Enemmistö puolueista ei usko biologiaan
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nämä 5 puoluetta sitten perustelee sen, että edelleen on vaan miehille ja naisille vessoja ja pukuhuoneita?
Eipä ole kukaan koskaan vattinut minulta nähtäväksi väestörekisteritietoa sukupuolesta että olen päässyt johonkin vessaan.
... eikä sitä myöskään kysytä uimahallin lippukassalla. Näitä kuviteltuja ”transahdistelijoita” ei silti näy. Kyse on vihamielisestä satuilusta.
Olen nainen, enkä halua p*niksellisiä miehiä kanssani samoihin pukuhuoneisiin, suihkuihin ja saunoihin. Piste. Meillä naisilla on oikeus omiin tiloihimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nämä 5 puoluetta sitten perustelee sen, että edelleen on vaan miehille ja naisille vessoja ja pukuhuoneita?
Eipä ole kukaan koskaan vattinut minulta nähtäväksi väestörekisteritietoa sukupuolesta että olen päässyt johonkin vessaan.
... eikä sitä myöskään kysytä uimahallin lippukassalla. Näitä kuviteltuja ”transahdistelijoita” ei silti näy. Kyse on vihamielisestä satuilusta.
Olen nainen, enkä halua p*niksellisiä miehiä kanssani samoihin pukuhuoneisiin, suihkuihin ja saunoihin. Piste. Meillä naisilla on oikeus omiin tiloihimme.
Tajuat kai että ei niitä tule sinne tulemaan minään suurina laumoina? Tuskin tulet törmäämään yhteekään. En ymmärrä miksi ihmiset eivät tajua lainkaan tämän asian mittasuhteita eli että näitä tapauksia on lopulta hyvin vähän.
Tasan tarkkaan sukupuolia on kaksi. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Miksi PS ei myöskään usko tieteeseen ja biologiaan? Esim Huhtasaari ja evoluutio jne...
Saisiko suomeen järkipuolueen?
Evoluutio on vain osittain tieteellistä sen mekanismien eli luonnonvalinnan ja mutaatioiden osalta. Silti historiallisten väittämien osalta se on sadun tasolla. Näytöt historiassa tapahtuneesta "lajien kehityksestä" ensimmäisestä solusta ihmiseen asti ovat vain luunkappaleiden mielikuvituksellista tulkintaa ja niistä taitelijoiden rakentamia kyhäelmiä evoluutiosadun tueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyihyi sinua! Olet suvaitsematon juntti. T. Punavihreä feministi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukuhuoneissa käy jo transnaisia etkä huomaa mitään. Miehiä ei ole tulossa. Hengitä.
Itse koen olevan sukupuoleltani ruohonleikkuri. Saanko nyt tämän identiteetin henkilötunnukseen/ajokorttiin/passiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kokoomus on mennyt mukaan vihervasemmiston hörhöilyihin? Vanha oikeistokonservatiivipuolue on nykyään mädättävät vihervasemmistopuolue. Ei uskoisi että aikanaan Paasikivi, Tuure Junnila, Iiro Viinanen yms. Olivat tästä puolueesta. Nyt ollaan kieli ruskeana Setan ja feministien suuntaan :(
Täällä yksi feministi, joka uskoo biologiaan. Kaikki me ns. vanhan liiton feministit emme ole lähteneet tähän sukupuolisekoiluun. Meidän ei vain ole niin helppoa saada ääntämme kuuluviin, koska jos puhuu sukupuolesta biologisena faktana, leimataan transfoobikoksi.
No ehkäpä olet transfoobikko jos typistät sukupuolen puhtaaksi biologiaksi? Iso osa ihmisistä kun tajuaa että sukupuoli on paljon muutakin kuin pelkkää biologiaa.
Sukupuoli (sex) ON puhdasta biologiaa. Sukupuoli-identiteetti (gender) on eri asia, mutta se miksi identifioidut, mikä koet olevasi, tai miten toteutat sukupuoltasi elämässäsi ei muuta sitä tosiasiaa, että itse sukupuoli on biologinen fakta.
Mutta kysehän onkin siitä että miksi virallisissa papereissa pitää lukea se biologinen fakta eikä sukupuoli-identiteetti kun se sukupuoli-identiteetti on lähes aina paljon suuremmassa roolissa sen ihmisen elämässä.
Yrittäkää ymmärtää että kukaan ei ole muuttamassa mitään biologista faktaa vaan sen mitä papereihin kirjataan ja miksi.
Siksi, että mm. seuraavat naisten oikeudet ja naisten elämään liittyvät asiat perustuvat BIOLOGISEEN naiseuteen eivätkä mihinkään identiteettiin:
Naisten oikeus kokoontua ilman miehiä.
Naisten oikeus perustaa vain naisille tarkoitettua järjestöjä, tukiryhmiä, vertaistukiryhmiä jne. (esim. raiskauksen uhrien tukiryhmät).
Naisten oikeus omiin julkisiin tiloihin, kun puhutaan tiloista joissa ollaan alasti: suihkut, pukuhuoneet jne esimerkiksi uimahalleissa, kunnallisissa liikuntatiloissa jne. ja tyttöjen oikeus omiin vessoihin kouluissa.
Naisvankien oikeus erillisiin tiloihin erillään miesvangeista.
Naisten oikeus saada esim. sairaalassa vaatia naishoitajaa tietyissä tapauksissa.
Lesbojen oikeus perustaa omia ryhmiä ja järjestää omia tapahtumia ja kokoontua ilman miehiä.
Sukupuoleen perustuvat rikostilastot: jos sukupuolesta tulee ilmoitusasia, miesten tekemät rikokset voidaan tilastoida naisten tekemiksi, jos mies vain ilmoittaa olevansa nainen. Tämän jälkeen meillä ei enää ole luotettavia tilastoja esimerkiksi seks*aalirkoksista.
Naiserityinen terveydenhuolto ja sen järjestäminen ja rahoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi PS ei myöskään usko tieteeseen ja biologiaan? Esim Huhtasaari ja evoluutio jne...
Evoluutio on vain osittain tieteellistä sen mekanismien eli luonnonvalinnan ja mutaatioiden osalta. Silti historiallisten väittämien osalta se on sadun tasolla. Näytöt historiassa tapahtuneesta "lajien kehityksestä" ensimmäisestä solusta ihmiseen asti ovat vain luunkappaleiden mielikuvituksellista tulkintaa ja niistä taitelijoiden rakentamia kyhäelmiä evoluutiosadun tueksi.
Noinko teille siellä lahkossa on valehdeltu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukuhuoneissa käy jo transnaisia etkä huomaa mitään. Miehiä ei ole tulossa. Hengitä.
Pukuhuoneissa tosiaan käy jo transnaisia, jotka ovat transitioituneet lääketieteellisesti ja kirurgisesti, ja elävät elämäänsä naisena. Jos kuitenkin translaissa oleva juridisen sukupuolen itsemäärittelyoikeus tulee voimaan, ei vaadita enää sukupuolikirurgiaa tai edes naiseksi pukeutumista, vaan kuka tahansa mies, myös seks*aalirikolliset, voi päästä naisten omiin tiloihin. On älyttömän sinisilmäistä kuvitella, että rai*kaajat, salakuvaajat, ja erilaiset perv*t eivät käyttäisi tätä mahdollisuutta hyväkseen. Miksi naisten turvallisuus merkitsee sinulle niin vähän? Miksi vähättelet naisten oikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyihyi sinua! Olet suvaitsematon juntti. T. Punavihreä feministi
:D
Vierailija kirjoitti:
Itse koen olevan sukupuoleltani ruohonleikkuri. Saanko nyt tämän identiteetin henkilötunnukseen/ajokorttiin/passiin?
No et koe. Mutta jos leikitään hetken että näin olisi niin saisit jatkossa rastin kohtaan "muu" tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit mikä omaperäinen lohkaisu! Et saa.
Hetu, joka ei kerro sukupuolta, on kuitenkin tulossa.
Sen lisäksi, siitä irrallisena, on kysymys kolmannesta juridisesta sukupuolesta.
Ja tästä kysymyksestä erillisenä on translain muutos. Se on juridiikkaa, eikä vaikuta siihen, kuka käyttää mitäkin pukutilaa. Tiedättehän, ettei pukukoppeihin tai vessoihin menemiseen tarvita henkilötodistusta. Haluatte vain huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kokoomus on mennyt mukaan vihervasemmiston hörhöilyihin? Vanha oikeistokonservatiivipuolue on nykyään mädättävät vihervasemmistopuolue. Ei uskoisi että aikanaan Paasikivi, Tuure Junnila, Iiro Viinanen yms. Olivat tästä puolueesta. Nyt ollaan kieli ruskeana Setan ja feministien suuntaan :(
Täällä yksi feministi, joka uskoo biologiaan. Kaikki me ns. vanhan liiton feministit emme ole lähteneet tähän sukupuolisekoiluun. Meidän ei vain ole niin helppoa saada ääntämme kuuluviin, koska jos puhuu sukupuolesta biologisena faktana, leimataan transfoobikoksi.
No ehkäpä olet transfoobikko jos typistät sukupuolen puhtaaksi biologiaksi? Iso osa ihmisistä kun tajuaa että sukupuoli on paljon muutakin kuin pelkkää biologiaa.
Sukupuoli (sex) ON puhdasta biologiaa. Sukupuoli-identiteetti (gender) on eri asia, mutta se miksi identifioidut, mikä koet olevasi, tai miten toteutat sukupuoltasi elämässäsi ei muuta sitä tosiasiaa, että itse sukupuoli on biologinen fakta.
Mutta kysehän onkin siitä että miksi virallisissa papereissa pitää lukea se biologinen fakta eikä sukupuoli-identiteetti kun se sukupuoli-identiteetti on lähes aina paljon suuremmassa roolissa sen ihmisen elämässä.
Yrittäkää ymmärtää että kukaan ei ole muuttamassa mitään biologista faktaa vaan sen mitä papereihin kirjataan ja miksi.
Lääketieteessä sillä biologisella sukupuolella on väliä, ei sillä, mitä kukin tuntee olevansa. Ihan vaikka hemoglobiinin viitearvot ovat erilaiset miehellä ja naisella.
Vierailija kirjoitti:
Et, mutta voit muuttaa itsesi naiseksi vain kokemalla olevasi nainen.
Ruohonleikkureilla on enemmän oikeuksia kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko teille siellä lahkossa on valehdeltu?
Ei vaan lukion biologian opetus ei vakuuttanut minua historiallisen lajien kehityksen tieteelisestä kestävyydestä. SItä ei vakuuttanut myöskään Darwinin Lajien synty kirjan lukeminen.
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Ei se tämän vaikeampaa ole. Feministit ja vihervasurit vaan vääntää luonnolliset asiat kieroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et, mutta voit muuttaa itsesi naiseksi vain kokemalla olevasi nainen.
Ruohonleikkureilla on enemmän oikeuksia kuin naisilla.
Suomalainen nainen on kyllä etuoikeutetuin ihminen maailmassa toisin kuin Suomimies jota koskee pakollinen asevelvollisuus, terveydenhuolto ja koulu syrjii poikia ja miehiä, huoltajuusasioissa syrjitään ja heidän kokemaa väkivaltaa naisten tekemänä vähätellään jopa hallitustasolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukuhuoneissa tosiaan käy jo transnaisia, jotka ovat transitioituneet lääketieteellisesti ja kirurgisesti, ja elävät elämäänsä naisena. Jos kuitenkin translaissa oleva juridisen sukupuolen itsemäärittelyoikeus tulee voimaan, ei vaadita enää sukupuolikirurgiaa tai edes naiseksi pukeutumista, vaan kuka tahansa mies, myös seks*aalirikolliset, voi päästä naisten omiin tiloihin. On älyttömän sinisilmäistä kuvitella, että rai*kaajat, salakuvaajat, ja erilaiset perv*t eivät käyttäisi tätä mahdollisuutta hyväkseen. Miksi naisten turvallisuus merkitsee sinulle niin vähän? Miksi vähättelet naisten oikeuksia?
Miksi ihmeessä raiskaajat iskisivät jatkossa valvotuissa valoisissa julkisissa tiloissa joissa aina paikalla muitakin ihmisiä? Keksin noin miljoona parempaa paikkaa hyökätä jonkun kimppuun kuin uimahallin pukutilat. Eivätkä ne tilat muuten nytkään ole lukittuja niin että niihin pääsisi vain sukupuolen tarkistuksen jälkeen.