Harva ihminen ymmärtää kadotuksen hirveyden
Ihmiset monesti kuvittelevat kadotusta pelkästään ikuisena erona Jumalasta. Kadotus on toki ikuinen ero Jumalasta mutta se on myös ikuinen kidutus paikassa jossa ovat Saatana ja hänen enkelinsä eli demonit. Kadotus on oikeasti niin hirvittävä paikka että itken tätä aloitusta kirjoittaessani niiden ihmisten puolesta jotka eivät usko Jeesukseen Kritukseen ja joihin Jeesuksen Kristuksen sovitustyö ei siten yllä.
Kaikkein selviten helvettiä kuvaa apokryfikirjoihin kuuluva Pietarin ilmestys.
Pietarin ilmestys:
"Me katselimme, kuinka synnintekijät itkivät suuressa murheessa ja surussa, kunnes kaikki, jotka näkivät sen silmillään, itkivät, olivatpa he vanhurskaita tai enkeleitä, ja Hän myös itse."
"Ja siellä oli myös toisia, naisia, ripustettuina hiuksistaan tuon mudan ylle, joka kiehui, ja nämä olivat niitä, jotka kaunistivat itsensä aviorikosta varten. Ja ne miehet, jotka olivat yhtyneet heidän kanssaan aviorikoksen saastutuksessa, roikkuivat jaloistaan, ja heidän päänsä oli piilossa tuossa mudassa ja he sanoivat: "Me emme uskoneet, että tulisimme tähän paikkaan." Ja minä näin murhaajat ja ne, jotka olivat yksimielisiä heidän kanssaan, heitettyinä ankaraan paikkaan, täynnä pahoja, matelevia olentoja, ja noiden petojen lyöminä, ja niin kääntyillen tuossa kidutuksessa. Ja heidän ylleen oli asetettu matoja, kuin pimeyden pilvet. Ja niiden sielut, jotka oli murhattu, seisoivat ja katsoivat tuohon noiden murhaajien kidutukseen ja sanoivat: "Oi Jumala, vanhurskas on tuomiosi."
Ja aivan tuon paikan vieressä minä näin toisen ankaran paikan, jossa mätä ja niiden löyhkä, jotka olivat kidutuksessa, virtasi, ja sitä oli siellä kuin järvi. Ja siellä istui naisia niskaansa myöten tuossa nesteessä, ja heitä vastapäätä monet lapset, jotka olivat syntyneet aikansa ulkopuolella, istuivat itkien, ja heistä lähti tulen säteitä, lyöden noita naisia silmille, ja nämä olivat niitä, jotka olivat hedelmöittyneet avioliiton ulkopuolella ja tehneet abortin. Ja toisia miehiä ja naisia oli poltettu vartalonsa puoleenväliin ja heitetty alas synkkään paikkaan, ja pahat henget ruoskivat heitä, ja heidän sisälmyksiään söivät madot, jotka eivät lepää. Ja nämä olivat niitä, jotka olivat vainonneet vanhurskaita ja johdattaneet heitä kuolemaan. Ja taas heidän lähellään oli naisia ja miehiä kalvaen huuliaan ja kidutuksessa, ja tulessa kuumennettua rautaa asetettuna heidän silmiään vastaan. Ja nämä olivat niitä, jotka pilkkasivat ja puhuivat pahaa vanhiä ja naurskauden tiestä. Ja näitä vastapäätä oli vielä toisia, miehisia, purren kieliään, ja liekehtivä tuli heidän suissaan. Ja nämä olivat vääriä todistajia."
"Sitten miehet ja naiset tulevat heille valmistettuun paikkaan. Heidän kielistään, joilla he ovat pilkanneet vanhurskauden tietä, heidät ripustetaan roikkumaan. Heidän alleen on levitetty sammumaton tuli, jota he eivät pakene. Katso, toinen paikka! Siellä on kuoppa, suuri ja täynnä ... ! Siinä ovat ne, jotka ovat kieltäneet vanhurskauden, ja rangaistuksen enkelit rankaisevat heitä ja siellä he sytyttävät heidän ylleen heidän kidutuksensa tulen. Ja taas, katso, naisia! Heidät ripustetaan niskastaan ja hiuksistaan, heitä heitetään tuohon kuoppaan. Nämä ovat niitä, jotka palmikoivat hiuksiaan, ei tehdäkseen niitä kauniiksi, vaan kääntyäkseen haureuteen, että he saisivat miesten sielut ansaan ja kadotukseen. Ja ne miehet, jotka makasivat heidän kanssaan haureudessa, ripustetaan kupeistaan tuohon tulen paikkaan, ja he sanovat toisilleen: ’Me emme tienneet, että tulisimme ikuiseen rangaistukseen.’"
"Ja kaikki ne, jotka ovat kidutuksessa, sanovat yhdellä äänellä: ’Armahda meitä, sillä nyt me tiedämme Jumalan sen tuomion, jonka hän julisti meille aikaisemmin, ja me emme uskoneet.’ Ja enkeli Tatiorokostulee ja rankaisee heitä vielä suuremmalla kidutuksella ja sanoo heille: ’Nyt te kadutte, kun ei ole enää aikaa katumukselle, eikä elämästä ole mitään jäljellä.’"
Kommentit (77)
Kyllä ap kannattaisi ihan nyt vain nauttia tästä maanpäällisestä ajasta, eikä vouhottaa jostain satukirjojen kammotuksista. Eikös se jumala luonut sut maanpäälle viettämään armonaikaa, ja sinä et arvosta sitä sen vertaa että olisit läsnä ja eläisit, vaan mieli seilaa tulevassa. Siitä se jumala kuule voi suuttua. Kaikki mitä sulla on nyt, on sun elämä. Sinä niinkuin en minäkään, et voi tietää mitä huomenna tapahtuu. Elämänpelkoa on lietsoa tuollaisia satukummitutuksia. raamattu on useiden ihmisten kirjoittama SYMBOOLINEN kirja. Sitä ei pidä kirjaimellisesti mennä lukemaan, tai menee pää sekaisin. Kaiken lisäksi se on kirjoitettu kauan sitten, lähi-idässä, olosuhteissa joilla ei ole mitään tekemistä tämän päivän kanssa. Ei kannata leikkiä mitään yli-ihmistä. Nauti nyt vaan siitä päivästä mikä sulle on suotu. Voipi olla ettei mitään jumalaa ja taivasta ole kun kuolema koittaa ja sitten saattaa harmittaa kun jäi se ainutkertainen elämä elämättä.
Mä en kyllä millään käsitä, että miten sitä pidetään tuputtamisena, että annetaan mahdollisuus vaikka tällä palstalla kohdata Jumala ja Jeesus? Koska eihän siihen ole pakko tarttua, mutta pitää alkaa pilkkaamaan.
Koska siksihän kaikki tänne kirjoittaa vaan aiheesta että juuri sinä et joutuisi helvettiin ja saisit ikuisen rakkauden ja hyvän olon itsellesi ja läheisillesi jo maan päällä, kun uskoisit.
Onko täydellisen Rakkauden tarjoaminen teistä negatiivista? Miksi ette usko siihen? Onko se liian kaukana teidän materialistisista elämänkatsomuksistanne ja suorittavasta elämäntyylistänne, vai?
Itse en ole ap. mutta rukoilen teidän kaikkien puolesta, että tajuaisitte ja alkaisitte lukea Raamattua alkaen UT:sta ja huomaisitte, miten viisas kirja se on sen sijaan, että sanotte aina, että se on ihmisten kirjoittama - huh huh....miten siinä voisi olla allekirjoitus, että kirjoittanut Jumala tai Jeesus?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:17"]
"Mistä väärästä artikuloinnista? Myönnä nyt, että puhuit ensimmäisessä viestissäsi siitä, että ihminen itse valitsee meneekö helvettiin tai taivaaseen, ei jumala. "
Ihminen valitsee uskooko. Uskoo-taivas, ei usko-helvetti. Näin lyhyesti. Loppuun en halua kommentoida mitään. Tai oikeastaan joo. Jeesuksen olen saanut oppia tuntemaan. Vielä hyvin vähän, koko ajan yhä enemmän. Minäkin teen virheitä, olen välillä todella ilkeä, pidän itseäni parempana kuin muut ja niin edelleen. Teen virheitä päivittäin. Joskus tietoisesti, joskus tiedostamatta. Ja usko tai älä, Jumala rakastaa minua silti. Ja minä rakastan Jumalaa.
Olen kuitenkin saanut oppia pois monista itseäni ja muita vahingittavista tavoista. Vielä on matkaa ja välillä on todella vaikeaa, mutta kaikki on sen arvoista. Ainakin minulle. Vaikka on vaikeaa olla ystävällinen ja rakastava ikäviä ihmisiä kohtaan, niin silti yritän ja hävettävän usein myös epäonnistun. Ja moni voi yrittää myös uskomatta mielikuvitusolentoihin ja se on hyvä, mutta ei se ainakaan oman kokemukseni mukaan pitkälle kanna.
[/quote]
Lässyn lässyn. Aika naivi olet. "Ja moni voi yrittää myös uskomatta mielikuvitusolentoihin ja se on hyvä, mutta ei se ainakaan oman kokemukseni mukaan pitkälle kanna." Aika hassua, että sanot uskovasi mielikuvitusolentoihin... Minäkin uskon näkymättömään, mutta se ei vaadi uskonnon oppien mukaista uskomista. Ne ovat ihmisen kehittämiä oppirakennelmia, eivätkä sellaisinaan sovi kaikille. Sehän on jo nähty.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:22"]
Mä en kyllä millään käsitä, että miten sitä pidetään tuputtamisena, että annetaan mahdollisuus vaikka tällä palstalla kohdata Jumala ja Jeesus? Koska eihän siihen ole pakko tarttua, mutta pitää alkaa pilkkaamaan.
Koska siksihän kaikki tänne kirjoittaa vaan aiheesta että juuri sinä et joutuisi helvettiin ja saisit ikuisen rakkauden ja hyvän olon itsellesi ja läheisillesi jo maan päällä, kun uskoisit.
Onko täydellisen Rakkauden tarjoaminen teistä negatiivista? Miksi ette usko siihen? Onko se liian kaukana teidän materialistisista elämänkatsomuksistanne ja suorittavasta elämäntyylistänne, vai?
Itse en ole ap. mutta rukoilen teidän kaikkien puolesta, että tajuaisitte ja alkaisitte lukea Raamattua alkaen UT:sta ja huomaisitte, miten viisas kirja se on sen sijaan, että sanotte aina, että se on ihmisten kirjoittama - huh huh....miten siinä voisi olla allekirjoitus, että kirjoittanut Jumala tai Jeesus?
[/quote]
Luitko nyt aloitusviestiä ollenkaan...?
Pilkallisuus vastapuolen kunnioittamisen puute vaivaa näitä keskusteluja! Ikävä kyllä usein koskee varsinkin uskonnottomia/ateisteja.
"Mistä väärästä artikuloinnista? Myönnä nyt, että puhuit ensimmäisessä viestissäsi siitä, että ihminen itse valitsee meneekö helvettiin tai taivaaseen, ei jumala. "
Ihminen valitsee uskooko. Uskoo-taivas, ei usko-helvetti. Näin lyhyesti. Loppuun en halua kommentoida mitään. Tai oikeastaan joo. Jeesuksen olen saanut oppia tuntemaan. Vielä hyvin vähän, koko ajan yhä enemmän. Minäkin teen virheitä, olen välillä todella ilkeä, pidän itseäni parempana kuin muut ja niin edelleen. Teen virheitä päivittäin. Joskus tietoisesti, joskus tiedostamatta. Ja usko tai älä, Jumala rakastaa minua silti. Ja minä rakastan Jumalaa.
Olen kuitenkin saanut oppia pois monista itseäni ja muita vahingittavista tavoista. Vielä on matkaa ja välillä on todella vaikeaa, mutta kaikki on sen arvoista. Ainakin minulle. Vaikka on vaikeaa olla ystävällinen ja rakastava ikäviä ihmisiä kohtaan, niin silti yritän ja hävettävän usein myös epäonnistun. Ja moni voi yrittää myös uskomatta mielikuvitusolentoihin ja se on hyvä, mutta ei se ainakaan oman kokemukseni mukaan pitkälle kanna.
[/quote]
Niin ja opi nyt ainakin irti helvettituomion jakelemisesta muille.
Kokeilin raamatun mukaan elämistä ja seurakunnissa käymistä mutta ykdinkertaisesti en pitänyt siitä. Enkä päässyt siihen juttuun sisälle. en voi sanoa enää olevani uskossa, ja vaikka yrittäisin niin huijaisin vain itseäni ja muita.
päätin myös että jos se helvetti nyt on edessä niin selvä. sitten se on voivoi.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:10"]
Taas huomaa että on pääsiäisen aika av:la puhutaan raamatusta ja postiluukusta tipahtaa säännöllisesti Jehova esitteitä...
[/quote]
Olisi todella kiva, jos ihmiset tietäisivät uskonnoista edes perusasiat.
- Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä
- Jehovan todistajat eivät vietä pääsiäistä
Ne, jotka soittelevat ovikelloja ovat joko jehovan todistajia tai mormoneja. Myöskään ne "Herätkää!" ym. -lappusten jakajat eivät ole kristittyjä vaan jehovan todistajia.
Todella harvat kristityt jakavat lappusia tai pyörivät tuolla kaduilla. Helluntailaisissa näitä on jonkin verran, mutta heistä minulla on ihan hyviä kokemuksia, vaikka itse kuulunkin katoliseen kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:36"]
Pilkallisuus vastapuolen kunnioittamisen puute vaivaa näitä keskusteluja! Ikävä kyllä usein koskee varsinkin uskonnottomia/ateisteja.
[/quote]
Puhu vain itsestäsi.
Ei kukaan ihminen pysty itse pelastamaan itseään tuomiolta ja Helvetiltä vaan ainoastaan usko Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä tuo pelastuksen. Minun ymmärrykseni mukaan Jeesus suostui kärsimään ja antamaan henkensä pääsiäisenä ihmisten vuoksi koska kukaan ihminen ei itse pysty sovittamaan syntejään. Ainoastan Jumala voi antaa henkensä ja ottaa sen takaisin.
Tämäkin aloitus on uhkailua. Miten,kukaan voisi jumalaa tällaisten perusteella kohdata.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:28"]
[/quote]
Lässyn lässyn. Aika naivi olet. "Ja moni voi yrittää myös uskomatta mielikuvitusolentoihin ja se on hyvä, mutta ei se ainakaan oman kokemukseni mukaan pitkälle kanna." Aika hassua, että sanot uskovasi mielikuvitusolentoihin... Minäkin uskon näkymättömään, mutta se ei vaadi uskonnon oppien mukaista uskomista. Ne ovat ihmisen kehittämiä oppirakennelmia, eivätkä sellaisinaan sovi kaikille. Sehän on jo nähty.
[/quote]
Onhan tässäkin ketjussa moni muukin puhunut Jumalasta satuolentona/mielikuvitusolentona. Miksi en voi käyttää samaa termiä kuitenkaan tarkoittamatta sitä?
Minusta on ihanaa olla naiivi. Anteeksi, mutta ei ole kovin aikuismaista kommentoida toisen puheita pelkkänä lässynläänä. Eikö kaikkien tulisi pyrkiä olemaan hyviä ihmisiä ja kohdella toisia niin kuin tahtoisi itseään kohdeltava, oli syy siihen mikä tahansa? Toiselle se syy voi siitä tuleva hyvä mieli ja toiselle usko.
Eikös se jumala luonut sut maanpäälle viettämään armonaikaa, ja sinä et arvosta sitä sen vertaa että olisit läsnä ja eläisit, vaan mieli seilaa tulevassa.
[/quote]
Se "armonaika", jonka sinäkin otit esille, tarkoittaa aikaa, jonka Kristus antaa RAKKAUTENSA takia ihmiselle, jotta ihminen saisi silloin etsiä ja löytää pelastuksen, eli ottaa ihan henkilökohtaisesti vastaan täyden anteeksiannon aivan kaikista laiminlyönneistään, vääristä valinnoista jne. eli "synneistä". Se merkitsee myös pelastumista ns. kadotuksen vaarasta eli siitä, että ihminen joutuisi itse kantamaan seuraukset synneistään. http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
Eikös se jumala luonut sut maanpäälle viettämään armonaikaa, ja sinä et arvosta sitä sen vertaa että olisit läsnä ja eläisit, vaan mieli seilaa tulevassa.
[/quote]
Se "armonaika", jonka sinäkin otit esille, tarkoittaa aikaa, jonka Kristus antaa RAKKAUTENSA takia ihmiselle, jotta ihminen saisi silloin etsiä ja löytää pelastuksen, eli ottaa ihan henkilökohtaisesti vastaan täyden anteeksiannon aivan kaikista laiminlyönneistään, vääristä valinnoista jne. eli "synneistä". Se merkitsee myös pelastumista ns. kadotuksen vaarasta eli siitä, että ihminen joutuisi itse kantamaan seuraukset synneistään. http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
Joku on palstalla kerjäämässä Tom of Finland - merkein varustettuja joulukortteja.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:38"]
Kokeilin raamatun mukaan elämistä ja seurakunnissa käymistä mutta ykdinkertaisesti en pitänyt siitä. Enkä päässyt siihen juttuun sisälle. en voi sanoa enää olevani uskossa, ja vaikka yrittäisin niin huijaisin vain itseäni ja muita.
päätin myös että jos se helvetti nyt on edessä niin selvä. sitten se on voivoi.
[/quote]
Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa etsinyt henkilökohtaisen suhteen ylöspäin ja voin sanoa, että se on miljoona kertaa parempi kuin toisten pureksima tie. Koska en ole koskaan uskonut mihinkään helvettiin en usko siihen nytkään, enkä mihinkään muuhunkaan, mihin en oikeasti itse usko. Kukaan toinen uskova ei tule minulle kertomaan mistään asioista, että "näin se on", uskoit tai et ja "tää on tällaista mystistä, kun sitä ei voikaan uskoa" ja blaa blaa. En tarvitse sellaista.
Saan apua kun rukoilen silloin kun sille tuntuu ja jos ei tunnu niin annan olla. Enkelikokemuksia on tämän myötä pikkuhiljaa mulle tullut ja muutakin johdatusta monissa asioissa. Luotan intuitiooni enemmän kuin ennen, se on paljon parempi auttaja kuin uskonnon jäykät oppirakennelmat (joista voi ottaa sen mikä auttaa ja on hyvää ja hylätä loput).
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:42"]
Tämäkin aloitus on uhkailua. Miten kukaan voisi jumalaa tällaisten perusteella kohdata.
[/quote]
LOISTAVA pointti! Juuri siksi Jumalan voikinn kohdata myös rakkauden näkökulmasta, koska rakkaus ihmistä kohtaan on ehkä se kaikkein todellisin asia Jumalassa: http://www.healingrooms.fi/?sid=118
[/quote]
Anteeksi nyt, mutta mistä sä tiedät että juuri sun uskosi on ainoa oikea? Ja ajattelet että joka ei ajattele ja elä kuten sinä on materialistinen? Melkoista ylemmyydentuntoa. Kristinusko raamattuinenne kuten muutkin uskonnot ovat lohtua ihmiselle. Ja usein elämisen ohjenuoria, mutta aina ihmisten, ei jumalien luomia. Uskonnot ovat oleet tapa valistaa ja haalita kansaa, eikä niillä ole välttämättä tekemistä minkään totuuden kanssa. Eikä ole vaarallisempaa ihmistä kuin sokeasti uskova, hänet voidaan lietsoa mihin tahansa hirmutekoihin "rakkauden" nimissä. MInä en tarvitse tällä palstalla mahdollisuutta kohdata jeesus ja jumala. ja tuskin tarvitsee kukaan muukaan, tässä kohtaa vain tietokoneet. Ja raamattu on ihmisten kirjoittama, ja sisältää toki meidnkin aikaamme siirrettäviä viisauksia. ja paljon aikansa eläineitä asenteita. Ja niitä vertauskuvia. MInä olen mielenrauhani ja rakkauteni löytän yt ihan muita teitä, ja vähäinenmpä se on sinunkin rakkautesi jos sitä pidät omaasi huonompana. Minua myös vilpittomästi kiinnostaa, miksi kristinuskon ihmiskäsitys ja käsitys hyvästä elämästä on niin kapea, ja tuomitseva?? Rakkaushan on pitkälti sitä että kohtaa ja hyväksyy ihmisen sellaisenaan, kunnioittaa hänen totuuttaan eikä ala tuputtaa mitään omia oikeassaolemisiaan. Ja mitä tulee kuolemanjäkeiseen elämään, uskon että ihminen hajoaa energiaksi sinne mistä on tullutkin. Sitä jehovien paratiisillista puutarhaa missä leijonat ja lampaan syleilevät, ei taida olla olemassa kuin ihmisten mielikuvituksessa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:28"]
[/quote]
[/quote]
Onhan tässäkin ketjussa moni muukin puhunut Jumalasta satuolentona/mielikuvitusolentona. Miksi en voi käyttää samaa termiä kuitenkaan tarkoittamatta sitä?
Minusta on ihanaa olla naiivi. Anteeksi, mutta ei ole kovin aikuismaista kommentoida toisen puheita pelkkänä lässynläänä. Eikö kaikkien tulisi pyrkiä olemaan hyviä ihmisiä ja kohdella toisia niin kuin tahtoisi itseään kohdeltava, oli syy siihen mikä tahansa? Toiselle se syy voi siitä tuleva hyvä mieli ja toiselle usko.
[/quote]
Tyypillinen uskovainen. Eikö kaikkien tulisi kohdella... Aloita sitten itsestäsi, hyvä ihminen, jos sitä kerran haluat! Ja kyllähän sä rupesitkin keskustelevaisemmaksi, kun sua vähän ravisteli, etkä enää ole niin hyökkäävä. Hyvä. Jatka sillä tiellä.
Mää meen mielummin helvettiin. Tykkään lämpimästä. En tiiä kuinka korkeella se taivas ja jumalan kans hengailu paikka on, mut sen tiiän, ettei lentokoneet oo kai ikinä jumalaan törmänny ja ne lentelee aika vaihtelevasti 0-12km korkeudella, eli taivas on kai sit sitäki korkeemmalla. Ja jos sielä 10km korkeudessa on jo -50c nii ei kuulosta mun paikalta!