Hei muut työttömät, miten saatte päivän kulumaan?
Kello on nyt kymmenen aamulla ja olen jo tarkistanut uudet työpaikat. Lisäksi ajattelin imuroida ja käydä lenkillä. Illalla voisi vaikka katsoa jonkun leffan. Yksin asuvana päivässä on nyt aivan liikaa aikaa, ja korona rajoittaa menemisiä huomattavasti. Eipä tietysti olisi rahaakaan käydä nyt missään, mutta ystävienkään näkeminen ei onnistu. Sikäli kun heillä nyt olisi aikaakaan. Alkaa pikku hiljaa seinät kaatua päälle ja ahdistaa. Tuntuu, että olisi ihan sama vain painua takaisin peiton alle.
Kommentit (170)
Olen ot- vastaaja. Vuorotteluvapaalla, 70 % anssista kilahtaa ilman stressiä. Päivät menee nopeasti, vanhempien auttamista, kodin hoitoa, rästisiivouksia, lenkkeilyä, mökkeilyä, säästämistä. Vielä 2 kuukaudessa en ole päässyt harrastusten pariin: käsityöt ja lukeminen. Keväämmällä lisään liikuntaa ja keksin jotain AV:n tilalle. Otan yhteyttä pariin lapsuuden / nuoruuden ystävään ja kummilapsia yökylään, jos korona sallii. Varmaan samaa tekisin 100 % anssillakin 500 päivää. Perkele, kun poistavat eläkeputken, mielelläni antaisin "virkani" nuorelle vastavalmistuneelle. Hallituksen focus on ihan väärässä 55+. Tehokkaampaa olisi keskittyä amiksesta, AMK, ja yliopistosta valmistuviin. Ja jokainen "moniosaaja" töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ot- vastaaja. Vuorotteluvapaalla, 70 % anssista kilahtaa ilman stressiä. Päivät menee nopeasti, vanhempien auttamista, kodin hoitoa, rästisiivouksia, lenkkeilyä, mökkeilyä, säästämistä. Vielä 2 kuukaudessa en ole päässyt harrastusten pariin: käsityöt ja lukeminen. Keväämmällä lisään liikuntaa ja keksin jotain AV:n tilalle. Otan yhteyttä pariin lapsuuden / nuoruuden ystävään ja kummilapsia yökylään, jos korona sallii. Varmaan samaa tekisin 100 % anssillakin 500 päivää. Perkele, kun poistavat eläkeputken, mielelläni antaisin "virkani" nuorelle vastavalmistuneelle. Hallituksen focus on ihan väärässä 55+. Tehokkaampaa olisi keskittyä amiksesta, AMK, ja yliopistosta valmistuviin. Ja jokainen "moniosaaja" töihin.
Vuorotteluvapaalla olo on kyllä lähtökohtaisesti täysin eri asia kuin työttömyys.
Anssi? Ansiosidonnainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiton alle nyt ei ainakaan kannata mennä. Siitä on vain haittaa yhtään pidemmällä tähtäimellä.
No sepä se, mutta kun alkaa olla vähän vaikeaa keksiä, että mikä se oma funktio tässä maailmassa oikein on. Istun tässä enkä keksi enää mitään, mitä tekisin. Nukkumalla pääsisi edes karkuun tätä tyhjyttä hetkeksi. Ap
Minä aloitin twitteröinnin.
Aika kuluu siivillä.
Työttömänä nyt 3 vuotta, siinä välissä 3vuotta lapsen hoito.
Töitä pitäisi saada.
Vuorotteluvapaalla olo on kyllä lähtökohtaisesti täysin eri asia kuin työttömyys. ---> niin on. Viimevuosi tuhannella ay-toiminnassa kehitteillä oli " vapaahehtoinen työttömyys" , joka torapattiin sillä, että loma on eri asia. Onneksi vuorotteluvapaa saatiin. win -win, sijaiseni oli tyytyväinen pätkätyöstä.
Anssi? Ansiosidonnainen?[/quote] ---> kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiton alle nyt ei ainakaan kannata mennä. Siitä on vain haittaa yhtään pidemmällä tähtäimellä.
No sepä se, mutta kun alkaa olla vähän vaikeaa keksiä, että mikä se oma funktio tässä maailmassa oikein on. Istun tässä enkä keksi enää mitään, mitä tekisin. Nukkumalla pääsisi edes karkuun tätä tyhjyttä hetkeksi. Ap
Minä aloitin twitteröinnin.
Aika kuluu siivillä.
Työttömänä nyt 3 vuotta, siinä välissä 3vuotta lapsen hoito.
Töitä pitäisi saada.
Kauanko saat päivässä kulumaan twitteröintiin?
Miten olisi kielen ja kulttuurin opiskelu nettikurssina plus kansallisopistossa ? Kävin koulua, kun kuuntelut tuli kelanauhurilta, putosin kärryiltä ja ahisti. Nyt voi harjoitella omaan tahtiin ääntämistä yms. ... valitsee vaan kielen venäjä, espanja, kreikka ... haaveena matka tai ystävä.
Onhan tää pas kaa.
Syön, syön ja syön, katson Netflixiä,lihon koko ajan.
En ole saanut palkkaa sitten vuoden 2009.
Jos ei olisi lapsia, niin olisin jo ta ppa nut itseni.
N35
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää pas kaa.
Syön, syön ja syön, katson Netflixiä,lihon koko ajan.
En ole saanut palkkaa sitten vuoden 2009.
Jos ei olisi lapsia, niin olisin jo ta ppa nut itseni.
N35
Älä pliis tapa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyöstä tuli se mieleen, että minuakin kyllä voisi kiinnostaa sellainen. Tosin en tiedä onko täällä Suomessa niin paljon sitä. Jossain Usassa olisi varmaan helpompaa löytää jokin sellainen itseä kiinnostava. Ja tietenkin asuinpaikallakin on väliä jos näitä miettii. Tämäkin on silti vähän sellainen asia, että mieluummin olisin sitten se ihminen joka myös lahjoittaisi rahaa tai ainakin jotain tavaraa ja sillä tavalla parantaisin esim jonkun köyhän elämää tai auttaisin eläinsuojelun työtä. Nyt en voi ajatella tälläistä jos olen itse se joka mieluummin tarvisi välillä apua. Muuten olen kyllä sellainen joka on aina ns heikompien puolella ja minua kiinnostaa sellainen toisten auttaminen kyllä. Haaveissani olenkin aina se joka auttaa muita ja tekee tärkeää jossain jutussa. Taitavat silti jäädä ajatuksen tasolle. Ideana silti tykkään kyllä, vaikka en silti ajattelekaan niin, että työttömän pitäisi osallistua pakolla tuollaiseen. Minusta vaan moni asia mitä vapaaehtoiset tekevät on todella tärkeää ja monesti se on se ainoa apu jollekin jos ihan maailmanlaajuisesti miettii.
Jos lähelläsi on joku eläinsuojelutalo tai vaikka yrityskin, joka ottaa löytöeläimiä, näissä tarvitaan usein ilta- ja viikonlopputyöntekijöitä. Siinä ei tarvitse käyttää rahaa, siellä käydään siivoamassa ja ruokkimassa eläimiä. Myös kotihoitajista kissoille on joillakin alueilla huutava pula. Itse eläinsuojelutyötä tehneenä voin näitä kahta suositella, muusta toiminnasta suosittelen pysymään erossa, se porukka on yliherkkää. Jäin itse muusta pois, mutta käyn tarpeen mukaan tekemässä vielä ruokintavuoroja.
Mun "lähellä" on kaksi eläinten suojapaikkaa, joista toinen on kunnan järjestämä ja toinen tavallaan yksityinen. Kummallakin toiminta on kuitenkin täysin omassa kodissa omalla tontilla. Toinen on vanha pariskunta, toinen vähän nuorempi pariskunta. Nuorempi ottaa tettiläisiä yksi kerrallaan, samoiten palkkatuettuja. Yleensä jakso on kuukauden. Toinen ei ota ketään, koska kyseessä on kuitenkin toisen koti. Kumpikaan ei ota mitään vapaaehtoisia työttömiä pyörimään omalle tontille.
Ikävä noin, mutta itse käyn ihan eläinsuojassa, missä ei asu muuta kuin ne eläimet.
Ihmiset on niin erilaisia. Mulle ruoanlaitto, lukeminen ja netissä roikkuminen ei vielä riitä päiväohjelmaksi mitenkään, vaikka lisäksi ulkoilen vähintään kaksi tuntia päivässä.