Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggareiden hölmöt ilmaisut

Vierailija
14.04.2014 |

Oon lukenut esim. PS I love fashionia nyt aika kauan ja en vaan yksinkertaisesti kestä näitä sanoja:

kookoksinen (suklaa)

pistaasinen (meikkipussi)

korallinen (treenivaate)

kamelinen (takki)

Samaa on harrastettu myös Mungolifessa:

minttuinen (maximekko)

konjakkinen (turkis, nahkasaappaat)

En odota bloggaajilta mitään täydellistä kirjakieltä, enhän sitä osaa tuottaa itsekään, mutta särähtää nämä "adjektiivit" korvaan niin pahasti ja toivon todellakin etteivät muut bloggaajat ota toisistaan mallia tässä asiassa. Jotenkin sitä toivoisi, että työkseen kirjoittavat osaisivat kirjoittaa tasoltaan hieman parempia kuvailuja kotiin seuranneista uutuuksistaan! Sisällöltään blogit on ihan kivoja, mutta tuo laadukkaan tekstin tuottaminen ei vaan näköjään valitettavasti suju kaikilta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä nämä väriväännökset englanniksi? Bloggaajat kutsuu ruskeanharmahtavaa GREIGEksi, mutta eikö tuolla värisävyllä ole oikeakin englanninkielinen nimi joka on TAUPE?

Vierailija
2/6 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää edes viitsi lukea niitä tekstejä, toisinaan vain sen listan mistä mikäkin rätti on. Lähes jokainen postaus on yhtä korulausetta korulauseen perään, kuin suoraan siitä av:n kilometriketjusta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään kestä mitään LAUKKUaarteita, rakkausLAUKKUJA, ASUSTEaarteita ja muuta hölynpölyhömppää.

Vierailija
4/6 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 12:47"]

Mä en edelleenkään kestä mitään LAUKKUaarteita, rakkausLAUKKUJA, ASUSTEaarteita ja muuta hölynpölyhömppää.

[/quote]

Niinpä. Hetken mielijohteita yritetään oikeuttaa jo kuluneilla "Olen etsinyt tällaista jo pitkään" -fraaseilla. Huoh.

Vierailija
5/6 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greige on oikea termi ja lähtöisin englannista. Se on beigen ja harmaan sekoitus, syntynyt sanoista beige and grey. Taube tunnetaan Suomessa värinä myyrruisleipää harmaanruskea. 

Vierailija
6/6 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 15:51"]

Greige on oikea termi ja lähtöisin englannista. Se on beigen ja harmaan sekoitus, syntynyt sanoista beige and grey. Taube tunnetaan Suomessa värinä myyrruisleipää harmaanruskea. 

[/quote]

Mobiili korjasi. :) tarkoitin tunnetaan Suomessa värinä myyrä eli harmaanruskeana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi