Miehet eivät arvosta lapsettomia naisia
Lähes kaikki miehet haluavat tyttöystävän, joka haluaa lapsia.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288673580038.html
Kommentit (91)
Mitähän kyselyyn vastaanneet miehet ajattelevat sitten naisista, jotka eivät halua synnyttää lapsia tälle ylikansoitetulle planeetalle, vaan haluavat adoptoida lapsen. Eli nainen joka haluaa äidiksi ja haluaa tarjota perheen sellaiselle lapselle, joka ei ole saanut hyviä lähtökohtia elämäänsä. Eikö mies halua tällaistakaan naista, koska silloin ei pääse jatkamaan sitä omaa sukua ja laittamaan geenejään jakoon?
Jotenkin hassuja nuo vaatimukset tai toivomukset ihannekumppanin piirteistä. Ei siinä, sallittakoon jokaiselle mieltymyksensä mutta poiketen esim. tuosta listasta; Minulla on kissa, olen pari senttiä lyhyempi ja 5 kiloa kevyempi, en katso Salattuja elämiä, minulla ei ole tatointeja, juon useimmiten mieluummin viiniä tai vaikka miniskumpan kuin siideriä, minulla ei ole suosikkiautomerkkiä enkä kannata mitään urheilujoukkueita kun en urheilua seuraa paitsi ehkä lätkän MM-matsit. En myöskään halua lapsia.
Eli en sovi tuohon ihannenainen listaan, mutta kummasti ei ole koskaan ollut ongelma löytää hyviä miehiä:) Nykyisen kanssa tullut oltua jo monen monituista vuotta, eikä mieskään halua lapsia. Omistusasuntoa olemme vasta hankkimassa, jos sitä malttaisi asettua yhdelle paikkakunnalle jatkuvien muuttojen jälkeen.
Minusta tuollaiset toiveet ovat vain jotenkin hassuja. Minulla kun itselläni on aika vaihteleva miesmaku, se on eniten kiinni kemiasta ja luonteesta. Ei minulla ole mitään noin tarkkoja mieltymyksiä ollut koskaan että minkä painoinen miehen tulisi olla, pitääkö olla oma asunto vai saako olla vuokralla, tai pitääkö olla koira tai tatuointeja... Nää on vaan jänniä kun itselläni ei ainakaan ole monillakaan tuollaisilla asioilla merkitystä, miehiäkin on niin erilaisia jotka kolahtaa, ei ole mitään tiettyä kaavaa ainakaan minulle.
Että vaikka itse en osukaan tuohon ihannelistaan, niin ei se haittaa enkä tunne itseäni mitenkään vähemmän arvostetuksi millään saralla. Miksi se minulta olisi pois jos jotkut tahtovat toisenlaisia naisia kuin mitä minä olen? Tiedän kuitenkin että minullekin seuraa löytyy, niin en vain ymmärrä että miksi pitäisi tuntea itsensä jotenkin vähemmän haluttavaksi/arvostetuksi? Ehkäpä se vaan menee sitten niin että toisilla on tarkat vaatimukset ja toisilla ei, ehkä ne salkkarimiehet ja tatoidut naiset löytävät toisensa ja muunlaiset sitten toisensa, pääasia kait on että jokainen löytäisi itselleen sopivan kumppanin ja saa rakastaa ja olla rakastettu.
Olen kahden kouluikäisen lapsen äiti. Rakastan lapsiani enemmän kuin ketään muuta, heidän kasvattamisensa on minulle elämäni tärkein tehtävä, mutta silti ajoittain kadun syvästi, että olen tehnyt lapsia. Tunnen olevani häkissä, vapaa-aikani kuluu usein täysin epäolennaisista asioista kinasteluun, kouluun ja harrastuksiin hoputtamiseen jne. Olen väsynyt siihen, että joudun jatkuvasti ohjailemaan toisten ihmisten elämän pienimpiäkin asioita.
Voin sanoa puolustuksekseni, että kun ryhdyin tähän, en tiennyt millaista se tulee olemaan. Luulin, että lapset ovat elämän suurin onni. Uskon, että olisin tullut onnelliseksi muutenkin.
Luulen, että monien lapsellisten vihanpurkaukset veloja kohtaan johtuu kateudesta, ja toisaalta siitä, ettei uskalla myöntää itselleen, että tuntee olevansa ns. kusessa.
Edelleen sanon, että olen todella hyvä äiti, en ikinä haluaisi luopua lapsistani, sanon vain, että jos olisin tiennyt ennen lasten saantia, millaiseksi elämä muodostuu, olisin ehkä valinnut toisin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:39"]
En tarvitse miesten hyväksyntää elääkseni. Minulle tärkeintä on löytää oma totuuteni ja itsearvostukseni ja elää niiden mukaisesti.
