Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakenin taaperoani vessaan :/

Vierailija
12.04.2014 |

Melkein 3-vuotias taaperoni imee minusta mehut! Aamusta iltaan piinaa eikä lopeta edes nukkumaanmenoaikana. Seuraa ja vainoaa minua klo 23-24 asti. Nukutus/sänkyyn palautus vie aikaa tunnin, parikin. En jaksa.

Sanoin, että menen kylpyhuoneeseen. Toivoin, että lapsi rauhoittuisi sänkyynsä. Aikani kylpyhuoneessa oltuani, tulin pois sieltä. Lapsi tuli taas perääni.

Komennan koko ajan takaisin sänkyynsä. Itkee ja kiukuttelee. Haluaa vettä ja potalle monta kertaa, vaikka vasta hetki sitten kävi.

Lopulta lukitsin oman makuuhuoneeni oven. Sinne ei ole asiaa enää! Lukitsin ruuvimeisselillä kylpyhuoneen oven. Sinnekään ei tarvitse mennä. Pakenin itse vessaan ja lukitsin oven perässäni ja käskin viimeisen kerran sänkyynsä. Toivottavasti

:/ Nyt istun vessassa jakkaran päällä ja odotan, että lopettaisi sängyssä pyörimisen. Ei itke... Mä en jaksa tätä joka iltaista nukutushippaa! "Supernänni" haistakoon pitkär. Ei kaikki lapset lopeta juoksemista parissa yössä. Ja minä en jaksa kuukaudesta toiseen joka ilta palauttaa sänkyyn 50-100 kertaa... 1-2 tuntia. Lapsikin pitää pilkkanaan ja tulee seisomaan eteeni, että tässä mä oon taas. Vie minut takaisin sänkyyn. En vie! Enkä todellakaan laita pois potkittua peittoa päälle kuin korkeintaan pari kertaa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää kyl se varmaan 10 vuoden päästä jo pikemminkin välttelee.

Ei vaan en osaa kyllä auttaa, kun meillä on ihan sama ongelma :(.

Vierailija
2/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse nukkumaan. Tai siis "nukkumaan" sänkyysi, et reagoi lapseen ollenkaan. Ei Se koko yötä jaksa yksin pyöriä. Älä lähde mukaan lapsen pelleilyyn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero? 3v? Kummanko ois aika vaihtaa asennetta?

Vierailija
4/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin pyörii sängyssä, potkii ja koputtelee seinää, huokailee välillä... edelleen vessan vanki. Jos lähden täältä vessasta pois, hippa alkaa uudestaan... nyt ei sentään itke tällä sekunnilla... tietää homman nimen... kuulostaa pahasti siltä, että saattaa vielä yrittää jotain.. ihan kuin räpsyttelisi valoja huoneessaan... huokaus. :/

Vierailija
5/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mennyt niin, että kahden kerran jälkeen ei enää sanota mitään, vaan viedään sänkyyn edes katsekontaktia ottamatta? Eli ei komenneta enää.

Vierailija
6/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku sen kanssa samassa sängyssä. Tai siinä lattialla vieressä.

Vierailija
7/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja sen viereen.

Vierailija
8/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Tuohan kuulostaa pahemmalta kuin joku lemmikki :/

Vierailija
9/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tasan 3v:lle luetaan sadut ja sen jälkeen istutaan kaikessa rauhassa vieressä kunnes nukahtaa. Siinä ei paljon lähdetä hippalehtamaan.

Sekin auttaa, että lapsi on riittävän väsynyt. Meillä illat helpottuivat, kun päiväunet jäivät pois.

Vierailija
10/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia koitokseen :)

Vierailija
11/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä tyttö samanikäisestä lähtien on ollut sellainen, että laulelee ja puuhastelee itsekseen ennen nukahtamista. Nukahtaa kuitenkin itse aikanaan, ei käydä hyvän yön jälkeen enää huoneessa. Kun on nukahtanut, kerätään lelut sängystä, mm. kerran oli hakkalelun vasara posken alla jne... :D

Vierailija
12/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et nukuta sänkyyn tai ota viereen? Ei se lapsi huvikseen perässä hiihdä, vaan tarvitsee äitiään.

Vierailija
13/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että tarvii ja hakee huomiota, leiki, halaa osota huomiota päivällä ni ehkä helpottaa illalla. Ei ainakaa tuo vessaan lukittautuminen auta. Mene vaikka lukemaan kirjaa ja halimaan. Nukkukaa vierekkäin..

Vierailija
14/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsia pitäisi väsyttää.. laita juoksumatolla juoksemaan niin kohta onkin "ei jaksa enää.." Joo, ei mikänä järkevä vastaus, mutta mun mielestä lapsien pitää tehdä jotain fyysistä niin nukahtavat helpommin :D

Vierailija
15/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te juoksentelette huoneesta toiseen...en voi ymmärtää. Minulle yöunet ovat niin tärkeät, että makaan siinä vieressä kunnes lapsi nukahtaa ja sitten hippailen omaan huoneeseen. Lapsi nukahtaa nopeasti kun vaan itse on rauhalinen, eikä kiirehdi nukkumisen kanssa. Valot pois sadun jälkeen ja siten olet hiljaa.

Vierailija
16/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Piinaa aamusta iltaan..."?? Annatko lapsellesi lainkaan vapaaehtoista läheisyyttä ja huomiota? Eli PYYDÄTKÖ koskaan syliin ja osoitat, että sinä HALUAT olla hänen kanssaan? Jos lapsi saa riittävästi huomiota ja läheisyyttä vanhemmaltaan, tuskin käyttäytyy "piinaavasti".

Vierailija
17/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita potta sängyn viereen. Tsemppiä, koita kestää! 

Vierailija
18/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä tuollaista temppuilua ollut yhdenkän lapsen kanssa. Mutta ne onkin kaikki nukutettu viereen, perhepetiin.

Mikä muu nisäkäs hylkäisi noin pienen "pennun" yöksi yksinään?

Vierailija
19/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pompottaa. Tutun pirunriivaamat tekee just samaa, kauhea show tuo nukkumaanmeno. On pissahätä ja jano ja jalkoja särkee ja joka ilta jotain keksitään. Surullisinta on, että vanhemmat menevät mukaan tähän naurettavaan ralliin eivätkä pistä peliä poikki ja näytä kuka määrää.

Vierailija
20/58 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:17"]

Meillä ei ole ikinä tuollaista temppuilua ollut yhdenkän lapsen kanssa. Mutta ne onkin kaikki nukutettu viereen, perhepetiin.

Mikä muu nisäkäs hylkäisi noin pienen "pennun" yöksi yksinään?

[/quote]

Samaa mieltä kanssasi vaikka en itse ole ikinä pystynyt lasten vieressä nukkumaankaan kuin korkeintaan pari tuntia. Olen outo, kaipaan tilaa mutta ymmärrän lasten emonkaipuun. Pakenen sitten itse lasten petiin tai sohvalla tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän