Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei muut työttömät, miten saatte päivän kulumaan?

Vierailija
02.12.2020 |

Kello on nyt kymmenen aamulla ja olen jo tarkistanut uudet työpaikat. Lisäksi ajattelin imuroida ja käydä lenkillä. Illalla voisi vaikka katsoa jonkun leffan. Yksin asuvana päivässä on nyt aivan liikaa aikaa, ja korona rajoittaa menemisiä huomattavasti. Eipä tietysti olisi rahaakaan käydä nyt missään, mutta ystävienkään näkeminen ei onnistu. Sikäli kun heillä nyt olisi aikaakaan. Alkaa pikku hiljaa seinät kaatua päälle ja ahdistaa. Tuntuu, että olisi ihan sama vain painua takaisin peiton alle.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla nukun puoli ysiin, käyn suihkussa, teen rauhassa aamupalaa jonka syön Youtubea katsellen. Aamu ja aamupäivä ovat itselleni päivän parasta aikaa joten nautin niistä kaikessa rauhassa. Puolenpäivän maissa lähden kauppaan ja /tai hoitamaan asioita tai muuten vain ulkoilemaan. Minulla ei ole autoa joten liikun pyörällä ja se hidastaa kulkemista muttei se nyt juurikaan haittaa koska kiire ei ole. Eilen lähdin pyörällä hakemaan yhdestä 10 km päässä olevasta kaupasta yhtä juttua ja siihen meni sitten aikaa. Samalla sai liikuntaa ja sai nauttia auringosta.

Kun tulen iltapäivällä kotiin, teen päivällistä ja kotitöitä. Loppuiltapäivästä hion cv:tä, laitan työhakemuksia tai jos ei ole mitään noihin liittyvää niin opiskelen espanjaa ja historiaa (koulussa historia ei juuri kiinnostanut ja aikuisena olen toisinaan saanut hävetä huonoa sivistystasoani historian suhteen, siksi otin nyt tavoitteeksi lukea muutama historiankirja). Iltaisin katson telkkaria, olen netissä, leikin kissani kanssa tms.  Pari kertaa viikossa käyn kuntosalilla. Lisäksi minulla on joitakin ompelu tms. projekteja meneillään. Saan kyllä päivät ihan hyvin kulumaan ja ehkä tuohon vaikuttaa luonnekin, olen pohdiskeleva ja herkkä introvertti ja liikkeissäni ehkä vähän keskivertoa hitaampi. Olen melko yksinäinen eli jos olisi puoliso tai ystäviä niin päivät kuluisivat vielä "vauhdikkaammin".    

Nautin tästä joutilaisuudesta nyt kun pystyn. Teen pätkätöitä ja uskon että pian löydän taas seuraavan pätkän. Jos joutuisin pitkäaikaistyöttömäksi, saattaisi jossain kohtaa tullakin sellainen piste ettei enää kestä jatkuvaa joutilaisuutta ja yksin olemista.

Vierailija
142/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään, nukun ja olen netissä. Välillä itken ja joskus käyn kirjastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyöstä tuli se mieleen, että minuakin kyllä voisi kiinnostaa sellainen. Tosin en tiedä onko täällä Suomessa niin paljon sitä. Jossain Usassa olisi varmaan helpompaa löytää jokin sellainen itseä kiinnostava. Ja tietenkin asuinpaikallakin on väliä jos näitä miettii. Tämäkin on silti vähän sellainen asia, että mieluummin olisin sitten se ihminen joka myös lahjoittaisi rahaa tai ainakin jotain tavaraa ja sillä tavalla parantaisin esim jonkun köyhän elämää tai auttaisin eläinsuojelun työtä. Nyt en voi ajatella tälläistä jos olen itse se joka mieluummin tarvisi välillä apua. Muuten olen kyllä sellainen joka on aina ns heikompien puolella ja minua kiinnostaa sellainen toisten auttaminen kyllä. Haaveissani olenkin aina se joka auttaa muita ja tekee tärkeää jossain jutussa. Taitavat silti jäädä ajatuksen tasolle. Ideana silti tykkään kyllä, vaikka en silti ajattelekaan niin, että työttömän pitäisi osallistua pakolla tuollaiseen. Minusta vaan moni asia mitä vapaaehtoiset tekevät on todella tärkeää ja monesti se on se ainoa apu jollekin jos ihan maailmanlaajuisesti miettii.

Vierailija
144/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kauhee, huomenna taas samanlainen päivä edessä... Miten tätä oikein pitäisi jaksaa?

Vierailija
145/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapsen päiväkotiin. Sillä välin kotitöitä, kauppa. Voin jopa nukkua. Pitkäksi käy aika työttömänä, ei tämä kivaa ole. Rahaakaan ei ole juuri mihinkään

Vierailija
146/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään 6.30, lapset kouluun ja päiväkotiin. Sitten koko päivä Netflixiä ja syömistä, netissä roikkumista.

Lapset tulee koulusta.

Enne kuin mies tulee nuorimman kanssa kotiin, niin teen ruuan ja pikasiivouksen.

Joskus saatan vaan jättää imurin keskelle lattiaa, että muka touhuttu on :D

Illalla käyn yksin tunnin lenkin.

Hei, ei alapeukkuja! 3 vuotta sitten olisin jättänyt päiväkodin välistä, hakenut kaupasta loiventavaa ja lapsi oisi ollut koko päivän ruudun ääressä. Nyt paremmin.

Vierailija
147/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään 6.30, lapset kouluun ja päiväkotiin. Sitten koko päivä Netflixiä ja syömistä, netissä roikkumista.

Lapset tulee koulusta.

Enne kuin mies tulee nuorimman kanssa kotiin, niin teen ruuan ja pikasiivouksen.

Joskus saatan vaan jättää imurin keskelle lattiaa, että muka touhuttu on :D

Illalla käyn yksin tunnin lenkin.

Hei, ei alapeukkuja! 3 vuotta sitten olisin jättänyt päiväkodin välistä, hakenut kaupasta loiventavaa ja lapsi oisi ollut koko päivän ruudun ääressä. Nyt paremmin.

No en alapeukuttanut edellistäkään, mutta ihan mahtavaa! Hyvä sä!

Vierailija
148/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin netistä työpaikkoja

Vierailija
149/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien lapsen päiväkotiin. Sillä välin kotitöitä, kauppa. Voin jopa nukkua. Pitkäksi käy aika työttömänä, ei tämä kivaa ole. Rahaakaan ei ole juuri mihinkään

Onneksi mulla mies töissä, saa käydä lounaalla keskustassa monta kertaa viikossa.

Vierailija
150/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas sama meininki. Aamulla katson työpaikat ja sitten vähän järjestelen paikkoja ja käyn lenkillä. Ehkä voisi harjata koiran ulkona. Suunnittelen kauppalapun ajan kanssa, jos ei tarvitsisi vaikka viikkoon sitten käydä, kun se olisi koronan takia hyvä. Harmittaa vähän sekin, kaupassakäynti on suunnilleen ainoa vaihtelu näissä päivissä välillä.

Sitten vois tehdä jotain ruokaa, josta syö useemman päivän. Ja kattoiskohan sitä taas vaikka jonkun leffan illalla. Vois ehkä tehdä sämpylätaikinankin yöksi jääkaappiin tekeytymään.

Puuduttaa jo valmiiksi koko päivä. Ei jaksa oikein inspiroida mikään, ja joulukin ahdistaa kun ei viitsi koronan takia nyt matkustaa edes kotipuoleen täältä Uudeltamaalta, eli yksin menee.

Välillä tekee mieli huutaa, kun on niin yksinäinen olo. Huomenna kyllä soitan väkisin jollekin kaverille ja pakotan sen puhumaan mun kanssa edes hetken :D

ap

Vierailija
151/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein vapaaehtoistyötä rescue-koirien kotihoitajana. Minulle tuli koira Romaniasta ja opetin sen kotikoiraksi ja yhdistys etsi sille sopivan omistajan. Yleensä koirat olivat parista viikosta kuukauteen minulla. Tuli rutiineja päivään ja seuraa, kun asuin yksin.

Yksin kotiinjäämistä opetin käymällä lukemassa hesarin kirjastossa ja lounaalla lounaskahvilassa. Ulkona käyminen ja tavoitteellinen toiminta helpottivat työttömyyttä.

Toki siihen lisäksi lähettelin 200 hakemusta. Ja opiskelin lisää. Olin kaksi vuotta työttömänä amk:sta valmistumisen jälkeen.

Vierailija
152/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna taas sama meininki. Aamulla katson työpaikat ja sitten vähän järjestelen paikkoja ja käyn lenkillä. Ehkä voisi harjata koiran ulkona. Suunnittelen kauppalapun ajan kanssa, jos ei tarvitsisi vaikka viikkoon sitten käydä, kun se olisi koronan takia hyvä. Harmittaa vähän sekin, kaupassakäynti on suunnilleen ainoa vaihtelu näissä päivissä välillä.

Sitten vois tehdä jotain ruokaa, josta syö useemman päivän. Ja kattoiskohan sitä taas vaikka jonkun leffan illalla. Vois ehkä tehdä sämpylätaikinankin yöksi jääkaappiin tekeytymään.

