli että yrittää viedä lapsen minulta.
ap
Vierailija:
niin olet kyllä ymmärtänyt asian väärin sillä ei lapsesta tule " kunniaa" kenellekään, ei edes sinulle, vaan hän on oma yksilönsä joka ansaitsee oman kunnioituksen ihan itselleen.
Varmaan sinäkin onnittelet vanhempia lapsen syntymästä? Olen vähän eri mieltä siisä että lapsesta ei tule " kunniaa" kenellekään. Taisin käyttää tuota sanaa " kunnia" lainausmerkeissäkin, tarkoitus ainakin oli. Vaikea selittää sitä tarkkaa tunnetta.
ap
Hänhän on miehesi sisar. On todellakin tavanomista vertailla uudensuvunjäsenen yhtäläisyyksiä muuhun sukuun.
Vierailija:
Vierailija:
minusta vaikuttaa siltä, että olet kade nuorelle kauniille siskolle ja odotat ylistystä itsellesi.Olen itsekin ihan kaunis nuori nainen, meillä 2 kk ikäeroa. Mutta ihan totta, jos jotain naista ristiäisissä ylistetään niin odotin kyllä että äitiä eikä lapsen tätiä. Hänellä ei siis ole ollut lapsen kanssa mitään tekemistä, kerran oli käynyt katsomassa.
ap
Meilläkin esikoinen oli vauvana ihan isänsä näköinen (tyttö) ja ainahan miehen suku sitä julisti! Mutta mitäs siitä oli sillon ei ole enää.
No, nyt sitten kuopus on selkeesti minun näköiseni ja miehen sukulaiset ei sano mitään. NE EIVÄT OLE NÄHNEET MINUA VAUVANA. Mies taas on aivan tätinsä näköinen, veljeni isämme näköinen, ei tippaakaan äitinsä jne. mitä sen on väliä. Sinun lapsesi jolle olet paras äiti, kukaan ei häntä enempää rakasta kuin sinä:) Muistahan se eläkä loukkaannu turhista pikku jutuista:)