Olen vapaaehtoisesti lapseton ja minulla on mies.
[/quote]
Juurikin näin. Eihän sellainen mies joka ei mua arvosta, ansaitse mua.
Vapaaehtoisesti lapseton olen myös, ollut aina sitä avoimesti eli ennen seurusteluvaiheen alkua tehty asia selväksi. Kummasti on herraseuraa saatu, siis ihan pitempiaikaistakin.
Sinä mies, jota harmittaa kahden lapsesi teko. Kirjoitat varmasti sen rehellisesti mitä ajatteletkin. Sinua harmittaa ja elämäsi menee hukkaan. Yksi kysymys nousee mieleen.. Etkö rakasta lapsiasi ollenkaan? Ymmärrän kyllä sinua osittain, mutta kuulostat todella itsekkäältä ja katkeralta. Oletko masentunut? Tunnetko tarvetta auttaa muita ihmisiä.. Tuskin. Kertoisitko mitä teet työksesi..?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:37"]
Ikävä kyllä, moni mies ei vain käytännössä näytä arvostavan vaimoksi tulleita tyttöystäviin, vaikka olisi liuta lapsia, sillä yli 50% avioliitoista päättyvät eroon ja avoliitossa erot ovat vielä yleisempiä. [/quote]
Ei pidä paikkaansa. Tilastokeskuksen tänään julkistamien tietojen mukaan missään enimmilläänkin tiettynä vuonna naimisiin menneistä vain 40% on eronnut. Vuonna 1985 naimisiin menneistä on ehtinyut erota hieman alla 40% eli hieman yli 60% heistä on ollut naimisissa 29 vuotta. Vuonna 1995 avioituneista 67% on edelleen samassa avioliitossa.
Noin 80% avioliitoista kestää vähintään 10 vuotta ja noin 70% vähintään 20 vuotta.
Jospa vihdoin lopetettaisiin väärien tietojen levittäminen. Suurin osa ihmisistä ei eroa ja eronneetkin ovat yleensä pitkään naimisissa ennen eroaan.
Mihinkään muuhun puuttumatta. Sukulaiseni (nainen) on ollut yli 40 vuotta saman miehen kanssa. Lapsettomuudesta ei koskaan ole puhuttu ääneen eikä se ketään oikeastaan ole häirinnyt. Kuulinjokunen aika sitten että hänen miehellään on lapsi jonkun muuan kanssa siis tehtynä tältä ajalta kun ovat olleet yhdessä.
Mun mies myös jo ennenkuin tutustuimme kunnolla kysyi että haluanko lapsia vielä kun minulla oli jo ennestään. Sanoin hieman harkittuani että joo, oikean miehen kanssa oikeaan aikaan. Hän kertoi myöhemmin ettei olisi edes harkinnut kunnollisin suhteen alkamista jos olisin vastannut ei, sillä hän halusi ihan omiakin lapsia. Mun mielestä rehellistä ja ymmärrän hyvin. Hän ei olisi halunnut tutustua minuun paremmin sitten muutenkaan jos se olisi tarkoittanut varmaa lapsettomuutta hänelle, sille ei tietenkään voi mitäán jos niitä lapsia ei muuten, muista syistä ole tullakseen.
Tää nelikymppinen, perhe-elämään pettynyt on varmaan häipynyt (kenties kalastusreissulle), mutta jos ei niin kertoisitko vielä, miksi et eronnut vaimostasi tuossa vaiheessa häiden jälkeen kun hän alkoi "napsahdella" ja kiukutella?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 10:33"]
Tunnetko tarvetta auttaa muita ihmisiä.. Tuskin.
[/quote]
Miksi ihmeessä halu auttaa muita olisi hyvän ja onnellisen elämän edellytys? Itse en ole mikään altruisti, en harrasta hyväntekeväisyyttä enkä varsinkaan halua tehdä mitään kohtuuttomia uhrauksia muiden vuoksi. Minusta on parasta jättää muut rauhaan ja tulla jätetyksi rauhaan. Elän kuitenkin aivan tyytyväisenä yhteiskunnan jäsenenä.
En ole tuo, kenelle kysymyksesi osoitit. Kummastelen vain.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 00:27"]
Voisiko joku kertoa, miksi joku haluaa "jatkaa sukuaan"? Mitä tällä tarkoitetaan? Tai siis, mitä siitä itse saa irti ja miksi se oma suku ja omat geenit koetaan niin hienoiksi että juuri niitä pitää saada maailmaan lisää, ilman niitä maailma ei ole niin hyvä paikka?
[/quote]
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Ihmisten geenit ovat 99,9-prosenttisesti aivan samat. Vanhemmat huijaavat itseään, jos he kuvittelevat oman perimänsä ja omien ominaisuuksiensa olevan jotenkin ainutlaatuisia. Lisääntyminen on biloginen mekanismi, joka tuottaa lisää yksilöitä. Ei siihen liity mitään sen kummallisempaa suurta kertomusta.