Puuduttaa jo valmiiksi koko päivä. Ei jaksa oikein inspiroida mikään, ja joulukin ahdistaa kun ei viitsi koronan takia nyt matkustaa edes kotipuoleen täältä Uudeltamaalta, eli yksin menee.

Välillä tekee mieli huutaa, kun on niin yksinäinen olo. Huomenna kyllä soitan väkisin jollekin kaverille ja pakotan sen puhumaan mun kanssa edes hetken :D

ap

Kannattaa tsekata työväenopistojen kurssit, itse olin InDesignin kurssilla, jolla pystyin ylläpitämään osaamistani siinä. Esim. koodaaminen voisi olla hyödyllinen taito tai jonkun kielen parantaminen.

Sitten avoin yliopisto jne.

Vierailija
153/170 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä opettelisin treidaamaan, jos olisin työtön (opettelen kyllä nytkin, mutta täysipäiväisenä opiskelijana en niin intensiivisesti). Opiskelisin aihetta todella paljon, hioisin strategiaani ja testaisin sitä, ennen kuin siirtyisin oikeaan rahaan. Jos ja kun tuon taidon oikeasti oppii, eli onnistuu rakentamaan pitkällä aikavälillä enemmän rahaa tuottavan kuin häviävän systeemin, niin vuosien saatossa on tiedossa vähintäänkin riittävät tienestit. Ainakin enemmän kuin työttömyyskorvaus, ja rahan hankintaan kuluu huomattavasti vähemmän aikaa kuin 40 tuntia viikossa.

Jes! Kerro mistä kannattaa aloittaa!

Tosin miten tästä nyt tuli ketju, jossa ei-työttömät kertovat haaveellisina, mitä tekisivätkään, jos olisivat työttömiä?

Minä aloitin Adam Khoon videoista Youtubesta, koska en tiennyt aiheesta mitään ja ne alkavat aivan nollasta, herra on itse erittäin menestynyt treidaaja mutta selittää asiat selkokielellä. Hänen videoillaan pääsin hyvin jyvälle, ja sitten opin etsimään itse lisää tietoa. Etsi vaikka hakusanalla Adam Khoo beginner stock trading tai forex trading course. Muutkin saa kertoa hyviä vinkkejä, koska olen loppujen lopuksi vielä aloittelija itsekin :)

Vierailija
154/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole nyt työtön enää. Mutta vapaaehtoistöitä voi tehdä menemättä mihinkään, kotonakin, esim. käsitöitä tai netin palstojen moderaattorina, näitä olen itse tehnyt. En ole ollut vauvan moderaattorina, vaan harrastepalstoilla. Ne opiskelut sitten lisäksi. Nykyään löytyy ihan kivasti opiskeltavaa verkosta, ilman että tarvitsee ilmoittautua mihinkään tai maksaa mitään. Avoimissa yliopistoissa on nykyään myös maksuttomia verkkokursseja ja näiden määrä näyttää nyt vain koronan myötä lisääntyvän. 

Netistä löytyy myös maksuttomia ohjattuja jumppahetkiä, käytän niitä nyt hyväkseni kun en halua mennä ryhmäliikuntaan salille. Siinä menee mukavasti puoli tuntia- tunti ja venyttelyjä suosittelen kaikille, ihan kaikille! Muutaman kerran ohjattuna niin sitten voi vetää tunnin jo yksinään, kun osaa tehdä liikkeet oikein. Tunti pari tai kolme kertaa viikossa on hyvä määrä tavikselle. 

Itsellä työ nykyisessä loppuu ensi vuonna jossain vaiheessa työnantajan jäädessä eläkkeelle, ellei sitten joku osta hänen toimintojaan ja minua siinä mukana, mutta luulen, että voi olla pitempään vaikea työllistyä. Olen jo päättänyt opetella uusia asioita ja olen aloittanut jo pari vuotta sitten. En nyt tunnistamisen vuoksi sano mitä, mutta sellaisia, millä voisin työllistää itseni ja osin ne sivuaa sitä, mitä nyt teen. Minusta ei ole alan päätoimintojen tekijäksi, koska ne vaatii pitkän koulutuksen ja sertifikaatteja sekä usein alan tarjouspyyntöjen lähettäjät vaativat spesifiä kokemusta. 

