Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harva ihminen ymmärtää kadotuksen hirveyden

Vierailija
13.04.2014 |

Ihmiset monesti kuvittelevat kadotusta pelkästään ikuisena erona Jumalasta. Kadotus on toki ikuinen ero Jumalasta mutta se on myös ikuinen kidutus paikassa jossa ovat Saatana ja hänen enkelinsä eli demonit. Kadotus on oikeasti niin hirvittävä paikka että itken tätä aloitusta kirjoittaessani niiden ihmisten puolesta jotka eivät usko Jeesukseen Kritukseen ja joihin Jeesuksen Kristuksen sovitustyö ei siten yllä.

Kaikkein selviten helvettiä kuvaa apokryfikirjoihin kuuluva Pietarin ilmestys.

Pietarin ilmestys:

"Me katselimme, kuinka synnintekijät itkivät suuressa murheessa ja surussa, kunnes kaikki, jotka näkivät sen silmillään, itkivät, olivatpa he vanhurskaita tai enkeleitä, ja Hän myös itse."

"Ja siellä oli myös toisia, naisia, ripustettuina hiuksistaan tuon mudan ylle, joka kiehui, ja nämä olivat niitä, jotka kaunistivat itsensä aviorikosta varten. Ja ne miehet, jotka olivat yhtyneet heidän kanssaan aviorikoksen saastutuksessa, roikkuivat jaloistaan, ja heidän päänsä oli piilossa tuossa mudassa ja he sanoivat: "Me emme uskoneet, että tulisimme tähän paikkaan." Ja minä näin murhaajat ja ne, jotka olivat yksimielisiä heidän kanssaan, heitettyinä ankaraan paikkaan, täynnä pahoja, matelevia olentoja, ja noiden petojen lyöminä, ja niin kääntyillen tuossa kidutuksessa. Ja heidän ylleen oli asetettu matoja, kuin pimeyden pilvet. Ja niiden sielut, jotka oli murhattu, seisoivat ja katsoivat tuohon noiden murhaajien kidutukseen ja sanoivat: "Oi Jumala, vanhurskas on tuomiosi."

Ja aivan tuon paikan vieressä minä näin toisen ankaran paikan, jossa mätä ja niiden löyhkä, jotka olivat kidutuksessa, virtasi, ja sitä oli siellä kuin järvi. Ja siellä istui naisia niskaansa myöten tuossa nesteessä, ja heitä vastapäätä monet lapset, jotka olivat syntyneet aikansa ulkopuolella, istuivat itkien, ja heistä lähti tulen säteitä, lyöden noita naisia silmille, ja nämä olivat niitä, jotka olivat hedelmöittyneet avioliiton ulkopuolella ja tehneet abortin. Ja toisia miehiä ja naisia oli poltettu vartalonsa puoleenväliin ja heitetty alas synkkään paikkaan, ja pahat henget ruoskivat heitä, ja heidän sisälmyksiään söivät madot, jotka eivät lepää. Ja nämä olivat niitä, jotka olivat vainonneet vanhurskaita ja johdattaneet heitä kuolemaan. Ja taas heidän lähellään oli naisia ja miehiä kalvaen huuliaan ja kidutuksessa, ja tulessa kuumennettua rautaa asetettuna heidän silmiään vastaan. Ja nämä olivat niitä, jotka pilkkasivat ja puhuivat pahaa vanhiä ja naurskauden tiestä. Ja näitä vastapäätä oli vielä toisia, miehisia, purren kieliään, ja liekehtivä tuli heidän suissaan. Ja nämä olivat vääriä todistajia."

"Sitten miehet ja naiset tulevat heille valmistettuun paikkaan. Heidän kielistään, joilla he ovat pilkanneet vanhurskauden tietä, heidät ripustetaan roikkumaan. Heidän alleen on levitetty sammumaton tuli, jota he eivät pakene. Katso, toinen paikka! Siellä on kuoppa, suuri ja täynnä ... ! Siinä ovat ne, jotka ovat kieltäneet vanhurskauden, ja rangaistuksen enkelit rankaisevat heitä ja siellä he sytyttävät heidän ylleen heidän kidutuksensa tulen. Ja taas, katso, naisia! Heidät ripustetaan niskastaan ja hiuksistaan, heitä heitetään tuohon kuoppaan. Nämä ovat niitä, jotka palmikoivat hiuksiaan, ei tehdäkseen niitä kauniiksi, vaan kääntyäkseen haureuteen, että he saisivat miesten sielut ansaan ja kadotukseen. Ja ne miehet, jotka makasivat heidän kanssaan haureudessa, ripustetaan kupeistaan tuohon tulen paikkaan, ja he sanovat toisilleen: ’Me emme tienneet, että tulisimme ikuiseen rangaistukseen.’"

"Ja kaikki ne, jotka ovat kidutuksessa, sanovat yhdellä äänellä: ’Armahda meitä, sillä nyt me tiedämme Jumalan sen tuomion, jonka hän julisti meille aikaisemmin, ja me emme uskoneet.’ Ja enkeli Tatiorokostulee ja rankaisee heitä vielä suuremmalla kidutuksella ja sanoo heille: ’Nyt te kadutte, kun ei ole enää aikaa katumukselle, eikä elämästä ole mitään jäljellä.’"

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on onneksi ihan selvää, ettei mitään helvettiä ole olemassakaan. Ap raukka, kärsiä nyt tuollaisen takia. Otatko yhtä raskaasti senkin jos joulupukki ei jonain jouluna kerinnyt teille asti? 

Vierailija
22/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:25"]

Ihmisen oma valinta meneekö helvettiin vai haluaako hengailla Jumalan kanssa. Ihan itse olet sen ratkaisun tehnyt.

[/quote]

Miksi ne ihmiset sitten sanoivat tuossa teksitissä etteivät tienneet tulevansa ikuiseen rangaistukseen? Ei kuulosta tietoiselta valinnalta.

[/quote]

Luultavasti eivät uskoneet joutuvansa. (ei ole jumalaa, ei ole mitään kuoleman jälkeen, voin tehdä mitä huvittaa, en joudu helvettiin, hups, olin väärässä, #helvetinliekitpoltttaa)

Jeesuksen kautta kaikilla on mahdollisuus. Jos siihen ei syystä tai toisesta halua uskoa, niin onhan se oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kaltaisineen on parasta mainosta uskonnottomuuden puolesta. Sinänsä jännää, miksi juuri nämä kovan linjan kristityt ovat niin innokkaita korostamaan Jumalansa ja uskontonsa vastenmielisimpiä piirteitä.

[/quote]

Niinpä. Pahin olo on aina heillä, joilla asioiden pitäisi kaiken järjen mukaan olla parhaiten ja rakkaudellisimmin. 

Vierailija
24/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:44"]

Ihmisen oma valinta meneekö helvettiin vai haluaako hengailla Jumalan kanssa. Ihan itse olet sen ratkaisun tehnyt.

[/quote]

Miksi ne ihmiset sitten sanoivat tuossa teksitissä etteivät tienneet tulevansa ikuiseen rangaistukseen? Ei kuulosta tietoiselta valinnalta.

[/quote]

Luultavasti eivät uskoneet joutuvansa. (ei ole jumalaa, ei ole mitään kuoleman jälkeen, voin tehdä mitä huvittaa, en joudu helvettiin, hups, olin väärässä, #helvetinliekitpoltttaa)

Jeesuksen kautta kaikilla on mahdollisuus. Jos siihen ei syystä tai toisesta halua uskoa, niin onhan se oma valinta.

[/quote]

Ai, nyt se onkin vain mahdollisuus? Äsken puhuit sen olevan ihmisen oma päätös kumpaan menee. Nyt jo syöt sanojasi...

Vierailija
25/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get on, se on vain kuvaannollista. Taivaaseen me paukataan kaikki, sorry.

Vierailija
26/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eikä sinulla ole parempaa tekemistä kuin laittaa joka päivä näitä uskon asioita tänne. Ymmärrän että tarkoitat hyvää, mutta mutta luulisi sinullekkin löytyvän parempaaa tekemistä tästä Jumalan luomakunnasta.

Vierailija
27/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jumalasi ei ole kuin pelkkä tyranni johon on uskottava ja jota on mielisteltävä ja palvottava tai ikuinen kidutus odottaa. On se varmaan hienoa olla jumalan valtakunnassa jumalan hovinarrina samaan aikaan kun muut käristyvät helvetissä.

Vierailija
28/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Try a little löööv... ap.

Vierailija
29/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hirveän ivallinen olet kyllä. Taisit nauttia tuon kommenttisi kirjoittamisesta. Mutta edelleen pidän kiinni siitä mitä kysyin, miksi he sanoivat etteivät tienneet. Mikseivät puhuneet uskosta? Että en uskonut joutuvani tänne.  Siitähän on kuitenkin kyse. Uskosta. Ei meistä kukaan mitään tiedä tuonpuoleisesta. Ei voi tehdä tietoon perustuvaa päätöstä, jos ei ole tietoa johon nojautua.

Vierailija
30/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeesti, jos olet uskovainen niin häpeäisit vähän tota ulosantiasi. Todella mautonta! En usko, et Jeesus tykkää tällasesta:  "en joudu helvettiin, hups, olin väärässä, #helvetinliekitpoltttaa" WWJD!

t. toinen uskovainen

Vierailija
31/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai, nyt se onkin vain mahdollisuus? Äsken puhuit sen olevan ihmisen oma päätös kumpaan menee. Nyt jo syöt sanojasi...

[/quote]

Voi rakas. Anteeksi epäselvästä artikuloinnista. Kaikilla on mahdollisuus uskoa Jeesukseen ja ottaa vastaan tämä sovitus. Pelastus. Itse valitset uskotko vaiko et.

Rukoilen puolestasi ja kaikkien muidenkin puolesta, jotka eivät vielä tunne Jumalaa. Voit tietysti vastavuoroisesti toivoa, että saan kiireesti hyvää mt-hoitoa.

Vierailija
32/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeesti, jos olet uskovainen niin häpeäisit vähän tota ulosantiasi. Todella mautonta! En usko, et Jeesus tykkää tällasesta:  "en joudu helvettiin, hups, olin väärässä, #helvetinliekitpoltttaa" WWJD!

t. toinen uskovainen

[/quote]

Pahoittelen. Kiitos nuhtelustasi. Ajattelemattomuuttani vain kirjoitin sen lyhyemmin, pointin selvemmäksi.

Niin. Jeesus taisi puhua paljon parannuksen tekemisestä, taivasten valtakunnasta ja kyllä puheissaan oli myös pätkiä kadotuksesta. Pointti kuitenkin siinä, että Minä olen tie, totuus ja elämä, täällä teitä varten.

Vierailija
33/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi rakas. Anteeksi epäselvästä artikuloinnista. Kaikilla on mahdollisuus uskoa Jeesukseen ja ottaa vastaan tämä sovitus. Pelastus. Itse valitset uskotko vaiko et.

Rukoilen puolestasi ja kaikkien muidenkin puolesta, jotka eivät vielä tunne Jumalaa. Voit tietysti vastavuoroisesti toivoa, että saan kiireesti hyvää mt-hoitoa.

[/quote]

Mistä väärästä artikuloinnista? Myönnä nyt, että puhuit ensimmäisessä viestissäsi siitä, että ihminen itse valitsee meneekö helvettiin tai taivaaseen, ei jumala. 

Vai tunnet sinä jumalan, taidatkin olla hänen lempilapsensa. Tuollaisista se jumala jonka sä tunnet ilmeisesti tykkää.

Vierailija
34/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:21"]

oikeasti, sadistista kiduttaa ihmisiä jossain helvetissä. Sellaiseen Jumalaan en suostu uskomaan. 

[/quote]

Ymmärrän. Entä suostuisitko uskomaan sellaiseen Jumalaan, joka RAKASTAA minua ja sinua niin paljon, että ei tahdo tuomita vaan päinvastoin pelastaa ja vapauttaa kadotuksen mahdollisuudestakin? Kristus itse sanoi uuden testamentin mukaan, että "Jumala EI lähettänyt Poikaansa (Kristusta) maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen."

http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Vierailija
35/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen pääsevät kaikki, jotka tulevat uskoon, vaikka olisivat aiemmin tehneet syntiä, koska Jeesus Kristus kuoli, jotta mekin saisimme syntimme anteeksi!

Kauheaa, miten maamme lipussa on risti, mutta kuinka suurin osa porukasta on ateismin ja materialismin pauloissa:(

Onnellisimpia ovat kuitenkin he, joilla on vähän ja jotka tukeutuvat Jeesukseen, koska Jeesus oikeasti auttaa aina, kun Häneen aidosti uskoo ja turvautuu. Ei Jeesus kuule tekopyhien valituksia, koska eivät he edes oikeasta sydämessään usko. (Palstan porukoista voisi ajatella näitä, jotka vertaavat Jeesusta johonkin spagettihirviöön juurikin...eli pilkkaatte ja pyydätte apua, ihmettelette, kun sitä ei tule, eikä muutakan varjellusta tai siunausta  -mutta asia on muutettavissa heti, kun perehdytte oikeasti Raamattuun aloittaen UT:sta, koska vanha testamentti on Juutalaisten kirja, ettekä jaksaisi lukea kaikkea, jos alusta aloittaisitte, sillä Jeesus muutti käsityksen rangaistuksista ja mitä niistä seuraa:)

Eli Jumala antoi Jeesuksen kautta jokaiselle uuden mahdollisuuden, jos tekee parannuksen eli uskoo, mitä Hän kertoo! Eli mielestäni Jeesusta ei pidä palvoa, vaan tietää, että hänen kauttaan meille annettiin tieto siitä, miten pääsee Jumalan valtakuntaan eli täydelliseen rakkauden valoon, joka on ikuinen.

Vierailija
36/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa että on pääsiäisen aika av:la puhutaan raamatusta ja postiluukusta tipahtaa säännöllisesti Jehova esitteitä... Tämä on väärin...Miksi te teette uskonnosta kaupallisen!! En siis ole uskovainen millään tasolla ja ärsyttää kun sitä pitää tyrkyttää joka tuutista edes kotona saa olla rauhassa uskonnosta...se etten suoranaisesti usko jumalaan on vaikea asia vaikka tahtoisin uskoa niin huono omatunto tässä tulee ja siitä muistuttaa jokapäivä!! Arghhhhh

Vierailija
37/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kiihkeät uskovaisketjut on aina tällaisen tylsän sunnuntai-illan semihyvää viihdettä. Mitä kiihkompi, sen viihdyttävämpi. Ja otsikkon väittämään voisin suoraan vastata, että onneksi.

Vierailija
38/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:10"]

Taas huomaa että on pääsiäisen aika av:la puhutaan raamatusta ja postiluukusta tipahtaa säännöllisesti Jehova esitteitä... Tämä on väärin...Miksi te teette uskonnosta kaupallisen!! En siis ole uskovainen millään tasolla ja ärsyttää kun sitä pitää tyrkyttää joka tuutista edes kotona saa olla rauhassa uskonnosta...se etten suoranaisesti usko jumalaan on vaikea asia vaikka tahtoisin uskoa niin huono omatunto tässä tulee ja siitä muistuttaa jokapäivä!! Arghhhhh

[/quote]

Ei täälllä kyllä varmaan Jehovia ole, koska eivät edes ole Kristittyjä:(

Vierailija
39/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä väärästä artikuloinnista? Myönnä nyt, että puhuit ensimmäisessä viestissäsi siitä, että ihminen itse valitsee meneekö helvettiin tai taivaaseen, ei jumala. "

Ihminen valitsee uskooko. Uskoo-taivas, ei usko-helvetti. Näin lyhyesti. Loppuun en halua kommentoida mitään. Tai oikeastaan joo. Jeesuksen olen saanut oppia tuntemaan. Vielä hyvin vähän, koko ajan yhä enemmän. Minäkin teen virheitä, olen välillä todella ilkeä, pidän itseäni parempana kuin muut ja niin edelleen. Teen virheitä päivittäin. Joskus tietoisesti, joskus tiedostamatta. Ja usko tai älä, Jumala rakastaa minua silti. Ja minä rakastan Jumalaa.

Olen kuitenkin saanut oppia pois monista itseäni ja muita vahingittavista tavoista. Vielä on matkaa ja välillä on todella vaikeaa, mutta kaikki on sen arvoista. Ainakin minulle. Vaikka on vaikeaa olla ystävällinen ja rakastava ikäviä ihmisiä kohtaan, niin silti yritän ja hävettävän usein myös epäonnistun. Ja moni voi yrittää myös uskomatta mielikuvitusolentoihin ja se on hyvä, mutta ei se ainakaan oman kokemukseni mukaan pitkälle kanna.

Vierailija
40/77 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää meen mielummin helvettiin. Tykkään lämpimästä. En tiiä kuinka korkeella se taivas ja jumalan kans hengailu paikka on, mut sen tiiän, ettei lentokoneet oo kai ikinä jumalaan törmänny ja ne lentelee aika vaihtelevasti 0-12km korkeudella, eli taivas on kai sit sitäki korkeemmalla. Ja jos sielä 10km korkeudessa on jo -50c nii ei kuulosta mun paikalta!