Kumpaa miehet arvostaa enemmän: lapsia haluavaa vai sellaista joka omistaa koiran? Ja onko siis lapseton eri asia kuin lapsia haluava?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:37"]
Ikävä kyllä, moni mies ei vain käytännössä näytä arvostavan vaimoksi tulleita tyttöystäviin, vaikka olisi liuta lapsia, sillä yli 50% avioliitoista päättyvät eroon ja avoliitossa erot ovat vielä yleisempiä. [/quote]
Ei pidä paikkaansa. Tilastokeskuksen tänään julkistamien tietojen mukaan missään enimmilläänkin tiettynä vuonna naimisiin menneistä vain 40% on eronnut. Vuonna 1985 naimisiin menneistä on ehtinyut erota hieman alla 40% eli hieman yli 60% heistä on ollut naimisissa 29 vuotta. Vuonna 1995 avioituneista 67% on edelleen samassa avioliitossa.
Noin 80% avioliitoista kestää vähintään 10 vuotta ja noin 70% vähintään 20 vuotta.
Jospa vihdoin lopetettaisiin väärien tietojen levittäminen. Suurin osa ihmisistä ei eroa ja eronneetkin ovat yleensä pitkään naimisissa ennen eroaan.
[/quote]
Ohis, mutta pakko sellainen huomautus tehdä että jos vuonna 1985 avioituneista pareista lähes 40 % on eronnut, ei se tarkoita että yli 60 % olisi ollut naimisissa 29 vuotta. Ellei sitten kaikki tuosta 40 % ole eronnut tämän vuoden aikana. Eli noista luvuista ei saada tukea sille väitteelle että parit olisivat pitkään naimisissa ennen eroaan.
Olen vapaaehtoislapseton 37-vuotias nainen ja naimisissa samanikäisen vapaaehtoislapsettoman miehen kanssa.
Minua ihmetytti eniten tämä kohta tuossa tutkimuksessa:
Alkoholia saa kuitenkin juoda ja ihannenaisen suosikkijuoma on siideri.
Eli jos vastaajien ylivoimana ollut mies joka haluaa naisen joka haluaa lapsia, ja haluaa että kyseinen nainen juo mieluiten siideriä niin eikö tämä kerro siitä että sellaisella miehellä ei ole varaa juottaa naiselleen muuta kuin halpaa siideriä? :D
Kuka nainen haluaa sellaisen miehen?
Minä juon ainakin mieluiten vuosikertashampanjaa, jota lapsia haluamaton, hyvätuloinen mieheni ostaa minulle erittäin mielellään :)
Mistä vela naisia edes löytäisi?
Tuntuu olevan todella vaikeeta :/
Mies24
Suurin osa miehistä haluaa lapsia siksi koska "kavereillakin on".
Sitten kun se lapsi tulee, niin se ei olekaan enää miehestä kivaa koska sitä pitää hoitaa, se kakkii ja pissii ja huutaa ja oksentaa, eikä se vaan leiki ja pelaa palloa niinkuin kavereiden lapset hänen seurassaan - minkä vuoksi sen lapsen hankkiminen olisi ollut niin mukavaa kun ne tykkkää leikkiä....
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:19"]
Muutenkin se on oikeasti järjenvastaista, mutta tunnesyistä monet haluavat sen perheenlisäyksen tehdä.[/quote]
Millä tavoin elämän jatkaminen on mielestäsi järjenvastaista? Onko logiikkasi mukaan sitten järkevää tappaa lajimme sukupuuttoon jättämällä tekemättä lapsia?
Noh, minua ei ainakaan edes kiinnosta, kuinka moni mies arvostaa mitäkin piirrettä naisissa. Minua kiinnostaa ainoastaan se, että ihminen, jonka kanssa jaan elämääni arvostaa minua ihan sellaisena kuin minä olen, omine käsityksineni ja elämänasenteineni, ja että minä voin myös arvostaa häntä sellaisena kuin hän on.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:54"]
Säälein itseäni silloin kun luulin, että en koskaan saisi lapsia. Säälin AINA lapsettomia naisia. En usko vela-naisiin.
[/quote]Minä en pidä salmiakista, en usko että kukaan pitää siitä. Minä tykkään uimisesta, en usko ihmisiin jotka eivät muka rakastaisi uimista.
Olen hetero, lesboja ei ole oikeasti olemassa.
En halua tehdä lasta, en usko että kukaan äiti on onnellinen, koska en minäkään voisi olla jos minulla olisi huutava ja minua valvottava ruma toukka jonka paska haisee ja sitä on joka paikassa. Tällaista logiikkaa tällä kertaa.