Prisman parkkiksella 2 taaperoa yksin autossa?!
Tultiin kaupasta ja huomattiin että viereisessä autossa oli kaksi pientä lasta yksin eikä ketään aikuista näkynyt missään. Hetken siinä odoteltiin ja sitten käytiin hesen luukulla ja mentiin takaisin mutta auto oli lähtenyt. Jäi harmittamaan ettei jääty samantien paikalle vanhempia odottamaan, olisin voinut kysyä että miksi jätti lapset yksin.
Kommentit (93)
Ja lähdit kuitenkin pois paikalta...
Cittarin parkkipaikalla oli ylipainoinen av-mamma yksin autossa. Meinasin mennä kysymään, että onko kaikki kunnossa kun ahtoi naamaansa megahampurilaista niin, että rinnus oli majoneesissa ja auton ikkunat höyryssä. En sitten kehdannut kun ilme oli niin autuas. Sen sijaan otin auton rekkarin ylös ja aion lähettää hänelle vinnekäjä terveellisempään elämään.
Nimim. "muista aina puuttua muiden ihmisten elämään"
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:17"]
Kyllä olette hauskoja, valtava joukkolynkkaus samantien käynnissä. Oikealla tavalla kun sanansa muotoilee niin mammat ratkeaa :D AP
[/quote] Onko iltasi nyt pelastettu?Jee!
[/quote]Olen pph eli kyllä minä lapsista välitän ja juuri siksi käytiin siellä Hesessä välillä ja palattiin etten vaan tee hätiköityä ratkaisua eli tod näk olisin mennyt infoon pyytämään kuulutusta. AP
[/quote] Eli olet itsekin sitä mieltä, että olisit voinut hätiköidä..
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:56"]Selitä meille ap, kun ymmärrämme väärin. Näit lapset autossa ja menit heseen. Mitä ymmärsimme väärin?
[/quote] *ottaa rautalankaa* eiku en jaksa selittää samaa asiaa enää uudestaan koska te ette vaan halua ymmärtää. Sen voin tähän lisätä että jos joku olisi halunnut kidnapata ne lapset niin sellaisen vanhan auton lukot saa hetkessä auki. Niin ja sekin vielä että se auto olisi voinut syttyä palamaan ihan itsekseen. Mieheni on palomies ja on kertonut useamman tapauksen jossa näin on käynyt.
Mutta hei...Kotiinkin on moni kuollut joten miksi niitä lapsiakaan pitäisi turhaan suojella. Herran haltuun <3 AP
[/quote] Juuri tuosta syystä sinun olisi pitänyt jäädä paikalle.
[/quote]Minä menin takaisin, olin 5min poissa!! Ensin en olisi saanut puuttua tai edes ihmetellä ja kuitenkin velvollisuuteni olisi ollut jäädä paikalle ja sitten tehdä mitä?! AP
En ole koskaan voinut ymmärtää pienten lasten yksin autoon jättämistä. Muutama vuosi sitten (muistaakseni 3v tyttö) oli jätetty yksin autoon 10 minuutiksi. Lapsi oli nukkunut. Herättyään oli säikähtänyt ja lähtenyt etsimään vanhempiaan. Etsiessään jäi auton alle ja kuoli.
Joka kerta, kun näen autossa heitteille jätettynä ihan pieniä lapsia puutun asiaan. Kesällä uimarannan parkkiksella autossa nukkui vauva. Soitin hätäkeskukseen, paikalle tuli poliisi ja päivystävä sosiaalityöntekijä.
Isoissa marketeissa olen käynyt kuulututtamassa. Kyllä on ostokset jääneet ja äidit naamat punaisina selitellen juosseet joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:56"]Selitä meille ap, kun ymmärrämme väärin. Näit lapset autossa ja menit heseen. Mitä ymmärsimme väärin?
[/quote] *ottaa rautalankaa* eiku en jaksa selittää samaa asiaa enää uudestaan koska te ette vaan halua ymmärtää. Sen voin tähän lisätä että jos joku olisi halunnut kidnapata ne lapset niin sellaisen vanhan auton lukot saa hetkessä auki. Niin ja sekin vielä että se auto olisi voinut syttyä palamaan ihan itsekseen. Mieheni on palomies ja on kertonut useamman tapauksen jossa näin on käynyt.
Mutta hei...Kotiinkin on moni kuollut joten miksi niitä lapsiakaan pitäisi turhaan suojella. Herran haltuun <3 AP
[/quote]Minä menin takaisin, olin 5min poissa!! Ensin en olisi saanut puuttua tai edes ihmetellä ja kuitenkin velvollisuuteni olisi ollut jäädä paikalle ja sitten tehdä mitä?! AP
[/quote] Pelastaa ne lapset, jos se rosvo olisi tullut paikalle.
Vielä jos olisi ollut kesä ja kuuma. voi voi ei noin saa tehdä.
Mä kanssa ilmoitan heti, jos pollari kerkee paikalle niin heitteillejättö
Lapsia ei saa jättää yksi autoon.
Autoon voi tulla joku vika ja auto syttyä esimerkiksi tuleen, vaikka se ei olisikaan käynnissä. Harvinaista, mutta mahdollista.
Lapsi voi saada ajatuksen lähteä autosta ja eksyä tai jäädä auton alle.
Auto voidaan varastaa ja lapset heittää pois autosta ja varastaa auto lapsineen.
Pedofiili voi tiirikoida auton lukon ja ottaa lapset mukaansa omaan autoon.
Mahdollisuuksia on monia.
Kaikesta on tehty hankalaa ja kiellettyä nykyaikana. Enää ei saa luottaa omaan maalaisjärkeensä vaan pitää ajatella, miten muut äidit (av-mammat) mahdollisesti reagoivat.
Jätän joskus lapset yksin autoon kun haen Siwasta maitopurkin. On vain paljon helpompaa, nopeampaa ja stressittömämpää. Jos jonoa on paljon, jätän maitopurkin suosiolla hyllylle. En ymmärrä mitä pahaa toimintatavassa voi olla, kun lapset iloisella mielellä leikkivät eläin arvoitusta sillä aikaa.
Ai niin, se jos auto syttyy tuleen. En ole varma kumpi on todennäköisempää, että Siwa ryöstetään vai auto syttyy itsestään tuleen, mutta veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.
No mitä hittoa, me venattiin nuorempien sisarusten kanssa AINA autossa. Aina, oli meno vanhemmilla mikä vaan. Lapset ei vaan saaneet tulla mukaan. Onnellisia oli ne kerrat, kun kauppareissu kesti viitisen minuuttia, tylsintä ja ärsyttävintä oli istua tunti ja enemmän. Oisko joku 2h ollut pisin aika mitä odotettiin. Ei ollut kännyköitä, eikä saanut poistua autosta, se oli mitä ankarimmin kiellettyä. Tuli pissahädät ja kaikki, autossa oli kuuma, kylmä ja ennen kaikkea tylsää!
... Mutta ei se nyt mikään heitteillejättö ole, herranjumala? En minä ainakaan ikinä kyseenalaistanut.
Ikää siis tuolloin 2-18. JEP, vielä 18-vuotiaanakin istuin vahtimassa nuorempia sisaruksia etteivät käyneet toistensa kurkkuun kiinni. Sen jälkeen en enää ole suostunut.
Itsekin olen tenavana istunut yksin autossa lähikaupan pihassa useamman kerran! Ei käynyt mitenkään, ei tullut traumoja, yliopiston kävin, töissä olen ja hyvässä parisuhteessa elelen.
Itsekin ihmettelen näitä auto VOI syttyä palamaan tai joku varastaa autosi hölinöitä.
Moniko on todistanut prisman parkkipaikalla auton syttyneen tuleen? Ikinä? Ja aika pöljä varas saa olla,jos aikoo ruveta varkaisiin,kun ei millään voi tietää kauanko auton omistaja kaupassa viipyy.Ja yleensä kauppojen pihoissa kamerat ym. Että,jos joku nyt maitoa käy nopeasti siwasta hakemassa en itse koe sitä pahana.
Ehkä tähän vaikuttaa omat traumani. Minut jätettiin lapsena usein autoon odottamaan. Kerran isäni ajoi auton sisälle isoon korjaamoon ja hävisi jonnekkin. Minä odotin ja odotin ja pelotti vieraassa paikassa ja sitten lähdin etsimään isää ja olin vähällä pudota auton alla olevaan monttuun.
Ei kaikki lapset osaa rauhassa odottaa ja kaikki ei ymmärrä että kohta se isi tai äiti tulee takaisin. AP
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:53"]
Ehkä tähän vaikuttaa omat traumani. Minut jätettiin lapsena usein autoon odottamaan. Kerran isäni ajoi auton sisälle isoon korjaamoon ja hävisi jonnekkin. Minä odotin ja odotin ja pelotti vieraassa paikassa ja sitten lähdin etsimään isää ja olin vähällä pudota auton alla olevaan monttuun.
Ei kaikki lapset osaa rauhassa odottaa ja kaikki ei ymmärrä että kohta se isi tai äiti tulee takaisin. AP
[/quote] Ja silti poistuit paikalta, etkä jäänyt varmistamaan, että lapset eivät "putoa monttuun".
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:53"]
[/quote] Ja silti poistuit paikalta, etkä jäänyt varmistamaan, että lapset eivät "putoa monttuun".
[/quote] ETKÖ SINÄKÄÄN YMMÄRRÄ LUKEMAASI?!!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:53"]
[/quote]
Ei kaikki osaakaan, mutta yleensä vanhemmat tuntevat omat lapsensa. Jos sinä olit lapsena vajukki tai omat lapsesi ovat vajukkeja, se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki muutkin lapset olisivat.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:53"]
[/quote]
Ei kaikki osaakaan, mutta yleensä vanhemmat tuntevat omat lapsensa. Jos sinä olit lapsena vajukki tai omat lapsesi ovat vajukkeja, se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki muutkin lapset olisivat.
[/quote] ne lapset oli ap:n mukaan 2 ja 9kk
Olette kyllä oksettavia. Seuraavan kerran soitan välittömästi poliisit paikalle ja toivon että siellä on juuri jonkun minulle v*ttuilleen mamman lapsi yksin autossa. AP
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:08"]