Vierailija
155/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyöstä tuli se mieleen, että minuakin kyllä voisi kiinnostaa sellainen. Tosin en tiedä onko täällä Suomessa niin paljon sitä. Jossain Usassa olisi varmaan helpompaa löytää jokin sellainen itseä kiinnostava. Ja tietenkin asuinpaikallakin on väliä jos näitä miettii. Tämäkin on silti vähän sellainen asia, että mieluummin olisin sitten se ihminen joka myös lahjoittaisi rahaa tai ainakin jotain tavaraa ja sillä tavalla parantaisin esim jonkun köyhän elämää tai auttaisin eläinsuojelun työtä. Nyt en voi ajatella tälläistä jos olen itse se joka mieluummin tarvisi välillä apua. Muuten olen kyllä sellainen joka on aina ns heikompien puolella ja minua kiinnostaa sellainen toisten auttaminen kyllä. Haaveissani olenkin aina se joka auttaa muita ja tekee tärkeää jossain jutussa. Taitavat silti jäädä ajatuksen tasolle. Ideana silti tykkään kyllä, vaikka en silti ajattelekaan niin, että työttömän pitäisi osallistua pakolla tuollaiseen. Minusta vaan moni asia mitä vapaaehtoiset tekevät on todella tärkeää ja monesti se on se ainoa apu jollekin jos ihan maailmanlaajuisesti miettii.

Jos lähelläsi on joku eläinsuojelutalo tai vaikka yrityskin, joka ottaa löytöeläimiä, näissä tarvitaan usein ilta- ja viikonlopputyöntekijöitä. Siinä ei tarvitse käyttää rahaa, siellä käydään siivoamassa ja ruokkimassa eläimiä. Myös kotihoitajista kissoille on joillakin alueilla huutava pula. Itse eläinsuojelutyötä tehneenä voin näitä kahta suositella, muusta toiminnasta suosittelen pysymään erossa, se porukka on yliherkkää. Jäin itse muusta pois, mutta käyn tarpeen mukaan tekemässä vielä ruokintavuoroja. 

Vierailija
156/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan, teen ruokaa, leivon, lenkkeilen.. lapset tulevat jo puolen päivän jälkeen koulusta, olen täällä vastassa :) nopeasti menee aika! Plussana myös että voidaan matkustaa aina kun miehen työt antaa periksi, ei tarvi sumplia molempien töitä.

157/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on 8 ja olen uimaan lähdössä. Saa nähdä miten onnistuu jonottaminen pukukoppiin pienessä pakkasessa jos ei saa olla kuin 1 kerrallaan sisällä.

Sitten jatkuu joulusiivous pikkuhiljaa. Keittiökaappien päälliset yms korkeat paikat vuorossa tänään. Ehkä myös saunan pesun ehtisi tekemään.

Illemmalla sitten joku hybä sarja tv:stä (eurooppalainen), hyvää ruokaa jne oleilua perhern kanssa

Vierailija
158/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää jos joillakin ei ole tekemistä kotona. Itse teen ruokaa ja surffaan netissä erilaisten asioiden vuoksi. Jos vielä energiaa ja aikaa löytyy, niin ehkä hieman kuntoilen ja luen jotain itseä kehittävää, sitten kello onkin jo sen verran, jotta tarvitsee mennä jo nukkumaan. Spesiaalipäivinä voi ehtiä vielä käydä ulkoilemassakin, toki se taas on useimmiten pois jostain muusta. Ei ehdi tylsistymään, koska aika ja energia ei tahdo muutenkaan riittää 😂

Vierailija
159/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähelläsi on joku eläinsuojelutalo tai vaikka yrityskin, joka ottaa löytöeläimiä, näissä tarvitaan usein ilta- ja viikonlopputyöntekijöitä. Siinä ei tarvitse käyttää rahaa, siellä käydään siivoamassa ja ruokkimassa eläimiä. Myös kotihoitajista kissoille on joillakin alueilla huutava pula. Itse eläinsuojelutyötä tehneenä voin näitä kahta suositella, muusta toiminnasta suosittelen pysymään erossa, se porukka on yliherkkää. Jäin itse muusta pois, mutta käyn tarpeen mukaan tekemässä vielä ruokintavuoroja. 

Mun "lähellä" on kaksi eläinten suojapaikkaa, joista toinen on kunnan järjestämä ja toinen tavallaan yksityinen. Kummallakin toiminta on kuitenkin täysin omassa kodissa omalla tontilla. Toinen on vanha pariskunta, toinen vähän nuorempi pariskunta. Nuorempi ottaa tettiläisiä yksi kerrallaan, samoiten palkkatuettuja. Yleensä jakso on kuukauden. Toinen ei ota ketään, koska kyseessä on kuitenkin toisen koti. Kumpikaan ei ota mitään vapaaehtoisia työttömiä pyörimään omalle tontille. 

Vierailija
160/170 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsia, hevosia, koiria, iso maalaistalo jossa riittää puuhaa sisällä ja ulkona. En edes ehtisi käymään töissä.

Mistä hyvästä alapeukut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän