Lopetin rintaliivien käytön.
Urheilutopit ajaa asian että itsellä tarpeeksi mukavaa.
Töissä tai kotona kukaan ei huomaa asiaa ja itsellä parempi olla.
Onko muita jotka tehnyt saman?
Kommentit (40)
Ostin ekat rintaliivit yli 40 vuotiaana ja senkin jälkeen olen käyttänyt niitä vain kesäkeleillä t-paitojen ja kesämekkojen kanssa. Kotona en pidä koskaan, enkä talvella paksujen vaatteiden kanssa juuri kodin ulkopuolellakaan. Inhoan niitä. Tukehduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy topit, ne puristaa tissit yhteen ja inhottavasti hikoaa väli. En ole jaksanut etsiä sellaisia missä olisi erittelevät kupit kun ei helpolla mistään löydy. Käytän normiliivejä kun olen töissä tai muuten ihmisten ilmoilla eikä ne kyllä ole epämukavat.
Kyllä on, jos on aistiyliherkkyyksiä. Eikä sitäpaitsi ole terveellistä pitää koko ajan rintakehän ympärillä kumivannetta, joka heikentää rintakehän liikkeitä ja siten hengitystä. Lymfakierosta puhumattakaan.
Rintsikat on yksi suurimpia "rahat pois tyhmiltä" -huijauksia, joita naisiin kohdistetaan. Satojatuhansia vuosia pärjättiin hienosti ilman, ja sitten yhtäkkiä ne tuli välttämättömiksi?
Jos riippareista tykkää jo nuorena, niin liivit veks.
Jotkut tykkää puhua pötyä luonnollisen rinnan kantavuudesta ja miten ne pysyy terhakkaana ilman liivejä.
Eipä ole sellaisia vielä näkynyt.
Pari kaveria jätti teininä rintsikat käyttämättä, niin 17 vuotiaana jo järjettömät roikkuvat tissipussit.
Luonnonkansoillakin roikkuu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut kaariliivien käytön ja nähtävästi myös kaarittomienkin kun en jaksa sovitella uusia. Käytän kevyen tason urheiluliivejä julkisilla paikoilla piilottamaan nännit.
Sovitella? Tiedät kokosi, otat oikeankokoiset ja voit muodon vuoksi sovittaa ne, minkä jälkeen menet kassalle. Sen jälkeen voit ostaa samoja sovittamatta.
Ainakaan minä en voi ostaa pelkän koon perusteella. Vaikka koko olisi oikea, voi olla että liivi ei mallinsa puolesta istu ollenkaan. Tai onkin sopiva jossain rinnakkaiskoossa.
Joskus 20-vuotiaana lopetin kaarituettujen käytön kun ne on tuntu pahalta. Sillon en käyttänyt mitään toppejakaan kun olin töissä työvaatteissa, mutta nykyään kun opiskelen ja on arkivaatteet niin käytän urheiluliivejä alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy topit, ne puristaa tissit yhteen ja inhottavasti hikoaa väli. En ole jaksanut etsiä sellaisia missä olisi erittelevät kupit kun ei helpolla mistään löydy. Käytän normiliivejä kun olen töissä tai muuten ihmisten ilmoilla eikä ne kyllä ole epämukavat.
Kyllä on, jos on aistiyliherkkyyksiä. Eikä sitäpaitsi ole terveellistä pitää koko ajan rintakehän ympärillä kumivannetta, joka heikentää rintakehän liikkeitä ja siten hengitystä. Lymfakierosta puhumattakaan.
Rintsikat on yksi suurimpia "rahat pois tyhmiltä" -huijauksia, joita naisiin kohdistetaan. Satojatuhansia vuosia pärjättiin hienosti ilman, ja sitten yhtäkkiä ne tuli välttämättömiksi?
Jotkut tykkää puhua pötyä luonnollisen rinnan kantavuudesta ja miten ne pysyy terhakkaana ilman liivejä.
Pari kaveria jätti teininä rintsikat käyttämättä, niin 17 vuotiaana jo järjettömät roikkuvat tissipussit.
Luonnonkansoillakin roikkuu kaikki.
Kyllä ne pysyy ihan terhakoina. Suurin asia mikä rintoihini on vaikuttanut on kolmen lapsen imetys. Ainut aika elämässäni muuten kun oli pakko käyttää liivejä. Sen maidon valumisen takia. Ja niillä alkuasukkaillakin on koko ajan joku lapsi rinnassa kiinni. Ei se liivittömyys siihen roikkumiseen vaikuta. Pikemminkin päinvastoin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut kaariliivien käytön ja nähtävästi myös kaarittomienkin kun en jaksa sovitella uusia. Käytän kevyen tason urheiluliivejä julkisilla paikoilla piilottamaan nännit.
Sovitella? Tiedät kokosi, otat oikeankokoiset ja voit muodon vuoksi sovittaa ne, minkä jälkeen menet kassalle. Sen jälkeen voit ostaa samoja sovittamatta.
Yhdetkään liivit eivät ole sopineet minulle. Ne kupit on aina liian lähellä toisiaan, mun tissit eivät ole vierekkäin tossa edessä. Ainoa tapa, jolla voin kaarituettuja käyttää, on ostaa liivit joiden kuppi on sopiva ja leikata kupit irti toisistaan. Siihen väliin ommellaan pidempi nauha/kangas jolloin kupit ovat kauempana.
Vain näin saan sellaiset kaarituetut liivit, jotka tuntuvat verrattain mukavalta.
En jaksa tehdä ko. muokkausta kovin usein, joten en omista juurikaan rintaliivejä. Ja joo, olen kokeillut eri rinnakkaiskokoja ja käynyt paremmissakin liivikaupoissa.
Olen käyttänyt kevyitä urheiluliivejä jo vuosia. Rintaliivit ilman toppauksia on käytössä tyyliin 1-5kertaa vuodessa. Ahdistavia hökötyksiä. Sama kuin miehet pitäisivät kalukukkaroita lukolla :p Koko on 75dd eikä kynä pysy alla. N39
Vierailija kirjoitti:
Sama, viihdyn todella hyvin ilman niitä
M49
Isorintaisille miehillekin on olemassa oma ratkaisunsa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkansoillakin roikkuu kaikki.Kyllä ne pysyy ihan terhakoina. Suurin asia mikä rintoihini on vaikuttanut on kolmen lapsen imetys. Ainut aika elämässäni muuten kun oli pakko käyttää liivejä. Sen maidon valumisen takia. Ja niillä alkuasukkaillakin on koko ajan joku lapsi rinnassa kiinni. Ei se liivittömyys siihen roikkumiseen vaikuta. Pikemminkin päinvastoin. 😁
Kaksi lasta ei ole laittanut rintoja roikkumaan. Jos ne kohta riippuu jossain navassa niin olkoon, oma mukavuus tärkeämpää.
Pidän itseäni todella tyhmänä että piti 30-vuotiaaksi asti elää että tajusin miten paljon tuhlaan rahaa, aikaa ja etenkin tingin omasta olostani liivien vuoksi.
Ap
En pysty enää käyttämään. Rupesi ahdistamaan se kaari ja tuntuu, että en saa henkeä niiden kanssa. Sitäpaitsi en löydä sopivaa kokoa mistään jotain 85-90 väliltä ja D, liivit on nykyään niin huonolaatuisia ja kalliita myöskin.
Itseäni ällöttää olla ilman rintaliivejä. En käytä kaarituellisia koska minulla on harjurinta ja niiden käyttö sattuu. Kaarituettomia käytän aina, urheiluliivit ne vasta ahdistaakin.
Etätöissä on helppo olla ilman, joten minäkin olen hetkeksi jättänyt pois. Mukava tunne.
Oskari 8v kirjoitti:
Minkä takia naiset käyttää rintaliivejä?
Äiti ei osannut sanoa.
Ja mummo ei muistanut.
Ei. Aikanaan 17v tyttöystävälläni oli jo kamalat pikku teepussit, kun ei käyttänyt.
Rintaliivit on aina epämukavat. Ihan kaikki mallit ja koot ja muut kokeiltu. Vanne kiristää rintakehää tai toppimalliset litistää ja survoo yhteen ja jos haluaa istua sillee löhöten, niin kaarituet painaa ylävatsaa. Onneksi ei enää tarvi kun etätyöt. Jess.
Jos haluan juosta tai pomppia niin pakko käyttää, koska hölskyminen tuntuu epämukavalta ja joskus jopa sattuu. Kotona en käytä ikinä.
Lopetin muutama vuosi sitten enkä ole katunut. Itsellä on keskikokoiset rinnat eikä koskaan olisi edes tarvinnut käyttää, kunhan tottumuksesta puin rintaliivit päivittäin päälle. Nykyään rintaliivit näyttävät absurdeilta, varsinkin pitsiröyhelöiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin noin 10v sitten rintaliivien käytön ja urheilutoppien käytön noin 5v sitten. Mitään sen kummempaa ei ole tapahtunut. Nyt en pysty minkäänlaisia liivejä enää käyttämään, ahdistaa niin hemmetisti.
B75
Sama, melkein samat vuosiluvutkin. Urheilutoppia käytän urheillessa, muuten aina ilman.
Ikä 41 v ja ainoa kaveripiirissä, jolla ei pysy lyijykynä rinnan alla...
Miksi kaverisi säilyttävät lyijykyniä rintojen alla? Eikös se vasta ole epämukavaa?
https://www.stara.fi/2015/07/13/naisten-ei-pitaisi-kayttaa-rintaliiveja/
https://www.iltalehti.fi/keho/a/2fa53811-6841-4dd7-9bb3-df5a7323ed44
Kyllä on mukavaa ilman liivejä!
Kaarituellisia en enää käytä. Käytän vain urheiluliivejä tai kaarituettomia.